• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Originele VER krijgt boete voor verkeerde onderbroek

Auteur: jaapiyo, gepost 16 juli 2018 om 11:56 – 12 Reacties

Bart-Simpson


Onderbroekenlol?

Jean-Éric Vergne verdween enkele jaren geleden uit de F1. De man die de gemiddelde Max-fan waarschijnlijk vooral kent omdat hij de originele ‘VER’ was, werd bij Scuderia Toro Rosso over twee jaar nipt afgetroefd door Daniel Ricciardo. Inmiddels hebben we Ricciardo kunnen vergelijken met Sebbie en Max, waardoor we weten hoe goed hij is. Destijds bestonden er echter behoorlijk wat twijfels over de kwaliteiten van de Ozzie in de paddock, niet in de minste plaats omdat Vergne hem bij vlagen goed kon hebben.

Het is de tragiek van een goede teamgenoot hebben in de F1 terwijl je rijdt voor een team uit het middenveld. Hoe signaleer je aan topteams dat je écht heel goed bent, als je teammaatje je af en toe verslaat? Ricciardo werd min of meer ‘weggepromoveerd’ omdat hij de mazzel had dat er bij Red Bull Racing een plaatsje vrijkwam. Vergne mocht nog een jaartje bij Toro Rosso om de geijkte periode van drie jaar in het opleidingsteam vol te maken, maar kennelijk had Marko zijn conclusies eigenlijk al getrokken. Na het seizoen, waarin Jean-Éric 22 punten scoorde ten opzichte van de 8 stuks die zijn teamgenoot Kvyat binnensleepte, was het Kvyat die na één jaar al naar RBR mocht. JEV daarentegen moest opbokken.

Een racezitje bij een ander team zat er niet in, waardoor de Franse coureur uitweek naar een positie als testrijder voor Ferrari. Maar ja, daadwerkelijk in een F1 auto rijden tijdens tests dat gebeurt tegenwoordig niet of nauwelijks meer. Na twee seizoenen besloot Vergne zich dan ook toe te leggen op nieuwe avonturen in de racerij, waardoor Max officieel zijn afkorting kon overnemen (hoewel VES eigenlijk mooier was).

Buiten de F1 laat Vergne inmiddels zien dat hij wel degelijk een potje kan sturen. Eerder dit jaar won hij de LMP2-klasse op Le Mans, alvorens echo’s van Benetton in 1994 roet in het eten gooiden. Het team had gesjoemeld met de tankinstallatie om in een kortere tijd meer brandstof in de auto te kunnen gooien. Dom dom dom, want zonder dit vals spel hadden ze ook wel kunnen winnen. Het incident haalt echter niet de glans van JEV’s seizoen af, want gisteren sleepte hij het kampioenschap in de steeds competitiever wordende Formule E binnen voor Techeetah.

Hoewel, er was wederom sprake van controverse! Na grondige analyse kwam de FIA er namelijk achter dat Vergne tijdens het raceweekend een foute onderbroek gedragen had, zo bericht Autosport:

After checking the clothes, helmet and front head restraint of the driver it was found that he was wearing non-compliant underwear pants which are not allowed by the [FIA’s] international sporting code.

Details hebben we helaas/gelukkig niet, maar Vergne moet een boete betalen van 5.000 Euro. Hij is overigens niet de enige, want teamgenoot Andre Lotterer treft hetzelfde lot. Eerder dit jaar kreeg Lucas di Grassi van de onderbroekenpolitie van de FIA zelfs een boete van 10.000 Euro en drie strafpunten aan zijn (onder)broek. De discrepantie tussen de verschillende straffen verklaart de FIA doordat er zorgvuldig gekeken is naar de omstandigheden van het vergrijp. Vergne zou direct zijn verontschuldigingen hebben aangeboden en bovendien waren er op het moment dat hij met zijn foute kleding de baan opging niet zoveel auto’s op het circuit. Je. Verzint. Het. Niet.

Ook interessant!

  • Video: Max Verstappen stelt Monaco aan je voor
    Video: Max Verstappen stelt Monaco aan je voor
  • Max Verstappen wereldkampioen
    Hoe kan Max Verstappen wereldkampioen worden?
  • Video: ook de herstart is foutloos
  • Oud FIA-baas Max Mosley overleden

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

boetes, Elektrisch, fia, Formule E, Jean Eric Vergne, Racing, wtf

Vorig bericht: « Bizar! Vrouw drinkt week lang radiateurwater na crash
Volgend bericht: Gestolen auto van AB-lezer gedeeltelijk teruggevonden »

Lees Interacties

Reacties

  1. e36thuglife zegt

    16 juli 2018 om 12:08

    Ik heb gehoord dat het ontploffingsgevaar was die onderbroek want er zat een Cobra 6″ in.

    Login om te reageren
  2. maferick74 zegt

    16 juli 2018 om 12:14

    Had het ook iets met remsporen te maken?

    Login om te reageren
  3. w0o0dy zegt

    16 juli 2018 om 12:20

    Hmm ook bij de FIA nu oude kerels die graag naar jonge jongens in onderbroek kijken?

    Login om te reageren
  4. w0o0dy zegt

    16 juli 2018 om 12:21

    Genaaid worden door de FIA krijgt dan opeens ook een heeel andere lading.

    Login om te reageren
  5. fejjie zegt

    16 juli 2018 om 12:34

    Hij had een bruine streep en die van de FIA hebben een rode streep.

    Login om te reageren
  6. JaxDryke zegt

    16 juli 2018 om 12:35

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  7. Onehp zegt

    16 juli 2018 om 13:16

    Leuk hoor, maar graag ook een beetje duiding misschien? Wat is de echte (broek)reden?

    Heeft dit te maken met de brandveiligheid eventueel? Als je als chauffeur in brand staat dan wil je niet op onnodige blaren zitten toch?

    Login om te reageren
    • sportevo zegt

      16 juli 2018 om 13:40

      @Onehp: racekleding moet aan bepaalde homologatie eisen/standaards voldoen. Zo’n code is bijvoorbeeld FIA Standard 8856-2000.

      Of ze droegen ondergoed met een verkeerde standaard, of ze hadden geen gekeurde kleding aan.

      De reden van de verschillen in boetes is absurt. Je hebt de kleding nodig en de hoeveelheid auto’s op de baan zou geen invloed mogen hebben.

      Login om te reageren
  8. toniominestrone zegt

    16 juli 2018 om 13:18

    Ik heb de races in New York bekeken, ondanks de competie in deze klasse kan het mij nog steeds niet boeien, ik mis toch de beleving van rokende motoren, zal moeten wennen.

    Login om te reageren
    • toniominestrone zegt

      16 juli 2018 om 13:19

      @toniominestrone: ronkende en soms ook rokende

      Login om te reageren
    • roel_lemaire zegt

      16 juli 2018 om 16:09

      @toniominestrone: Het racen op zich is best hoogstaand, enige dat mij niet bevalt zijn de smalle straten circuits, het wisselen van auto omdat de batterijen niet lang genoeg mee gaan en de fan-boost. Het geluid is een gemis, maar ik kan zonder, alleen als de rest dan wel klopt.

      Login om te reageren
  9. duckmefaddy zegt

    16 juli 2018 om 19:53

    On that ass
    “We dare you to wear it”

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North