• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Over RUF gesproken… Zo dik is dus de CTR2

Auteur: Alwood, gepost 21 november 2010 om 10:51 – 30 Reacties

RUF CTR2 Bigass


Gisteren kwam de RUF CTR3 nog voorbij. De laatste reïncarnatie van de legendarische CTR. Wat die auto mist, heeft deze CTR2 in overvloede. Onder andere een hele felle kleur en ontzettend foute uitstraling. Vergeet ik nog te melden: dit is de laatste aanwinst in deze Audi-droomgarage.

In concept was de RUF CTR2 eigenlijk precies een CTR. De auto waar het in de jaren ’80 allemaal mee begon. Natuurlijk was de CTR2 een klein beetje sneller. Hij was vooral een beetje minder dodelijk. Gebaseerd op de Porsche 993 hadden de achterwielen net dat beetje meer grip ten opzichte van de 911-afgeleide CTR.

Een zachtaardig autootje was het geenszins. Met een zescilinder boxer turbo die tussen de 520 en 580pk produceerde was de CTR2 in staat in minder dan 3,5 seconden naar de 100km/u te sprinten. De auto woog slechts 1345kg en de topsnelheid lag ergens boven de 340km/u.

In 1995 kocht je dit monster natuurlijk om Ferrari F50, Jaguar XJ220 en Lamborghini Diablo rijders een natte broek te bezorgen. Enkel de McLaren F1 was sneller dan de RUF. Die was dan ook ruim 3x duurder dan deze uber-Porsche. Tegenwoordig kan de RUF CTR2 ook nog heel aardig meekomen met menig supercar. Je hebt er wel stalen zenuwen voor nodig, aangezien elektrische hulp/beveiliging uit blijft. Dit gele gevaarte heeft wel een all-wheel-drive systeem.

In afwachting van zijn Audi R8 GT is dit de laatste aanwinst van de Audi-Taiwanees. Soms schieten woorden (en jaloezie) echt tekort. (bron: teamspeed.com)

Ook interessant!

  • Ruf 992 upgrades
    RUF 992 upgrades maken de Turbo bijna overbodig
  • Video - RUF Slantnose convertible krijgt een wasbeurt
  • Twee Porsche tuners slaan de handen ineen
  • Porsche 992 GTS
    Porsche 992 GTS is gewoon weer dik voor elkaar

Nieuwste artikelen

  • Heeft Ford alle interesse in Europa verloren?!
  • Deze dure Chinees verkoopt beter dan BMW en Mercedes
  • Fastned installeert snelste lader van Nederland langs de A6
  • Waarom je auto slecht start als het koud is (en wat het écht oplost)
FacebookTweetPinLinkedIn

ctr2, garage, geel, Porsche, ruf, Supercars

Vorig bericht: « Video: Chevrolet’s gevaarlijkste racewagen ooit
Volgend bericht: Hoe groen wil je de Lamborghini LP560-4 hebben? »

Lees Interacties

Reacties

  1. mb man zegt

    21 november 2010 om 10:56

    Zielig uitlaatje!

    Login om te reageren
    • BaRa zegt

      21 november 2010 om 11:48

      @mb man: eerlijk uitlaatje. Ik heb nooit begrepen waarom mensen regenpijpen aan hun auto’s willen hangen, terwijl de prestaties dat niet rechtvaardigen.

      Login om te reageren
      • Megakix zegt

        21 november 2010 om 12:13

        @BaRa: over ‘pijpen’ gesproken…het is weer zondagmorgen ! ;-)

        De Nissan GT-R heeft ongeveer de grootste uitlaten; 4 x een diameter van een vuistdikte. De Murc en de Veyron hebben dat ‘ineen’…en de Zonda 3, die gezamenlijk de Nissan overtreffen. Beetje opschmuck…maar dat mag toch ?

        Login om te reageren
        • Yeelen zegt

          21 november 2010 om 13:19

          @Megakix: De Veyron heeft er toch echt 4 hoor ;)
          http://www.vividracing.com/catalog/wm.php/images/Veyron-exhaust.jpg
          http://www.supertightstuff.com/wp-content/uploads/2009/02/veyron-low-rear1.jpg

          Login om te reageren
  2. max zegt

    21 november 2010 om 11:02

    Is dit nou de RUF yellow bird :S of een nakomeling ervan want ze hebben wel veel weg van elkaar.

    Login om te reageren
    • HDM zegt

      21 november 2010 om 11:08

      @max: Nope:
      http://www.ruf-automobile.de/en/en-unternehmen-ruf-ctr.php

      Middelste kolommen. De Yellowbird was de generatie hiervoor.

      Login om te reageren
  3. porsche997gt2rs zegt

    21 november 2010 om 11:07

    @mbman Ja dat was toen der tijd zo.. ;)

    Login om te reageren
  4. JamesBond007 zegt

    21 november 2010 om 11:42

    ”Dit gele gevaarte wel een all-wheel-drive systeem.”
    -edit: check, thanks-

    :) mooie bak

    Login om te reageren
  5. mout zegt

    21 november 2010 om 11:53

    Kwijl… Ik heb ooit een paar rondjes met een heel gewone 911 (930) Carrera op Zandvoort gereden. Die had minder dan 200 pk. En dat was echt al spannend genoeg voor een eenvoudige jongen als ik. :-)
    Supercar. En dan ook nog eens een matching modelletje erbij. Helemaal geweldig.

    Login om te reageren
  6. Megakix zegt

    21 november 2010 om 12:15

    Alwood; heeft Porsche de 959 destijds ontworpen om een kwelling te zijn voor deze Ruf ?

    Login om te reageren
    • Gieltje zegt

      21 november 2010 om 12:33

      @Megakix: De 959 was er toch wel weer een aantal jaar eerder dan deze op de 993 gebaseerde ruf. De 959 was er zelfs eerder van de Yellow bird. Veel kenmerken van de 959 zie je wel in de 993 trouwens.

      Login om te reageren
      • Alwood zegt

        21 november 2010 om 13:01

        @Gieltje: yep, 959 werd iets eerder (ongeveer zelfde periode) als de CTR geïntroduceerd. Porsche had toen al wel wat moeite de ’tuner’ voor te blijven ;) CTR2 is denk ik wel sneller te noemen dan een 959 maar dus ook iets nieuwer.

        Login om te reageren
  7. RDS zegt

    21 november 2010 om 12:18

    Pure porno.

    Login om te reageren
  8. dymf zegt

    21 november 2010 om 12:23

    In afwachting van de R8 GT, nou laat die maar zitten.., deze is veel gaver.

    Login om te reageren
  9. passat zegt

    21 november 2010 om 12:28

    Ik weet niet waarom maar porsche heeft me nooit kunnen bekoren.deze ook niet.

    Login om te reageren
  10. Coubie74 zegt

    21 november 2010 om 12:31

    Mooie fiets

    Login om te reageren
  11. audicoupe84 zegt

    21 november 2010 om 12:38

    In mijn ogen is de eerste turbo (kikker ogen) toch de mooiste, maar deze mag er ook zijn.

    Login om te reageren
  12. frans zegt

    21 november 2010 om 12:55

    @Alwood: de CTR was niet op de 930 maar op een ‘gewone’ 911 Carrera gebaseerd.

    Login om te reageren
    • Alwood zegt

      21 november 2010 om 12:59

      @frans: inderdaad! weer wat geleerd… wel de 3.2 geloof ik?thanks.

      Login om te reageren
      • frans zegt

        21 november 2010 om 14:24

        @Alwood:
        yup, 3.2 als basis, maar vergroot naar 3.366 liter. Maar dat getalletje moest ik opzoeken;)

        Login om te reageren
  13. Dennis zegt

    21 november 2010 om 13:18

    Een hele mooie Ruf! Ik kan Ruf waarderen…

    Login om te reageren
  14. Kyanite zegt

    21 november 2010 om 13:37

    Als ik mag c.q. moet kiezen tussen deze Ruf of een, zoals hierboven genoemde, 959, dan wordt het voor mij een 959.

    Login om te reageren
  15. Cantago zegt

    21 november 2010 om 14:21

    Ik vind het vooral een heel lelijk ding:$ Het lijkt van achter wel een zachtaardige teletubie! Dit is de negatieve kant van “dik”. Jammer

    Login om te reageren
  16. Arnoud zegt

    21 november 2010 om 15:38

    Het wordt weer ‘ns tijd voor een opvolger van de 959. Ik vind de vorm van de 997 zich er uitstekend voor lenen. En maakt niet uit als het weer zo’n financieel debacle wordt als het origineel. Ferrari om de oren rijden is alle geld in de wereld waard.

    Login om te reageren
  17. bozewolf zegt

    21 november 2010 om 16:30

    Meesterlijk apparaat. Doet u de mijne maar in mooi donkerblauw met witte velgjes eronder, yes please.

    Login om te reageren
  18. sab993s zegt

    21 november 2010 om 19:20

    Ik vind hem heel erg ordinair terwijl de 993 wel een van mijn favorieten is. Geef mij dan maar een RUF 993 Turbo-R, ongeveer zelfde specs alleen met een minder extreem uiterlijk.

    Login om te reageren
  19. knokkespotter zegt

    21 november 2010 om 20:31

    heb deze in gran turismo 4, dat ding scheurt als een raket :D

    Login om te reageren
  20. Jesper zegt

    21 november 2010 om 22:18

    Pure porno dat ding :o
    Wallpapers, alsjeblieft!!

    Login om te reageren
  21. spykerboy zegt

    22 november 2010 om 08:20

    gaaf karretje dit. wil ik wel hebben hoor :D

    Login om te reageren
  22. Bart zegt

    29 november 2010 om 22:34

    Ik heb er een keer een gespot. Een grijze met Duits kenteken. Een van mijn bijzonderste spots.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North