• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Overheid verlengt stiekem trajectcontrole A10, vrouw baalt

Auteur: jaapiyo, gepost 16 januari 2018 om 11:57 – 97 Reacties

boetes


En dat zou jij ook doen, als je tien brieven uit Leeuwarden kreeg…

Op de dag dat talloze miljoenen verdampen in de cryptocurrency markt, herinnert het verhaal van Marloes ons dat er nog andere manieren zijn om veel geld te verliezen, bijvoorbeeld verkeersboetes. Afhankelijk van je eigen lezing werd Marloes het slachtoffer van zichzelf of van de overheid. Hoe dan ook ontving ze maar liefst tien keer fanmail van het CJIB in de brievenbus, elk voor het overschreiden van de maximumsnelheid op de ringweg A10.

De trajectcontrole op dit stukje asfalt stond enige tijd uit, maar is inmiddels weer geactiveerd. Nog belangrijker echter: de (r)overheid verlengde het traject waarop gecontroleerd wordt stilzwijgend met een kilometer. De floepers! Een boel mensen die de standard operating procedure (SOP) na een trajectcontrole hanteren, namelijk het gaspedaal naar het schutbord trappen, zijn hierdoor het bokkie geworden. De moddervette staatskas daarentegen is weer duizenden boetes dikker. Misschien kunnen we daarmee nog ergens een extra managementlaag in een ambtelijk apparaat inbouwen.

Het hele gebeuren is natuurlijk extra zuur voor mensen die hun woon-werkverkeer afleggen op de ringweg A10, zoals Marloes. Mensen zijn gewoontedieren en onbewust wordt je rijgedrag op zo’n traject ook een soort gewoonte. Koppel dat aan het feit dat het CJIB er doorgaans vrij lang over doet om een boete naar je toe te sturen en bij de tijd dat de eerste op de deurmat valt is het leed al geschied: er volgen er nog meer. Om precies te zijn nog negen meer, in het geval van Marloes. Ouch.

Voel jij mee met deze vrouwelijke snelheidsduivel, of moet het OM deze verkeershufter zo snel mogelijk hard aanpakken? Laat het weten, in de comments!

Ook interessant!

  • Video: overige verkeer plaagt supercar
    Video: overige verkeer plaagt supercar
  • Video: asocialen blokkeren verkeer voor burnouts
  • Zo blaas je ongestraft mokerhard door de trajectcontrole heen
  • Lezersvraag: wat doe jij bij irritatie in het verkeer?

Nieuwste artikelen

  • Video: De aanhangwagen van Snollebollekes
  • BMW van volkszanger met drie kinderen erin gestolen
  • Elon Musk moet van hoge rechter één Dollar betalen
  • Saboteerde Porsche echt haar Russische klanten met ‘kill switch’?
FacebookTweetPinLinkedIn

a10-rijksweg, boetes, trajectcontrole, Verkeer

Vorig bericht: « Koop deze Audi S3 met meer dan 500 pk
Volgend bericht: Williams maakt coureurs voor 2018 bekend »

Lees Interacties

Reacties

  1. escher93 zegt

    16 januari 2018 om 12:01

    Kan niet echt zeggen dat ik sympathie voor de dame in kwestie voel. Ik ken de exacte situatie daar niet, maar maximumsnelheden zijn er om altijd te volgen, niet alleen wanneer er camera’s hangen.

    Login om te reageren
    • JamesBond007 zegt

      16 januari 2018 om 12:09

      @escher93: Je mist het punt. De snelheden werden behaald ná de oude vertrouwde trajectcontrole die stilzwijgend is verlengd.. “! Een boel mensen die… na een trajectcontrole hanteren…”

      Login om te reageren
      • escher93 zegt

        16 januari 2018 om 12:14

        @jamesbond007: Dat is net mijn punt. Het feit dat de trajectcontrole werd verlengd, wil niet zeggen dat ook de maximumsnelheid werd aangepast. Ze werd alleen verder gecontroleerd. Mensen die dus braafjes binnen de trajectcontrole rijden en nadien het gas dieper intrappen, lopen zo tegen de lamp.

        Dit is overigens louter mijn persoonlijk gevoel over de kwestie. Op juridisch vlak houden deze boetes (als de verlenging van de trajectcontrole niet correct werd aangeduid) mogelijk geen stand.

        Login om te reageren
        • mashell zegt

          16 januari 2018 om 14:55

          @escher93: waarom zou een verlenging of de aanwezigheid van een trajectcontrole überhaupt aangekondigd moeten worden? Volgens mij zijn de enorme borden traject controle een “geste” aan de weggebruikers en een manier om extra werk voor het CJIB te vermijden.

          Login om te reageren
    • por100 zegt

      16 januari 2018 om 12:09

      @escher93: verwijst jouw nickname Escher toevallig naar een Duitse achtergrond?

      Login om te reageren
      • noosaheads zegt

        16 januari 2018 om 12:51

        @por100: Goed man.
        Nee, echt heel goed, heb je ook nog iets met fietsen in je repertoire? Dat zou helemaal hilarisch zijn.
        Maar voor nu……echt heel goed.

        Login om te reageren
        • hijman85 zegt

          16 januari 2018 om 14:07

          @noosaheads: Ik denk dat Por er aan refereert omdat Escher zorgvuldig met regels omgaat en zich daarnaast bekommert over de juridische afwikkeling: Duitse zorgvuldigheid dus. Ik denk niet dat hij aan iets van weleer refereerde…

          Login om te reageren
      • rijnounsdoor zegt

        16 januari 2018 om 13:03

        @por100: Nee, naar een kunstenaar met een geweldig en vaak onbegrepen perspectief op de realiteit.

        Login om te reageren
        • drdre1 zegt

          16 januari 2018 om 14:03

          @rijnounsdoor: euh… Ik weet niet wat jij realistisch vindt, maar een huis waarbij je, ondanks dat je ontelbare traptredens hebt genomen, nóg STEEDS niet boven bent?? Wat is dat voor realisme? Tenzij jou huis ze ook heeft natuurlijk. :-P

          Login om te reageren
    • lekkaah zegt

      16 januari 2018 om 12:12

      @escher93: Het is volgens mij puur vanwege ‘gezondheid’ van omwonenden (correct me if i’m wrong). En dat klopt ook wel want ik vindt die trajectcontrole gevaarlijk. Er zijn veel afslagen en invoegstroken. Iedereen rijdt 83 op de CC en is het dus vervelend in en uitvoegen door gebrek aan verschillende snelheden/doorstroming.

      Login om te reageren
      • drdre1 zegt

        16 januari 2018 om 14:04

        @lekkaah: je kunt ook kiezen om ACHTER iemand in te voegen hè. :)

        Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      16 januari 2018 om 13:21

      @escher93: nee, die zijn er voor skateboarders. Geen zaken dor elkaar halen!

      Login om te reageren
    • bartsmit zegt

      16 januari 2018 om 16:59

      @escher93: agosie wat een heerlijke brave reactie. De overheid zelf is ook niet zo braaf hoor. Recentelijk; #AardbevingenGroningen #MH17

      Login om te reageren
      • bluebird zegt

        16 januari 2018 om 18:19

        @bartsmit: ja, want het is veel makkelijker om altijd de overheid de schuld te geven?

        Login om te reageren
        • bartsmit zegt

          17 januari 2018 om 20:33

          @bluebird: niet zo makkelijk als met de wet in de hand je zakken te vullen.

          Login om te reageren
      • stgp zegt

        16 januari 2018 om 23:26

        @bartsmit: bart…bahaart, ik zeg het nog 1 keer!

        Login om te reageren
        • bartsmit zegt

          17 januari 2018 om 20:35

          @stgp: klaar pap!

          Login om te reageren
    • kennone zegt

      16 januari 2018 om 22:31

      @escher93: jij bent echt niet autoblog waardig..

      Login om te reageren
  2. cossiekiller zegt

    16 januari 2018 om 12:09

    Ik zie 23 brieven liggen ipv 10.

    Login om te reageren
    • jaapiyo zegt

      16 januari 2018 om 13:19

      @cossiekiller: ja die zijn van @autoblogger.

      Login om te reageren
  3. trustmeiamanengineer zegt

    16 januari 2018 om 12:10

    Haha, sneu geld!….
    Probleem is natuurlijk wel altijd dat die boetes zo nodeloos laat binnen komen, ze zouden wel iets vlotter kunnen werken voor die 9(!)€ administratiekosten…

    Login om te reageren
    • Rice09 zegt

      16 januari 2018 om 13:12

      @trustmeiamanengineer: normaal komen ze binnen 10 tot 14 dagen binnen volgens de woordvoerder van het ministerie, alleen heel toevallig kwamen ze bij deze trajectcontrole weken later binnen bij de mensen waardoor het er zoveel zijn bij 1 persoon. Rara, waarom zou dat nou zijn?

      Tel daarboven op dat de (r)overheid de trajectcontrole ivm de werkzaamheden lange tijd uit heeft moeten zetten en ze hierdoor geen cent verdiende. Dat probeerde ze dus even snel terug te verdienen op deze manier. Dit stukje is een flinke melkkoe, vorig jaar waren er 199.568 weggebruikers die een envelop van het CJIB in de bus kregen voor een snelheidsovertreding.

      Login om te reageren
      • kareljansen zegt

        16 januari 2018 om 13:41

        @Rice09: jaja, ik denk inderdaad ook dat ze express bij deze mevrouw langer hebben gewacht om haar dwars te zitten..

        Login om te reageren
      • granlusso zegt

        16 januari 2018 om 13:44

        @Rice09: Maar als mevrouw zich aan de snelheid houdt, dan is er toch niks aan de hand. Snap dat het vervelend is, maar dat hele ‘roverheid’ heb ik zo’n hekel aan. Gelukkig is het in Venezuela veel beter vertoeven.

        Login om te reageren
    • wijsneus zegt

      17 januari 2018 om 23:27

      @trustmeiamanengineer: Ik had ooit iets soortgelijks op hetzelfde stuk snelweg. 2 boetes, 2 dagen achter elkaar, op hetzelfde traject. In beroep gegaan voor de tweede overtreding. Beargumenteert dat ik niet heb kunnen leren van mijn fout. Terwijl het doel van het strafrecht toch echt preventie ( en vergelding) is. De straf moet ervoor zorgen dat ik het vervolg beter oplet/ uit mijn hoofd haal om te hard te rijden. Als ik direct op de hoogte van de boete had ik op dag twee niet te hard gereden.
      De officier heeft de boete verscheurd en niet eens voor laten komen. Dit was wel toen de snelheid net van 100 terug naar 80 ging, en ik kon aantonen dat ik daar niet dagelijks rijd.

      Login om te reageren
  4. inoh zegt

    16 januari 2018 om 12:12

    Normaal wordt met veel aankondiging in de pers dit soort mededelingen gedaan over nieuwe/herstarte controles. Als je de algemene regel niet volgt, is het wat mij betreft gewoon onbehoorlijk. Het stuk waar mevrouw boetes heeft gekregen is het stuk dat iedereen gebruikt om te vertragen (en dat is menselijk gezien ook logisch omdat de bebouwing daar ophoudt). Veel mensen zullen nog gered worden doordat de snelheid in de controle daar vaak geijkt niet uitkomt op meer dan 75, dus dan heb je nogal wat speling.

    Login om te reageren
    • inoh zegt

      16 januari 2018 om 12:17

      @inoh: Verder overigens nog: “Volgens de woordvoerder van de Centrale Verwerking Openbaar Ministerie (CVOM) gaat het echter niet om een verlenging van het traject, maar om het herstel van de oude situatie. “Voor 2011 was op dit deel van de Ring al trajectcontrole, maar die werd voor de werkzaamheden aan de Coentunnel opgeheven.”” (Parool) – sorry hoor, maar een situatie van 7 jaar geleden nog de norm noemen is natuurlijk gewoon onzin.

      Login om te reageren
      • postzegel zegt

        16 januari 2018 om 13:37

        @inoh: De norm staat met ronde borden aangegeven: Rode rand. Wit vlak. Zwarte letters.

        Hoef ik mij niet aan de snelheid te houden omdat er géén trajectcontrole is alhier?

        Login om te reageren
        • inoh zegt

          16 januari 2018 om 13:48

          @postzegel: Komt er weer zo eentje. Ik zeg niet dat je de limiet niet moet naleven. Ik zeg dat een trajectcontrole zoals gebruikelijk moet worden aangekondigd, en dat is gewoon niet gebeurd.

          Login om te reageren
          • postzegel zegt

            16 januari 2018 om 13:55

            @inoh: Says who? Says you!

            1) Is de trajectcontrole van te voren aangegeven? (het is uw aanname dat dit niet het geval zou zijn )

            en

            2) Is het van te voren aangeven überhaupt een plicht? Mijnsinziens niet, maar ik kàn het mis hebben.

            Wat wil je nou? Een aai over je bolletje, en een sorry dat je niet gewaarschuwd bent terwijl je toch echt te hard reed? Tijd voor meer rubbertegels!

            Login om te reageren
            • inoh zegt

              16 januari 2018 om 14:03

              @postzegel: @postzegel: @postzegel: Ik zeg niet dat hij niet is aangegeven, hij is onvoldoende aangekondigd. Het aankondigen is een plicht, dat is juist wat ik bedoelde. Volledig eigen verantwoordelijkheid voor het te hard rijden uiteraard. Maar, wat je ook uit de reactie van OM kan halen (we hebben het aangegeven d.m.v. borden aangegeven), is dat ze dat gewoon zoals normaliter hadden moeten doen (dus ook op andere kanalen aankondigen – bestuursorganen zijn verplicht het aan te kondigen op een manier waarvan ze weten dat het effectief is en borden zijn dat niet).

              Login om te reageren
              • bmwfreak038 zegt

                16 januari 2018 om 15:43

                @inoh: 130 is 130. gas intrappen doe je zelf, je maakt een bewuste keuze om te hard te rijden, hetzelfde als een lulijzer vastgrijpen. Je kunt zeuren als je een bekeuring krijgt maar je hebt zelf de keuze gemaakt. Zo beter?

              • postzegel zegt

                16 januari 2018 om 15:57

                @inoh: Not sure if trolling or just very stu…

                Iedere Nederlander wordt geachte de wet te kennen.

                – Voor je een auto mag besturen moet je je rijbewijs halen. Is dat wel afdoende aangekondigd volgens jou? De laatste keer dat ik lands de A10 kwam, stonden er geen borden, noch zag ik de afgelopen 2 jaar filmpjes op youtube of aankondigingen in de krant.

                Wil je nu zeggen dat je geen APK plicht meer hebt als de RDW je géén reminder per post stuurt? Wil je nu zeggen dat iedere 12 jarige gewoon in een willekeurige auto kan stappen en de weg op mag, omdat er immers geen berichtjes op Facebook worden gezet waarin wordt aangekondigd dat dit niet mag?

                Of bedoel je dat je ook niet hoeft te blazen bij een alcohol controle, als deze niet van te voren in de krant en andere kanalen is aangekondigd?

                Kom op zeg.

                Het gaat om een traject controle. Daar wéét je van dat ze bestaan. Als je weet waar ze zijn, let je extra goed op je (gemiddelde) snelheid. Maar ook zonder waarschuwingen, promotiefilmpjes, nieuwsitems, reclame borden, flitsmeister-pop-ups, direct mailings, facebook/instagram en/of twitter berichtjes dien je gewoon op je snelheid te letten of op je blaren te zitten.

                Oh, als ik een bekeuring krijg ben ik ook niet blij hoor. Maar eigen schuld, dikke boete. Niet zeuren, maar schamen.

              • inoh zegt

                16 januari 2018 om 16:03

                @postzegel: Leuk verhaal. Wettelijke regel: de overheid moet in vergelijkbare gevallen gelijk handelen. Dat hebben ze simpelweg niet gedaan, door niet openbaar aan te kondigen dat die controle weer naar de situatie van voor 2012 ging werken, wat ze voor alle andere herstarte trajectcontroles wel hebben gedaan.

              • bluebird zegt

                16 januari 2018 om 18:23

                @inoh: als jurist kan ik me echt niet voorstellen dat de overheud verplicht us om controles aan te kondigen. Dat ze dat zo nu en dan wel doen geeft geen enkele verplichting om het dan altijd te moeten doen.

        • Erik zegt

          16 januari 2018 om 16:35

          @postzegel: zwarte letters? Nooit gezien, wel zwarte cijfers.

          Login om te reageren
  5. jordydeknecht zegt

    16 januari 2018 om 12:13

    Ik ben zeer benieuwd wat dat geintje ongeveer gekost heeft

    Login om te reageren
  6. toeter11 zegt

    16 januari 2018 om 12:18

    Gewoon aan de snelheid houden, doe ik ook heeft me nog nooit een boete gekost.

    Login om te reageren
    • wijsneus zegt

      17 januari 2018 om 23:33

      @toeter11: Altijd 130 als de verkeerssituatie het toelaat en af en toe wat langzamer als Flitsmeister gaat miepen. Heeft mij nog nooit een boete opgeleverd.

      Login om te reageren
  7. jaso013 zegt

    16 januari 2018 om 12:19

    Blablablablabla bla. Gewoon aan de snelheid houden en niet zo zeiken. Om dat allemaalwat makkelijker te maken: op alle snelwegen dezelfde snelheid invoeren. Klaar met dat gezeik.

    Login om te reageren
    • oemplus zegt

      16 januari 2018 om 12:22

      @jaso013: Als ze dan maar 130 km/h aanhouden vind ik het prima.

      Login om te reageren
    • G-Ammo zegt

      16 januari 2018 om 12:37

      @jaso013: Ja maar dat kost geld, dit levert op :) Gaat ook niet om veiligheid, dus ja.

      Login om te reageren
      • jaso013 zegt

        16 januari 2018 om 17:37

        @G-Ammo: hoeft van mij niet eens. Ik vind 100 overdag persoonlijk hard genoeg.

        Login om te reageren
  8. wimof zegt

    16 januari 2018 om 12:25

    Hoeveel marge krijgt men in Nederland.
    In België is dat 6% en de eerste 10 km zijn best draagbaar. (behalve voor het ego)

    Login om te reageren
    • gwnbmw zegt

      16 januari 2018 om 12:52

      @wimof: volgens mij 3 of 5 km/uur teller correctie, en boetes onder de 5 (dus die kunnen gewoon van niet opletten zijn) zijn ook niet zo erg. vanaf 10 wordt het wel serieus dokken.

      Login om te reageren
      • kareljansen zegt

        16 januari 2018 om 13:44

        @gwnbmw: daarnaast handhaaft men pas vanaf 7km overschrijding. Bijvoorbeeld 56 echte kilometers op een 50 traject en je gaat vrijuit.

        Login om te reageren
        • mrdjm zegt

          17 januari 2018 om 21:19

          @kareljansen:
          Nee in Nederland is het 4 km + 3% van de maximum snelheid, behalve bij 130, dan is het alleen 3%.
          Er kan afhankelijk van het meet apparaat nog een correctie plaatsvinden.

          Login om te reageren
  9. rikkon zegt

    16 januari 2018 om 12:28

    @jaapiyo In ‘De moddervette staatskas’ zit op dit moment een stapeltje tegoedbonnen van ongeveer €479.600.000.000 die nog terugbetaald moeten gaan worden aan de de obligatiehouders. Valt wel mee dus met onze rijkdom.

    Login om te reageren
    • basv zegt

      16 januari 2018 om 12:50

      @rikkon: Tegen een BNP van 738.000.000.000 ja, best schappelijk.

      Login om te reageren
    • gregorius zegt

      16 januari 2018 om 13:45

      @rikkon: daar staat weer tegenover dat er nog 1.500.000.000.000 aan pensioen-tegoeden zijn waar nog allemaal inkomstenbelasting over geheven gaat worden.

      Login om te reageren
      • bmwfreak038 zegt

        16 januari 2018 om 15:45

        @gregorius: puntje bij paaltje dat geld is nergens.

        Login om te reageren
  10. berlinetta zegt

    16 januari 2018 om 12:29

    Tja, uiteindelijk heeft ze er zelf voor gekozen om harder te rijden dan toegestaan. Zij zit hoe dan ook fout. Aan de andere kant had de overheid zeker voor de nieuwe situatie mogen waarschuwen. Het gaat immers om handhaving van de verkeersveiligheid en niet om het innen van geld (toch?)

    Login om te reageren
    • postzegel zegt

      16 januari 2018 om 13:39

      @berlinetta: Doen ze al.. Al jaren. zo om de 10 paaltjes is er een hectometerpaaltje met de maximum snelheid. :)

      Login om te reageren
  11. granlusso zegt

    16 januari 2018 om 12:30

    Uitermate vervelend natuurlijk op deze manier, maar ze heeft toch gewoon te hard gereden?

    Login om te reageren
  12. goodolddays zegt

    16 januari 2018 om 12:33

    Stelletje sneue eikels, lekker belasting tekort dichten over de rug van de hardwerkende middenstander met een auto. Kutland is dit ook…

    Login om te reageren
    • tenaci zegt

      16 januari 2018 om 14:20

      @goodolddays: valt mee hoor, als je je aan de snelheid houdt val je automatisch binnen het 0% tarief van de tekort-dicht-belasting. Up to you!

      Login om te reageren
  13. damrakker zegt

    16 januari 2018 om 12:37

    @jaapiyo mischien wat meer details, woon daar ook in de buurt en gebruik hem dagelijks.

    Het lijkt mij dat het stuk is na afslag s106 richting coentunnel.

    En is Flitsmeister al aangepast?

    Login om te reageren
    • damrakker zegt

      16 januari 2018 om 12:42

      @damrakker: Bron: het Parool:

      Sinds halverwege december wordt ook op het gedeelte vanaf de Coentunnel tot afslag S102 (Sloterdijk) op snelheid gecontroleerd met een trajectcontrole. Voorheen liep de controle over de A10-West vanaf afslag Sloterdijk tot aan afslag S107 (Slotervaart).

      Login om te reageren
      • potver7 zegt

        16 januari 2018 om 19:36

        @damrakker: Is dan nu vanaf de Coentunnel de max snelheid 80? Voorheen was het eerste stuk nog 100, en vanaf iets voor Sloterdijk 80.

        Login om te reageren
  14. kniesoor zegt

    16 januari 2018 om 12:37

    De discussie wordt ongetwijfeld weer een Mexican stand-off tussen de ‘preciezen’ en de ‘rekkelijken’. Ik val in dit geval in de laatste categorie.

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      16 januari 2018 om 12:53

      @amghans: Dit is een juridische kwestie en het recht is geen exacte wetenschap. Er wordt dan ook altijd gekeken naar wat redelijk is gezien de omstandigheden van het geval.

      Login om te reageren
      • kniesoor zegt

        16 januari 2018 om 13:26

        @berlinetta:
        Daar ben ik in het geval van verkeersregelgeving niet bij voorbaat van overtuigd. Meestal komt het OM in dat geval niet verder dan zich te gedragen als subsumptie-automaat, “redelijkheid” speelt hoegenaamd geen rol.

        Login om te reageren
        • berlinetta zegt

          16 januari 2018 om 14:10

          @amghans: Maar in principe is het ook niet aan het OM om redelijk te zijn. Dat is voor een rechter weg gelegd.

          Login om te reageren
          • kniesoor zegt

            16 januari 2018 om 14:38

            @berlinetta:
            Is waar. Een gang naar de rechter helpt in verkeersregelgevingsgevallen overigens zelden, want ook een sterke neiging tot subsumptiegedrag.

            Login om te reageren
            • berlinetta zegt

              16 januari 2018 om 14:51

              @amghans: Deel eens. Een rechter moet de rechtsregels uiteraard toepassen, maar ons rechtstelsel kent als enige ter wereld de redelijkheid en billijkheid. Die kunnen rechtsregels opzij schuiven. Het klopt inderdaad wel dat dit niet snel wordt gedaan. Dan moet er wel echt sprake zijn van bijzondere omstandigheden.

              Login om te reageren
              • mashell zegt

                16 januari 2018 om 15:04

                @berlinetta: bij iets als maximum snelheid overtreding gaat een rechter, volkomen terecht, er niet eens in mee als je met het klassieke excuus “vrouw met weeën, snel naar het ziekenhuis, bekleding van de auto niet vies laten worden” aankomt.

              • berlinetta zegt

                16 januari 2018 om 15:17

                @mashell: Zeker wel, mits je dit goed kunt onderbouwen. Ik werk bij de rechtbank en ik schrijf zelf uitspraken dus ik weet wel waar ik het over heb.

              • potver7 zegt

                16 januari 2018 om 19:45

                @mashell: Een vriend van mij heeft onlangs in een vergelijkbare situatie een deel van de boetes kwijtgescholden gekregen (ging overigens niet om snelheidsovertredingen maar om negeren van een inrijverbod dat met een camera wordt gehandhaafd). Daar kwam de billijkheid ook om de hoek kijken, natuurlijk moest hij weten wat wel en niet mag, maar met een paar boetes komt die boodschap ook wel door.

  15. i4 zegt

    16 januari 2018 om 12:39

    Leuk verwoord artikel! Ik heb n.l. dezelfde SOP op de A2.. zelfs op de stukken tussendoor )

    Login om te reageren
    • Pordon zegt

      16 januari 2018 om 13:05

      @bobo123: Ik ook op de A2, dat heeft me recent wel een boete opgeleverd… Net die keer dat ik flitsmeister niet aan had staan stond er bij Vinkeveen een mobiele flitser in de berm.

      Login om te reageren
  16. peug206 zegt

    16 januari 2018 om 12:44

    Dr is vast een reden dat zoveel mensen daar geflitst zijn. En dat er zoveel handhaving nodig is op dat stuk. Namelijk: je kunt er harder dan dat op die borden staat….

    Login om te reageren
  17. Gulli zegt

    16 januari 2018 om 12:48

    Wederom bewijst de overheid dat het ze niet om de veiligheid te doen is maar om het geld. Anders hadden ze het wel duidelijk aangekondigd

    Login om te reageren
    • martijn_stengewis zegt

      16 januari 2018 om 13:30

      @gulli: Er staat duidelijk aangegeven dat de trajectcontrole begint en deze begint daadwerkelijk ook na het bord.. Dat de camera’s verplaatst zijn maakt verder toch niet uit, na het bord ben je gewaarschuwd en kan de trajectcontrole elk moment beginnen..

      Login om te reageren
    • tenaci zegt

      16 januari 2018 om 14:23

      @Gulli: moeten ze aankondigen dan? Volgens mij is er al jaren en jaren geleden aangekondigd wat de maximum snelheid is. Als je je daar aan houdt dan heb je nooit een probleem.

      Login om te reageren
  18. blacksquad zegt

    16 januari 2018 om 12:52

    Mij hetzelfde gebeurt maar helemaal aan het begin na de aanleg van de trajectcontrole. Maandenlang daar “ongemerkt” te hard gereden tot de 6e van de maand opeens een boete op de mat viel met als datum de 1e van de maand dus wist dat ik er nog een aantal kon verwachhgen. 6 boetes met een totale waarde van 1275 euro. CJIB wilde het helaas niet omzetten naar 1 van de 6 boetes en hield vast aan het totaal. Eigen domme schuld, misschien had hun communicatie iets beter gekund!

    Login om te reageren
    • gregorius zegt

      16 januari 2018 om 13:47

      @blacksquad: hoe kan je ‘ongemerkt’ te hard rijden? Hoe kan je elke dag langs een rij camera’s rijden zonder dat je die dingen ziet?

      Login om te reageren
      • wpgt zegt

        16 januari 2018 om 14:22

        @gregorius: Sommige mensen kijken op de weg ipv op hun teller.

        Login om te reageren
  19. stephane8200 zegt

    16 januari 2018 om 13:06

    Sta je dan in de Telegraaf met je domme, ik-ben-boos kop. Middelmatige en gemiddelde nep-hipster die vindt dat ze overal recht op heeft en anders gaat janken of schreeuwen. Je reed te hard, doos. Dokken.

    Janken doe je maar ergens anders. Harden the fuck up.

    Login om te reageren
  20. thomcarspotter zegt

    16 januari 2018 om 13:11

    Nou, dat worst binnenkort weer post innen zo te zien..?

    Login om te reageren
  21. donotfeed zegt

    16 januari 2018 om 13:26

    Denk dat als je bovenstaande reaguurders samen zet, je een heel gezellig feestje krijgt

    Login om te reageren
  22. martijn_stengewis zegt

    16 januari 2018 om 13:28

    Eigen schuld dikke bult… Iedereen die een beetje oplet is het opgevallen dat de camera’s na de renovatie van afgelopen zomer weer bij de belastingdienst beginnen en eindigen.. Ze hebben zelfs witte strepen op de weg gezet om het begin en het einde aan te geven..

    Verder is het deel altijd al 80 geweest en is de max snelheid niet aangepast, dus gewoon te hard gereden en betalen in plaats van zielig de media opzoeken…

    Login om te reageren
    • stephane8200 zegt

      16 januari 2018 om 13:45

      @martijn_stengewis: die witte strepen zijn markeringsstrepen die bij iedere trajectcontrole begin en einde markeren. Dat bedoelde je misschien ook, want daar kun je het altijd aan herkennen in heel NL.

      Login om te reageren
  23. MartijnGizmo zegt

    16 januari 2018 om 13:42

    Ik voorzie een nieuw artikel: “gemiddelde Autoblog-reageerder rijdt nooit te hard!” ;)

    Login om te reageren
    • towi1989 zegt

      16 januari 2018 om 15:40

      @martijngizmo: Daar gaat het niet om. Áls je te hard rijd, dan heb je kans om gepakt te worden. Als het dan eenmaal zover is ga dan niet zitten janken, maar betaal en let voortaan beter op of houd je aan de regels. Overigens kun je online gewoon zien of je geflitst bent, dan hoef je niet op de post te wachten.

      Login om te reageren
  24. xjs678qr zegt

    16 januari 2018 om 13:48

    Als ik Ben Weyts zou geloven, staat trajectcontrole er voor de veiligheid. Als men nu had aangekondigd dat de trajectcontrole verlengd was, dan zou Marloes niet te snel gereden hebben en zouden we dus 10 ongevallen verleden hebben!

    De bedoeling van trajectcontrole is om net niemand te flitsen, dus beter aankondigen had hier een hele hoop ongevallen vermeden.

    Ook had het CJIB met een snellere afhandeling (bvb direct elektronisch versturen) 9 gevaarlijke situaties op de weg kunnen vermijden !

    Dikke #fail van de wegbeheerder en CJIB hier!

    Login om te reageren
  25. amgoleole zegt

    16 januari 2018 om 14:24

    Zeg jaapiyo, ga je ooit nog een artikel schrijven waar je niet over bitcoins praat?

    Login om te reageren
    • kauwsjotel zegt

      16 januari 2018 om 14:38

      @amgoleole: enfin

      Login om te reageren
  26. hondar zegt

    16 januari 2018 om 14:43

    Was Flitsmeister hiervan op de hoogte?

    Login om te reageren
  27. automokum zegt

    16 januari 2018 om 14:57

    Ik kom daar meerdere keren per week, al heel veel jaren lang. Als je bij het bord 80 niet harder rijdt dan 89 op de teller, dan krijg je nooit een boete. Overigens heb ik die borden dat de trajectcontrole weer aanging wel gewoon gezien.

    Login om te reageren
  28. marklammers zegt

    16 januari 2018 om 15:03

    Is het niemand ooit opgevallen dat de trajectcontroles starten en eindigen met streepjes op de weg. Zo kan je direct zien waar je je netjes aan de snelheid moet houden

    Login om te reageren
  29. rutger97 zegt

    16 januari 2018 om 15:56

    Kan je dit niet aanvechten? Omdat het op deze manier geen leereffect heeft?

    Login om te reageren
  30. josxkrs zegt

    16 januari 2018 om 16:59

    Het belangrijkste gegeven mist in dit verhaal: wat is de snelheid? Als ze met 160 rijdt waar ze 130 mag, prima een boete. Zeker als je in de spits rijdt. Maar als het van die onzinnige boetes zijn van 5 tot 10 km te hard: eentje betalen en de rest aanvechten.

    Login om te reageren
  31. koen23 zegt

    16 januari 2018 om 23:27

    Haha Marloser, lekker huilen met je boetes. Als je gokt verlies je soms, hoort bij het spelletje.

    Login om te reageren
  32. focusrs1 zegt

    17 januari 2018 om 06:53

    De (r) overheid hebben hier in de buurt afgelopen tijd 4 flitspalen geplaatst en laat ik nou net op 1e kerstdag nog een beetje in een roes van kerstavond zitten en niet opletten.. 24km te hard en hoppa €243 boete.. belachelijke prijzen vandaag de dag!

    Login om te reageren
  33. mopar zegt

    17 januari 2018 om 09:16

    Beste Marloes heeft zo te zien niet een klein beetje harder gereden. Als de controle met 1 kilometer is verleng en ervan uitgaande dat ze pas bij 4km/uur te hard beboeten moet ze wel echt het gas diep hebben ingetrapt om in die laatste kilometer nog een gemiddelde snelheid te krijgen die hoger is dan 4km/uur. Dat haal je echt niet als je 110 i.p.v. 100 rijd…

    Dus jammer maar helaas, kan me best voorstellen dat het pijn zal doen. Aan de andere kant zullen het vast allemaal boetes zijn van 5-10km/uur te hard. Had veel erger kunnen zijn….

    Login om te reageren
  34. stephano zegt

    17 januari 2018 om 15:33

    Super zuur voor deze mevrouw en mij zou het ook zo kunnen overkomen.

    Neemt niet weg dat je het risico op een boete voor lief neemt iedere keer dat je je gaspedaal intrapt. Dit is een extreem voorbeeld, maar dat neemt niet weg dat mevrouw wel iedere keer op nieuw in overtreding was.

    Login om te reageren
  35. evo3 zegt

    22 januari 2018 om 18:51

    Droevige politiestaat hier. Nutteloze snelheidsbeperkingen opleggen en vervolgens nog een preek over veiligheid houden ook als ze je aanhouden. Als snelheid zo gevaarlijk is hoe komen we dan aan 80 miljoen oosterburen? hoe kan het dat die niet al lang uitgestorven zijn?
    En begin ook niet over milieu aub. Het enige wat daar helpt is weer balans brengen tussen het aantal mensen wat op deze aardbol loopt en wat het kan ondersteunen. Maar minder poppetjes is economische recessie en dat durft geen politicus aan, dus daar houden we de fokpremie lekker voor in stand.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North