• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Pakketbezorgers zorgen voor veel overlast

Auteur: RubenPriest, gepost 9 december 2019 om 07:41 – 78 Reacties

Pakketbezorgers zorgen voor veel overlast


De busjes worden pardoes geparkeerd en staan geregeld in de weg.

Ho ho, het is de maand van Sinterklaas en Kerst. Een maand met traditioneel veel cadeautjes. Aangezien steeds meer mensen lui op de bank online shoppen moeten al die cadeautjes ook bezorgd worden. Het is een zeer drukke periode voor pakketbezorgers die van adres naar adres vliegen en het soms niet zo nauw nemen met de verkeers- en parkeerregels.

Onder andere reden voor Veilig Verkeer Nederland (VVN) om het onderwerp pakketbezorgers (weer) uit te lichten. Niet zozeer vanwege deze drukke feestmaand, maar om terug te blikken op 2019. Volgens VVN zijn er dit jaar bijna 1.250 klachten binnengekomen bij een meldpunt van de organisatie. Ze hebben een eigen meldpunt waar mensen hun geklaag over pakketbezorgers kunnen lozen.

Men klaagt onder meer over chauffeurs die scheuren door het verkeer of pakketbezorgers die het busje fout parkeren tijdens een bezorg-actie. Tegenover de Telegraaf zegt Rob Stomphorst van VVN dat bezorgers tijdens deze feestmaand alleen al 150 tot 200 pakketten op een dag moeten bezorgen. Om dit voor elkaar te krijgen worden de verkeersregels minder nauw genomen. Het is elke dag haasten. Met name chauffeurs die per bezorging betaald worden hebben er baat bij om zoveel mogelijk pakketjes op een dag te bezorgen.

Het zijn niet alleen de traditionele postbezorgers van PostNL, DHL en UPS die elke dag bezorgen met een bedrijfswagen en dus onderweg zijn. Het aantal bezorgers neemt juist toe. Denk aan de nieuwe wasmachine of de boodschappen die bezorgd worden. Gemak voor de eindgebruiker, maar gedoe in het proces ertussen.

VVN hoopt dat mensen meer gebruik gaan maken van lokale servicepunten waar bezorgers pakketten kunnen afleveren. De klant kan dan op een gewenste tijd zelf het pakket ophalen. Zo kunnen bezorgers op één adres veel meer pakketten kwijt.





Ook interessant!

  • Nederlanders met drugs op achter het stuur neemt toe
    Niet bang voor een ongeluk als je in de auto zit
  • Video: overige verkeer plaagt supercar
    Video: overige verkeer plaagt supercar
  • Video: asocialen blokkeren verkeer voor burnouts
  • Lezersvraag: wat doe jij bij irritatie in het verkeer?

Nieuwste artikelen

  • Autoblog-lezer showt z’n dikke Fiesta
  • Video: BMW X5 koppen voelt zo
  • Deze Bentley is de beste wintersportbeuker, hier is het bewijs
  • Europese specs Tesla Model Y L bekend, dit moet je weten
FacebookTweetPinLinkedIn

Bedrijfswagen, veilig-verkeer-nederland, Verkeer

Vorig bericht: « ABT laat ons vast de nieuwe Audi RS6-R zien
Volgend bericht: Milieuzone Rotterdam voor personenauto’s opgeheven »

Lees Interacties

Reacties

  1. artje zegt

    9 december 2019 om 07:46

    Interessant artikel.

    Login om te reageren
  2. baklava zegt

    9 december 2019 om 07:50

    Ik heb hier jarenlang iemand van PostNL als vaste bezorger gehad, normale vent en 0 haast. Geen last van gehad. Die is met pensioen nu. Nu is er een Saïd of Abdullah van een jaar of 25 die met 100 door de straat knalt en na 5 sec al bij je deur wegloopt, omdat het te lang duurt. Vreselijk irritant.

    Login om te reageren
    • t1mothys zegt

      9 december 2019 om 08:10

      @baklava: bij ons precies hetzelfde…vooral die 5 sec bij de deur. Zelfs een keer gehad dat ik open deed maar meneer was al de gegevens aan t invoeren ‘als afgeleverd bij de buren’. Ging hij klagen omdat ie het moest aanpassen omdat ie het alsnog bij mij afleverde.

      Login om te reageren
      • chriscross zegt

        9 december 2019 om 08:14

        @t1mothys: of een melding krijgen dat de bezorger je gemist heeft terwijl je gewoon speciaal thuis bent gebleven om het pakket in ontvangst te nemen.

        Login om te reageren
        • tortuga zegt

          9 december 2019 om 08:38

          @chriscross: die zijn het ergst! Hoeveel er niet de moeite doen om aan te bellen!

          Login om te reageren
          • kennone zegt

            9 december 2019 om 10:15

            @tortuga: keur het ook niet goed maar heb wel eens een dag met FedEx mee gereden omdat ik een vakantie baantje nodig had. Dus in de rustige zomervakantie perioden kregen we het nog niet voor elkaar om optijd terug te zijn. Van half 8 tot en met 9 uur s’avonds op een rustige dag! Ik snap dat je dan een asociale mongol word tijdens het werk. Ik ben daarom ook een ander baantje gaan zoeken.

            Login om te reageren
            • knapzuur zegt

              10 december 2019 om 08:42

              @kennone: Iets met op tijd feedback geven dat je te veel hooi op je vork krijgt? En als je bang bent voor represailles dan registreer je eerst het probleem een langere tijd en legt het resultaat een niveau hoger dan je directe leidinggevend neer. Druk is geen reden tot het negeren van verkeers- en/of fatsoensregels.

              Login om te reageren
    • fanboy zegt

      9 december 2019 om 08:19

      @baklava: Wij hebben hier nu steeds dezelfde kerel, in tegenstelling tot eerder. Ik weet niet hoe die heet en wat zijn migratie achtergrond is, maar spreekt goed Nederlands, en rijd rustig door de wijk. Is ook niet zo gehaast.
      En ondanks dat we in een stad wonen, wist hij wel dat we een half jaar weg waren geweest.

      Enige minpuntje is de stoep die wat lager staat en een plas in komt te staan.
      Dat het overige verkeer wat langzamer moet is helemaal niet erg.

      Login om te reageren
      • galant zegt

        9 december 2019 om 08:37

        @fanboy: Dat herken ik. Wij hebben ook een PostNL kerel die hier niet geboren is en de pakketjes bezorgt. Er zijn zelfs kinderen die hem dan helpen. Hij loopt altijd mee en staat dan achter het kind dat het pakketje afgeeft (geen grote dingen natuurlijk). 0 haast, heel sociaal en zorgt als het even kan dat het verkeer gewoon kan doorstromen.
        En ergens vind ik het ook krom dat mensen gaan klagen over de vele bezorgingen, maar wel alles overal vandaan maar laten bezorgen. Als je dat niet wilt moet je maar gewoon laten bezorgen op een pickup point.

        Login om te reageren
    • pomoek zegt

      9 december 2019 om 08:27

      @baklava: Mijn vaste bezorger is van Turkse afkomst. Prima vent met wie je goed afspraken kan maken. De man werkt als een paard.

      Login om te reageren
    • audicoupe84 zegt

      9 december 2019 om 11:33

      @baklava: De bezorgers werken op stukloon, maar worden zo krap betaald dat elke seconde telt. Dus ze hebben geen tijd om een fatsoenlijke parkeer actie te maken. Ze sparen tijd uit door een vast aandeel er bij het buurt postkantoor/sigarenzaak eruit te kieperen. Aangetekende poststukken worden zowiezo niet op huisadres afgeleverd. En nee ik ben/was geen bezorger.

      Login om te reageren
    • Ot92 zegt

      9 december 2019 om 18:27

      @baklava: Daar kan Saïd of Abdullah of Hassan niks aan doen, ze moeten binnen een bepaalde tijd alles hebben rondgebracht, anders maken ze overuren waar ze niks voor krijgen. Dat systeem hebben ze een paar jaar terug ingevoerd bij de PostNL.

      Login om te reageren
  3. knapzuur zegt

    9 december 2019 om 07:53

    Zelf tweemaal een klacht ingediend, bij PostNL binnen no time een andere bezorger, aardig en respect voor de buurt. Bij DHL helaas nog geen verbetering gezien dus over een paar dagen waarschijnlijk weer een klacht. Iets met straten circuit, festival volume en briefje door de bus voor elders geleverd nee joh!

    Login om te reageren
    • volvo480gtt zegt

      9 december 2019 om 08:36

      @knapzuur: hier in Rotterdam is de DHL bezorger echt een topper. Rijdt rustig, parkeert weliswaar op de stoep maar netjes en zonder overlast te veroorzaken. Als ik hem verderop tegenkom pakt hij het pakketje alvast. Ik pak dan ook wanneer ik kan een pakketje voor de buren aan van hem. O en luistert naar muziek als Barry white terwijl hij aan het werk is, ook prettig.

      Login om te reageren
    • robicide zegt

      9 december 2019 om 14:43

      @knapzuur: ook zonder klagen heb jezo weer een ander. Doorloop is enorm, wat niet gek is gezien de omstandigheden die PostNL creeert en de manier waarop de bezorgers daarmee omgaan…

      Login om te reageren
  4. xjs678qr zegt

    9 december 2019 om 07:58

    Die wasmachine werd vroeger in de winkel besteld. Dan vroeg je ook of die thuis geleverd kon worden…

    Login om te reageren
    • ukbob zegt

      9 december 2019 om 08:04

      @xjs678qr: klopt. Maar de volumes zijn wel wat veranderd. Minder netjes gezegd: we consumeren ons helemaal de tering.

      Login om te reageren
      • Gulli zegt

        9 december 2019 om 09:32

        @ukbob: en het liefst vanuit onze luie stoel en laten de busjes ons rijwerk opknappen. Om daar vervolgens weer over te klagen ? Ik maak me er ook schuldig aan

        Login om te reageren
    • pomoek zegt

      9 december 2019 om 08:28

      @xjs678qr: blij dat dit voorbij is!

      Login om te reageren
  5. werf76 zegt

    9 december 2019 om 08:00

    Weet dat de chauffeurs er ook niet altijd wat een kan doen. Begin bij de grote groep consumenten. Die bestellen meer en meer. Vandaag besteld, het liefst gisteren geleverd. Consumenten gaan er steeds minder op uit om zelf de spullen te halen. Daar spelen bedrijven handig op in. Maar het mag niet teveel kosten. Chauffeurs werken voor lage lonen en krijgen standaard te weinig tijd voor de klanten vwb rijden/aanbellen/leveren. En moet je eens zien wat voor pakketten soms.
    Infrastructuur schiet ernstig tekort zodat chauffeurs creatief moeten zijn met het parkeren van hun voertuig of anders straten omrijden en zoeken naar een pek omdat het er nergens is. Denk je nou werkelijk dat dit werkt om je voertuig een paar straten ver weg te zetten en je moet onhandelbare artikelen leveren omdat consumenten het niet gaan halen. Gemakzucht, maar de chauffeur mag dat niet? Denk je nou dat die zoveel tijd heeft om al die stukken te lopen heen en weer. Echt niet.
    Maar ondertussen is het wel zo geregeld dat alle bekeuringen voor de chauffeur is.
    Moet je niet raar staan kijken dat hij na 5 seconde aanbellen weer weg is. Of het pakketje bij de buren heeft afgegeven.

    Login om te reageren
    • karhengst zegt

      9 december 2019 om 08:45

      @werf76: Ik ben tegenwoordig al blij als er überhaupt wordt aangebeld.

      Qua parkeren zie ik het probleem ook niet zo. De vuilnisman zoekt ook niet eerst een parkeervak.

      Login om te reageren
      • mashell zegt

        9 december 2019 om 10:50

        @karhengst: de vuilnisman komt 1x per week, de meerdere soorten pakketbezorgers komen iedere elke dag vaak meerdere malen door je straat.

        Login om te reageren
  6. unknown32 zegt

    9 december 2019 om 08:02

    Ze worden per pakket betaald, dus dat ligt ook deels aan de vergoedingswijze… Maar ik baal enorm van het dubbel parkeren en hun race circuit gedrag, echt bloed irritant, onnodig en gevaarlijk. Dat geldt vaak ook voor pizza bezorgers. Ga je echt je leven of dat van een ander op het spel zitten voor een pakket/pizza dat nog niet eens voor jou bestemd is?
    Ik laat trouwens alles in een BPost-punt leveren, dan kan ik het gaan halen als ik er tijd en zin voor heb. Blijft daar keurig 2 weken beschikbaar:-)

    Login om te reageren
  7. hondafiel zegt

    9 december 2019 om 08:16

    In o.a. Frankrijk heb je in supermarkten afhaalkluisjes van bijv. Amazon. In Nederland kom je ze nauwelijks tegen.
    Voor mij de uitkomst voor het ophalen van pakketjes. Zelf kiezen waar en wanneer het uitkomt. Ik zit helemaal niet te wachten op een bezorger aan de deur.

    Login om te reageren
    • TimoBac zegt

      9 december 2019 om 08:21

      @hondafiel: AH bij mij heeft Bol.com ophaalpunt. De AH is van 8-22 open dus ideaal om zelf te bepalen wanneer het goed uitkomt. Zouden ze meer moeten doen!

      Login om te reageren
  8. Onehp zegt

    9 december 2019 om 08:18

    Voor ’the last mile’ leveringen zijn busjes inderdaad inefficient en zorgen voor overlast. Dan is een oplossing als deze veel beter geschikt. Heb er al eens mee mogen rijden en voor de bezorger durf ik stellen dat dit ook veel leuker rijdt dan een lompe bus.

    https://www.velove.se/

    Login om te reageren
    • pomoek zegt

      9 december 2019 om 08:36

      @onehp: briljant ding, ik zie deze ook wel eens rond rijden.

      Login om te reageren
    • werf76 zegt

      9 december 2019 om 08:37

      @onehp: Denk zelf van niet. Dit wordt gebruikt omdat het waarschijnlijk goedkoper is. Ook dit ding kan je in een druk stedelijk gebied nergens kwijt. Leuk ding wanneer het mooi weer is maar wanneer het koud en regenachtig is kan ik mij geen enkele bezorger, behalve jij, die het dan leuker vind dan een bus.
      En als deze appraten op de weg zijn, klagen automobilisten en andere weggebruikers dat je te langzaam bent. Op het fietspad is hij te breed.

      Login om te reageren
      • Onehp zegt

        9 december 2019 om 09:14

        @werf76:
        – Goedkoper, is dat een vies woord of zo. Als het 2x efficienter qua leveringen is (niet hun eigen woorden, maar die van hun, grote, klanten), dan is dat natuurlijk een mooi voordeel dat het goedkoper is, misschien krijgen de bezorgers een loon ook misschien…
        – Nergens kwijt? Tja, ze zijn, even checken, 3,1m lang en 0,86m breed. Tenzij je met je rugzak gaat leveren, lijkt het mij duidelijk dat dit veel makkelijker werkt dan een auto of een Sprinter achtige als je effectief ook goederen moet afleveren die enige plaats innemen.
        – Ja niet iederen werkt graag buiten. Kies een andere job dan. Sommigen werken graag buiten (raar maar waar, sneeuwblokje) en weten zich erna te kleden, om de 30m een paar keer in en uit en warme auto springen in de winter is anders ook niet ideaal…
        – Ze werken uitstekend op fietspaden zelfs in Zweden waar de standaard veel slechter is qua breedte dan in NL. Bovendien erg wendbaar en met een sublieme ophanging zodat je je geen zorgen moet maken om stoepkanten.

        Je had je vooroordelen al klaar, heb ik je niet overtuigd – dat hoeft niet – misschien heeft een meelezer er iets van opgestoken. Fijne dag verder.

        Login om te reageren
        • Onehp zegt

          9 december 2019 om 09:21

          @onehp: *vlokje ;)

          Login om te reageren
  9. bartsss zegt

    9 december 2019 om 08:21

    Laat alles op een servicepunt leveren. Haal ik het na mijn werk of de dag erna of daarna wel op.

    Login om te reageren
  10. mashell zegt

    9 december 2019 om 08:29

    Laatst bij linksaf slaan drie keer een groen licht voorbij moeten laten gaan omdat de weg versperd was door een tram. En waarom reed die tram niet verder? Op de rails stond een DHL busje…
    Vroeger gingen degenen die niks konden de fabriek of het leger in, nu worden ze pakketbezorger.

    Login om te reageren
    • hondafiel zegt

      9 december 2019 om 08:51

      @mashell: Fabrieken hebben wij bijna niet meer en een leger… ook die hebben wij bijna niet meer.

      Login om te reageren
      • mashell zegt

        9 december 2019 om 09:21

        @hondafiel: vandaar dat ze nu pakketbezorger worden. Zij hebben geen keus en wij hebben er mee om te gaan.

        Login om te reageren
    • rutgerg zegt

      9 december 2019 om 13:16

      @mashell: misschien kunnen ze dan handhaver worden? Dan mogen ze sowieso overal parkeren want uniform en auto met stoere striping!

      Login om te reageren
  11. Dutchdriftking zegt

    9 december 2019 om 08:36

    Dit bezorgen aan huis gaat er natuurlijk uit. Milieu technisch niet verantwoord. het gaat straks goedkoper worden om bij de buurtsuper je spullen te laten bezorgen, dan gaan veel mensen hier voor kiezen. Ook wanneer je de bezorgtermijn tegen lagere verzendkosten kan verlengen naar een week ipv 24 uur scheelt dit enorm. Dan kan de bezorgtoko zelf de planning mooier maken. Een stukje samenwerking tussen grote partijen kan overigens ook geen kwaad….

    Login om te reageren
    • werf76 zegt

      9 december 2019 om 08:39

      @dutchdriftking: jij denkt dat de consument, die alles aan huis laat leveren nu ineens wel de spullen gaat halen?

      Login om te reageren
      • lekkerlinksrijden zegt

        9 december 2019 om 08:57

        @werf76: als de staat het verplicht stelt dat alle leveringen 4,99 euro bezorgkosten moeten rekenen aan huis en geen geld voor levering afhaalpunt zal 95 procent het laatste kiezen

        Login om te reageren
        • berlinetta zegt

          9 december 2019 om 10:28

          @lekkerlinksrijden: En wat is beter dan? Allemaal consumenten die met de auto naar de winkel gaan of een paar bestelbussen die alles in 1x bezorgen?

          Login om te reageren
          • Dutchdriftking zegt

            9 december 2019 om 11:27

            @berlinetta: Bij de supermarkt kom je toch al. En anders kan de bezorger van de AH meteen je pakketje van Zalando meenemen.

            Login om te reageren
            • seicilindri zegt

              9 december 2019 om 11:48

              @dutchdriftking: nee want dat laten we ook bezorgen. Bovendien : welke supermarkt ? En we wonen niet allemaal in de stad he? En moet ik daar weer moeizaam een parkeerplekje zoeken en betaald parkeren ? Laat maar lekker aan huis komen.

              Login om te reageren
            • berlinetta zegt

              9 december 2019 om 12:05

              @dutchdriftking: Maar dat is ook eigenlijk wat ik bedoel. Een bezorger kan veel meer meenemen en die kan bestellingen of efficiente wijze afleveren in een wijk. Bovendien kan dat prima met elektrische autootjes. Bedrijven hebben immers het geld om die overstap te maken. Dan hoeven hele hordes consumenten niet meer met hun eigen auto naar de winkel, maar komen de spullen naar hen. Lijkt mij efficienter.

              Login om te reageren
          • lekkerlinksrijden zegt

            9 december 2019 om 11:43

            @berlinetta: fout parkeren en te hard door de straat zal dan wel minder worden, plus boodschappen heb je toch nodig

            Login om te reageren
            • berlinetta zegt

              9 december 2019 om 12:02

              @lekkerlinksrijden: Ja, maar volgens mij zou het beter zijn als alles wordt bezorgd, ofwel bij mensen thuis of bij servicepunten in de wijk. Nu rijdt jan en alleman met z’n auto naar de winkel. Het zou volgens mij beter zijn als al die mensen thuis blijven en het op een efficiente wijze wordt bezorgd door bedrijven met elektrische busjes. Nu zitten daar uiteraard ook haken en ogen aan, maar volgens mij is dat een beter concept dan consumenten die alles zelf gaan halen.

              Login om te reageren
  12. Edge zegt

    9 december 2019 om 08:38

    Zo’n klojo van DPD flikt dat hier altijd. We hebben hier voor de deur een strook met een stuk of 10 parkeervakken die eigenlijk haaks op de weg staan. Rond lunchtijd zijn meestal één of twee parkeerplekken bezet, de rest is leeg omdat iedereen werken is. Ruimte genoeg om je busje zo neer te zetten dat je niemand hindert, zou je zeggen. Maar nee, Mo van DPD flikt het iedere keer om zijn busje ofwel zo neer te zetten dat ik de straat niet meer uitkom, of hij parkeert hem pal achter mijn auto waardoor ik het parkeervak niet eens meer uit kom. En als je (de eerste keren vriendelijk, daarna wat minder vriendelijk) vraagt of Mo zijn busje ergens anders kan zetten krijg je ook nog een grote bek. Mo is een lul.

    Login om te reageren
  13. pomoek zegt

    9 december 2019 om 08:38

    Nou, de oplossing staat in het artikel. Stimuleer het gebruik van servicepunten. Maak levering daar goedkoper en levering thuis aan de deur duurder. Next!

    Login om te reageren
    • cabriohater zegt

      10 december 2019 om 00:31

      @pomoek: irritant genoeg hebben veel sites die optie nog steeds niet. Zelf vind ik vaak wel fijn want dan hoef je zelf ook niet de hele dag zitten te wachten. Gelukkig heb ik een aardige buurman die wel vaak thuis is.

      Login om te reageren
  14. lekbak zegt

    9 december 2019 om 08:45

    Misschien moeten die zeikstralen dan gewoon weer zelf naar de winkel gaan ipv shoppen voor “gratis bezorging”.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      9 december 2019 om 09:23

      @lekbak: of misschien moeten de pakketbezorgers eens leren dat de regels ook voor hen gelden, niet alleen voor jou en mij maar ook voor pakketbezorgers. En vooral voor de werkgevers van de pakketbezorgers, het is een groeimarkt waarin ruimte is de medewerkers voldoende te belonen zodat deze hinder veroorzakende praktijken niet nodig zijn.

      Login om te reageren
      • lekbak zegt

        9 december 2019 om 09:48

        @mashell: de consument moet eens leren dat voor een dubbeltje op de eerste rij niet bestaat. Jij wilt pakketjes onmogelijk goedkoop thuisbezorgd? Dan krijg je dit. Er is domweg geen geld om het beter te doen, de marges zijn al minder dan minimaal.

        Iets wat je overal terug ziet trouwens, niet alleen bij bezorgdiensten. Willen we dat boeren duurzamer voedsel produceren? Betaal er dan verdomme voor! Willen we duurzame en door goed betaalde volwassenen gemaakte kleren? Stop met die budget troep te kopen!

        Login om te reageren
        • mashell zegt

          9 december 2019 om 10:45

          @lekbak: de consument koopt dat wat er aangeboden wordt. Je verwijt de consument een keuze te maken maar die keuze wordt de consument niet eens geboden. Het zijn de webshops die de slechte bezorgbedrijven (die bijvoorbeeld ZZPers uitbuiten) niet meer zouden moeten inzetten, het zijn de supermarkten die goede degelijke Nederlandse waar in de in winkels zouden moeten leggen (en bijvoorbeeld niet meer zouden moeten inkopen bij kiloknaller producerende boeren), het zijn de inkopers van de kledingwinkels die kinderarbeid sweatshops in lage lonen landen links zouden moeten laten liggen. In de auto industrie weten ze al lang dat je met kwaliteit (premium) meer marge maakt dan voor de laagste prijs te gaan.

          Login om te reageren
          • MrSelected zegt

            9 december 2019 om 17:56

            @mashell: Volgens mij snap jij niet hoe de economie werkt. Vraag en aanbod. Door vraag creëer je aanbod, door aanbod creëer je geen vraag. De consument heeft genoeg keuze, maar kijk eens naar de Marqt bijvoorbeeld. Als je weet hoe goed zij floreren, weet je hoe de consument zijn keuze maakt.

            Daarnaast worden die jongens zwaar onderbetaald, eigenlijk zouden ze allemaal wat anders moeten gaan doen en dan horen we ‘de consument’ wel weer.

            Login om te reageren
            • mashell zegt

              9 december 2019 om 19:25

              @MrSelected: beweer je nou dat er geen vraag van de consument is naar een nette plakketbezorger die fatsoenlijk per uur betaalt krijgt, die aanbelt en wacht, die niet alle pakketjes voor heel de buurt bij de senioren dumpt omdat die wel vaak thuis zijn, die geen valsheid in geschrifte pleegt, die rustig door de wijk rijdt en netjes parkeert. Die vraag is er zeker wel maar de keuze wordt aan de consument niet geboden omdat het de webshop is die domweg de goedkoopste bezorger kiest. Door de consument de keuze te ontnemen maakt de webshop/supermarkt/kledingwinkel meer marge. Eigenlijk zouden we als consument dit niet moeten pikken.

              Login om te reageren
              • MrSelected zegt

                10 december 2019 om 10:54

                @mashell: Ik heb het idee dat je mist hoe de dynamiek werkt. De consument wilt wel, dat ontken ik zeker niet. Maar de consument selecteert toch ‘van prijs laag naar hoog’, de consument kiest producten waar ‘gratis verzending’ bij staat. De consument wilt voor een dubbeltje op de eerste rang. Wel willen, niet voor willen betalen. En dat gaat niet. We pikken het niet alleen, we kiezen er zelf voor.

                Of denk jij dat bij iedere bestelling het overgrote deel een paar euro meer zou betalen voor ‘een nette bezorger’? Daarnaast zijn er zat nette bezorger, zoals altijd vallen de rotte appels op. In deze business trek je ze ook meer aan vanwege de lage drempel om erin te stappen.

                Het is geen issue wat eenduidig opgelost kan worden.

        • johnwaters zegt

          9 december 2019 om 11:36

          @lekbak: de boeren krijgen maar een habbekrats voor hun noeste arbeid en mogen al blij zijn dat ze uit de kosten geraken. Vooral nu door de milieumaffia hun leugens zware investeringen nodig zijn. Het zijn de tussenpersonen en supermarkten die met de grootste winst gaan lopen.

          Login om te reageren
        • karhengst zegt

          9 december 2019 om 13:40

          @lekbak: ik ben best bereid om meer voor een fatsoenlijke levering te betalen, maar dan moet ik daartoe wel de mogelijkheid krijgen.

          Bezorgen brengt gemak en kost geld, zou graag zien dat de werkdruk bij die jongens omlaag gaat zodat ze ook daadwerkelijk aan een levering toekomen. Maar op dit moment betaal ik dus reeds en krijg ik m’n levering vaak niet eens.

          Wat dat betreft ligt naar mijn mening het probleem ook niet eens bij de bezorgers maar bij hun managers die onmogelijke eisen stellen en hiervoor tarieven hebben die een fatsoenlijke dienst niet dekken.

          Login om te reageren
    • rickthestig zegt

      10 december 2019 om 21:45

      @lekbak: dan moeten die winkels die spullen wel hebben. Ben al vaak voor een aanbieding naar de winkel gereden om er vervolgens achter te komen dat de laatste net is uitverkocht. Kijk ik thuis op de website en dan wordt het voor een habbekrats of zelfs bv gratis thuisbezorgd.

      Login om te reageren
  15. rutgerg zegt

    9 december 2019 om 08:46

    Ga de stad in en koop bij de lokale middenstand… dan is het probleem zo opgelost. Wordt het ook nog eens gezelliger in de binnenstad.

    Login om te reageren
  16. Gulli zegt

    9 december 2019 om 09:42

    Helaas is bij ons het PostNL punt in de Jumbo verdwenen, we hebben er ook nog een in de Primera verderop maar die zijn alleen open tijdens kantoortijden. Dan zit ik dus op kantoor :P Daarom was de Jumbo wel fijn eigenlijk. Maar dit hele probleem zou inderdaad op te lossen zijn door centrale pick-up points te gebruiken. En dan voor alle postbezorgers tegelijk, niet alleen PostNL, alleen DHL etc.

    Aan de andere kant is dit ook de perfecte use-case voor bezorgbots. Zet aan de rand van een wijk een kerel in een busje neer (je kunt dit nog niet compleet autonoom doen, hopelijk in de toekomst) en dat busje laadt tig bezorgrobots uit die de straten bedienen. Je krijgt een appje op het moment dat zo’n ding onderweg is en/of bij je deur staat (je kunt niet verwachten dat zo’n robot alle bellen snapt, en kloppen, en 3x bellen voor Jimmy etc) dus ook als je op zolder de was aan het doen bent weet je dat je pakketje onderweg is. Alleen de grotere items zullen dan waarschijnlijk met de hand moeten worden gedaan maar dan ben je 70% van je pakketjes al kwijt denk ik?

    Login om te reageren
  17. choecoe zegt

    9 december 2019 om 10:00

    Alles moet zuiniger en minder uitstoten, maar door die GroenLinks dames die de hele dag op zalando zitten, rijden er wel 600 busjes door de straat.

    Login om te reageren
    • rutger97 zegt

      9 december 2019 om 13:50

      @choecoe: het is zo moeilijk shoppen met de bakfiets…

      Login om te reageren
    • mashell zegt

      9 december 2019 om 19:28

      @choecoe: zalando heeft helemaal geen schoenen waarin je geitenwollen sokken draagt.

      Login om te reageren
  18. johnwaters zegt

    9 december 2019 om 10:27

    Ja, het zover, ze hebben een nieuw probleem gecreëerd. Bestelbusjes met hardwerkende chauffeurs!

    Als ik VVN hun redenering volg is het beter dat er 200 auto’s onderweg zijn in plaats van 1 bestelbusje. Of dat er na de werkdag 200 mensen zich naar het ophaalpunt moeten haasten om hun pakket op te halen.

    Wederom: knettergek! Ze zullen pas tevreden zijn als alles naar de kloten is.

    Login om te reageren
  19. skinny058 zegt

    9 december 2019 om 10:30

    Bedrijven moeten weer producten maken die zelf te repareren zijn, zodat de consument weer leert hoe je iets repareert i.p.v. gelijk een nieuwe online besteld. Ik moet zeggen dat Bol.com ook de laatste tijd erg on-economisch bezig is. Wanneer je meerdere producten besteld krijg je meerdere bezorgingen, want Bol.com werkt inmiddels met veel andere bedrijven. Ook gebruiken ze enorme dozen voor hele kleine producten.

    Login om te reageren
    • wimof zegt

      9 december 2019 om 20:19

      @skinny058: Daarom verkies ik Coolblue.

      Login om te reageren
  20. imarinos zegt

    9 december 2019 om 10:49

    Ik denk dat de jongens die vroeger belletjetrek deden, nu als koerier werken…

    Login om te reageren
  21. raoufff zegt

    9 december 2019 om 13:06

    De pakketjes met een drone in je tuin of balkon laten droppen, doen ze in het leger ook!

    Login om te reageren
  22. hemdem zegt

    9 december 2019 om 15:01

    Eventjes onze (ben zelfstandige postnl koerier) versie doen. En voor alles en nog wat op de bestelknop drukken om het thuis geleverd te krijgen, en niet thuis zijn, als je al thuis bent de deur niet open doen, en klagen? Als het je niet aanstaat kan je zelf van je luie gat komen en even naar de winkel lopen. Wij worden per geleverd pakket betaald, als jij de moeite niet doet om je zelf bestelde pakket in ontvangst te nemen, als jij er niet voor zorgt dat je bel werkt, als jij in deze tijden van online kopen er niet voor zorgt dat je een pakketbrievenbus plaatst ipv een veredelde spaarpot dat als brievenbus moet dienen, als jij er niet voor zorgt dat we vlot bij een buur van keuze, die wel thuis is en bereid is je pakket te ontvangen bij je afwezigheid, kunnen leveren, dan heb jij geen recht om te klagen. Vanuit uw luie stoel nonchalant zonder aan de consequenties van uw bestelling te denken is asociaal. Je kan evengoed uw pakket op een afhaalpunt laten leveren. Doe je dat? Nee. Gewoon gelijk een kip zonder kop op bestellen drukken, zonder erbij na te denken of je wel thuis gaat zijn bij de levering is asociaal. Wij moeten dan wel langskomen en wanneer je er niet bent zijn die kosten en moeite voor niets geweest. Ik kan hier nog urenlang doortypen om het domme gedrag van de consument mbt online shoppen op te sommen, maar ondertussen weet ik na 8 jaar beter, ze leren niet, ze denken niet na, ze blijven volharden in hun domheid, en ze blijven klagen over dingen waar ze zelf de schuld bij dragen.

    Login om te reageren
    • falcon zegt

      9 december 2019 om 15:14

      @hemdem: uiteindelijk heb jij zelf verantwoordelijkheid voor je rijgedrag en vergeet niet dat door de hoge vraag jij dit werk kunt doen.

      Login om te reageren
    • E34M5Touring zegt

      9 december 2019 om 16:04

      @hemdem: Als je het allemaal zo kut vind, ga lekker wat anders doen joh. Ik ga me echt geen 8j ergeren aan m’n werk hoor…

      Login om te reageren
      • wimof zegt

        9 december 2019 om 20:22

        @e34m5touring: Ja want werk is er op elke hoek van de straat te vinden?

        Login om te reageren
        • E34M5Touring zegt

          10 december 2019 om 11:26

          @wimof: Er is idd genoeg werk voorhanden

          Login om te reageren
    • gregorius zegt

      10 december 2019 om 13:24

      @hemdem: het probleem is dat er genoeg mensen zoals jij zijn, die dit werk (maar ook ander werk) doet waar het onmogelijk is om met normaal werken je doelen te halen.
      De post-bezorg-boeren kunnen precies berekenen hoeveel pakketjes je normaal zou kunnen bezorgen, waarbij ze rekening houden met mensen die niet thuis zijn. In dat geval hoef jij als bezorger niet stressed te zijn.

      Login om te reageren
  23. E34M5Touring zegt

    9 december 2019 om 16:09

    Ach, voor beide partijen valt wat te zeggen. De druk is enorm hoog voor die gasten, snap ik wel. Maar je gaat het echt niet winnen door met 180km/h door kleine woonwijkjes te gassen. Of bij ons op het terrein bijv. Die gast is al meermaals aangesproken, zelfs door DHL zelf na klachten van ons. Jakkert nog steeds met 50km/h bij ons over het terrein. In het verleden zijn er al aanrijdingen geweest met de heftruck bijv. Levensgevaarlijk en totale schijt aan alles, ze lachen je gewoon uit als je er wat van zegt. Tja, daar kweek je ook niet bepaald goodwill mee…

    Login om te reageren
  24. 3246cm252kw zegt

    9 december 2019 om 22:26

    De vervelendste overlast is wel dat ze het pakket niet aan huis aanbieden en dan direct op een ophaalpunt afgeven ???? kan ik nog de auto in terwijl ik als domme lul thuis zit te wachten als ze bijv tussen 16.00 en 20.00 komen. Zwijnen zijn het!

    Login om te reageren
  25. cabriohater zegt

    10 december 2019 om 01:00

    Tja het is al 10x op tv geweest dat ze vaak als een stel gekken moeten werken om de tijd te blijven. Ik woon redelijk afgelegen, “ff naar de winkel” bestaat niet. Online kan ik een lekker een product uitzoeken ipv moeten kijken wat er is zonder prijs vergelijking. Sommige producten hebben ze gewoon maar op 1 of 2 plekken in nl, dan ga ik geen 200km rijden. Servicepunten is een goed idee maar dat kan op maar weinig sites..

    Login om te reageren
  26. gregorius zegt

    10 december 2019 om 13:27

    In mijn mooie landje Zwitserland; is de nationale post, by far, de grootste bezorger (kosten).
    Het is hier compleet normaal dat ze 1 keer hun best doen op je pakketje te bezorgen. In buurten waar het kan, leggen ze het gewoon voor je deur (als je niet moet tekenen) en nooit bezorgen ze het bij je buren. Niet gelukt? Morgenochtend vanaf half 8 op het postkantoor ophalen (elk gehucht heeft een postkantoor). Niemand gestresst.

    Login om te reageren
  27. ozzytrk zegt

    10 december 2019 om 16:56

    Het is een leuke baan, als je vaste route uit lieve leuke mensen bestaat. Je hebt een soort familie band met de mensen. In de zomer geven ze koude frisdrank mee, of ijs. In de winter gaven ze me warme thee of koffie mee in plastic bekertje. Ik reed namelijk Velsen en Haarlem Spaarnwoude. Parkeerde altijd netjes wou niet dat mensen aan mij gingen irriteren. Juist vetrouwen en mogen. Iets van zelfrespect en veiligheid voor je route. Daardoor mocht ik vaak in tuinen en schuttingen komen van de mensen om pakketje te droppen. Nja Die abdul en Mohammed zijn op die geld he. Respect ver te zoeken. Had nare collegas die elke dag rode klacht kregen. Bij 3x rode klacht in de maand moest chauffeur boete betalen aan Post NL. Of je lag eruit.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North