Pas op: morgen gaat de trajectcontole op de A4 weer aan

Auteur: , 35 Reacties

Dus je bent gewaarschuwd...

trajectcontole kassa

Wat was het heerlijk hè, de afgelopen tijd op de A4. Gewoon trappen en geen zorgen over priemende camera’s van Ome Ard in je rug. Hoogstens een flitser langs de kant van de weg, maar dat was gewoon even gas los en daarna weer boenderen. Da’s vanaf morgen (maandag 1 feb) dus voorbij, de trajectcontrole bij Hoofddorp gaat weer aan. En alsof ik je dag nog niet genoeg heb verpest, het wordt nog erger. Werd je voorheen alleen gecontroleerd in de richting van Den Haag, nu hebben ze de andere kant ook voorzien van dit systeem. Er is namelijk geld nodig Het is namelijk een ontzettend gevaarlijke weg, die A4 en daar mag je niet te hard. Straks schrikken de piloten nog als ze worden ingehaald door een auto en dat moeten we niet willen.

Laten we eerlijk zijn, die dingen hebben geen moer te maken met de verkeersveiligheid, maar alleen maar met geld binnenharken. En daar zijn de trajectcontroles erg goed in. Trouwens, op de absolute hoofd-cashcow, de A2, moet je misschien nog maar eens goed kijken of jouw boete wel geldig is. Ze maken namelijk nog weleens fouten. En niet alleen met deze controles, ook met de ouderwetse flitsers is nogal eens wat mis.

Als stukje servicebeleving heb ik een overzichtje waar je moet uitkijken:
– A2 Tussen knp. Holendrecht en Maarssen (beide richtingen)
– A4 Tussen Zoeterwoude en Leidschendam (beide richtingen)
– A10 Ring west, tussen Coentunnel en Nieuwe Meer (beide richtingen)
– A12 Tussen Prins Clausplein en Den Haag Centrum (beide richtingen)
– A13 Tussen Kleinpolderplein en afrit Rotterdam Airport (beide richtingen)
– A20 Tussen Kleinpolderplein en Terbregseplein (beide richtingen)
– A58 Tussen Bergen op Zoom en Roosendaal (hmp 95.3 t/m 100.1, beide richtingen)
– N62 Westerscheldetunnel (beide richtingen)

Daar komt dus vanaf maandag 1 februari de A4 bij. Je mag er 130, maar dan ook geen kilometer harder. Let daar dus goed op. En de laatste tip, zet je Flitsmeister-app aan. Scheelt je klauwen met geld. Graag gedaan!



35 reacties

Vraagje;

De trajectcontrole in beide richtingen A12 Kanaleneiland en bij Arnhem zijn die nou actief of niet?
@azuli: van wat ik begrepen heb is die bij Arnhem al enige tijd geleden verhuisd naar een andere plek in Nederland. Hou me al enige tijd niet aan de snelheid en heb nog nooit een bon gehad.
@breinstein: traject controle apparatuur is verhuisd naar de A58
@breinstein: bedankt voor de info!
@azuli: de trajectcontrole op de A12 bij Utrecht staat sowieso uit. Ik rij er dagelijks en soms iets harder, nooit een bekeuring.
@jipjj: bedankt voor de info!
@azuli: De trajectcontrole op de A12 ter hoogte van Utrecht (Kanaleneiland) staat op het moment uit. Ik kachel er dagelijks met 130 tot 140 overheen (als mensen tenminste bereid zijn terug te gaan naar de middelste baan na hun inhaalactie).
@roadrage78: bedankt voor de info!
@roadrage78: dito :)
Kut camera,s ..

Veel tussen Amsterdam en Rotterdam gereden laatste tijd ..
Alles en iedereen rijdt gewoonweg netjes ..
Zelfs het stukje waar je 130 mag doet hooguit 10% dat maar ..
Alles gaat go with the flow ..

Mijn minachting en wantrouwen is volledig wederzijds mavo meisjes van de 2de en 1ste kamer ..
@lincoln: Het is mij ook opgevallen dat velen op de a4 geeneens 130 rijden. Zelfs niet om 12 uur in de avond wanneer het bijna leeg is.
@lincoln: ik rij vaak ’s avonds op de a4. Vaak heb ik het idee dat ik een verkeerd crimineel ben zo groot is het snelheidsverschil als ik wel gewoon 130 rij.
@lincoln: Dat is helaas het effect wat een trajectcontrole heeft, men weet niet meer wat de exacte max. snelheid is en gaat krampachtiger rijden. Rij niet erg veel meer maar als ik dan weer de weg opduik verbaas ik me met name over de kortzichtigheid in het verkeer van vele medeweggebruikers. Ga actief achter het stuur zitten en kijk ver voor je uit.

Geen dank!
@lincoln: Dit lijkt wel geschreven door een vier jarige en dan heb ik het nog niet eens over het ontbreken van de juiste argumentatie. Het slaat meer op een persoonlijke aanval met gebrek aan interpunctie.

Geen dank!
Onbegrijpelijk dat er nog steeds mensen geflitst worden op een trajectcontrole, er zijn inmiddels toch zat betaalde waarschuwingsmiddelen voor in de auto beschikbaar? Dat geld voor een goede navi oid die ook je gemiddelde snelheid bijhoudt heb je er zo weer uit.
Wie door een trajectcontrole gepakt wordt verdient dat ook, dan ben je echt onhandig bezig
@fit4fun:

30 50 60 70 80 90 100 120 130 ..

Daar maak je dan borden van en zet die at random op elke 500 meter wegdek ..
Plaats ze gerust achterstevoren of door elkaar heen ..

Gefeliciteerd .. Uw bent geschikt om minister van infrastructuur te worden ..
@fit4fun: dat vind ik zeer kortzichtig. Niet iedereen heeft een telefoon met mobiel internet, laat staan een telefoon op het dashboard.

Daarbij vind ik betalen om niet geflitst te worden echt ontzettend onnozel. Bijna net zo onnozel als betalen om te betalen voor parkeren (parkeer apps iemand?).
@lekbak: die parkeer apps geven een stukje extra comfort.. Waarom zou de maker/aanbieder van die apps dat gratis doen?
@aj26sc: ik geef de makers/aanbieders groot gelijk dat ze er geld voor vragen. Echter de gebruikers niet.

Het hele idee dat je geld moet betalen om parkeergeld te betalen staat me niet aan. Voor bedrijven snap ik dat het voordeliger kan zijn met administratie. Maar alsnog krijg ik er de kriebels van.
Wordt toch steeds erger zo in NL… Gelukkig is er op mijn traject A27 en A2 nog geen trajectcontrole. Maar ik vrees dat over een jaar of 10 gewoon elke meter snelweg gecontroleerd wordt. Hopelijk kan ik tegen die tijd een autonome auto kopen, want elk greintje plezier wordt je ontnomen.
Bij mijn weten mag je 120…
@dutchdriftking: Als je vanaf Amsterdam komt staan er na de Schipholtunnel borden met 120 inderdaad maar een kilometer verder staan borden met 130. De andere kant op weet ik niet waar het begint, ik kom vanaf Alphen.
@dutchcourage86: Dat hebben ze vorig jaar veranderd. Gaat na de Schipholtunnel meteen naar 130. Er staan nergens langs de A4 nog borden 120.
@WolfKrad: Klopt.
Dus je mag 130 (op de teller 135), met grote borden wordt aangegeven dat er trajectcontroles zijn en als je een beetje omgevingsbewust bent dan weet je precies wanneer zo’n traject begint en eindigt.

Als je dan nog een boete weet te pakken dan verdien je ‘m gewoon. Eigenlijk zou er bij zo’n boete een bedankbriefje bij moeten zitten met de tekst: “Bedankt namens het Nederlandse volk dat je te dom bent om te schijten en daarmee de schatkist hebt gespekt. Ga zo door.”
@Rick-dos: nou nou… Ik rij regelmatig tussen Amsterdam en Rotterdam, en daar zijn snelheidsbeperker zo vaak veranderd, veranderen ze ook nog met tijden en is het ook gewoon vrij druk, dat je meer met het verkeer dan verkeersborden bezig bent.
Daarnaast stonden de 130 en 100, tenzij – borden in het begin ook nog eens slecht en onduidelijk….

Als je daar geen boete reed, was je eigenlijk gewoon te lomp om te schijten, omdat je dan blijkbaar maar gewoon overal 80 rijdt!

En nu nog, wordt ik ingehaald op de 100 stukken, om hen weer in te halen op de 130 stukken
@reactief: Ik heb het over de trajectcontroles…
@Rick-dos: als je er niet bekend bent valt het einde totaal niet op. Als het ff druk is met remmende auto’s voor je en inhaalacties rondom mis je die camera’s makkelijk. Het begin zou je wel kunnen zien ja.
De trajectcontrole op de A20 beide richtingen staat al heel lang uit. Ik test dit zelf regelmatig. 😁
@krankjorem: Jij hebt dan dus een test boete potje voor het geval de test fout uitpakt?
@venividivici: yep. Dit boete potje staat om mijn begroting voor dit jaar, net zoals vorig jaar en toen hield ik wat over omdat A20 al zo lang uit staat.
@krankjorem: je doet je naam wel eer aan ;)
En de trajectcontrole op de Zeelandbrug? Is die verwijderd?
Stond ie uit dan? Shiiiiiit

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).