Patenttekeningen Audi e-tron GT maken ons blij

Auteur: , 34 Reacties

Zo mooi kan hetzelfde blijven zijn.

e-tron Patent

Niet iedereen is enorm blij met de ‘elektrische revolutie’. Ook al moeten we om naar deze nieuwe aandrijving, voor petrolheads lijkt het niet de beste uitkomst te zijn. Hoe je het ook went of keert, een elektrische auto voelt zachtaardig, met een minimaal zoemgeluid om dat te beamen. Dat terwijl de acceleratie, met dank aan het directe koppel van elektromotoren, ongekend snel is.

Je kunt de pijn niet weghalen, wel verzachten. Audi lijkt dat best prima te doen. De eerste volledig elektrische Audi e-tron is qua prestaties niet de meest (of minst) indrukwekkende, maar probeert in ieder geval te lijken op zijn benzinebroer Q5. Met die filosofie in het achterhoofd, presenteerde Audi eind vorig jaar de e-tron GT Concept. Nee, hij heeft nog steeds dezelfde ‘kwaaltjes’ als elke andere elektrische auto, maar in ieder geval ziet de verpakking er gelikt uit. Als een soort A7 met net het juiste aantal onderscheid om toch bijzonder te ogen.

e-tron GT

Het nadeel is natuurlijk dat een concept car vaak alleen een richting aangeeft en niet ongewijzigd op de markt verschijnt. Toch zei Audi bij de e-tron GT dat de auto in de buurt komt van het definitieve design, voor wanneer de auto op de markt verschijnt in 2023 (we hopen stiekem iets eerder). Genoeg tijd om al die hippe details, lijnen en grappige design-dingetjes in de prullenbak te mieteren en met een Prius-kopie te komen. Of niet?

e-tron Patent

Als het aan de patenttekeningen die op e-tronforum.com verschenen ligt, niet. Deze schetsen tonen een nagenoeg perfecte match met de e-tron GT Concept. Wat zou het mooi zijn als het waar is, de e-tron GT is één van de mooiere en beter ontworpen elektro-auto’s die er is.

De e-tron GT zal het tweede volledig elektrische model worden van Audi. Met een 90 kWh-batterijpakket heeft de auto zo’n 590 pk en kan hij 400 km ver komen op één lading volgens WLTP. Niks baanbrekends, maar je moet ergens beginnen.

e-tron GT patent



34 reacties

Wie wordt er Vakantieauto van het jaar in de FUN categorie, bekijk het HIER!
Kom maar door! Meer maatje A5 dan A7 gok ik?
Als hij echt veel op de conceptcar gaat lijken wordt het wel een lekker dikke bak.

Zeker in deze stoere kleur groen.
Een soort Tesla Model S, maar dan 8 jaar later en vermoedelijk met meer luchtweerstand.
@fanboy: Meer een soort Audi. Maar dan electrisch.
@e34m5touring: meer een soort Porsche taycan, maar dan met Audi stickers erop
@fanboy: en veeeeeel betere afwerking
400 is in WLTP ongeveer 250-300 km! Ai.
@stfu: jij bent toch diegene die altijd verkondigd dat dit voor 95% van de Nederlanders voldoende is?

Maarja geen Tesla, dus per definitie al niks
@melkkoe: Precies. Zaken die bij Tesla irrelevant zijn, bij andere merken een doodzonde blijkbaar. Valt me wel vaker op onder artikelen van andere EV’s.
@stfu: 300 km maar wel met hetzelfde laadvermogen als de Porsche dus in 10m weer nagenoeg vol…
Een coupé waarvan de lijnen verkracht zijn door dat er 2 deuren te veel in hangen, typischer Audi dan dit word het niet.
De E-Tron op de foto is een gave auto!
Lijkt sterk op het conceptmodel! Gaaf
@jamesbond007: Dit ís de concept car. De echte heeft grotere spiegels, iets andere diffuser, echte handgrepen e.d.
In die vooroverhang kunnen ze mooi die zware accu’s kwijt.

Straks krijg je een Audi die goed stuurt, dat is de veeleisende clientèle niet gewend.
@karaya: haha dat eerste dacht ik ook, maar ik betwijfel of veel gewicht op de vooras zorgt voor goed stuurgedrag
@sjonniedeluxe: iets met volgens mij snap je het sarcasme van @karaya niet…
WLTP van 400km in 2023…
Voorsprong door techniek…
@cloverleaf: ja absurd. Dat is nog minimaal 3.5 jaar vanaf nu. Dan staan er ongeveer wel een tesla met 1000km range.
Voila, de TT xl.
Prachtig, idd hopen dat ze hem vrijwel ongewijzigd uitbrengen. Dan is het de mooiste op de markt.
FALSE! Dit is de concept car. Het productiemodel heeft 4 spijlen ipv 3 op de diffuser, grotere spiegels en echte handgrepen. Ook lijkt de luchtinlaat op het spatbord kleiner. Productiemodel hebben jullie al getoond:
@birdnerd84: spiegels? Camera’s! Handgrepen? Zouden ze dat truukje niet afkijken bij Tesla, Jaguar en Land Rover?
@flutterby: en Porsche, de 911 heeft ook van die uitklap deurklinken tegenwoordig.
400 km in 2023? Dat had Tesla al in 2014. Dus Hintersprung Durch Technik?
@jeroenwz: om te laten zien dat Audi vooral goed is in l*llen bied ik u het volgende aan:
2015: Audi gaat Tesla slopen!
https://www.autoblog.nl/nieuws/audi-e-tron-quattro-concept-komt-tesla-model-x-slopen-80204
februari 2017: Audi geeft sneer aan Tesla:
https://www.autoblog.nl/nieuws/audi-deelt-een-snoeiharde-sneer-uit-aan-tesla-95827
juni 2017: Audi “basht” Tesla! Met een elektrische auto? Nee, met een billboard:
https://www.autoblog.nl/nieuws/billboard-wars-reloaded-audi-trolleert-tesla-en-musk-99563
februari 2019: O nee, we kunnen toch niet winnen…
https://www.autoblog.nl/nieuws/audi-wint-niet-van-tesla-stort-zich-verder-op-waterstof-124064
Bij het zij-aanzicht moest ik denken aan Porsche
@duittenb: het lijkt inderdaad een Taycan variant te zijn.
Heb mijn bestelling al klaar liggen voor wanneer ik kan (pre)orderen.

Moest kiezen tussen de GTR en dus deze GT, maar vrouw wilde dit keer toch een 5-deurs.
Deze zal (volgens plan) het 3de of zelfs 4de volledig elektrisch model worden.
1. Audi E-tron
2. Audi E-tron sportback
3. Audi Q4 E-tron
4. Audi E-tron GT

Plaatst 3 en 4 kunnen nog van plaats wisselen
Het goede nieuws is dat het niet weer de zovéelste SUV is.
Het jammere is dat het nog in elektro innovatie termen een kwart-eeuw duurt tegen dat hij op de markt komt…
Fucking sexy bak. En dat voor een Audi.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).