• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Extra hippe Audi A4 komt pas in 2023

Auteur: willeme, gepost 26 maart 2019 om 18:01 – 61 Reacties

Audi e-tron GT Concept


Serieus? Dat is over vier jaar, dudes.

Voorsprong door techniek. Dat is de slogan die Audi graag gebruikt, vaak zonder te vertalen. Vorsprung durch Technik wordt bijvoorbeeld gewoon in het Verenigd Koninkrijk gebruikt. Een Brit in het Duits producten aanprijzen, je moet maar durven. Natuurlijk slaan de meeste slogans helemaal nergens op, maar bij Audi begint het een beetje pijnlijk te worden. Natuurlijk bouwt het merk uitstekende auto’s, maar de technische voorsprong is nergens meer te vinden.

Dan doelen we met name op auto’s met een elektrische aandrijflijn. Er werd aangenomen dat op het moment dat de Duitse automerken zich ermee gingen bemoeien, dat het wel goed zou komen. Die zouden wel even laten zien hoe het moet. Dat valt dus een beetje tegen. Godzijdank is de e-tron quattro op dit moment in productie genomen. De auto is te bestellen en te spotten in Nederland. Maar een zwaluw maakt nog geen zomer.

Audi e-tron Sportback Concept '19

Natuurlijk komt er meer. De e-tron Sportback (afbeelding boven) moet de volgende stap worden. We verwachten dat die auto dit jaar bij de Audi dealers staat. Volgend jaar komen daar twee elektrische Audi’s bij: de Q4 e-tron (afbeelding onder) komt aan het einde van 2020 op de markt, samen met de e-tron GT. Die laatste is een soort vierdeurs sportcoupé avant la lettre.

Audi Q4 e-tron Concept '19

Hartstikke leuk, al die crossovers en nichemodellen, maar wanneer komt er een elektrische Audi in het D segment? Daar heeft Audi designbaas Marc Lichte een antwoord op: deze komt pas in 2023. In een interview met het Britse AutoCar laat hij weten dat ze op dit moment die auto aan het ontwikkelen zijn. De auto staat op het PPE-platform, een platform waar de Audi e-tron GT en Porsche Taycan ook op komen te staan.

Audi e-tron GT Concept '18

Laatstgenoemde wagens zijn ‘ware’ elektrische auto’s. Dat wil zeggen: ze zijn vanaf het begin ontworpen als elektrische auto. De e-tron quattro en e-tron Sportback staan op een aangepast MLB platform, een platform waar met name auto’s met verbrandingsmotoren gebruik van maken en ook als dusdanig ontwikkeld zijn. Voor wie wél begaan is met het ‘milieu’, maar niet zo lang wil wachten: de Audi A6, A7, A8 en Q5 zullen dit jaar als plugin hybride leverbaar zijn.

Ook interessant!

  • Audi RS e-tron GT rijtest
    Audi RS e-tron GT rijtest video
  • Dit kost de Audi RS e-tron GT
  • Dit is een mogelijke prijs voor de Audi e-tron GT
  • Audi e-tron GT cover
    Audi e-tron GT cover is ideale accessoire

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
  • LANDO NORRIS IS DE F1 WERELDKAMPIOEN VAN 2025
  • De enige Bugatti EB110 op Nederlands kenteken is gespot!
FacebookTweetPinLinkedIn

a4, Audi, e-tron, e-tron-gt, Elektrisch, sportback

Vorig bericht: « Dit is de zwaarste McLaren van het moment
Volgend bericht: Deze auto’s zijn extreem kwetsbaar voor hacking »

Lees Interacties

Reacties

  1. T16 zegt

    26 maart 2019 om 18:12

    Vorsprung durch Betrug, is het ware motto van Audi, de dreckschleuder diesel-fluisteraars.
    Zelfde onderdelen als Skoda, veel hogere prijs. Moreel en technisch in verval na eindeloos winst over lijken najagen. De Audi klanten worden graag belazerd.

    Login om te reageren
    • g60gti zegt

      26 maart 2019 om 18:15

      @T16: beetje kort door de bocht.. VW Seat en Skoda delen de meeste onderdelen met elkaar maar bij Audi is dat over het algemeen wel anders.

      Login om te reageren
      • tttijn zegt

        26 maart 2019 om 18:44

        @g60gti: klopt dat zij een monteur die er wél verstand van had ook tegen mij.

        Login om te reageren
        • bischero zegt

          26 maart 2019 om 20:07

          @tttijn: was ze knap?

          Login om te reageren
      • chrisvonmeer zegt

        26 maart 2019 om 19:36

        @g60gti: ssssstttttt….. Dat mag je niet zeggen! “Premium rijden” is godslastering op Autoblog.

        Login om te reageren
      • wahltiroler zegt

        26 maart 2019 om 19:37

        @g60gti: Luitster ff de Nationaöe autoshow…

        Test van de A1 grootdeels het zelfde maar niet beter dan een Polo

        Login om te reageren
        • wimof zegt

          26 maart 2019 om 21:11

          @wahltiroler: Eigenlijk is een Polo misschien te goed voor zijn klasse, mogelijk gemaakt door de uniformisering.
          Een Audi is, hoe je het draait of keert altijd in detail beter afgewerkt. Als je het niet ziet wil ik bij gelegenheid met jou bij een dealer bij me in de buurt afspreken.

          Login om te reageren
          • HZW zegt

            27 maart 2019 om 14:41

            @wimof: dat verhaal gaat niet op voor de A1 en Q2, zit toch heel veel hard plastic in verwerkt, en die trend zet zich ook langzaam door naar de hogere modellen in de range.
            Ook bij de huidige RS4 zie je interieur oplossingen waar je van denkt dat kan beter voor zoveel geld.

            Login om te reageren
            • wimof zegt

              27 maart 2019 om 16:37

              @hzw: Ik zie het met lede ogen gebeuren, het merk waar ik sinds de modeljaren 67 bij betrokken was en dan de evolutie tot nu. Een belangrijk kantelpunt is de aflossing van het model B5 – B8 toen zijn er andere normen gehanteerd.

              Login om te reageren
        • g60gti zegt

          26 maart 2019 om 21:57

          @wahltiroler: Dat is zeker waar net als de A3 en de Golf maar het gaat hier om de A4

          Login om te reageren
    • romeoalfa zegt

      26 maart 2019 om 19:47

      @T16: Audi deelt letterlijk niks met SK/SE/VW. Behalve een aantal instapmotoren in de kleine Audi’s.
      Maar goed, de kleine kinderen van AB bashen graag Audi.

      Login om te reageren
      • clk63bs zegt

        26 maart 2019 om 19:55

        @romeoalfa: en Alfa natuurlijk, maar dat is wel terecht

        Login om te reageren
      • lekkaah zegt

        26 maart 2019 om 20:05

        @romeoalfa: dat is helaas niet waar, heb wel eens een Audi (A3) van wat aftermarket onderdelen voorzien en de VW logo’s kwamen je tegemoet bij het demonteren.

        Login om te reageren
      • slickrick zegt

        26 maart 2019 om 20:53

        @romeoalfa: nee hè, behalve alle 1.2, 1.4 en 2.0 TFSI motoren , TDI motoren ,DSG versnellingsbakken , Bosch Electronica, Aandrijflijn en nog vele andere zaken……

        Ze zouden gek zijn en het complete bestuur zou ontslagen worden door de aandeelhouders als ze geen schaalvoordelen zouden generen.

        Login om te reageren
      • emping zegt

        27 maart 2019 om 05:36

        @romeoalfa: letterlijk niks, vervolgens behalve bla bla bla. Wat denk je van de platformen?

        Login om te reageren
    • justsomebody zegt

      26 maart 2019 om 19:57

      @T16: nee , ze hebben scheit aan die linkse klimaat gekkies en BN’ers in het kalifaat amsterdam volgens mij.

      Login om te reageren
      • pomoek zegt

        26 maart 2019 om 22:00

        @justsomebody: gijtescheit!

        Login om te reageren
    • maxidyne zegt

      26 maart 2019 om 22:07

      @t16: Heb nog nooit een Skoda, Volkswagen of een Seat gezien met het blok en aandrijflijn welke in mijn Audi ligt: 2.2 20V turbo met quattro. Zal in de ogen van velen een veredelde Passat zijn… Fijne avond verder!

      Login om te reageren
      • johnhert zegt

        27 maart 2019 om 07:21

        @maxidyne: Wij hebben het over auto’s vandaag de dag, niet uit het jaar kruik…

        Login om te reageren
      • rhellema zegt

        27 maart 2019 om 09:49

        @maxidyne: met een “procon-ten” sticker op de achterruit?

        Login om te reageren
        • poeperman zegt

          27 maart 2019 om 19:57

          @rhellema: machtig! Childhood memories

          Login om te reageren
  2. 917 Porsche + Audi zegt

    26 maart 2019 om 18:13

    Deze word gegarandeerd de opvolger van mijn huidige A4 (b8)

    Login om te reageren
    • sr20det zegt

      26 maart 2019 om 18:38

      @vwaudiporsche: misschien in het interieur wel ja. Maar technisch wordt er echt heel veel uitgewisseld.

      Login om te reageren
  3. por100 zegt

    26 maart 2019 om 18:28

    Ik verwacht slechte verkopen voor het faceliftmodel van de huidige A4 (B9)

    Login om te reageren
  4. gandini zegt

    26 maart 2019 om 18:33

    Jullie begrijpen de slogan gewoon totaal verkeerd. Een pathologisch leugenaar heeft ook een bepaalde techniek ontwikkeld. Geen autotechniek natuurlijk, maar dat zegt de slogan ook niet.

    Login om te reageren
  5. HzR zegt

    26 maart 2019 om 18:33

    Elektrische auto’s zijn wel voortdurend onderwerp van gesprek maar de marges zijn laag en de gemiddelde consument wilt er nog niet aan. Waarom zou je het dan aanbieden als je goed geld met je verbrandingsauto’s verdiend?

    Login om te reageren
    • fanboy zegt

      26 maart 2019 om 19:02

      @hzr: Eh ja en dan komt het moment dat je voor het geld van een afgeknepen instapper Audi ook gewoon een snelle elektrische auto kan leasen.

      Dan hebben ze de boot gemist.

      Login om te reageren
      • HzR zegt

        26 maart 2019 om 19:46

        @fanboy: daarom komen ze nu met auto’s in de duurdere klasse waar wel een redelijke marge op zit. Kunnen ze de technologie ontwikkelen. En dan is het klaar voor de kleinere modellen. BMW was er vroeg bij met de i3 maar dat kocht geen hond in het begin. De laatste jaren gaan de verkopen langzaam omhoog. De markt begint nu aan te trekken. Over een paar jaar komen die kleine auto’s er wel als de markt er rijp voor is.

        Login om te reageren
      • justsomebody zegt

        26 maart 2019 om 19:56

        @fanboy: daarom heeft elon nu weer de prijzen verhoogd?

        Login om te reageren
        • fanboy zegt

          26 maart 2019 om 21:53

          @justsomebody: Die is gewoon ongesteld

          Login om te reageren
  6. tttijn zegt

    26 maart 2019 om 18:45

    Prachtige auto’s op de foto’s. Voorsprong door design :)

    Login om te reageren
  7. jippie zegt

    26 maart 2019 om 18:46

    Het woordje ‘extra’ begrijp ik in dit geval niet helemaal.

    Login om te reageren
  8. fastshifter zegt

    26 maart 2019 om 18:46

    Bram Schot zei op BNR dat Audi een ondeugend merk ik, maar wat is er nu precies ondeugend aan de Audi’s op de uitstootcijfers na? Misschien was de wens hier de vader van de gedachte of tilde hij hiermee een tipje van de sluier op voor de toekomst. Ik hoop het laatste.

    Login om te reageren
  9. smex zegt

    26 maart 2019 om 18:54

    De Audi haat begint wel een beetje standaard te worden, maar goed. Als je een electrische A4 wil dan kun je toch gewoon voor de beeldschone E-Tron GT gaan? Of wat is de reden van de negatieve intro van dit artikel?

    Login om te reageren
    • richh zegt

      26 maart 2019 om 19:18

      @smex: nou, ‘gewoon’, zelfs die concept is voorlopig nog niet te koop en de bijbehorende prijs is nog totaal onduidelijk. Ik geloof er niks van dat ik die E-Tron GT nog voor 2020 ga zien rijden in het wild.
      Zeker gezien de nieuwe A4, nota bene op hetzelfde platform, nog 4 jaar op zich laat wachten.

      Alles voor een nog onbekende prijs.

      De E-Tron was vandaag nog in het nieuws, slechts de helft van het beoogde productieaantal wordt wordt nu gehaald omdat er problemen zitten in de toelevering van accu’s.

      Die Model 3 van het ‘falende’ Tesla, dat merk wat niet weet wat kwaliteit is, nooit de productie op zal kunnen schalen en heel snel verdwenen is als Duitsland met EV’s begint… Die staat als je nu bestelt binnen 2 maanden voor je deur, voor de helft van zo’n E-Tron SUV. Met meer bereik.

      Login om te reageren
      • smex zegt

        26 maart 2019 om 21:47

        @richh: want Tesla had geen productie problemen?

        Login om te reageren
      • Yzord zegt

        26 maart 2019 om 22:50

        @richh: als je had opgelet, de GT komt in 2021 uit. Dus ja, die ga je dan niet zien in 2020.

        Wel wordt het mijn nieuwe auto ?

        Login om te reageren
      • kareljansen zegt

        26 maart 2019 om 23:05

        @richh: De helft ja. Heb je in beide auto’s gereden? Ik snap in elk geval dat hij de helft kost. Ja maar meer range? Een Kia picanto heeft misschien ook wel meer range dan een BMW 3 serie..

        Login om te reageren
    • tttijn zegt

      26 maart 2019 om 19:20

      @smex: Ja snap die Audi haat ook niet. En die veredelde Volkswagen uit Beieren opgehemeld worden. Als er een Duits merk is dat overal achteraan hobbelt is dat BMW wel. Beetje jammer.

      Login om te reageren
      • mashell zegt

        26 maart 2019 om 19:33

        @tttijn: Audi is de veredelde volkwagen uit Beieren. En eveneens uit Beieren, BMW, is juist een aartsconservatief merk. Met voorwielaandrijving lopen ze bijvoorbeeld hopeloos achter, maar er zijn ook dingen waar zij voorop lopen (infotainment, electrische aandrijving, en als meest bijzondere winstmarges op midi MPVs).

        Login om te reageren
        • nautique206 zegt

          26 maart 2019 om 21:16

          @mashell: elektrische aandrijving? Praat me even bij…

          Login om te reageren
          • viezefreddyw zegt

            26 maart 2019 om 22:50

            @nautique206: De i3. Misschien niet moeders mooiste maar wel een elektrisch voertuig wat redelijk goed verkoopt. Kunnen ze bij Audi en Mercedes nog niet zeggen.

            Login om te reageren
            • nautique206 zegt

              27 maart 2019 om 11:14

              @viezefreddyw: ja maar om dan te zeggen dat ze daar mee voorop lopen? I3 is volgens mij niet veel vooruitstrevender qua techniek dan een e-golf

              Login om te reageren
          • garp zegt

            27 maart 2019 om 08:43

            @nautique206: misschien moet je ‘m een keer gaan rijden. En dan ook binnenstedelijk. Ik was best onder de indruk.

            Login om te reageren
            • nautique206 zegt

              27 maart 2019 om 11:15

              @garp: rijdt prima hoor, maar dat doet een e-up ook in de stad. Het ging mij om het voorlopen, dat doen ze er mijns inziens niet echt mee

              Login om te reageren
  10. Shaw zegt

    26 maart 2019 om 19:15

    Blijf erbij; de ICE zal NIET uitsterven, de hoogste bazen weten dit maar al te goed. ICE+PHEV zullen overleven, bestaansrecht én meerwaarde (blijven) hebben ten opzichte van het aanstaande BEV/FCEV offensief.

    Login om te reageren
    • tttijn zegt

      26 maart 2019 om 19:21

      @Shaw: uiteindelijk sterven ze wel uit, maar niet omdat fosiel op is, maar omdat we iets beters hebben uitgevonden.

      Login om te reageren
    • richh zegt

      26 maart 2019 om 19:22

      @shaw: ICE gaat niet uitsterven. Tuurlijk niet. Mensen rijden nu ook nog steeds paard; je hebt altijd liefhebbers.
      Daarnaast heb je voorlopig voor serieus veel bereik, zoveel kilo accu nodig dat dat gewicht ook weer tegenwerkt in de range. De huidige sweet spot zal niet veel oprekken en wie echt regelmatig 1000km rijdt heeft een ICE nodig.

      Maar het standaard woon-werk verkeer? 95% van de auto’s in Nederland? Over 30 jaar zijn dat allemaal EV’s.
      De tussenstap PHEV zal tevens heel snel uitsterven, daar heeft bijna niemand wat aan. FCEV heeft in die 25 jaar dat ze er met grote budgetten aan werken niet gewerkt, dat is over 25 jaar niet anders.

      Login om te reageren
      • Shaw zegt

        26 maart 2019 om 19:25

        @richh: Ach man, paard, doe normaal. Da’s ‘vervoer’ van een totaal andere orde.
        En, heeft iemand al antwoord op de vraag, hoe komen we aan al die groene stroom!? Die ook de FCEV (veel!) nodig heeft. De grootste economie maakt momenteel de Energiewende door, kerncentrales moeten dicht. Helaas, het is wachten tot de volgende economische crisis, en dan zullen alle ontwikkelingen weer hopeloos achterop raken. Er is NOG LANG GEEN werkelijk groene stroom.

        Login om te reageren
  11. mashell zegt

    26 maart 2019 om 19:29

    “Extra hippe Audi A4 komt pas in 2023”
    En ik maar denken dat de A5 sportback al jaren op de markt is.

    Login om te reageren
  12. potver7 zegt

    26 maart 2019 om 19:34

    Voor wie niet kan wachten op die vierdeurs 911…

    Login om te reageren
  13. nautique206 zegt

    26 maart 2019 om 19:38

    Er zijn diverse merken die minder ver zijn met een EV

    Login om te reageren
  14. wahltiroler zegt

    26 maart 2019 om 19:39

    Ben geen Fan van Audi vind ze ook meestal saai maar….

    die groene op de 1e foto ziet er gewéééldig uit

    Login om te reageren
  15. frank2b zegt

    26 maart 2019 om 19:59

    Waarom heeft een elektrische auto zo’n overhang nodig voor de voorwielen?

    Login om te reageren
  16. rufctr01 zegt

    26 maart 2019 om 20:31

    Ik vond die groene wel gaaf, Audi kennende gaan ze hem saai maken en een grijze kleur geven.
    Eigenlijk is dit gewoon een 4deurs 911 met Audi spatschermen.

    Login om te reageren
    • harrie zegt

      26 maart 2019 om 21:18

      @rufctr01:
      Taycan

      Login om te reageren
  17. screamgt zegt

    26 maart 2019 om 21:18

    Ik hoor die hippe hollande nuchtere Audi CEO nog roepen dat hij zich geen zorgen maakt om de concurrentie. Haha, het egoïsme is stuitend. In 2023 dendert 45% van de leaserijders in een elektrische Kia, Tesla, VW. Sorry, maar ze missen de boot voor het grote publiek.

    Login om te reageren
  18. ghost zegt

    26 maart 2019 om 21:50

    Wachten waard.

    Login om te reageren
  19. pomoek zegt

    26 maart 2019 om 22:10

    Dat is dus elf (elf) jaar na de eerste model S. Toegeven, de eerste Audi E-tron is er al. Bijna.

    Login om te reageren
  20. kareljansen zegt

    26 maart 2019 om 23:08

    Inderdaad, Audi blijft ver achter. Ik bestel wel een volledig elektrische Volvo, BMW, Mercedes, Alfa, Lexus of Ford in het luxe segment. Veel meer en betere alternatieven…

    Login om te reageren
  21. 205zonderdak zegt

    27 maart 2019 om 21:22

    Vinden jullie die kont ook op een 911 lijken? Vind hem wel mooi!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North