Peugeot 508 aan de groeihormonen

Auteur: , 24 Reacties

Om serieus te kunnen concurreren in China met de markt daar, moet ook de 508 groeien.

Audi’s A6L is zeker niet het enige verlengde pronkstuk die men kan bewonderen op de Guangzhou International Motor Show. De Fransen zijn er ook nog. Op de Dongfeng Peugeot stand staat het merk met de zeer geliefde e-Legend Concept, maar ook een kersverse 508L.

De 508L is het nieuwe vlaggenschip van Dongfeng Peugeot in het Aziatische land. Peugeot laat weten dat de verlengde D-segmenter speciaal voor de Chinese markt is ontwikkeld. De auto zal dan ook in China van de band rollen. Volgens Peugeot staat de letter ‘L’ voor Luxury, Long en Latest Technology. Dit vertaalt zich naar ruimte, status en technologie, aldus de Franse autobouwer.

De wielbasis is toegenomen met 55 mm in vergelijking met een reguliere 508. Daarmee bedraagt de wielbasis 2,84 meter. De 508L is 4,85 meter lang. Er is één groot designverschil in vergelijking met de gewone 508. De stijlloze raamlijsten zijn verdwenen en daar is een frame voor in de plaats gekomen. Dit toffe element van de 508 gaat daardoor verloren, maar er komt wel meer hoofdruimte voor in de plaats.

De Dongfeng Peugeot 508L komt in het eerste kwartaal van 2019 op de markt. Dit najaar is de reguliere 508 in China verkrijgbaar als benzine, diesel en een plug-in hybride.



24 reacties

Foto 9 laat precies zien waarom ik persoonlijk geen nieuwe Peugeot zou willen. Het stuur zit (bij mij) precies voor de klokken. En tegen iedereen die zegt “je kunt ’t stuur verstellen” zeg ik: dat klopt, maar dan zit ’t stuur (bij mij) óf te laag óf te hoog.
@henk_he: ze doen te minste wel fatsoenlijke navi monteren. I.p.v zo’n tablet op het dashboard schroeven.
@henk_he: Heb wel een idee hoe jij in je auto ligt…
@edjuuh: ik zit gewoon nornaal in m’n auto. Als m’n vrouw rijdt hoeft alleen de stoel naar voren en de binnenspiegel naar beneden.
@henk_he: dit is gewoon hoe de foto is genomen. Ik ben 1m90 en zit er perfect in!
@rufctr01: ik 1.83m en kan geen fatsoenlijke zithouding vinden. Maar nogmaals, het is persoonlijk. Hoewel ik dit van heel veel mensen hoor, dus ik ben niet de enige.
@henk_he: als je er zo voor zit moet je misschien je stoel wat hoger zetten, vanuit die hoek zie je de weg niet eens
@robicide: geloof me, ik heb alle standen geprobeerd, maar Peugeot’s stuur met klokkenwinkel is het gewoon niet voor mij. Gelukkig hoef ik er maar zelden in te rijden (poolauto op ’t werk), privé rijdt ik ’n V40 T4 Polestar en die zit perfect!
@henk_he: zeur niet
@henk_he: dan ben je vast zo’n verschrikkelijke lange draak!
Extra been en hoofdruimte zou in Europa ook op prijs worden gesteld..
@rogers: Klopt. Maar in China is er meer vraag naar.
In China is het een teken van status als je gereden word in een auto (dus achterin zitten) en een auto met extra beenruimte is dan nog eens extra status.
Nu zullen mensen zeggen: Status? Dit is een Peugeot.
Peugeot is Europees en is dus een status merk in China. In China hebben Europese/Amerikaanse/Japanse producten een hogere status dan de eigen merken.
Om het vriendelijk te houden; hij is er niet echt mooier op geworden zullen we maar zeggen.
Ondanks dat ik normaalgesproken erg fan ben van een rood interieur, kan mij de combinatie hier niet bekoren. Te druk en net alsof het sportieve aspect vloekt met de rest van het vooral moderne design.
Die lange versie mag wel naar NL komen. Beter dan altijd een te krappe achterbank en hij wordt er zeker mooier van.
Jammer van de raamlijsten
Maak gewoon een internationale L als standaard auto, ipv een aparte L versie erbij voor china. Hebben de hollandse benen er ook nog profijt van
@allesmetturbo: Zonder korte versie, geen lange versie. En dat is wel nodig om ze daar te kunnen verkopen.
@dondeboer: bij Audi China kan je alleen maar de L modellen bestellen zelfs
@ikleesookoverautos: Klopt, maar ze zullen ergens op de wereld een korte variant moeten verkopen om er daar een L op te kunnen plakken. Van de Mazda 6 sedan te alleen een lange variant gemaakt en van de 6 station alleen een korte. Maar van dat onderscheid is bijna niemand zich bewust, omdat de korte sedan en lange station niet bestaan.
Bij de presentatie van een verlengde versie 21 afbeeldingen posten met geen een daarvan het interieur achterin..
Toch vreemd dat juist die kleine japanners meer ruimte nodig hebben.
Verlengd of niet, blijft een mislukking die nieuwe Peugeot met die rare stuurtjes en niet kloppende neuzen.
Alsof ze te graag willen en hierdoor een te drukke auto maken.
@20klepper: ken je het merk BMW?

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).