• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Peugeot 508 aan de groeihormonen

Auteur: RubenPriest, gepost 16 november 2018 om 11:52 – 24 Reacties

Afbeelding Peugeot 508 aan de groeihormonenAfbeelding Peugeot 508 aan de groeihormonenAfbeelding Peugeot 508 aan de groeihormonenAfbeelding Peugeot 508 aan de groeihormonenAfbeelding Peugeot 508 aan de groeihormonenAfbeelding Peugeot 508 aan de groeihormonenAfbeelding Peugeot 508 aan de groeihormonenAfbeelding Peugeot 508 aan de groeihormonen

Peugeot 508 aan de groeihormonen
Om serieus te kunnen concurreren in China met de markt daar, moet ook de 508 groeien.

Audi’s A6L is zeker niet het enige verlengde pronkstuk die men kan bewonderen op de Guangzhou International Motor Show. De Fransen zijn er ook nog. Op de Dongfeng Peugeot stand staat het merk met de zeer geliefde e-Legend Concept, maar ook een kersverse 508L.

De 508L is het nieuwe vlaggenschip van Dongfeng Peugeot in het Aziatische land. Peugeot laat weten dat de verlengde D-segmenter speciaal voor de Chinese markt is ontwikkeld. De auto zal dan ook in China van de band rollen. Volgens Peugeot staat de letter ‘L’ voor Luxury, Long en Latest Technology. Dit vertaalt zich naar ruimte, status en technologie, aldus de Franse autobouwer.

De wielbasis is toegenomen met 55 mm in vergelijking met een reguliere 508. Daarmee bedraagt de wielbasis 2,84 meter. De 508L is 4,85 meter lang. Er is één groot designverschil in vergelijking met de gewone 508. De stijlloze raamlijsten zijn verdwenen en daar is een frame voor in de plaats gekomen. Dit toffe element van de 508 gaat daardoor verloren, maar er komt wel meer hoofdruimte voor in de plaats.

De Dongfeng Peugeot 508L komt in het eerste kwartaal van 2019 op de markt. Dit najaar is de reguliere 508 in China verkrijgbaar als benzine, diesel en een plug-in hybride.

Ook interessant!

  • Peugeot 508 PSE rijtest en video
  • Prijs Peugeot 508 PSE
    Video - Peugeot 508 PSE vs BMW M2 is verrassend spannend
  • Peugeot 208 PSE
    Peugeot 208 PSE wordt eerste leuke Hot Hatch EV?
  • Peugeot 308 SW is even wennen
    Peugeot 308 SW is even wennen

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
  • LANDO NORRIS IS DE F1 WERELDKAMPIOEN VAN 2025
  • De enige Bugatti EB110 op Nederlands kenteken is gespot!
FacebookTweetPinLinkedIn

508, China, dongfeng, Peugeot

Vorig bericht: « Dit is de nieuwe supercar van Nicky Romero
Volgend bericht: Een nieuwe dag, een nieuwe FIOD inbeslagname »

Lees Interacties

Reacties

  1. henk_he zegt

    16 november 2018 om 12:23

    Foto 9 laat precies zien waarom ik persoonlijk geen nieuwe Peugeot zou willen. Het stuur zit (bij mij) precies voor de klokken. En tegen iedereen die zegt “je kunt ’t stuur verstellen” zeg ik: dat klopt, maar dan zit ’t stuur (bij mij) óf te laag óf te hoog.

    Login om te reageren
    • mikje90 zegt

      16 november 2018 om 12:40

      @henk_he: ze doen te minste wel fatsoenlijke navi monteren. I.p.v zo’n tablet op het dashboard schroeven.

      Login om te reageren
    • edjuuh zegt

      16 november 2018 om 12:58

      @henk_he: Heb wel een idee hoe jij in je auto ligt…

      Login om te reageren
      • henk_he zegt

        16 november 2018 om 13:02

        @edjuuh: ik zit gewoon nornaal in m’n auto. Als m’n vrouw rijdt hoeft alleen de stoel naar voren en de binnenspiegel naar beneden.

        Login om te reageren
    • rufctr01 zegt

      16 november 2018 om 12:59

      @henk_he: dit is gewoon hoe de foto is genomen. Ik ben 1m90 en zit er perfect in!

      Login om te reageren
      • henk_he zegt

        16 november 2018 om 13:02

        @rufctr01: ik 1.83m en kan geen fatsoenlijke zithouding vinden. Maar nogmaals, het is persoonlijk. Hoewel ik dit van heel veel mensen hoor, dus ik ben niet de enige.

        Login om te reageren
    • robicide zegt

      16 november 2018 om 13:17

      @henk_he: als je er zo voor zit moet je misschien je stoel wat hoger zetten, vanuit die hoek zie je de weg niet eens

      Login om te reageren
      • henk_he zegt

        16 november 2018 om 14:32

        @robicide: geloof me, ik heb alle standen geprobeerd, maar Peugeot’s stuur met klokkenwinkel is het gewoon niet voor mij. Gelukkig hoef ik er maar zelden in te rijden (poolauto op ’t werk), privé rijdt ik ’n V40 T4 Polestar en die zit perfect!

        Login om te reageren
    • lpgbarrel zegt

      16 november 2018 om 21:44

      @henk_he: zeur niet

      Login om te reageren
    • henkhekje zegt

      17 november 2018 om 22:00

      @henk_he: dan ben je vast zo’n verschrikkelijke lange draak!

      Login om te reageren
  2. rogers zegt

    16 november 2018 om 12:29

    Extra been en hoofdruimte zou in Europa ook op prijs worden gesteld..

    Login om te reageren
    • dees zegt

      16 november 2018 om 15:10

      @rogers: Klopt. Maar in China is er meer vraag naar.
      In China is het een teken van status als je gereden word in een auto (dus achterin zitten) en een auto met extra beenruimte is dan nog eens extra status.
      Nu zullen mensen zeggen: Status? Dit is een Peugeot.
      Peugeot is Europees en is dus een status merk in China. In China hebben Europese/Amerikaanse/Japanse producten een hogere status dan de eigen merken.

      Login om te reageren
  3. cossiekiller zegt

    16 november 2018 om 12:40

    Om het vriendelijk te houden; hij is er niet echt mooier op geworden zullen we maar zeggen.

    Login om te reageren
  4. karhengst zegt

    16 november 2018 om 12:56

    Ondanks dat ik normaalgesproken erg fan ben van een rood interieur, kan mij de combinatie hier niet bekoren. Te druk en net alsof het sportieve aspect vloekt met de rest van het vooral moderne design.

    Login om te reageren
  5. edjuuh zegt

    16 november 2018 om 13:03

    Die lange versie mag wel naar NL komen. Beter dan altijd een te krappe achterbank en hij wordt er zeker mooier van.

    Login om te reageren
  6. hollandbest zegt

    16 november 2018 om 15:39

    Jammer van de raamlijsten

    Login om te reageren
  7. allesmetturbo zegt

    16 november 2018 om 15:45

    Maak gewoon een internationale L als standaard auto, ipv een aparte L versie erbij voor china. Hebben de hollandse benen er ook nog profijt van

    Login om te reageren
    • dondeboer zegt

      16 november 2018 om 22:38

      @allesmetturbo: Zonder korte versie, geen lange versie. En dat is wel nodig om ze daar te kunnen verkopen.

      Login om te reageren
      • ikleesookoverautos zegt

        17 november 2018 om 06:29

        @dondeboer: bij Audi China kan je alleen maar de L modellen bestellen zelfs

        Login om te reageren
        • dondeboer zegt

          17 november 2018 om 08:19

          @ikleesookoverautos: Klopt, maar ze zullen ergens op de wereld een korte variant moeten verkopen om er daar een L op te kunnen plakken. Van de Mazda 6 sedan te alleen een lange variant gemaakt en van de 6 station alleen een korte. Maar van dat onderscheid is bijna niemand zich bewust, omdat de korte sedan en lange station niet bestaan.

          Login om te reageren
  8. serialchiller zegt

    16 november 2018 om 21:37

    Bij de presentatie van een verlengde versie 21 afbeeldingen posten met geen een daarvan het interieur achterin..

    Login om te reageren
  9. Alfarobert zegt

    17 november 2018 om 09:10

    Toch vreemd dat juist die kleine japanners meer ruimte nodig hebben.

    Login om te reageren
  10. 20klepper zegt

    17 november 2018 om 15:49

    Verlengd of niet, blijft een mislukking die nieuwe Peugeot met die rare stuurtjes en niet kloppende neuzen.
    Alsof ze te graag willen en hierdoor een te drukke auto maken.

    Login om te reageren
    • jensefrens zegt

      18 november 2018 om 17:24

      @20klepper: ken je het merk BMW?

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North