Peugeot E-Legend maakt de tongen los

Auteur: , 28 Reacties

Peugeot komt even stoer doen.

De retro-rakker van Parijs is dit jaar de E-Legend. Een concept van Peugeot waar elektrisch en autonoom rijden centraal staan. Op de persplaatjes was de E-Legend al een aantrekkelijke verschijning. Zo in het echt komen de lijnen nog beter tot zijn recht.

De overeenkomsten met de 504 Coupé zijn goed te zien. De glimlachende meneer op foto 12 weet het ook. Déze Peugeot moet er gewoon komen. In tegenstelling tot Duitse autofabrikanten, staan de Fransen bekend om de comfortabele stoelen. Die reputatie lijkt Peugeot waar te maken met de E-Legend, want zeg nu zelf. Die zetels nodigen toch uit om in neer te ploffen?

Aan boord van de E-Legend is een 100 kWh batterij en een elektromotor. Met een systeemvermogen van 463 pk en 800 Nm koppel is de coupé nog een rappe jongen ook. Het concept doet 0-100 in minder dan vier tellen met een top van 220 km/u. In theorie zou je 600 kilometer (WLPT) moeten kunnen rijden op een volle accu.



28 reacties

Damn die zetel is retro!
Maken!!! Maar dan wel met V6.
@alfapeter: 8

meer cilinders is meer beter
@alfapeter: Zolang het die PRV motor maar niet is…
Ik vind het interieur nog het gaafste. Zulke stoelen met deze bekleding kunnen ook echt alleen maar door een Fransoos bedacht worden.
Schitterende auto. Maar het is geen SUV en hij zal niet bespottelijk duur worden. Dus hij zal in het ‘normale’ marktsegment niet verkopen en hij zal niet in het ‘premium’ markstsegment niet verkopen. Helaas zal het daarom waarschijnlijk bij een one-off (hoe vertaal je dat in het Frans?) blijven.
@ghengiskhan: de RCZ liep toch ook goed?
Kan het zijn, dat de overeenkomsten met een Peugeot 505 groter zijn dan met de 504? Leg die zijkanten eens naast elkaar.
@lacker: Het gaat om de 504 coupé.
De gelijkenis is onmiskenbaar.
@kaspertje: die lijkt er zeker op. Maar zijn opvolger ook https://www.autojunk.nl/2014/02/peugeot-505-berline
Ik hoop dat ze deze redelijk ongewijzigd op de weg gaan zetten!
Kan zo in de volgende Transformers film.
Gewoon fantastisch! En het stoelwerk zijn prachtige zetels en puur Frans.
TAXI 6
Die stoelen, atmosferische 4/6 cilinder er takelen, achterwiel aandrijving, handbak, licht vliegwiel, nardi stuurtje er in en ik wil hem hebben..
Mooi design, alleen jammer dat het een Electro karretje is en geen rijders auto. Typisch Peugeot, altijd net niet zo als de RCZ die er ook goed en sportief uit zag maar waar je ook geen toffe motor kon krijgen en nog erger, hij was FWD. Jammer ook van de Mustang achterlichten.
@shiva: mustang lichten? Eh kijk maar eens naar de oude 504 coupe, dan heeft de mustang 504 lichten😜
@tommot:
de 504 dateert uit 1968 en het 1968 model had niet eens deze lichten. De mustang heeft al dergelijke lichten sinds de introductie in 1964. Ford was dus weldegelijk eerst.
@shiva: u are right
Tof concept, maar of ie zal komen? Denk het niet.
Leuk gedaan. Doet ook wat Dodge achtig aan. Zouden ze echt moeten maken
Briljante auto!
Ben geen fan Franse moderne meuk maar deze is wel erg leuk
Zou wat kleiner mogen zijn in alle dimensies voor wat meer cuteness
Ik weet ’t niet meer! Aan de ene kant roept dit ontwerp veel herinneringen op aan de 504 coupé en dat komt door de modernere weergave van de details, die die auto toen kenmerkte. Aan de andere kant vond ik die 504 coupé veel ranker overkomen. Vooral en profile. Dit nieuwe ontwerp komt dan veel gedrongener over. Veel korter ook en niet echt mooi. Op de een of andere manier doet dit nieuwe ontwerp mij zelfs terugdenken aan de Panhard CT 24. Alleen en profile dus! (Ik kan hiervan helaas geen goede foto vinden) Maar dat was een auto, die al in 1963 op de markt kwam.
Verrassend vernieuwend in vergelijking met andere Parijse primeurs hoop dat hij stand houdt
Wat een schoonheid!
Wauw, doe mij dit maar. Ik vind de designtaal van Peugeot sinds de 308 II echt waardeloos (op de nieuwste 508 na) terwijl ik het daarvoor behoorlijk kon waarderen (106 en 206 gereden). Een strak retro design als dit zou geweldig zijn.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).