• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Peugeot, Opel en Citroën-rijders de dupe van laadproblemen

Auteur: RubenPriest, gepost 24 maart 2025 om 10:49 – 15 Reacties

Peugeot, Opel en Citroën-rijders de dupe van laadproblemen

De Stellantis auto’s van Peugeot, Opel en Citroën hebben laadproblemen. Reparatie buiten garantie kan duizenden euro’s kosten.

Ook zo’n zin om Antoinette Hertsenberg met haar strenge stem te horen babbelen over consumentenproblemen, vooral als het over auto’s gaat? Dan moet je vanavond NPO 2 kijken, want vanavond in Radar staan laadproblemen met elektrische auto’s van Peugeot, Opel en Citroën centraal.

Laadproblemen Stellantis

Sinds 2019 klagen eigenaren steen en been over een bizar probleem: de auto laadt niet meer op. En nee, dat is geen klein akkefietje. De boordlader geeft er massaal de brui aan. Alleen al in Nederland zijn 33.000 auto’s die te maken hebben met dit probleem. Het AD mocht alvast vooruitblikken op de tv-uitzending van Radar vanavond.

Niet meer kunnen AC-laden

De boordlader, geleverd door het Duitse Mahle, begeeft het na verloop van tijd. AC-laden is dan niet langer mogelijk. Sommige eigenaren kunnen nog DC-laden, maar de meeste mensen hebben geen snellader op de oprit staan.

Stellantis heeft inmiddels meerdere versies van de boordlader laten ontwikkelen, maar de problemen blijven zich opstapelen. Alsof dat nog niet erg genoeg is, kost een vervangende lader je zomaar €1.000 tot €2.000. En dan nog is het maar de vraag of je van het probleem af bent.

Radar duikt maandagavond in deze hele ellende. Talloze boomers, eh, boze Peugeot– en Opel-rijders komen aan het woord. Dealers blijken hun klanten amper serieus te nemen. Klachten worden slecht aangehoord en sommige gedupeerden moeten maanden wachten op een reparatie.

Na flink wat druk van onder andere de ANWB heeft Stellantis de garantietermijn van de boordlader verlengd van twee naar vier jaar. Een doekje voor het bloeden, maar geen echte oplossing. Want als je buiten de garantie valt, mag je alsnog diep in de buidel tasten voor een vervangend exemplaar. En dan nog is het hopen dat deze niet ook weer sneuvelt.

In de tv-uitzending van vanavond komt het onderwerp in detail aan bod. Het voorlopige Autoblog advies? Blijf weg van een elektrische auto van Peugeot, Opel en Citroën. Ik herhaal..

Ook interessant!

  • Nieuwe Opel Grandland: tot 700 km elektrisch rijbereik
    Nieuwe Opel Grandland: tot 700 km elektrisch rijbereik
  • nieuwe Opel Frontera
    Nieuwe Opel Frontera is officieel en geschikt voor de Autobahn
  • Citroën Ami: officieel in NL te koop en goedkoper dan Opel
    Citroën Ami: officieel in NL te koop en goedkoper dan Opel
  • Fiat verkocht in 2024 meer auto's dan Opel en Peugeot sámen

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

Citroen, Elektrisch, Opel, opladen, Peugeot, Stellantis

Vorig bericht: « Onderzoek overheid: EV-rijders willen weer benzineauto
Volgend bericht: Ferrari F44, de nieuwe supercar van Lewis Hamilton »

Lees Interacties

Reacties

  1. Johanneke zegt

    24 maart 2025 om 11:06

    Erg lullig voor de mensen die er last van hebben, maar PSA is sinds ze variabele kleppentiming op hun benzinemotoren hebben gezet al compleet ruk. Is toch al zo’n 18 jaar ofzo. Als je nu nog steeds PSA producten koopt ben je gewoon dom bezig. Het is troep.

    Login om te reageren
    • THSD zegt

      24 maart 2025 om 13:35

      Nou ja troep…hun diesels zijn best ok hoor maar de rest is gewoonweg van mindere kwaliteit.

      Login om te reageren
      • Johanneke zegt

        24 maart 2025 om 13:53

        Klopt, de diesels zijn goed. Maar de 1.6 vti was slecht, net zoals de 1.6 thp, en de 1.2 puretech.

        Login om te reageren
        • THSD zegt

          24 maart 2025 om 17:31

          Dat men nu nog een auto met 1.2 puretech motor durft te kopen vind ik gewoonweg dom.
          In mijn directe omgeving 2 jaar gekeden gewaarschuwd om het niet te doen en toch een peugeot 5008 met puretech gekocht.Blabla ja garantie en we hebben extra na laten kijken en is vanwege terugroepaktie nog terug geweest dus is het in orde.Afgelopen november was het zover…starte niet meer en olielekkage.Uieindelijke kosten bij een specialist €4500…had ze nog zo gewaarschuwd.

          Login om te reageren
    • PunicaOase zegt

      24 maart 2025 om 20:09

      Precies, PSA maakt al meer dan een decennium vooral meuk.. ongelofelijk dat mensen het nog steeds kopen, terwijl je dit echt overal met een simpele Google-actie kan achterhalen..

      Login om te reageren
  2. rwdftw zegt

    24 maart 2025 om 11:49

    Klinkt bekend. Ik weet van een collega met een e-208 dat deze meer bij de garage stond dan voor de deur. Er ging echt constant wat stuk. Uiteindelijk was de leasemaatschappij het zat en ruilde de auto in voor een ander merk (niet Stellantis).

    Dat ze wederom onderwerp van gesprek zijn bij Kassa (de 1.2 PureTech was ook een succes) verbaast mij helemaal niet.

    Login om te reageren
  3. alloallo zegt

    24 maart 2025 om 12:06

    Alloallo Jr heeft zijn E-208 na ee. 2 maanden ingeleverd bij zijn werkgever. Auto was onbetrouwbaar bij opladen, bereik was nihil en opladen duurde eeuwig

    Login om te reageren
  4. kniesoor zegt

    24 maart 2025 om 12:21

    Ooit was Mahle een leverancier (van m.n. gesmede zuigers) met een uitstekende reputatie. Toch zonde als die reputatie op zo’n manier geweld wordt aangedaan . . .

    Login om te reageren
  5. THSD zegt

    24 maart 2025 om 13:38

    Heel efficiënt zo’n stellantis ev dus…tco kosten rijzen de pan uit.

    Login om te reageren
  6. Friez zegt

    24 maart 2025 om 15:44

    Onze e-208 heeft in de afgelopen 4,5 jaar twee nieuwe boordladers gehad. Van de acht e-208’s die rondrijden in de vloot van het bedrijf, hebben ze allemaal (meerdere keren) problemen gehad. Nog een half jaar en dan gaat de onze terug naar de leasemaatschappij. Op die dag gaat hier de vlag uit. De volgende auto gaat in ieder geval niet van Stellantis zijn.

    Login om te reageren
  7. mashell zegt

    24 maart 2025 om 15:55

    Bij een training van de Innovam werd het zelfs als voorbeeld gebruikt “want ze gaan allemaal stuk”.

    Login om te reageren
  8. b088y zegt

    24 maart 2025 om 17:29

    Welke 2e hands EV van rond de 15K-20k is wel aan te bevelen? Of is de conclusie dat je met dit budget geen EV moet kopen?

    Zakelijk rijd ik BMW I4 waar ik erg tevreden mee ben, maar ben op zoek naar 2e EV (lees lage kosten, vrij nieuw, mag zaaddodend zijn)

    Login om te reageren
    • rogerzz zegt

      24 maart 2025 om 19:01

      Een i3 of e-golf? Overweeg ik persoonlijk wel eens als 3e auto voor de boodschappen, haal-breng-ritjes, en andere onzinritjes die je de andere auto’s wil besparen.

      Login om te reageren
    • PunicaOase zegt

      24 maart 2025 om 20:11

      Als je niet veel km’s hoeft te rijden is de MINI SE een topper.. Rijd er telkens met een grijns in.. Gaat als een dolle en is lekker premium van binnen.. Kwaliteit is voor zover ik weet top! Geen issues.

      Login om te reageren
      • b088y zegt

        24 maart 2025 om 21:30

        Auto gaat niet veel km’s rijden, maar als er gereden word is het wel een rit van 100km enkele reis (naar kantoor waar te weinig laat mogelijkheden zijn). 240-250km range in de winter is wel beetje min. Denk dat mini dat niet red.

        Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North