• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Peugeot RCZ R geeft je 260 pk [updated]

Auteur: ricardo, gepost 12 september 2012 om 11:36 – 69 Reacties

Peugeot RCZ R geeft je 260 pk

Naast de 2008, Onyx Concept en de gefacelifte RCZ hebben de Fransen nog een verrassing in petto. Iets met 260 pk en een torenhoge funfactor, denken we.

Van de RCZ heeft Peugeot in zijn korte bestaan –de coupé is pas sinds 2009 op de markt- wel eens actiemodelletjes uitgebracht, maar nooit met extra pep in de neusgaten. Met de RCZ R komt daar verandering in. De turbogeblazen 1.6 THP is van 200 pk naar 260 pk getrokken en zit daarmee zelfs iets boven de DS4 Racing (256 pk) van concerngenoot Citroën.

De RCZ R wordt voorgesteld in een matzwarte kleur met een koperkleurige dakboog. Diezelfde koperkleur komt terug in de nieuwe grille en de velgen. Een lekkere sinistere opstelling, dat door de getinte koplampen bij de facelift nog eens wordt aangedikt. Staat vast goed naast de Onyx Concept op de beursvloer in Parijs.

De auto verkeert momenteel nog in de conceptstatus, maar Peugeot laat weten dat het een voorbode is van een “overtreffende overtreffende trap in het gamma”. Kortom, dit gaat de markt op. Eerst zal de aandacht echter vooral uitgaan naar de reguliere RCZ met een 1.6 THP die 156 of 200 pk levert, of een 2.0 HDi met 163 pk voor de handschoentankers. Daarna komt dit leukere gooi-en-smijt-autootje aan de beurt.

Update 17:00 – Gallery toegevoegd:

Ook interessant!

  • Helaas: hete 308 PSE met 300 pk staat op losse schroeven
  • Peugeot 308 SW is even wennen
    Peugeot 308 SW is even wennen
  • Nieuwe Peugeot 308: dit is de prijs
  • Peugeot 9X8 Hypercar
    BREEK: dít is de Peugeot 9X8 Hypercar met 680 pk!

Nieuwste artikelen

  • Video: Zijn Golf-rijders over de hele wereld hetzelfde?
  • Dit zijn alle nieuwe auto’s die in 2026 uitkomen
  • Waarom je ruiten beslaan en hoe je ze 10× sneller ontwasemt
  • Buitenkansje: koop deze unieke AMG op Marktplaats!
FacebookTweetPinLinkedIn

concept, parijs-2012, Peugeot, rcz, rcz-r

Vorig bericht: « Elton John’s Ferrari Testarossa te koop
Volgend bericht: Zo duidelijk zagen we de Mercedes CLA nog niet! »

Lees Interacties

Reacties

  1. kaasboerin zegt

    12 september 2012 om 11:39

    Als ik heel eerlijk ben vind ik de ouwe neus toch aantrekkelijker hoor..
    Verders zijn dat natuurlijk leuke gegevens.

    Login om te reageren
  2. bartsmit zegt

    12 september 2012 om 11:43

    260pk uit een 1.6T is best veel. Dit kun je alleen bereiken door de turbodruk flink op te schroeven. Ik ben benieuwd hoe dat zit met het turbogat.

    Login om te reageren
    • V-Power zegt

      12 september 2012 om 11:48

      @bartsmit: Persoonlijk maak ik me dan meer zorgen over de levensduur…

      Login om te reageren
      • lamborgfan zegt

        12 september 2012 om 12:24

        @V-Power: ik niet.. T is frans, dus dan ga je er standaard al van uit dat t kapot gaat..

        Login om te reageren
        • amgpowerrr zegt

          12 september 2012 om 14:19

          @lamborgfan: zegt de man die de naam van een auto in zijn naam heeft ,waarvan er wekelijks een vlammend exemplaar word gepost :)

          Login om te reageren
        • rufctr01 zegt

          12 september 2012 om 16:48

          @lamborgfan: zegt de man die een merk in zijn naam heeft waarvan de eigenaar niet een normaal een 1.4 TSI kan bouwen zonder dat de distributieketting 10cm oprekt. Of zichzelf premium vinden en niet eens in de top tien staan met je premium merken. Of het merk dat met een RS4 klop krijgt op de Ring van een Megane RS. En als het duitse spul zo goed is waarom staat er geen een VAG geval in de top 10 qua betrouwbaarheid…

          Login om te reageren
          • Rob zegt

            12 september 2012 om 18:51

            @rufctr01:
            Daar is onze VAG-basher ook weer hoor. Gaaaaaaaaap

            Login om te reageren
            • rufctr01 zegt

              12 september 2012 om 20:11

              @Rob: ja, franse merken mogen altijd gebashed worden…gaaaaaaaap

              Login om te reageren
              • Rob zegt

                12 september 2012 om 22:45

                @rufctr01:
                Het ging mij er om dat onder andere jij er een sport van maakt om bij elke topic VAG te ”bashen” Zelfs als het over een heel ander onderwerp gaat (in dit geval een Peugeot). Wat is dan het nut om over VAG te beginnen? Niks dus, maar ga vooral door het niveau van de reacties op Autoblog omlaag te halen. Het is hier zo langzamerhand een kleuterschool geworden…

        • jrk68 zegt

          12 september 2012 om 21:02

          @lamborgfan:
          Is die THP motor niet samen met BMW ontwikkeld???
          Dus is die half Duits….

          Login om te reageren
      • ej20g zegt

        12 september 2012 om 12:34

        @V-Power: ik niet. Die 260 pk uit 1.6 liter vind ik nog wel meevallen om eerlijk te zijn.

        Login om te reageren
      • bartsmit zegt

        12 september 2012 om 12:42

        @V-Power: Dat zeiden ze ook over de Vtec motoren van Honda in de jaren ’90. Die bleken heel sterk te zijn.
        Bovendien hoeven soort auto’s geen 4 ton te kunnen halen.
        Hier rijdt de gemiddelde eigenaar hooguit 20.000 km per jaar mee.

        Login om te reageren
        • notsobig zegt

          12 september 2012 om 15:40

          @bartsmit: Maar V-tec is japans en dit frans…

          Login om te reageren
          • ej20g zegt

            12 september 2012 om 16:35

            @notsobig: true. Dat zijn zelfs geen vooroordelen. Bewezen feit is dat Japanse motoren over het algemeen véle malen sterker en betrouwbaarder zijn dan Franse exemplaren. Wat er echter wel bij vermeld moet worden is dat Franse motoren de laatste jaren (redelijk) verbeterd zijn!

            Login om te reageren
            • rufctr01 zegt

              12 september 2012 om 16:51

              @ej20g: ze doen niet onder voor hun Duitse tegenhangers. De 1.4 TSI, de 2.5 Tdi van Audi, Ecotec van Opel om zo even wat probleem motoren op te noemen. Maar ja, dit is Duits hè, dat is anders als dat slecht is.

              Login om te reageren
              • ej20g zegt

                12 september 2012 om 19:09

                @rufctr01: de problemen met de motoren van VAG ben ik bekend mee. Maar over Opels EcoTec moet ik je tegenspreken, omdat wij daar nog nooit problemen mee hebben gehad (de problemen die er waren zijn veroorzaakt door eigen toedoen), en bovendien zijn de onderdelen (meestal) goedkoop. Dus indien Duits, Opel voor mij.

              • rufctr01 zegt

                12 september 2012 om 20:10

                @ej20g: de ecotec had als bijnaam ecolec! Een olieverbruik waarbij een afgetrapte A4 jaloers op wordt.

              • ej20g zegt

                12 september 2012 om 21:18

                @rufctr01: nooit last van gehad. Zo droog als een kurk, aan de onderkant en geen last van olieverbruik. Maar dit zijn wel persoonlijke ervaringen natuurlijk.

              • dawwg zegt

                13 september 2012 om 19:17

                @rufctr01: Je zus, jij weet bij elk post altijd weer off-topic negatief te doen, en meestal zonder enige onderbouwing. Fanboy-FUD noemen ze dat, en het komt echt dieptriest & kinderachtig over; alsof als je dat nodig hebt om goed over jezelf te voelen … een beetje zoals sommige freakshows spinnepootjes uittrekken omdat ze op school gepest werden.

            • jrk68 zegt

              12 september 2012 om 20:20

              @ej20g:
              Motoren waren bij de fransen altijd al goed.
              In de jaren 70 rotte ze echter bijna net zo snel als Alfa’s en later liet de electronica je nog wel eens in de steek.
              Erg jammer trouwens dat de kneusjes die roepen “dat het onbetrouwbaar is want Frans” even vergeten dat dit deels een BMW motor is….

              Login om te reageren
              • ej20g zegt

                12 september 2012 om 21:24

                @jrk68: dat kan inderdaad kloppen. Ik denk dat mensen veelal over het hoofd zien dat er met “motorische” problemen bij Franse auto’s misschien niet mechanisch gezeik maar juist het irritante werken eraan bedoeld wordt. Want eerlijk is eerlijk, aan de meeste Franse auto’s is het gewoon niet fijn werken. Dat doen vooral Japanners beter (bij de Duitsers is er veel verschil) en daaraan werk ik dus ook het liefst. Maar tegenwoordig doen Franse auto’s zéker weten niet meer onder voor de Duitsers. Japanners blijven voor mij een geval apart, maar dat is omdat ik nog nooit échte problemen heb gehad met Japanners, wel met Duitse en Franse auto’s.

              • lamborgfan zegt

                12 september 2012 om 22:06

                @jrk68: dat ie met bmw is ontwikkeld en door fransjes word gebouwd.. Is net zoiets als een prachtige lekkere bruidstaart maken, en er vervolgens overheen gaan schijten! (;

              • jrk68 zegt

                12 september 2012 om 22:11

                @lamborgfan:
                Dus jouw logica volgende is BMW dus ook kut….?
                Ik vind het best hoor maar slechter dan VAG kan het niet zijn….

              • lamborgfan zegt

                12 september 2012 om 22:26

                @jrk68: neee joh.. Bmw is de bruidstaart..
                Maar voordat je denkt dat ik anti frans ben, dat ben ik niet! Maar ze zijn wel ruk..

        • rufctr01 zegt

          12 september 2012 om 16:49

          @bartsmit: de vtec was zeer betrouwbaar en erg goed!

          Login om te reageren
          • dawwg zegt

            13 september 2012 om 19:14

            @rufctr01: Maar die heeft dan ook geen drukvulling he; dat is een wereld van verschil :)

            Login om te reageren
  3. lambo4all zegt

    12 september 2012 om 11:50

    zou mooi zijn! kan ie ook met de snellere TT’tjes en slk’s meekomen. nieuwe neus is trouwens wel een grote vooruitgang!

    Login om te reageren
    • masterstig zegt

      12 september 2012 om 12:50

      @lambo4all: Ik vind hem er ook niet echt slecht uit zijn, ziet er weer wat moderner uit zo! De RCZ is echt een zeldzaamheid in ons straatbeeld, terwijl het een fantastische auto is. Ik heb hem liever dan een TT met een ”normale” motor denk ik.

      Login om te reageren
  4. Rik3 zegt

    12 september 2012 om 11:54

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      12 september 2012 om 11:58

      @Rik3: Heb je net je proefwerk Nederlands gehad in de proefwerkweek?

      OT: Die kleurstelling ziet er zeeeeer lekker uit. Alleen de nieuwe neus vind ik jammer, maar het kan er mee door. Ben beniewd naar de prijs.

      Login om te reageren
    • gforce zegt

      12 september 2012 om 11:58

      @Rik3: Ok grammar nazi.

      Login om te reageren
  5. escher93 zegt

    12 september 2012 om 11:56

    edit: check!
    OT: hopen dat dit concept de productiefase haalt, een sterkere motor past perfect bij het sportieve uiterlijk van de RCZ. De facelift blijft echter een regelrechte misser, de RCZ was nu net één van de enige Peugeots waarop de familiegrille lekker stoer stond.

    Login om te reageren
  6. gforce zegt

    12 september 2012 om 12:00

    Ik vindt dat door die nieuwe neus dat witte strookje onder de “1ste grille” er zo los bijhangt, echt er op geplakt ipv deel uitmakend van het gehele ontwerp.
    Lampen zijn wel mooi, maar die hadden ze met de oude grille moeten combineren.

    Login om te reageren
    • gforce zegt

      12 september 2012 om 12:01

      @gforce: Voor mensen zoals @Rik3, het moet zijn “Ik vind”, mijn excuus.

      Login om te reageren
  7. 911GT2 zegt

    12 september 2012 om 12:02

    Zwart werkt veel beter met de nieuwe neus… terwijl op de oude wit veel mooier was, zeker met zwarte wielen en zwarte spiegels. Dit ziet er wel aardig uit!

    Login om te reageren
  8. autonieuwsvandestraatje zegt

    12 september 2012 om 12:07

    zo in 1 kleur vind ik die neus wel mooi.

    Login om te reageren
  9. Klassiekerrally zegt

    12 september 2012 om 12:20

    Ik vind ’t een beetje een steampunk-smaakje krijgen door het matzwart met koper. Niet helemaal mijn kopje thee, in dit geval.

    Login om te reageren
  10. erce zegt

    12 september 2012 om 12:20

    Helaas nog steeds niet de uitlaten aan beide kanten. Vind het echt zo storend aan de achterkant. Verder een schitterende auto.

    Login om te reageren
  11. Power_Beauty_Soul zegt

    12 september 2012 om 12:26

    Helaas vind ik de voorkant er niet op vooruit gegaan is. Vind de nieuwe bumper absoluut niet goed aansluiten op het design van de rest van de auto.
    Het enige wat ze hebben gedaan is een nieuwe familiegezicht gegeven dat aansluit op de huidige modellen en dat pakt niet altijd even goed uit bij modellen die eigenlijk een eigen identiteit hoort te behouden. Jammer dit…blijf de huidige RCZ toch veel mooier vinden! Als het design van de hele auto in harmonie is, dan hoor je er eigenlijk ook van af te blijven.
    Het enige positieve zijn de wielen…die zien er wel mooi uit!

    Login om te reageren
  12. Power_Beauty_Soul zegt

    12 september 2012 om 12:29

    Bij zwart valt de wijziging natuurlijk minder op en staat hem dan wel redelijk goed, dat wil ik er nog wel bij zeggen.

    Login om te reageren
  13. 964rs zegt

    12 september 2012 om 12:29

    Dit word dan voor het eerst sinds hele lange tijd weer n beetje een leuke peugeot. Zelfs het ontwerp vind ik wel aardig terwijl ik normaal anti-peugeot ben

    Login om te reageren
  14. wimmm zegt

    12 september 2012 om 13:08

    Kijk! Nu ziet het er ten minste uit als 1 geheel! Die oude neus vond ik er altijd uit zien alsof ie er maar gewoon opgeplakt was omdat ie per sé het familigezicht moest hebben… deze neus past tenminste lekker in de lijn van de rest van de auto. Wat mij betreft helemaal geslaagd!

    Login om te reageren
  15. camber24 zegt

    12 september 2012 om 13:33

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
    • camber24 zegt

      13 september 2012 om 18:08

      @camber24: Beste autoblog,

      Wat zei ik hier wat niet door de beugel kon??

      Gr.

      Login om te reageren
  16. mrvporsche zegt

    12 september 2012 om 13:51

    Nice toch nog een beetje kracht erachter

    Login om te reageren
  17. geengehoorisrechtdoor zegt

    12 september 2012 om 13:57

    Deze auto kan mijn goedkeuring helemaal wegdragen. gewoon zo op de markt brengen. Een genot voor het oog.

    Login om te reageren
  18. Koos zegt

    12 september 2012 om 14:11

    @erce deze heeft wel twee uitlaten. Kijk maar op netcarshow.com

    Login om te reageren
  19. jordy14 zegt

    12 september 2012 om 14:49

    Ik vind deze neus een stuk mooier, maar dan wel met een donker tintje.

    Login om te reageren
  20. autogedrocht zegt

    12 september 2012 om 14:52

    Gaaf, lampjes in het midden van de auto, K.I.T.T.?

    Login om te reageren
  21. StijnB zegt

    12 september 2012 om 14:59

    De kleurencombinatie is net als het design (TT kuch) niet echt origineel te noemen:

    Login om te reageren
    • clubbtraxx zegt

      12 september 2012 om 21:48

      @StijnB: Weer lekker aan hetvergelijken stijntje, die 911 raakt helemaal kant noch wal, en zelfs de RCZ afkraken als TT kloon is eigenlijk bullshit. Ja het is ook een tweedeurs coupe, maar is dat erg? Ik vind de RCZ mooier.

      [IMG]http://www.autoblog.nl/gallery/Audi/TT_RS/Audi_TT-RS_08.jpg[/IMG]
      [IMG]http://www.autoblog.nl/gallery/Peugeot/RCZ-R_Concept/Peugeot-RCZ-R-Concept_04.jpg[/IMG]

      Login om te reageren
      • clubbtraxx zegt

        12 september 2012 om 21:51

        @clubbtraxx: Zo dan:


        Login om te reageren
  22. smoked zegt

    12 september 2012 om 15:36

    Waar da fuq zie jij koperkleur op die porsche??

    Login om te reageren
    • smoked zegt

      12 september 2012 om 15:37

      @smoked: was @StijnB bedoelt

      Login om te reageren
  23. meneersander zegt

    12 september 2012 om 15:42

    Hier, op deze foto, ziet die e wel dik uit! Alleen de reguliere update neus ziet er voor geen meter uit!

    Login om te reageren
  24. DoubleChevron zegt

    12 september 2012 om 16:23

    https://www.facebook.com/#!/media/set/?set=a.528539277172125.137254.122374334455290&type=1

    Meer foto’s daar!
    Héle gave bak geworden zo!

    Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      12 september 2012 om 17:25

      @DoubleChevron: Thanks! Gallery inmiddels toegevoegd.

      Login om te reageren
  25. Flamingo zegt

    12 september 2012 om 16:30

    het nrbord moet eigenlijk iets hoger nu lijkt de voorkant raar

    ofniet?

    Login om te reageren
    • ej20g zegt

      12 september 2012 om 16:37

      @Flamingo: jep, moet zoals op de bovenste foto gemonteerd worden. Maar liever helemaal niet natuurlijk.

      Login om te reageren
      • Flamingo zegt

        12 september 2012 om 16:45

        @ej20g: hier nog de witte

        Login om te reageren
        • norge zegt

          12 september 2012 om 17:15

          @Flamingo: Kopje thee?

          Login om te reageren
        • ej20g zegt

          12 september 2012 om 19:11

          @Flamingo: jep, blijft ’t beste!

          Login om te reageren
  26. nofxke zegt

    12 september 2012 om 17:23

    Even voor de mensen die klagen over de kwaliteit vd zogenaamde ‘Franse’ motor, vergeet niet dat het om de 1,6 Prince-motor van BMW gaat hé

    Login om te reageren
  27. davevz zegt

    12 september 2012 om 17:48

    @erce
    Volgens mij zitten de pijpen nu aan beide kanten!! vind hem erg gelikt en zeker met dit vermogen onder kap! de koperkleur is wel t gaafst!!

    Login om te reageren
  28. dedjespa100 zegt

    12 september 2012 om 18:57

    hij staat boven aan op mijn vaders verlanglijstje dus die staat binnenkort voor de deur :) , maar ik moet het nu nog doen met de 307

    Login om te reageren
  29. tjorque zegt

    12 september 2012 om 20:53

    Mooi mooi mooi! Nu zou ik hem wel willen!

    En mijn ‘crappy’ franse motor heeft ondertussen tot dapper 362.000km, dus niet zeuren over franse kwaliteit…

    Login om te reageren
  30. creativetechnologie zegt

    13 september 2012 om 02:25

    Koop een peugeot 205 voor 300,- in frankrijk.. vervang een startmotor van 40 euro en rij er 2000km mee naar huis, en verder.. Franse kwaliteit anyone.. @tjorque 367.000 km trouwens, Goedkoper dan de TGV ( franse kwaliteit Anyone? )
    maar goed er zal altijd worden gesproken over duitse degelijkheid. Klinische producten vind ik het over het algemeen. Zonde Audi was ooit zo anders, enz.. enz.. enz..

    Login om te reageren
    • lamborgfan zegt

      13 september 2012 om 07:09

      @creativetechnologie: dat.. Is wel gaaf om te doen! (:

      Login om te reageren
  31. creativetechnologie zegt

    13 september 2012 om 02:26

    RCZ met 260pk.. very interesting tweede handsje wellicht over een aantal jaren. Me like!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North