Pik deze Porsche voor een miljoentje op in Limburg

Auteur: , 58 Reacties

Krijg je nog een paar K wisselgeld ook!

Deze beauty in de kleur Seal Grey kan natuurlijk alleen maar de legendarische Carrera GT zijn. De waarde van deze supercar lijkt behoorlijk stabiel, want ook dit exemplaar staat voor een vraagprijs van rond het miljoen te koop. Om precies te zijn: voor 975.000 euro ben jij de nieuwe eigenaar van deze fraaie bak met schreeuwende V10.

Bovendien is dit niet zomaar een Carrera GT, want het gaat om nummer 1258 van in totaal 1270 stuks. Bovendien zit er een nieuwe koppeling in en dankzij de review van Casper weten we dat dat het zwakke puntje van de Carrera GT is. Rustig terugkijken kan HIER.

Dat van het wisselgeld klopt trouwens niet helemaal, als je de auto op Nederlands kenteken wil zetten. De Porker staat momenteel nog geregistreerd in Duitsland. Wie gele platen wil zal nog een paar euro aan BPM moeten aftikken. Wie in deze markt shopt heeft waarschijnlijk maling aan een paar euro meer of minder, we vermelden het er alleen maar even bij.

De koper krijgt in elk geval een puntgave Porsche met 15.000 km op de teller. De V10 levert 612 pk en een geluid waar je bang van wordt. Bovendien is deze occasion voorzien van een liftkit, dus drempels en andere burgerlijke zaken zijn geen enkel probleem. Nieuwsgierig geworden? De advertentie check je hier.

Dank voor alle tips!



58 reacties

Fantastische auto. Totdat je iemand met een 918 tegenkomt, een nog fantastischere auto.
@mashell: daar verschillen wij dan van mening in…
@mashell: ach echt niet! Carrera GT is in mijn optiek vele malen mooier. Tijdloze schoonheid!
@suheyl: helemaal mee eens. En niet alleen de schoonheid. Maar het karakter ook. Van wat ik gezien heb is de cgt een machine die je wilt vermoorden terwijl de 918 een tam beestje is (in perspectief dan he)
@keeper1:

Of je neemt ze gewoon allebei. De Carrera GT voor de droge dagen, de 918 voor wanneer het regent ;)
@willeme: genius!
@keeper1: Doe mij maar een tam beestje, iedereen hier denkt ook dat hij zo’n auto prima kan rijden…
@romeoalfa: vraag aan de vriend van Paul Walker…
@skinnybmw: hoe dan?
@edjehaze: Met een ouija bord?
@skinnybmw: meest respectloze opmerking van 2017!
@sjaterantekomen: Bedankt! Zat er aan te komen ;-)
@sjaterantekomen: de zwarte humor is btw. weer ver te vinden, de laatste tijd…
@sjaterantekomen: nu al? Ik ben nog noet eens opgewarmd!
@mashell: dat geluid jonguh, dat geluid!! En dan komt die hybride voorbij..
@roberto: het is een auto, opa! De motor moet zo min mogelijk geluid maken zodat het infotainment systeem niet overstemt wordt.
@mashell: Infotainment heb ik thuis op de bank wel, daar hoef ik geen 918 voor aan te schaffen!

Al zou ik voor een auto met goed infotainment systeem wil, koop ik wel een S65 AMG met Burmester 3D soundsystem (mocht het banksaldo oneindig zijn).
Is niks, doe dan 25k duurder. Klinkt stoerder.
@991gts: (belachelijk veel geld natuurlijk)
Als dat nou eens kon..
Op 15k km al een nieuwe koppeling. damn..
@misterdrogba: Ligt meer aan de bestuurder dan de auto. Het is een bijzonder zware koppeling en je mag geen gas bijgeven. Dat betekent veel afslaan voor de meeste eigenaren. Dus dan toch maar stiekem wat gas bijgeven om hem niet af te laten slaan en dan maar wat meer betalen omdat je sneller een nieuwe koppeling nodig hebt :)

Overigens is ie in mijn optiek te duur, al zijn ze dat stiekem allemaal. Zal wel even duren voordat ie weg gaat. De hele klassieker-heisa voor alles wat niet extreem bijzonder is is wel redelijk over, zie de veilingopbrengsten in het andere topic.
@Stefje: Zo is het, helemaal gelijk heb je.

Ik ben het ook met je eens dat hij veel te duur is. En deze specifieke Carrera GT staat al zeer lang te koop. En niet zonder reden.
@stefje: casper heeft de cgt gereden, en hij net als andere autoreviewers geven aan dat je geen gas hoeft te geven. De auto slaat niet af bij het laten opkomen van de koppeling. Porsche heeft erover nagedacht. De cgt geeft zelf iets gast voor je ;)
@kritisch: by the way, de auto kan nog wel afslaan
@kritisch: leuk verhaal, maar daar waar jij het van een middelmatige journalist hebt, heb ik het uit eigen ervaring. De meeste kunnen het zonder een beetje gas bij te geven gewoon niet doseren dus wordt het koppeling smelten :)
Ben geen Porsche liefhebber maar de GT vind ik dan weer wel een geweldige auto. Waarom?? De V10 in combinatie met het uiterlijk die gewoon net even anders is.
In 2014 zag ik eentje te koop in Bangkok. Twee jaar later stond hij nog steeds te koop. Volgens verkoper waren er genoeg geïnteresseerden. Maar hij ging ervan uit dat de auto in waarde zal toe nemen. Vraagprijs was toen al tegen 1.miljoen euro.
Wat een heerlijk apparaat. Zal alleen nog maar meer waard gaan worden
Wat een tijdloos design zeg
Ongeveer 10.000 aan restBPM te betalen, ben je voor 985.000 klaar. Alsof het niks is ;)
Doe mij dan maar de nieuwe MB E63 S AMG 4matic+ die heeft ook 612pk
@ch26: Als we zo gaan vergelijken, geef mij dan maar de nieuwe Mercedes Actros 2660. Die heeft ook 600 pk.
@ch26: En jus de pomme is perensap.
Hij verouderd toch wel heel goed. Hij ziet er uit alsof hij ook vandaag op de markt zou kunnen komen, en dat terwijl ik hem bij de lancering in 2004 niet perse extreem futuristisch vond ogen.

Het kleurtje staat hem ook erg goed.
Blijft toch wel één van de meest fenomenale auto’s die Porsche ooit heeft gebouwd. Een magistrale V10, een handbak en een design die vandaag de dag nog steeds schitterend is. Een tijdloos design. Ik vind het een fenomenale auto die ook nog eens zeer moeilijk te rijden is. Maar wel veel te duur zijn ze geworden tegenwoordig en dat is jammer.
Ik vind hem niet mooi vanaf de zijkant gezien
@alfagek: grappig, ik vind hem juist in profiel een geweldige uitstraling hebben.
Mocht ik in de gelegenheid zijn om een CGT te kunnen kopen, dan is Marktplaats toch wel de laatste website wat in me opkomt om op te zoeken..

OT: wat een geweldenaar, de droomauto, alleen dan gewoon met lichtmetalen velgen graag en niet in kleur meegespoten :-)
Porsche centrum Gelderland heeft er drie te koop staan waarvan twee rode, die kosten als ik me nie vergis 800k dus veel goedkoper dan deze
Zo stabiel is de prijs helemaal niet. 2 jaar geleden Essen rond het miljoen, nu staan ze gemiddeld op 7 a 8 ton.
@madvillain: Godmiljaar, ik denk: reageer wel even na het eten. Ik zie dat ik niet de enige ben die hem te duur schat tov de rest.
@madvillain: zo’n twee a drie jaar geleden stond er een donkerblauw exemplaar met cognac lederen bekleding te koop bij Porsche Centrum Leeds voor omgerekend iets meer dan €600K. Volgens mij de enige CGT zo uitgevoerd en in mijn ogen de mooiste die ik ooit gezien heb. Heb er een kennis over getipt, maar de auto was binnen een par dagen al verkocht.
@madvillain: het desbetreffende exemplaar: https://youtu.be/PCFyKKvi37I
Handel je in het serieuze autogeld heb je zo’n steenkolen Engelse tekst in je advertentie…..
@sjeppie156:
Van de winst, die de verkoper hopelijk op de auto gaat binnenharken, mag-ie idd wel een gedeelte reserveren voor een beginnerscursus Engels, hier krijgt zelfs Officer Crabtree aambeien :-S
@amghans: ‘Allo ‘Allo referentie +1! Jammer toch dat de cast aan t uitsterven is.

OT: blijft nog altijd een van de mooiste Porsches! Maar godmiljaar wat een prijs
@sjeppie156: dit is prima engels…om marktplaats publiek aan te spreken…
Schitter0nde techniek, maar vind het geen mooie auto om te zien.
Dat is wel heel toevallig! Ik zocht gisteren op de duurste auto van MP en kwam deze tegen. Vervolgens met wat vrienden gedeeld
Mooie kleur. Weer eens anders dat het zilvergrijs waar die vaak in is geleverd.
Nu nog ergens een rijke weduwe opsnorren… kan deze auto zijn bijnaam echt eer aandoen!
@ronin1130: Deze heeft niet zozeer de widowmaker-bijnaam hoor. Die naam is echt wel voorbehouden voor de turbo modellen met enkel achterwielaandrijving en liefst met zo min mogelijk electronische hulpmiddelen.
Fantastische tekst in de advertentie op marktplaats ; bewijst maar weer dat bij een beetje handelen kennis van talen niet boeiend is. Het blijft markthandel ! Je schreeuwt een bedrag en hoopt dat iemand reageert. Interessant is het bedrag dat daadwerkelijk voor zo’n, overigens klasse, bak wordt betaald. En hoeveel contant in een koffertje.
In nog geen miljoen jaar.
Zag deze staan op de interclassics in Maastricht. Toch wel een heel gaaf ding!
Dit blijft voor mij toch de mooiste Porsche ever made – met geluid waar je kippevel van krijgt – alleen beetje aan de prijs.
De kleur staat me tegen, laat ‘m staan

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).