Pik een ZGAN en unieke Bugatti op in Londen

Auteur: , 33 Reacties

Nineties supercar madness in optima forma.

Er schieten me zo geen andere voorbeelden te binnen, maar de Bugatti EB110 is een auto die ik spuuglelijk en tegelijk geweldig gaaf vind. Waarschijnlijk heeft een en ander iets met jeugdsentiment te maken, zeg ik er meteen maar bij.

Hoewel deze poging om het merk Bugatti te reanimeren faliekant mislukte (VAG deed dat toch beter) heeft de EB110 een onuitwisbare indruk achtergelaten op vele liefhebbers. Vooral de SS (Supersport, grapjas) was voor zijn tijd buitengewoon snel, wat natuurlijk vooral komt door die V12 met maar liefst vier turbo’s.

Zoals gezegd liep avontuur met Romano Artioli aan het roer niet zoals gepland en dus werden er maar 139 van in elkaar geschroefd. Enkele half afgebouwde chassis werden, inclusief reserve-onderdelen, verkocht aan Dauer dat nog een paar auto’s afbouwde. En een van die exemplaren staat te koop!

Het gaat om een SS uit 2002 met iets meer dan 1.000 kilometer op de teller. De V12 doet 612 pk @ 8.250 rpm waarmee een standaardsprint in 3,2 tellen mogelijk moet zijn. De top bedraagt 348 km/u. Neem wel een schone broek mee. Alle boekjes zitten erbij en de zwarte lak in combinatie met het knalrode interieur staan nog best gaaf. Quanta costa? 894.950 pond, omgerekend een kleine 990.000 euro. De advertentie check je hier.



33 reacties

Het is bijna vakantie in Italie, net voor de vakantie hebben ze nog een voordeelactie, kijken HIER!
De Edonis was toch ook een reïncarnatie van de eb110?
@alloallo: soort van ja
@alloallo:
Maar dan met een tot 3.8 liter opgeboorde motor met slechts twee turbo’s ipv vier, meer vermogen en alleen aandrijving op de achterwielen.
Is deze spoiler standaard? Dacht dat er zo’n uitschuifding op zat.
@breinstein: ja precies, dat dacht ik dus ook..
@breinstein: Is dat niet alleen op de reguliere EB110?
@philipf: Geen idee, vandaar mijn vraag.
@Breinstein: voor zover ik kan zien op google zijn alle supersport versies voorzien van zo’n spoiler. De normale EB110 heeft een uitschuifspoiler.
Tikkeltje teveel rood in het interieur, naar mijn smaak. Maar verder een hele toffe auto!!!
Gave vent die Joe Macari, altijd de meest bijzondere verschijningen in de verkoop. Vind het maar eens.
Was zijn tijd ver vooruit, de techniek en de prestaties zijn zelfs nu nog voldoende om mee te doen.
Valt wel mee met dat lelijke! Zie er wat Lambo in. Wat betreft het interieur hadden ze de materialen beter kunnen gebruiken voor mooie dames tasjes ­čśë
Dit is zo geniaal!
Wedden dat dit minder afschrijft dan de Chiron.
@imaginenl: hij is al duurder dan de verkoop prijs. Dus idd .
De laatste echte bugatti, had ik het geld maar…
@trolle: de laatste echte Bugatti zal ergens in 1963 gebouwd zijn. De EB110 is een product van een groep Italiaanse investeerders onder leiding van Romano Artioli en kun je absoluut geen ‘echte’ Bugatti noemen.

Kei- en kei- en keiharde porno dit. Wát een machine!
Ik vind deze Veel mooier dan de laatste 2 modellen. Dit is pas gave auto. Moderne lelijke bugatti mogen ze van mij wel houden
@gerjan: dat rode had wel in andere kleuren gemogen
In geen 990.000 jaar
Jammer dat Romano Artioli niet geslaagd is in zijn ambitieuze plan Bugatti nieuw leven in te blazen…

Jammer ook dat hij met de verkoop van de merkrechten van Bugatti aan Volkswagen niet meer dan een zakcentje heeft gekregen.

100 Mark om precies te zijn…
Jeez wat een lelijke interieur kleur, net of je plaats neemt in de hel.
Ben ik nou de enige die totaal niet warm loopt van al dat bijzondere spul waar amper kilometers op staan?!

Gebruiken die hap, die verzameldrang voor de winst gaat nergens over.
Hij lijkt ouder dan 2002. Kan ook een HyperCar van de late 80’s zijn.
Mooie Bugatti maar dat compleet rode interieur; Alsof je in een bordeel zit,lijkt me.
Van voren is het net een kikker maar man man man wat is dit een gaaf ding!
Deze kleur doet de auto geen recht toe. Ik had een schaalmodel in het blauw, dan zie je alle lijnen veel beter!
WAUW
Dit model is toch 100x mooier dan die Veyron of Chiron. Ok, t interieur is misschien minder maar de algehele vorm, de looks dat ziet er toch nog steeds begeerlijk uit. Als deze nou de correcte kleur (blauw) met een zwart of grijs interieur gehad zou hebben dan zou t helemaal perfect geweest zijn, maar denk dat degene die dit kan betalen t interieur ook kan laten restylen in een ander kleurtje voor wat extra geld…
he da’s bij mij om de hoek! die tent staat vol met mooi spul. Ik hobbel daar vrijwel altijd langs als ik mijn auto uit de garage haal. godver al 3 keer bijna ongeluk gehad.
Poepoe, dan zou ik toch eerder voor een XJ220 gaan.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).