• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Pogea 488 geeft de Pista het nakijken

Auteur: Loek, gepost 19 april 2018 om 22:01 – 18 Reacties

Pogea 488


De wondere wereld van tuning biedt leuke cijfers.

De alweer bijna 10 jaar oude 458 Italia bracht ons een V8-motor met 562 pk. Dat was in 2009 heel wat voor een ‘middenklasse’ supercar. Door de jaren heen heeft de 458 een aantal evoluties meegemaakt. In 2012 kwam er de 458 Speciale, in 2015 de 488 GTB en in 2018 brengt Ferrari ons de 488 Pista. De styling van de auto is niet gigantisch veranderd, de motor wel: het is nu een kleine(re) 4-liter V8 met turbo’s, die in de Pista 720 pk levert. Dat is al 160 meer dan de originele 458. Is het dan genoeg? Nope.

Pogea Racing GmbH presenteert de FPlus Corsa. In de basis een 488 GTB (dus geen Pista), aangepakt met een originele bodykit. Het is de eerste supercar van Pogea dat voorheen bekend stond om verschillende tuningsets voor de Abarth 500 en Alfa Romeo 4C. De FPlus beschikt over extra carbon onderdelen die het gewicht van de auto verlagen met zo’n 50 kg. De bodykit moet je ding zijn, het dient in ieder geval nog voor het ietwat beheersen van de extra paarden.

Pogea 488

De FPlus heeft namelijk ook de nodige veranderingen gekregen onder de kap. De V8 perst nu 820 pk en 900 Nm uit. Dat is dus 100 pk meer dan de 488 Pista. Simpel gezegd is laatstgenoemde ook een 488 met bodykit, dus in dat opzicht zijn de twee vergelijkbaar. Wel is een FPlus exclusiever, er komen maar 20 exemplaren van. Snel wezen dus.

De auto debuteert op de vandaag afgetrapte Top Marques in Monaco. Pogea laat het in ieder geval heel aantrekkelijk lijken. Is het smakeloze tuning, of een waardig alternatief voor de Pista?

Ook interessant!

  • Ferrari 488 Pista Tailor Made
    Video: Ferrari Pista crasht in Wassenaar
  • Ferrari 488 Pista Spider voor 1 miljoen euro?!
    Ferrari 488 Pista Spider voor 1 miljoen euro?!
  • Wie wint? Ferrari 488 Pista 800 pk vs Opel Kadett 800 pk
    Wie wint? Ferrari 488 Pista 800 pk vs Opel Kadett 800 pk
  • 296 GTB met 888 pk
    296 GTB met 888 pk is bloedsnelle Ferrari met V6

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste Nissan GT-R R35 ter wereld heeft een nadeel
  • Huh? Keert dan alsnog deze leuke sportauto terug?
  • BMW onthult wat NOOIT achter een betaalmuur gaat komen
  • Deze auto’s worden volgend jaar helaas geen youngtimer
FacebookTweetPinLinkedIn

488, Ferrari, gtb, pogea-racing, top-marques, tuning

Vorig bericht: « Koop deze Mercedes 190E met Niki Lauda-historie
Volgend bericht: Nieuwe Citroën C4 Aircross is eigenlijk een lange C3 »

Lees Interacties

Reacties

  1. pietertjep85d zegt

    19 april 2018 om 22:11

    voorkant ziet er nog wel redelijk uit, de achterkant daarentegen. Prestaties zijn wel leuk, maar volgens mij niet echt moeilijk te bereiken met een turbomotor.

    Login om te reageren
    • fendercd60 zegt

      19 april 2018 om 22:30

      @pietertjep85d: Achterkant ziet er juist enorm dik uit. Veel beter als het orgineel.

      Login om te reageren
      • davelepeef zegt

        19 april 2018 om 22:35

        @fendercd60: indd, die open delen achter de wielen ogen erg bruut. Zou wel het deel tussen de achterlichten rood houden, da’s wat subtieler

        Login om te reageren
        • Tonnie zegt

          19 april 2018 om 23:31

          @davelepeef: inderdaad wel gaaf, maar die achterkant is wel erg veel carbon. Beetje meer rood kon idd geen kwaad.

          Login om te reageren
        • boomhauwer zegt

          20 april 2018 om 09:45

          @davelepeef: origineel zijn die ook zo…

          Login om te reageren
          • davelepeef zegt

            20 april 2018 om 10:46

            @boomhauwer: wat, die uitsparingen? Bij de Pista minimaal, dit is veel radicaler. En als je het deel tussen de lampen bedoelt: als we toch gaan personaliseren…

            Login om te reageren
  2. dromedaris zegt

    19 april 2018 om 22:12

    Ik kan niet meer volgen. Dus een getunede Ferrari.

    Login om te reageren
  3. bassx zegt

    19 april 2018 om 22:13

    Opgehoogde diffuser doet me denken aan de 430 Scuderia, en dat is geen compliment.

    Login om te reageren
    • porschepdk zegt

      19 april 2018 om 22:22

      @bassx: een van de mooiste fezza’s ooit vind ik

      Login om te reageren
  4. hans75 zegt

    19 april 2018 om 22:19

    het zou bij wet verboden moeten worden dat duitse tuners italiaanse auto’s misvormen.. mona lisa met een hitlersnor. (trouwens een irritant ventje die pogeo, maar dat terzijde.. )

    Login om te reageren
  5. torsen zegt

    19 april 2018 om 22:24

    Misschien met een setje serieuze wielen ipv deze tuning dingen met anti-slip strips die voor banden door moeten gaan.
    De rest ziet er best ‘racy’ uit.

    Login om te reageren
  6. str8six zegt

    19 april 2018 om 22:24

    Waarom de achterkant van een McLaren?

    Login om te reageren
    • bullzeyersn zegt

      20 april 2018 om 06:04

      @str8six: dat idee had ik ook.

      Login om te reageren
  7. grandmasterb zegt

    19 april 2018 om 22:27

    Meer pk’s , maar echt sneller? Ik zie geen specificaties daarvoor, wel ben je natuurlijk de fabrieksgarantie kwijt evenals het 7 jaar lange gratis onderhoud die je bij een nieuwe Ferrari krijgt. Kortom het lijkt mij nogal zinloos. die Pista is al snel genoeg.

    Login om te reageren
  8. allesmetturbo zegt

    19 april 2018 om 23:02

    Poh wat een vermogen zeg, heb de originele 488 GTB altijd een machtig mooi apparaat gevonden. Deze uiterlijke aanpassingen vind ik dan weer niet zo geweldig om maar even netjes te blijven.

    Login om te reageren
  9. Kvgorp zegt

    20 april 2018 om 00:38

    Ik snap dit nooit zo goed.

    Login om te reageren
    • Kvgorp zegt

      20 april 2018 om 00:42

      @kvgorp: je betaald 3 -3,5 ton voor een Ferarri. Moet 2 – 2,5 jaar wachten toch hij eindelijk eens voor je deur staat.

      Vervolgens ga je naar de eerste de beste beunhaas met een grote schuur waar een kek logotje boven hangt om de optionele 7 jaar garantie te vergooien aan mooie beloftes van de “specialist”

      Login om te reageren
      • heidekonijn zegt

        20 april 2018 om 22:25

        @kvgorp: Pogea meent het vrij serieus. Maar het blijft een beunhaas. Aantal geteste auto’s is ergens tussen 0 en 1. Om daar dan je leven mee te riskeren als een ballistisch object…

        Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North