Pogea 488 geeft de Pista het nakijken

Auteur: , 18 Reacties

De wondere wereld van tuning biedt leuke cijfers.

Pogea 488

De alweer bijna 10 jaar oude 458 Italia bracht ons een V8-motor met 562 pk. Dat was in 2009 heel wat voor een ‘middenklasse’ supercar. Door de jaren heen heeft de 458 een aantal evoluties meegemaakt. In 2012 kwam er de 458 Speciale, in 2015 de 488 GTB en in 2018 brengt Ferrari ons de 488 Pista. De styling van de auto is niet gigantisch veranderd, de motor wel: het is nu een kleine(re) 4-liter V8 met turbo’s, die in de Pista 720 pk levert. Dat is al 160 meer dan de originele 458. Is het dan genoeg? Nope.

Pogea Racing GmbH presenteert de FPlus Corsa. In de basis een 488 GTB (dus geen Pista), aangepakt met een originele bodykit. Het is de eerste supercar van Pogea dat voorheen bekend stond om verschillende tuningsets voor de Abarth 500 en Alfa Romeo 4C. De FPlus beschikt over extra carbon onderdelen die het gewicht van de auto verlagen met zo’n 50 kg. De bodykit moet je ding zijn, het dient in ieder geval nog voor het ietwat beheersen van de extra paarden.

Pogea 488

De FPlus heeft namelijk ook de nodige veranderingen gekregen onder de kap. De V8 perst nu 820 pk en 900 Nm uit. Dat is dus 100 pk meer dan de 488 Pista. Simpel gezegd is laatstgenoemde ook een 488 met bodykit, dus in dat opzicht zijn de twee vergelijkbaar. Wel is een FPlus exclusiever, er komen maar 20 exemplaren van. Snel wezen dus.

De auto debuteert op de vandaag afgetrapte Top Marques in Monaco. Pogea laat het in ieder geval heel aantrekkelijk lijken. Is het smakeloze tuning, of een waardig alternatief voor de Pista?



18 reacties

voorkant ziet er nog wel redelijk uit, de achterkant daarentegen. Prestaties zijn wel leuk, maar volgens mij niet echt moeilijk te bereiken met een turbomotor.
@pietertjep85d: Achterkant ziet er juist enorm dik uit. Veel beter als het orgineel.
@fendercd60: indd, die open delen achter de wielen ogen erg bruut. Zou wel het deel tussen de achterlichten rood houden, da’s wat subtieler
@davelepeef: inderdaad wel gaaf, maar die achterkant is wel erg veel carbon. Beetje meer rood kon idd geen kwaad.
@davelepeef: origineel zijn die ook zo…
@boomhauwer: wat, die uitsparingen? Bij de Pista minimaal, dit is veel radicaler. En als je het deel tussen de lampen bedoelt: als we toch gaan personaliseren…
Ik kan niet meer volgen. Dus een getunede Ferrari.
Opgehoogde diffuser doet me denken aan de 430 Scuderia, en dat is geen compliment.
@bassx: een van de mooiste fezza’s ooit vind ik
het zou bij wet verboden moeten worden dat duitse tuners italiaanse auto’s misvormen.. mona lisa met een hitlersnor. (trouwens een irritant ventje die pogeo, maar dat terzijde.. )
Misschien met een setje serieuze wielen ipv deze tuning dingen met anti-slip strips die voor banden door moeten gaan.
De rest ziet er best ‘racy’ uit.
Waarom de achterkant van een McLaren?
@str8six: dat idee had ik ook.
Meer pk’s , maar echt sneller? Ik zie geen specificaties daarvoor, wel ben je natuurlijk de fabrieksgarantie kwijt evenals het 7 jaar lange gratis onderhoud die je bij een nieuwe Ferrari krijgt. Kortom het lijkt mij nogal zinloos. die Pista is al snel genoeg.
Poh wat een vermogen zeg, heb de originele 488 GTB altijd een machtig mooi apparaat gevonden. Deze uiterlijke aanpassingen vind ik dan weer niet zo geweldig om maar even netjes te blijven.
Ik snap dit nooit zo goed.
@kvgorp: je betaald 3 -3,5 ton voor een Ferarri. Moet 2 – 2,5 jaar wachten toch hij eindelijk eens voor je deur staat.

Vervolgens ga je naar de eerste de beste beunhaas met een grote schuur waar een kek logotje boven hangt om de optionele 7 jaar garantie te vergooien aan mooie beloftes van de “specialist”
@kvgorp: Pogea meent het vrij serieus. Maar het blijft een beunhaas. Aantal geteste auto’s is ergens tussen 0 en 1. Om daar dan je leven mee te riskeren als een ballistisch object…

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).