• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Polestar 2 aangekomen in Zeebrugge

Auteur: RubenPriest, gepost 26 juni 2020 om 13:09 – 39 Reacties

En daar is de eerste lading Polestar 2, aangekomen in de haven van Zeebrugge.

De komst van de Polestar 2 is weer een stukje dichterbij. De eerste lading van de elektrische auto heeft het Europese vasteland bereikt. In de haven van Zeebrugge arriveerde een boot vol met exemplaren van de Polestar 2. Deze exemplaren zijn bestemd voor klanten in Zweden en Noorwegen.

Polestar in Zeebrugge

De daadwerkelijke leveringen van de elektrische auto’s laat nog enkele maanden op zich wachten. Klanten van de Polestar 2 kunnen de auto in augustus ophalen. Nederlandse kopers moeten iets langer geduld hebben.

Polestar stelt dat de eerste exemplaren voor Nederland, België, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk ook onderweg zijn.

Polestar in Zeebrugge combo

Dat de boot in Zeebrugge is aangekomen met een lading Polestar 2’s is een goed teken. Het betekent dat de leveringen vooralsnog op schema lopen voor het automerk. Vanaf de boot in Zeebrugge worden de auto’s op een transportwagen gezet.

Vervolgens worden ze naar een hub gebracht in België. Op deze locatie volgt een kwaliteitscontrole. Het is de laatst fase voordat de auto’s naar hun eindbestemming gaan.

Polestar in Zeebrugge boot

Van de Polestar 2 gaan we er dalijk een stuk meer van zien dan van de Polestar 1. De Polestar 1 is immers een peperdure plug-in hybride coupé. Echt een auto voor een geselecteerde markt. De praktischere en volledig elektrische Polestar 2 spreekt een veel grotere markt aan. Het is afwachten wanneer we eerste exemplaren in Nederland verschijnen.

Ook interessant!

  • Polestar 2 Single Motor rijtest video
    Polestar 2 Single Motor rijtest video
  • Hyundai IONIQ 5 rijtest video
    Hyundai IONIQ 5 rijtest video
  • Je kunt nu ook een Polestar betalen met... kunst
  • Nieuwe Polestar Re:Move heeft achterwielaandrijving

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

Elektrisch, Polestar, polestar-2, Video

Vorig bericht: « Video: BMW neemt je mee in de nieuwe M3
Volgend bericht: Yamaha Tricity, beter dan een Piaggio MP3 ? »

Lees Interacties

Reacties

  1. Ram-G-maN zegt

    26 juni 2020 om 13:17

    Ik vraag mij af hoe Polestar de carbon offset gaan realiseren in de boeken met zo’n groot transport schip. Hadden ze de auto’s niet over het spoor kunnen vervoeren? Er ligt n.b. een Rotterdam-Peking spoorlijn.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      26 juni 2020 om 13:21

      Zijn de emissies van zo’n groot schip per vervoerde kilo/auto niet juist heel erg laag?

      Login om te reageren
      • Ram-G-maN zegt

        26 juni 2020 om 13:45

        Dat zou kunnen kloppen. Er zijn alleen te veel tegenstrijdige bronnen. Daarnaast zijn er veel voorwaarden gesteld aan hoe zo’n berekening tot stand komt. De schepen varen ook nog op verschillende typen brand- en afvalstoffen. Zo is het blijkbaar gebruikelijk dat transportschepen in internationale wateren op stookolie varen met veel uitstoot van zwaveloxiden. Wat nog schadelijker is voor het milieu. Ik durf mijn vingers niet te branden aan deze kwestie.

        Login om te reageren
        • Wolfeschlegelsteinhausenbergerdorff zegt

          26 juni 2020 om 14:09

          Volgens de ultralinkse milieusites zou (als scheepvaart een land was) de gecombineerde uitstoot van alle scheepvaart op de 6e plek staan van landen met de meeste uitstoot. Of dat waar is weet ik ook niet, maar het feit dat ze inderdaad in internationale wateren op zeer vervuilende brandstoffen varen geeft wel te denken.

          Maar goed, zo lang wij ons spullen uit China blijven halen (hoi Rik van StiptPolish) en niet meer willen betalen voor productie op het eigen continent, gaat er niet veel veranderen.

          Login om te reageren
          • koen23 zegt

            26 juni 2020 om 15:14

            ‘ultralinks’ :’)

            je hoeft toch niet ultralinks te zijn om te zien dat de intercontinentale scheepvaart milieuvervuilend is. dat ziet zelfs Baudet met een extra paar intellectuele oogkleppen op nog wel.

            Login om te reageren
            • bvdp zegt

              26 juni 2020 om 15:28

              Met ingang van 2020 ging de scheepvaart over van stookolie met 3,5% zwavel naar brandstof met 0,5% zwavel. Dat kost Maersk bv ca 2miljard (!) dollar extra per jaar. Schepen kunnen ook scrubbers installeren, die filteren dan de zwavel uit de stookolie. Kosten 5 miljoen per schip. Ook varen er al heel wat schepen op LNG. Er gebeurt echt wel iets in de zeevaart.

              Login om te reageren
            • Dutchcarwizard zegt

              26 juni 2020 om 15:42

              @koen23: scheepvaart stoot per ton-mile veruit het minste CO2 uit. NOx en SOx uitstoot zijn reeds aan banden gelegd. Bovendien varen veel schepen op een afvalproduct van raffinaderijen. Hoe groen wil je het hebben?

              Login om te reageren
            • kevertje zegt

              26 juni 2020 om 16:33

              De grootste CO2-brandhaard is hoe zelfs de kleinste component tot stand komt. Met onderdelen die een paar keer rond de wereld gestuurd worden, want alles wordt nét geproduceerd daar waar het het goedkoopste kan. Dat komt afgewerkt het afleveringgedeelte van de ‘just in time management cyclus’ op gang inclusief de webshops met leveringen van 1000km verder, tot er een halflege camionette met een reusachtige doos voor je deur staat. Zo’n model is niet vol te houden. Ook deze Polestars zijn er het mooiste voorbeeld van, hoe schepen volgeladen worden met iets dat net achter de hoek in Gent geproduceerd had kunnen worden. Om uiteindelijk iets heel duur te verkopen dat hypergoedkoop geproduceerd werd. Electrische window-dressing, met batterijen en motoren vol andere eco-drama’s die netjes verborgen blijven omdat ze zover weg gebeuren.

              Login om te reageren
        • thjvanvlerken zegt

          27 juni 2020 om 16:55

          @AutomotiveDesigner: volgensmij hoeven ze het transport niet mee te rekenen in de boeken… daarbij hoe doet bmw dat met de x series? Die lopen namelijk in usa van de band.

          Login om te reageren
    • tourannetje zegt

      26 juni 2020 om 18:05

      @AutomotiveDesigner: als alle auto volle accu’s hebben, kan die boot of trein dan niet elektrisch hier heen?

      Login om te reageren
    • pcooperworks zegt

      26 juni 2020 om 19:35

      @AutomotiveDesigner: Ze vervoeren niet zelf en tellen het gewoon niet mee in hun eigen uitstoot; moffelen ze weg in kleine lettertjes, scope blabla

      Login om te reageren
    • 406_v6 zegt

      26 juni 2020 om 20:50

      @AutomotiveDesigner: geldt dat ook niet voor Tesla???

      Login om te reageren
  2. v70t6r zegt

    26 juni 2020 om 13:28

    Ik kan niet wachten, 2e week augustus zou die geleverd worden, zou die hier al tussen staan !?

    Login om te reageren
    • putwater zegt

      26 juni 2020 om 13:39

      Misschien.

      Login om te reageren
    • Wolfeschlegelsteinhausenbergerdorff zegt

      26 juni 2020 om 14:09

      Woon je in Zweden of Noorwegen?

      Login om te reageren
  3. alfa147ti zegt

    26 juni 2020 om 13:50

    Is een keer wat anders als een Tesla, ben benieuwd hoe dit er uit ziet in het echt en of de lijnen een beetje mooi verlopen.

    Login om te reageren
    • dalmore zegt

      26 juni 2020 om 14:44

      @alfa147ti: ik ook, heb m’n twijfels over de achterkant maar hoop dat hij in het echt mooier is

      Login om te reageren
  4. bsxc2 zegt

    26 juni 2020 om 14:06

    Polestar heeft (nog) geen identiteit opgebouwd. Eerst zijn ze aan het meeliften met Volvo en na de Polestar 2 gaan ze hoogstwaarschijnlijk geen Volvo designtaal meer gebruiken.

    Login om te reageren
  5. flutterby zegt

    26 juni 2020 om 14:08

    Blijft een mooie auto, maar weet niet in hoeverre ik de Chinezen en Google vertrouw met z’n connected car.

    Login om te reageren
  6. ukbob zegt

    26 juni 2020 om 14:08

    Zweedse auto’s voor de Zweedse markt worden afgeleverd in Zeebrugge…
    waar worden de Polestars gemaakt?

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      26 juni 2020 om 14:10

      In China. En waarom ze niet in Zweden aanleggen dat mag Joost weten.

      Login om te reageren
      • bvdp zegt

        26 juni 2020 om 15:13

        Niet alle havens beschikken over faciliteiten voor dit soort schepen. De grootste carterminals in west Europa zijn Zeebrugge en felixtowe GB

        Login om te reageren
    • Wolfeschlegelsteinhausenbergerdorff zegt

      26 juni 2020 om 14:13

      Polestar 2’s worden gebouwd in Luqiao in China. De XC40 (en voorheen de V40) worden gebouwd in België, de S60 in de VS en de S90 ook in China.

      Login om te reageren
      • ukbob zegt

        26 juni 2020 om 14:40

        @F36GC: weer wat geleerd!

        Login om te reageren
  7. Dutchdriftking zegt

    26 juni 2020 om 14:10

    Gaat er ook een programma zijn zoals de Duitse autofabrikanten hebben? Je auto ophalen bij de fabriek en dan naar huis rijden? Mooi tochtje vanaf China!

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      26 juni 2020 om 14:11

      Of een programma zoals Tesla Nederland, zelf je auto bij de boot op halen…

      Login om te reageren
      • Dutchdriftking zegt

        29 juni 2020 om 10:03

        @mashell: haha ja dat zou je als een extra service kunnen verkopen :P

        Login om te reageren
    • potver7 zegt

      26 juni 2020 om 14:53

      @dutchdriftking: volgens een man in een regenjas zijn ze daar wel mee bezig, maar is er nu nog een probleempje met het aantal laadpalen op de route.

      Login om te reageren
    • flutterby zegt

      26 juni 2020 om 16:44

      @dutchdriftking: Volvo bied volgens mij al langer de optie om je auto in Zweden bij de fabriek op te halen, maar vanuit de haven lijkt min ook geweldig.

      Login om te reageren
  8. Dutchcarwizard zegt

    26 juni 2020 om 15:42

    Made in China?

    Login om te reageren
  9. jometdebanjo zegt

    26 juni 2020 om 15:49

    Ja leuk allemaal alleen de btw is belasting geld. Wegenbelasting vrij, geen accijnzen, geen btw. Het moet maar eens afgelopen zijn met subsidies. Gewoon 22% bijtelling en wegenbelasting betalen. Anders is het ook discriminatie

    Login om te reageren
    • PunicaOase zegt

      26 juni 2020 om 15:58

      @jometdebanjo: discriminatie van auto’s?? ??

      Login om te reageren
  10. piston zegt

    26 juni 2020 om 19:36

    China heeft ons politiek, strategisch, economisch in hun macht en dan gaan we hier nog eens 10 duizenden euros spenderen aan hun wagens. Neen dank u. Later niet klagen hé als er niet op tijd mondmaskertjes kunnen geleverd worden. Denk twee keer na. Europese merken worden bijna verplicht om daar wagens te produceren zoniet worden ze kapot belast.

    Login om te reageren
    • a_buis zegt

      26 juni 2020 om 19:51

      @piston: dank, die nemen we mee

      Login om te reageren
    • superfunky zegt

      26 juni 2020 om 21:24

      @piston: helemaal eens!!
      Als je de wereld wilt redden, buy non-Chinese!

      Login om te reageren
    • fanboy zegt

      26 juni 2020 om 21:32

      Denk je dat ze hier zonder import tax binnen komen?

      Login om te reageren
      • enjoypunani zegt

        27 juni 2020 om 06:21

        Ja toch? Als Volvo nog een tak in de EU heeft is er geen importheffing lijkt mij.

        Ik ben ook vóór ‘Holland second, make it great again’. Je spulletjes dus zo dichtbij als mogelijk kopen ipv overal ter wereld.

        Login om te reageren
    • cdlop01 zegt

      27 juni 2020 om 09:52

      China is een enorme bedreiging, Leninistische 1 partij staat met secretaris generaal die voor het leven is aangesteld. Aan China is zo’n beetje alles fout, helaas is Europa kritiekloos want we zijn enorm economisch afhankelijk inmiddels, precies zoals de Chinezen dit willen.

      Login om te reageren
  11. ranja zegt

    26 juni 2020 om 21:26

    Ben oprecht benieuwd of ze dit jaar nog geleverd gaan worden in Nederland. Tot nog toe communiceren ze van wel en veel bijtellings/milieu rijders hopen of rekenen daar op.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North