• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Polestar 2 mag véél meer trekken dan Model 3

Auteur: willeme, gepost 18 december 2019 om 20:59 – 74 Reacties

Polestar 2

Toch handig als je de Knaus van stal gaat halen.

Volvorijders zijn geregeld ook fanatieke caravan-eigenaren. Of het is andersom: caravanrijders kiezen vaak voor een Volvo. Dat is op zich logisch, want de meeste Volvo’s zijn ruim, sterk, comfortabel en mogen een flink gewicht trekken. Ideaal caravantransport, dus.

Maar kan dat ook met elektrische Volvo’s? Want ondanks dat Polestar een op zichzelf staand merk is, kunnen we diverse Volvo kenmerken zien. Of beter gezegd, het is een Volvo, maar dan met een andere hippe badge.

Polestar 2

Ondanks dat de Polestar 2 zo hip is dat de presentatie gedaan werd op felgroene sneakers (echt waar!), zijn de Volvokenmrken overal te ontwaren. De Polestar 2 is lekker praktisch. Zo kun je in totaal 440 liter aan bagage mee nemen. Ook kunnen er spullen op het dak: tot 75 kilogram aan fietsen en skikoffers kunnen er mee.

Maar hoeveel mag je daadwerkelijk trekken? Welnu, we hebben het antwoord: 1.500 kg! Dan moet je wel even een bedrag van 1.100 euro apart houden voor een trekhaak. De Polestar 2 zelf kost 59.800 euro. Met dat trekvermogen van 1.500 kg (geremd) maakt de Polestar 2 gehakt van zijn meest directe concurrent, de Tesla Model 3. Die mag namelijk een amechtige 910 kg trekken. Mocht je een nog grotere Tabbert hebben, dan heeft Tesla wel een oplossing met de Model X, die meer dan 2.200 kg mag trekken.

Ook interessant!

  • Polestar 2 Single Motor rijtest video
    Polestar 2 Single Motor rijtest video
  • Nieuwe Polestar Re:Move heeft achterwielaandrijving
  • NPO programma's nu te kijken in je Polestar
    NPO programma's nu te kijken in je Polestar
  • nieuwe Polestar modellen
    Nieuwe Polestar modellen zijn onderweg

Nieuwste artikelen

  • Max Verstappen gaat echt voor Mercedes
  • Dit zijn de hoogtes van de boetes in 2026 (snelheid, telefoon, parkeren)
  • Video: Met een motor van de trap rijden
  • Hierom worden auto’s in 2026 nog duurder
FacebookTweetPinLinkedIn

Elektrisch, Polestar, polestar-2, trekhaak

Vorig bericht: « Prijzen Skoda Superb met PHEV aandrijving bekend
Volgend bericht: Irmscher lanceert nieuwe Zafira is3 met 200 pk »

Lees Interacties

Reacties

  1. Lotus zegt

    18 december 2019 om 21:05

    Die achterkant… net ietsje minder lelijk dan de oh zo lelijke X4.

    Login om te reageren
    • Design_Driven zegt

      19 december 2019 om 10:17

      @lotus: De X4 is ontworpen door een stel kleuters die steeds meer klei op de achterkant stapelde tot ze tevreden waren met hun klei model. De Polstar heeft rustige lijnen en ik vind de proporties dikke prima. Ben het niet met je eens dus, gewoon een mooie wagen en ditto achterkant. Beetje te saai wellicht.

      Login om te reageren
  2. ghost zegt

    18 december 2019 om 21:06

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
  3. Robert zegt

    18 december 2019 om 21:07

    Wacht maar tot Subaru een elektrische aangedreven caravantrekker op de markt brengt. De vlag zal uitgaan bij de ANWB.

    Login om te reageren
    • phaeton zegt

      18 december 2019 om 21:30

      @RRRobert: Lol

      Login om te reageren
  4. gilettelubbers zegt

    18 december 2019 om 21:09

    1500kg trekvermogen met max120km actieradius?

    Login om te reageren
    • johnhert zegt

      18 december 2019 om 21:47

      @gilettelubbers: Ik zie de Vinex koppels weeral bezig: Wachtend bij een laadstation op voldoende prik in de accu net over de Franse grens, zittend op klapstoeltjes naast hun caravan alvast op zoek naar het volgende laadpunt en elkaar maar wijsmaken dat dit zoveel “vrijheid” geeft….

      Login om te reageren
      • gilettelubbers zegt

        18 december 2019 om 22:37

        @johnhert: haha precies. En de o zo slechte diesel willen verbannen, terwijl er vooralsnog gewoon geen alternatief voor is.

        Login om te reageren
        • flutterby zegt

          19 december 2019 om 07:57

          @gilettelubbers: benzine..?

          Login om te reageren
          • gilettelubbers zegt

            19 december 2019 om 13:14

            @flutterby: nope

            Login om te reageren
      • porsche928 zegt

        19 december 2019 om 09:19

        @johnhert: eerst de caravan afkoppelen omdat je anders niet kunt laden bij de meeste laadpunten.

        Login om te reageren
        • johnhert zegt

          19 december 2019 om 10:32

          @porsche928: Geen idee, in zowel elektrische auto’s als caravans heb ik nul interesse…

          Login om te reageren
    • mpgc zegt

      19 december 2019 om 07:10

      @gilettelubbers: volgens mij heeft de ANWB (?) een test gedaan met een Tesla model X en een Audi e-tron. De afname van de range viel relatief nog mee. De extra luchtweerstand is is slecht maar max 80 km/u rijden is dan weer gunstig. Met of zonder caravan blijft de range en de beschikbaarheid van laadpunten natuurlijk een (flink) nadeel voor de electrische auto als vakantieauto.

      Login om te reageren
      • flutterby zegt

        19 december 2019 om 08:01

        @mpgc: gewoon niet doen. Ik ben groot fan van elektrisch rijden, maar met de caravan naar het buitenland is geen reëel optie.

        De range gaat door de helft (bij 90) en bij bijna elke snellader mag je eerst je caravan loskoppelen.

        Persoonlijk denk ik dat het met vouwwagen nog wel zou lukken omdat het frontale oppervlakte veel kleiner is.

        Login om te reageren
        • rutgerg zegt

          19 december 2019 om 08:54

          @flutterby: je moet gewoon niet aan een caravan beginnen. Probleem opgelost :-p

          Login om te reageren
          • flutterby zegt

            19 december 2019 om 09:28

            @rutgerg: net de zomervakantie in Spanje geboekt.. Een caravan is dan opeens heel voordelig, zeker met kinderen en je ligt niet in andermans bed.

            Persoonlijk wissel ik graag af en wil ik niet elk jaar dezelfde vakantie.

            Login om te reageren
            • rutgerg zegt

              19 december 2019 om 15:27

              @flutterby: dat van dat bed is waar… maar je staat wel onder de zelfde douche waar die ochtend nog minstens 30 man onder staan :-p

              Login om te reageren
              • flutterby zegt

                19 december 2019 om 19:33

                @rutgerg: slippers aan en vooral niet de muren aanraken. Probeer dat maar eens contactloos te slapen. ;)

              • rutgerg zegt

                19 december 2019 om 21:16

                @flutterby: bovenop de vrouw liggen bevalt best goed hoor :-)

  5. alfapeter zegt

    18 december 2019 om 21:12

    Blijkbaar is Tesla de maat voor alles vermits het telkens bij iedere vermelding van een elektrische auto erbij genoemd moet worden. Of gaat het om een obsessie van de blogger?

    Login om te reageren
    • jack_abarth zegt

      18 december 2019 om 21:28

      @alfapeter:

      Ik denk dat we Tesla momenteel toch wel echt als benchmark mogen stellen, dus in mijn ogen een terechte vergelijking.

      Login om te reageren
    • willeme zegt

      18 december 2019 om 21:35

      @alfapeter: De Tesla Model 3 is de best verkochte auto in Nederland op dit moment. Dingen achter een auto hangen is ook iets typisch Nederlands. Vandaar ;)

      Login om te reageren
      • alfapeter zegt

        18 december 2019 om 22:08

        @willeme: En ik maar denken dat de Porsche Taycan de benchmark was, afgaande op zowat ieder artikel dat erover op deze site verscheen.

        Login om te reageren
        • trasimo zegt

          18 december 2019 om 22:11

          @alfapeter: Taycan lijkt me de EV benchmark in het luxe segment, de Model 3 is het onbetwist in het betaalbare/D segment

          Login om te reageren
          • Paul58 zegt

            19 december 2019 om 08:32

            @trasimo: dit is duidelijk de Model S. De taycan is eerder de benchmarkt van een sportwagen EV

            Login om te reageren
        • shalomleon zegt

          18 december 2019 om 22:43

          @alfapeter: tja, maar waar zijn die nou de laatste tijd? Zie ze nooit meer tegenwoordig op de weg

          Login om te reageren
      • davidxdroog zegt

        19 december 2019 om 08:35

        @willeme: ;-)

        Login om te reageren
      • porsche928 zegt

        19 december 2019 om 09:21

        @willeme: maar in de US hebben met name pickups een trekhaak. Daarom wordt daar bij gewone auto’s weinig rekening mee gehouden. Dat doet Polestar beter.

        Login om te reageren
    • fanboy zegt

      19 december 2019 om 08:03

      @alfapeter: Zelfs Volvo heeft aangegeven in deze auto 78kwh te leggen ipv 60kwh, puur en uitsluitend door het aanbod van de Model 3.

      Login om te reageren
  6. smartlappie zegt

    18 december 2019 om 21:24

    Beetje matige clickbait idd. D’r zijn d’r maar weinig die 2200kg kunnen trekken zoals de model x en daar heeft Volvo geen antwoord op met een ev

    Login om te reageren
    • willeme zegt

      18 december 2019 om 21:37

      @smartlappie: De XC90 T8 PHEV mag 2.400 kg trekken.

      Login om te reageren
      • trasimo zegt

        18 december 2019 om 22:01

        @willeme: een phev kan je toch nauwelijks met een ev vergelijken… die xc90 rijdt max 50km elektrisch en gaat dan als te zware benzineauto rustig verder met de ontbossing van de aarde. ik vind overigens niks mis met de titel.

        Login om te reageren
        • eklasse zegt

          18 december 2019 om 22:13

          @trasimo: na de stikstof crisis zou je moeten weten dat sommige bomen stikstof wel lekker vinden.

          Login om te reageren
          • jappebak zegt

            18 december 2019 om 23:02

            @eklasse: En sowieso lusten ze graag co2. Ik zie de directe link tussen ontbossing en benzineauto’s nou niet direct.

            Login om te reageren
            • trasimo zegt

              19 december 2019 om 06:18

              @jappebak: ik bedoelde slechts bij wijze van spreken heren…. anders gezegd: na een paar kilometer elektrisch rijden verandert de XC90 in een gewone benzine-SUV. Allemaal prima, maar dan kan je moeilijk beweren dat Volvo door die auto ook een ‘EV heeft met hoge trekcapaciteit’ heeft zoals hierboven wordt gedaan.

              Login om te reageren
            • fanboy zegt

              19 december 2019 om 08:04

              @jappebak: Stikstofcrisis gaat ook niet over ontbossen.

              Login om te reageren
          • fanboy zegt

            19 december 2019 om 08:05

            @eklasse: Planten des te meer.

            Het probleem is dan ook overbemesting van natuurgebieden, wat niet de bedoeling is.

            Login om te reageren
  7. troljedemoeder zegt

    18 december 2019 om 21:31

    Waarom wil je überhaupt dingen achter je auto hangen?

    Login om te reageren
    • jordydeknecht zegt

      18 december 2019 om 21:36

      @troljedemoeder: Zo dat je niet al die kilometers hoeft te maken met je geprepareerde circuit auto ;)

      Login om te reageren
      • vaakbenjetebang zegt

        18 december 2019 om 21:46

        @jordydeknecht: Dat dus. Of om een schuurvondst op te halen bijvoorbeeld. Of een leuke auto uit het buitenland.

        Login om te reageren
    • lekkerlinksrijden zegt

      18 december 2019 om 21:38

      @troljedemoeder: sommige wezens kun je beter in een aanhanger hebben dan op de achterbank

      Login om te reageren
      • troljedemoeder zegt

        18 december 2019 om 21:47

        @lekkerlinksrijden: Heeft je schoonmoeder lang moeten wennen? :)

        Login om te reageren
        • lekkerlinksrijden zegt

          18 december 2019 om 21:52

          @troljedemoeder: geen idee, ze praat niet meer met me sinds de reis naar Spanje

          Login om te reageren
          • troljedemoeder zegt

            18 december 2019 om 22:08

            @lekkerlinksrijden: Echt? Morgen maar eens kijken voor zo’n ding.

            Login om te reageren
            • enjoypunani zegt

              19 december 2019 om 00:50

              @troljedemoeder: check ook gelijk de nieuwste aanhangers ?

              Login om te reageren
              • troljedemoeder zegt

                19 december 2019 om 11:22

                @enjoypunani: ik dacht meer aan een fietsendrager. :)

    • johnhert zegt

      18 december 2019 om 21:57

      @troljedemoeder: Omdat je je tuin ook op orde wilt houden ? Klussen etc. ? Ik heb recent mijn enige auto mét trekhaak verkocht en dacht wel eventjes zonder een auto met trekhaak te kunnen maar het blijft behelpen…

      Login om te reageren
      • troljedemoeder zegt

        18 december 2019 om 22:07

        @johnhert: Doe ik ook allemaal, nog nooit een trekhaak gemist.

        Login om te reageren
        • johnhert zegt

          18 december 2019 om 22:19

          @troljedemoeder: Met een klein tuintje vol met tegels oid heb je geen trekhaak nodig nee….

          Login om te reageren
  8. freezzr zegt

    18 december 2019 om 21:33

    Ideaal, en je accu is 3x zo snel leeg waarschijnlijk.

    Login om te reageren
  9. vonklausenburg zegt

    18 december 2019 om 21:52

    Of je betaalt een vervoerder om iets van a naar b te brengen en rijdt zelf in alle rust met een lege auto. Gewoon een idee.

    Login om te reageren
  10. Dutchcarwizard zegt

    18 december 2019 om 22:00

    Wacht maar tot de sijbertruk komt.

    Login om te reageren
  11. trasimo zegt

    18 december 2019 om 22:04

    Iemand enig idee waar dat nu echt aan ligt dat de Model 3 maar zo’n matige trekkert is? Ik heb de AWD long range incl. trekhaak met na de laatste software update zo’n 375pk geloof ik. Ik heb werkelijk geen idee waarom dat niet iets meer kan sleuren (ook al heb ik geen caravan).

    Login om te reageren
    • Dutchcarwizard zegt

      18 december 2019 om 22:10

      @trasimo: ik vermoed koeling.

      Login om te reageren
    • tourannetje zegt

      18 december 2019 om 22:30

      @trasimo: technisch kan een Model 3 vast net zoveel trekken als een Model X. misschien zijn ze bij tesla toch een beetje bang dat de boel na een uurtje bergop of bergaf wat warm loopt. Op een of andere manier maken ook Toyota en Kia zich bij de hybrids hier toch ook een beetje druk om. Questie van risico management? Volvo heeft traditie getrouw veel meer klanten met een paard, zeilboot en neemt gewoon meer risico of de accu ook echt beter gekoeld worden?

      Login om te reageren
      • flutterby zegt

        19 december 2019 om 08:06

        @tourannetje: onzin, die accu kan met 250 kW laden en loopt 260 km/u. De koeling is dik in orde, maar waarschijnlijk is de carrosserie niet ontworpen op zulke krachten achter de auto.

        De optie voor een trekhaak was enkel een noodoplossing om de verkopen in Europa aan te jagen (Noren zijn gek op trekhaken).

        Login om te reageren
      • rutgerg zegt

        19 december 2019 om 08:57

        @tourannetje: wat denk je van eigen gewicht, niet geheel onbelangrijk als je niet wilt dat de caravan een loopje met je gaat nemen. Een X5 mag ook veel meer trekken dan een 3 serie met vergelijkbare power.

        Login om te reageren
    • v60germany zegt

      19 december 2019 om 00:26

      @trasimo: al eens gedacht aan damagecontrol?

      Login om te reageren
      • SimonMc zegt

        19 december 2019 om 02:31

        @v60germany: Dat is niet wat damage control wilt zeggen…

        Login om te reageren
        • v60germany zegt

          20 december 2019 om 22:55

          @SimonMc: juist wel. Wellicht denk je nu aan de letterlijk technische kant.

          Maar in ‘Murica’ ligt het huishoudboekje met feiten iets zwaarder, dan hier in Europa. Kijk je bv naar een zwaardere belasting met trekkend Max. gewicht, zal je enkel de reikwijdte verder verkleinen. Als je daar op verder wilt gaan, geef je gelijk je correctiefactor feitelijk terug. Vanuit rechtswezen direct een ‘probleem’ voor je credibility. En daarmee een blokkade of leveringstop toebedeeld krijgen? Dat is mijn ogen damagecontrol.

          Login om te reageren
      • trasimo zegt

        19 december 2019 om 06:22

        @v60germany: misschien bedoelde je het woord preventie? Aangezien de X wel 2200kg mag trekken weten ze dus wel hoe het moet, maar is er blijkbaar een technisch verschil waardoor de model 3 ‘t niet kan/mag.

        Login om te reageren
  12. rogers zegt

    18 december 2019 om 22:19

    Pffffeuw wat een tendentieus artikel dat zélfs het aktueel trekgewocht van de model 3 niet goed heeft. Dat is namelijk niet 910 kg maar 1000 kg.

    Login om te reageren
    • willeme zegt

      18 december 2019 om 22:26

      @rogers: Het is inderdaad een schand ?

      Het is de infortmafie van Tesla zelf die ik tot mijn beschikking heb. Van beide fabrikanten overigens. Wellicht dat ze een update hebben toegepast in de tussentijd? Het zou niet de eerste keer zijn ;-)

      Login om te reageren
      • frankvr zegt

        19 december 2019 om 00:43

        @willeme: in het begin was het 910kg maar is al een tijdje 1000kg

        Login om te reageren
      • davidxdroog zegt

        19 december 2019 om 08:36

        @willeme: ;-)

        Login om te reageren
  13. stephane8200 zegt

    18 december 2019 om 23:35

    Ik vind zo’n Polestar 2 best leuk. Heb er zelfs een overwogen maar hij komt te laat – vraag @wouter maar.

    Heb goede ervaring met Volvo op het vlak van ergonomie. Caravans of andere aanhangers heb ik nog nooit behoefte aan gehad. Circuitauto’s heb ik wel gehad maar nooit op een trailer meegenomen.

    Dus: leuk voor mensen die er behoefte aan hebben en fijn dat het kan, maar voor mij niet nodig.

    Als we het toch over Tesla hebben, voor de Model 3 LR en P zit een Ludicrous mode upgrade in de pijplijn. Heeft nog geen officiële naam dus ik noem het even zo. Daar word ik dan wel weer blij van. 0-100 in sub 4 seconden. Niet dat je dat wel nodig hebt ;)

    Login om te reageren
    • stephane8200 zegt

      18 december 2019 om 23:42

      Hier het background article: https://electrek.co/2019/12/18/tesla-acceleration-boost-upgrade-leaks-model-3/

      Is zelfs sub 3 seconden. Gaat nergens meer over natuurlijk.

      Login om te reageren
      • trasimo zegt

        19 december 2019 om 06:28

        @stephane8200: oh bizar… heb er totaal geen behoefte aan eerlijk gezegd… geloof dat ie nu al rond de 4 seconden zit en dat gebruik ik toch al nooit.

        Login om te reageren
        • mcshine zegt

          19 december 2019 om 07:37

          @trasimo: ook bizar, mensen die roepen dat ze geen behoefte hebben aan een snellere acceleratie… dat zie ik de collega-leasers in hun 418i Gran Coupé’s niet roepen.

          Laat maar komen,ik vind het heerlijk om by far de snelste te zijn aan het stoplicht.

          Login om te reageren
          • flutterby zegt

            19 december 2019 om 08:29

            @mcshine: bij een 418i betekent 1s sneller dat je wel fatsoenlijk meekomt terwijl bij een Tesla eerder de vraag is waarom de rest van het verkeer niet mee komt.

            Login om te reageren
  14. Dutchdriftking zegt

    19 december 2019 om 08:32

    Wat doet dit met de actieradius?

    Login om te reageren
    • flutterby zegt

      19 december 2019 om 09:23

      @dutchdriftking: helemaal niets! Dat speelt pas een rol als je er iets achter hangt.

      Login om te reageren
    • mcshine zegt

      19 december 2019 om 12:53

      @dutchdriftking: Maakt dat veel uit onderweg? Ik laad nu al aan +1200km/u en vertrek iedere dag met een volle lading. Mijn ICE ging ik niet iedere dag voltanken. Kon niet eens thuis op de oprit…

      Login om te reageren
      • Dutchdriftking zegt

        19 december 2019 om 17:43

        @mcshine: Met de caravan op de trekhaak naar Zuid-Frankrijk, dan is actieradius best een dingetje…..

        Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North