
Polestar introduceert een Performance-pakket voor de 2. Waar hebben we dat eerder gehoord?
Tesla kan de komende jaren concurrentie verwachten uit allerlei hoeken, waaronder van Polestar. Met de Polestar 2 zetten ze een mooie crossover neer. Vandaag kondigt het merk een pakket aan dat de liefhebber van autorijden moet aanspreken. Ze noemen het The Performance Pack.
Het Performance Pack gaat 6.000 euro kosten bovenop de prijs van een Polestar 2. Het pakket bestaat uit Brembo remmen, aanpasbare Öhlins dempers en 20-inch lichtmetalen velgen. Kers op de taart zijn de gouden gordels waar je in het interieur een Polestar 2 met het Performance Pack aan gaat herkennen.
Waar de Tesla Model 3 Performance daadwerkelijk sneller gaat in vergelijking met de andere varianten van de Model 3, is het Performance-model van de Polestar 2 niet sneller. Maar het bekt natuurlijk wel lekker als je kunt zeggen dat jij een Polestar 2 Performance hebt.
De elektrische auto beschikt over een 300 kW aandrijflijn. Met 660 Nm koppel is er gegarandeerd spraken van een duwtje in de rug als je het pedaal intrapt. De Polestar 2 heeft een batterijcapaciteit van 78 kWh. De crossover verschijnt volgend jaar op de markt.
Mooi ding… weer een dikke EV. Gaat de goede kant op!
@oxidizers: mooi? Dik? Ik geloof niet dat we dezelfde auto zien.
@str8six: nee. ik denk dat jij het nog over de model 3 hebt
Zal er ook gewoon een station achtige komen?
@dutchdriftking: ja dat mag inderdaad wel een keer. Tot noch toen zijn vooral sedans en SUV’s die electrisch zijn met in het kleinere segment wat hatchback’s. Beetje meer modelsegmenten zou welkom zijn.
@tenaci: De VW ID3 is een hatchback in Golf formaat.
@vbarchetta: De Polestar 2 is ook een hatchback (of liftback zo je wilt)…
@dutchdriftking: een cabrio zou ook leuk zijn
@bierbuik: E-Mehari
Crossover? Zo hoog is het model nu toch ook weer niet?
Of bedoel je crossover als in het verloochenen van de verbrandingsmotor?
@skid: crossover heeft niks te maken met of het een SUV-achtige is. Het duidt meer aan dat de auto qua segment een beetje tussen wal en schip in valt en daarmee een kruising (in het Engels crossover) is.
@720s: Ok, zover was mij al duidelijk. Maar, welke 2 segmenten in dit geval? Of naar uw mening?
De vraag stel ik oprecht, want ik zie niet welke twee segmenten elkaar hier kruisen.
Ik (subjectief/mening) zie een duidelijk D(misschien E?)-segment voertuig met elektrische aandrijving.
Wellicht iets hoger op de poten gelijk een V90 Cross Country (E) of Octavia Scout (D).
@skid: Hij is ietsje kleiner dan de S60. Dat is een D-Segmenter. Het is ook niet perse een C-segmenter, want de V40 is al een vrij grote auto in dat segment en deze is naar verluidt een tikkie groter. Hij valt dus precies tussen die twee auto’s (en dus segmenten) in.
Mooi? Dik? Ik zie een gewone auto hoor. Performance klinkt leuk maar waarom dan niet vermogen ook aanpakken? De grote merken hebben na 6 jaar ontwikkelen tesla nog niet bereikt. Nou is de Tesla ook niet en dik maar ze hebben wel de performance
@marcus1963: Klinkt leuk? Niet direkt de beste woordkeuze :)
@marcus1963: Vermogen aanpakken? Dat ding heeft 400 pk. Is dat niet genoeg?
Ik overweeg hem serieus als opvolger voor mijn huidige benzine gestookte leasert. In mijn ogen een knappe auto (zeker voor een elektrisch aangedreven vehikel), met goede brouwkwaliteit voor een ‘fair’ price.
Miinimaal 50% marge …
Vreemd dat Polestar de naam performance gebruikt terwijl de auto niet sneller is (en aan Tesla gelinkt word). Ik had dan eerder voor een naam uit hun eigen concern gekozen namelijk R-Design dat is al jaren een sportpakket voor uiterlijk vertoon i.p.v. snelheid bij Volvo
Bekt mijn inziens ook lekker: Polestar R-Design
Niemand die valt over de gouden gordels?
@rollingstoned: Dan ben je wel echt lomp met uitstappen.
Brembo remmen zijn wel heel nuttig op een EV die 95% van de tijd op zijn elektro motor remt…
Heel stuk over Brembo’s en gouden gordels en dan geen foto’s er van plaatsen…