• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Polestar 3 haalt 935 kilometer range in de praktijk

Auteur: machielvdd, gepost 13 augustus 2025 om 10:09 – 13 Reacties

Er zitten wel een paar haken en ogen aan.

Er wordt druk gestreden om het Guinness World Record voor de langste afstand op één acculading. Dat is natuurlijk de ultieme PR-stunt om te laten zien hoeveel range je EV wel niet heeft. De Lucid Air deed in juli 1.205 kilometer op één lading en de Chevrolet Silverado EV klapte daar in augustus overheen met 1.704 kilometer.

Polestar meldt nu trots dat ze een nieuw Guinness World Record hebben gevestigd met eh… *checkt notities* 935 kilometer. Dat is aanzienlijk minder dan de Lucid en de Chevy, maar de regel is natuurlijk: als je een record niet kunt verbreken, dan verzin je een record. De Polestar 3 heeft dus het wereldrecord voor de langste rit met een elektrische SUV op één acculading.

Polestar heeft dus geluk dat de Silverado EV een pick-up is en geen SUV, anders hadden ze geen schijn van kans gemaakt. Maar goed, het vergelijken van dit soort records is toch zinloos. Het zegt pas iets als de auto’s precies dezelfde rit afleggen, onder dezelfde omstandigheden.

Enfin, Polestar heeft toch maar even 935,44 kilometer afgelegd zonder te laden. Dit werd gedaan met een Polestar 3 Long range Single motor, die een WLTP-range heeft van 706 kilometer. De rit nam 21 uur en 34 minuten in beslag. Dat komt neer op een gemiddelde snelheid van circa 43 km/u. Houd daarbij wel even in gedachten dat ze om de 3 uur stopten om van bestuurder te wisselen.

De rit werd verreden in Engeland, dus er was wel sprake van wisselende weersomstandigheden, inclusief regen. Dat is in ieder geval realistischer dan de Chevrolet, die het record vestigde bij ideale temperaturen. Toen er 0% batterij op het scherm verscheen kon de auto nog 12,8 kilometer doorrijden. Goed om te weten als je zelfs een Polestar 3 hebt.

De auto was overigens volledig standaard, dus je kunt zelf ook een poging doen om 935 kilometer range te halen met je Polestar 3. Wie weet kun je het record zelfs verbreken, als je een poging doet op een zonnige dag.

Ook interessant!

  • Gespot - de nieuwe Polestar 4
  • Polestar 7 wordt de eerste Polestar die in Europa wordt gebouwd
  • Polestar 6 productie
    Je moet nog langer wachten op de Polestar die je wél wil
  • Polestar heeft te maken met weigerende achteruitrijcamera

Nieuwste artikelen

  • Video: en daarom bezuinig je niet op banden en remmen
  • Deze optie heb je nog niet eerder gezien op een Porsche
  • Koop een Brabus SLS AMG op Marktplaats
  • Gespot – Deze Ferrari 512 TR is om te smullen
FacebookTweetPinLinkedIn

Polestar, Polestar-3

Vorig bericht: « Van deze Japanse roadster is er maar één (en die kan van jou zijn)
Volgend bericht: Heet: BMW komt met een G-Klasse-rivaal »

Lees Interacties

Reacties

  1. Mike zegt

    13 augustus 2025 om 10:24

    43 km/h gemiddeld… een grote range is alleen maar nodig als je veel km op een dag wilt rijden en 935 km in 21 uur past dan niet in het plaatje. In de praktijk ben je dan al lang al gestopt om te slapen en ondertussen bij te laden. Het is veel interessanter te weten hoe snel je met bij laden 1000 km kunt afleggen in verschillende weersomstandigheden.

    Login om te reageren
    • blogie zegt

      13 augustus 2025 om 10:40

      Daarvoor moet je Björn kijken op YouTube. Die doet met praktisch elke ev een 1000km Challenge. Enige verschil zijn de weersomstandigheden (hij doet het in Noorwegen en Zweden, dus met name kou kan een grote impact hebben) maar dat zijn realistische testen.

      Login om te reageren
      • ty5550 zegt

        13 augustus 2025 om 11:32

        Dit geeft inderdaad een realistischer beeld, maar vergelijken blijft soms moeilijk. Sommige zijn getest bij een ideale 20 graden, sommige bij vriestemperaturen enzovoort. Gelukkig geeft hij wel de temperatuur op in zijn overzicht

        Login om te reageren
      • mashell zegt

        13 augustus 2025 om 12:45

        Maar ook 1000km zegt ook niet veel. De snelste wagen op 900km, 1000km en 1100km kunnen elk een andere zijn. Het hangt er vanaf hoeveel laadstops je nodig hebt en hoe lang die duren.

        Login om te reageren
  2. mattr zegt

    13 augustus 2025 om 10:53

    Wat was de kruissnelheid om zo efficiënt mogelijk te rijden?

    Login om te reageren
  3. JanJansen zegt

    13 augustus 2025 om 11:23

    Ik vraag me dan af wat de range zou zijn als het niet zo’n hoge windvangende boomer mobiel zou zijn.

    Login om te reageren
    • PunicaOase zegt

      13 augustus 2025 om 12:42

      Boomers rijden geen Polestar.. Heeft 99% nog nooit van gehoord.. die rijden een hybride die een caravan kan trekken, bijv. een Kuga of RAV.. Zo’n Polestar is juist voor Young Professionals ;-)

      Login om te reageren
    • mashell zegt

      13 augustus 2025 om 12:46

      Je bedoelt zo’n ouderwetse krappe laag zitter? Dat moet je aan vroeger vragen.

      Login om te reageren
      • rogerzz zegt

        13 augustus 2025 om 13:32

        ‘Laag zitter’ is enkel een probleem als je dik en oud bent. Maar Nederland wordt dik, onsportief, oud, stijfjes, en moet dus in SUV’s. Hallo Boomer! Wel eens een stukje hardgelopen in de afgelopen 10 jaar? Nee hè? :(

        Ik ben wel benieuwd op hoeveel bar de banden staan en op hoeveel graden de airco staat, dat heeft natuurlijk ook een enorme invloed.

        Login om te reageren
        • 100pk zegt

          13 augustus 2025 om 15:04

          Mwoa, ik ben zelf lang, jong en niet dik en hoogzitters zijn toch echt wel fijn, qua instap, binnenruimte en zicht (niet per se qua rijden/verbruik). In normale/lage auto’s zit de binnenspiegel vaak te laag (onder de horizon), geeft een flinke dode hoek op een vervelende plek.

          Login om te reageren
  4. KEV9 zegt

    13 augustus 2025 om 12:48

    Even offtopic, waarom kan je geen berichten op de socials delen en eduten van een reactie via de website geeft een -1 in beeld

    Login om te reageren
  5. rwdftw zegt

    13 augustus 2025 om 16:03

    Wahahhahaa jaja als je met zo’n zeecontainer een beetje bereik wil halen dan moet je nog geen 50 gemiddeld rijden. Omgerekend verbruikt die Polestar tijdens de test 12.18 kWh / 100 km. Bij 43 km/h gemiddeld.

    RWDFTW doet in zijn Tesla dagelijks 70 km enkele reis. N325 om Arnhem heen, stukje A12, A50 tot Apeldoorn, dan A1 en daarna binnendoor over de N302 naar Harderwijk. Dat stuk snelweg gaat als ik de kans krijg met 110-120 en dat stuk N302 ook met 90 ofzo. En dan haal ik dat gemiddelde ook. Mijdt ik de snelweg door binnendoor te rijden, dan komt 11.x kWh/100km in beeld.

    Met andere woorden : wil je efficiënt rijden en opschieten, laat dan de zeecontainer staan. Neem een sedan. Aangezien iedereen ’s nachts laadt is dat ook nog eens beter voor het milieu.

    Login om te reageren
    • erik911 zegt

      13 augustus 2025 om 18:59

      …wat een heerlijk leven heb je…

      (en, schrijven in 3de persoon is een beetje… tsja… wat zullen we zeggen…)

      En misschien een tip: “mijd(t) je” is zonder ‘t’: gebruik het werkwoord “lopen” als je ‘t even niet weet)

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North