Maar ze verwachten wel meer boetes uit te kunnen schrijven.
Ondanks dat de feestdagen met rasse schreden naderen, blijven de meeste jaarlijkse discussies ons bespaard. Bohemian Rhapsody, roetveegpieten en winterbandenissues leven (vooralsnog) niet.
Dat komt mede door een nieuwe trend die is komen overwaaien: stikstofproblematiek. Daar moet iets aan gedaan worden en het kabinet is ervan overtuigd dat met zijn allen 100 km/u gaan rijden daarbij goed helpt. Of we voor of tegen zijn laten we even in het midden. We moeten nu eenmaal accepteren dat de nieuwe maximumsnelheid een feit wordt. Maar wordt de soep wel zo heet gegeten als deze wordt opgediend?
Ja en nee. Op veel stukken waar voorheen 130 gereden mocht worden, is dat nog steeds toegestaan tussen 19:00 en 06:00. En op veel stukken in de randstad was het sowieso niet toegestaan, laat staan mogelijk. Maar er is nog een klein sprankje hoop. De NOS laat namelijk weten dat de politie niet extra gaat controleren of iedereen zich wel aan de nieuwe snelheid houdt.
Een woordvoerder van de politie meldt dat de handhaving blijft zoals deze is, dus met dezelfde mensen en middelen. Sterker nog, de politie geeft aan dat de maximum capaciteit al bereikt is en dat meer agenten op straat niet mogelijk is. Wel geeft de politie aan dat de kans groter is dat er meer boetes worden uitgeschreven, omdat men op 100 km/u wegen vaker te hard rijdt dan op 130 km/u wegen.
Fotocredit: @patrickcoerver via Autojunk.
74 reacties
Concreet houdt dat in dat ik nu 180km/h kan rijden en straks dus overdag 150km/h. Daar kan ik wel mee leven.
Bottomline is het compenseren van slecht beleid. Het was beter geweest als de bouw uitgezonderd zou zijn van de stikstof regeling, of iets in die geest. De stikstof depositie van de bouw is echt maar heel minimaal. Maar nee, je zou eens iets echt slims doen, beter knoeien we een beetje aan met hak op de tak regelgeving.
Prutsers zijn het, in de regering, zoveel is wel duidelijk. Het lijstje fiasco’s wordt langer en langer. Ik noem een paar flaters van de laatste tijd:
-inkomensafhankelijke ziektekosten premies
-wet DBA ipv VAR
-Afschaffen leenstelsel studenten
-Afschaffen dividend belasting
-PFAS
-PAS
Enzovoorts…
Ben je lekker klaar mee, zo’n regering!!
Er zijn onder leiding van Rutte wel heel veel slecht doordachte regels ingevoerd. Geen idee hoe een andere regering het gedaan zou hebben, ik constateer slechts zonder politiek te kiezen voor of tegen de man.
Ik ben geen fan van de VVD, maar vind dat Rutte hiermee een uitstekende keus heeft gemaakt.
En het volk slikt het als zoete koek.
(plus nog meer zakkenvullen met snelheidsboetes)
Ik zag eerder de statistiek dat 17% van de (verouderde) bestelwagens meer dan 50% van de totale stikstof uitstoot gerelateerd aan verkeer. Ik heb de sommetjes niet gemaakt en vermoedelijk de ministeries ook niet, maar het zou me niks verbazen als de waanzinnige subsidies op elektrische auto’s en PHEV’s (die weer massaal geexporteerd worden) heel veel hadden kunnen doen in het verduurzamen van dat bedrijfswagenpark en niet alleen stikstof, maar ook CO2 en anderen hadden gereduceerd. Dat, gecombineerd met het beleidsmatig verouderen van het algemene wagenpark met de exorbitante belastingen op nieuwe auto’s waardoor import of met oud doorrijden de veel betere optie is, is in mijn ogen gewoon wanbeleid.
De bouw is verantwoordelijk voor 0,6% van de stikstofuitstoot.
Het stilleggen van de bouw heeft immense gevolgen voor de economie, woningnood, bouwbedrijven, bouwvakkers en hun families
Tel deze twee feiten bij elkaar op, en de conclusie is: het is volkomen idioot om de complete bouw stil te leggen om 0,6% uitstoot! Het is puur wanbeleid van Rutte.
Zeker als je weet dat rond 35% van de stikstof uit het buitenland komt aanwaaien.
Ja maar ik werk in de bouwsector, ik heb niet die luxe achteroverhangpositie in dit geval.
Het is het idiote kabinet Rutte dat ondanks waarschuwingen de stikstofwet heeft ingevoerd
Het is vervolgens het idiote kabinet Rutte geweest wat lekker jarenlang achterover leunde zonder de stikstofuitstoot te verminderen..
De Raad van State heeft slechts het gekluns van kabinet Rutte aangetoond.
En nu is Rutte aan het janken dat hij het zo erg vindt dat we 100 moeten rijden, terwijl bouwvakkers hun baan kwijt zijn en bouwondernemingen failliet zijn gegaan.
Waarom? Omdat 100 km/u de VVD stemmen kost.
Ik walg van dit kabinet en deze teflon MP in het bijzonder.
Doe gewoon of je neus bloedt, maak een bijdehante opmerking, en links journalistiek Nederland is weer tevreden.
Zo af en toe zijn er initiatieven van het Nederlandse volk om de democratie weer te herstellen, zoals boeren met hun tractoren naar de stad, maar veel effect heeft het niet.
De regering heeft lak aan het gepeupel. Dat gepeupel komt weer in beeld rond verkiezingstijd, en dan mag NPO weer de Fabeltjeskrant van de VVD spindoctors voorlezen.
En wat houden wij dan als super brave burgers extra in onze eigen portemonnee?
Voordat ze het door hebben in Den Haag zijn we minstens 11 maanden verder…. Rekenen kunnen ze namelijk niet.
Maarrr, het stikstof probleem is wel een stukje opgelost!! Knap he!
Sta je dan met je bovenmodale middenklasser die 250kmu kan. Mag je lekker 100, hehe
Duurt toch niet lang deze maatregel. Gaan we weer lekker met 140 doorrijden.
https://youtu.be/SSZuTMw86Ms
Er moeten natuurlijk voldoende politieagenten op kantoor achter de pc zitten om de administratie te doen, de uren in te vullen, de mails te beantwoorden, een kaartspel te spelen, de medewerkerstevredenheidsenquete in te vullen en Autoblog te lezen.
Daarom komen ze nog maar 40% van de werktijd buiten, en met name in de zomermaanden.