Politie Hong Kong neemt 12 dikke supercars in beslag

Auteur: , 59 Reacties

250 km/u rijden: je kunt het beter niet doen in Hong Kong. Voor je het weet zijn je elf vrienden en jij namelijk je supercar kwijt.

De politie van Hong Kong was er namelijk als de kippen bij toen een grote groep straatracers met meer dan 250 km/u voorbij scheurde. Dat gebeurde namelijk niet op het circuit, maar op de openbare weg. De lokale politie nam twaalf scheurijzers in beslag en onderzoekt momenteel wat er exact gebeurd is, maar reken maar dat de bestuurders een flinke boete kunnen verwachten.

We kunnen overigens niet ontkennen dat de straatracers smaak hebben, want onder de in beslag genomen auto’s vinden we onder andere de Ferrari 458 Italia, Ferrari 360 Modena, Audi R8, Lamborghini Gallardo, McLaren MP4-12C en de Nissan GT-R. We gokken dan ook dat de agenten het niet zo erg vonden om de wagens mee te nemen naar het politiebureau.



59 reacties

Ik zie geen smaak.. ik zie de ‘standaard’ keuzes op een rijtje…
Trouwens, ik kan me niet inbeelden dat 12 connaisseurs met 250 door het verkeer raggen… dus misschien is het ook wel logisch zo
@baasbas: zo standaard dat jij ook alles in je garage hebt staan??
@timoonus: Je bent vergeten te zeggen dat ik jaloers ben
@baasbas: Tja, dit is nou eenmaal wat er te koop is. Ik zou m’n leven niet willen wagen in een of ander onbekend merk dat nauwelijks poen voor research heeft… Dan maar wat minder origineel.
@monaco: wat dacht je van je eigen project car? Ik zou veel vetter vinden om bijvoorbeeld een klassieker of youngtimer op te bouwen met een beest van een motor er in. Wil zelf bijvoorbeeld nog een keer een S54 E46 M3 in mijn 328i gooien. Op termijn dan supercharger erop en dan heb je een veel specialer iets dan een Audi R8. Wellicht minder bekijks, maar zo’n auto rijd ik voor mezelf en mijn eigen plezier. Ken een mooi spreekwoord; You drive a new car when you want to be someone, you drive an old car when you know who you are.
@monaco: met andere woorden, bij autoliefde gaat het mij om de lifestyle eromheen. De band die je krijgt met het zelf werken aan je auto, samen met een hecht clubje vrienden. Heerlijk om het resultaat te zien van je werk op een 15-20 jaar oude bak.
@jzaero: Jij snapt het :-) Zit constant met projecten in m’n hoofd, maar $$$. Mooi spreekwoord btw
@baasbas: inderdaad, er worden jaarlijks dan ook enkele miljoenen per type van verkocht. Zooooooo vreselijk standaard.
@roppp: dat jouw argumentatie slecht is vind ik prima, maar waarom ik een lulhannes ben omdat ik hun keuzes weinig origineel vind mag je voor je houden volgende keer
@baasbas: daarom ben je dus een lulhannes :-))
@baasbas: Precies!
Eigenlijk is elke supercar ‘smaakvol’ genoeg om in dit rijtje te staan.
Wat hadden ze dan moeten gebruiken dat A) gemakkelijk 250+ rijdt, B) supercar is, C) beetje recent?
Tenminste, het is lastig om zoiets te verzinnen dat helemaal niet tot de verbeelding spreekt. We kunnen het rijtje aanvullen met andere auto’s, maar die zouden of nog smaakvoller heten, of een beetje ‘net niet’ voelen.
@baasbas: de standaard in die prijsklasse is smaak
@uselessblogger: Ben ik het niet mee eens. De standaard in het B segment is een Golf. Iemand die een Golf koopt heeft dus automatisch ook smaak?
oeps al verstuurd..

Wilde nog zeggen dat volgens mij het afwijken van de standaard juist getuigt van smaak en dat wat mij betreft dat geldt voor elke prijsklasse.
@baasbas:
De Golf is C-segment, Polo is B-segment….
@jrk68: Uiteraard. Slip of the keyboard. I stand corrected
@baasbas:
No worries, voor de rest deel ik je visie.
Alles heeft z’n plaats en tijd, maar waarvoor dient zo’n wagen dan?
@tombe:
In elk geval niet om met dergelijke snelheden door Hong Kong te knallen..
Misschien hadden ze er beter aan gedaan om een circuit af te huren, Zuhai ligt niet zo gek ver van Hong Kong om maar een voorbeeld te noemen.
Snelheid is niet de killer, iedereen die ligt te slapen onderweg is de killer. Geen gebruik v spiegels of richting aangeven, dat zijn de killers! Maar zoals hier zo mooi gezegd is, daar kan de overheid hun collectebus niet mee vullen. Bewijs is Duitsland en anderen, Nederland krikt nu ook op naar 130 en werpt z’n vruchten af, nee, hier in België nog wat trajectcontroles waar ieder met z’n neus op de teller zit en dit voor onze veiligheid!
@tombe: Ik vraag me serieus af of jij een gaatje in je kop hebt of dat je ironie gewoon te matig is en niet overkomt
@baasbas: ok met wat ben je niet akkoord
@tombe:
http://www.ejinsight.com/20141113-13-hk-people-arrested-for-illegal-car-racing-in-shenzhen/
http://www.szdaily.com/content/2014-11/13/content_10669570.htm

Een snelheidsverschil van 10 à 20 km/u is niet de ‘killer’ zoals jij omschrijft. Hoewel je remweg natuurlijk significant groeit, maar soit. Met een verschil van 100 à 200 km/u ben je gewoon zwakzinnig om tussen verkeer door te rijden. Een knipperlichtje gaat je dan echt niet in leven houden.

Refereren naar Duitsland slaat ook nergens op. Daar mag je op sommige stukken hard rijden, maar ook daar heb je een probleem als je met 200 km/u verschil gaat inhalen. En daar zijn de meeste mensen op zijn minst nog voorbereid; ze weten dat achteropkomend verkeerd erg snel kan naderen.
@baasbas: ik herhaal: “alles heeft z’n tijd en plaats”. Dwz buiten bebouwde kom & buiten zwaar verkeer. Bvb 2AM autosnelweg +200 perfect mogelijk.

Remafstand, akkoord, maar een ervaren chauffeur rijdt defensief en dus voorziet situaties alvorens ze zelfs kunnen gebeuren. Ik herhaal, ervaring.

Verschil van 100-200kmh? Seriously? verschil van 50 is al bijna onmogelijk met het zombie-verkeer van tegenwoordig.
Zijn er geen traject controles? Zit ieder te gsm’en. Waarom? Uit verveling, iedereen verveelt zich rot, en ergens begrip aan die wandelsnelheden.

En Duitsland slaat nergens op? Dat is net m’n punt man, daar kijken ze 5-10x in hun spiegel ten minste omdat ze ten minste weten dat er een kan afkomen aan 250. Hier en in NL 1x knipperen en ze moeten maar remmen die op het derde vak om in te halen aan 105kmh.
Duitsers zijn dan weer heeeel streng buiten de autobahns. Uitgezonderd taxi’s…knettergek die gasten…echt een hechte groep die flitslocaties uitwisselen en aan 120kmh door centrums knallen naar dit ter zijde. Duitsers in bebouwde kom super correct.

Snelheid is niet de killer, nonchalantie is!

Btw, Wouter in z’n vele ABHD-video’s die de 250-limiter aantikt…wat is daar nu mis aan? Alles heeft z’n tijd en plaats. Ben jij trouwens wel een autofan?
@tombe: Alles heeft zijn tijd en plaats? Kan ik het alleen maar heel erg mee eens zijn natuurlijk. Check de links. Ze hebben deze snelheden tussen het verkeer door gehaald. Als je leest dat een ingehaalde auto heen en weer schudde van de luchtdruk, dan weet je ook dat er geen lege baan tussen zat. De tijd en plaats om dit te doen was die weg dus duidelijk niet.

100 tot 200 km/u verschil in snelheid en dan heb jij het over defensief rijden? Dat verschil is zo groot, daar kan niemand meer op anticiperen. De enige manier om defensief én te hard te rijden is om je snelheid weer te laten zakken wanneer je medeweggebruikers tegenkomt zodat het snelheidsverschil niet te groot is.

Nee, je snapt het niet. Jij noemt Duitsland als voorbeeld om te beargumenteren dat grote snelheidsverschillen wél kunnen. Ik zeg juist dat dat nou precies het verkeerde voorbeeld is omdat men in Duitsland nog gewend is daarmee. Zij haalden deze fratsen uit in Honk Kong op een snelweg waar 100 km/u de max is. Helemaal niemand gaat een groep idioten verwachten die met tussen 200 en 300 km/u voorbij komen knallen.

Ik lees nu wat reacties van jou en ik kom tot de volgende conclusie. Je claimt dat snelheid het probleem niet is. Dan is mijn aanname dat jij de hardrijder bent in je verhaal? Goed. Vervolgens lees ik klachten over niet goed spiegelen, niet goed richting aangeven en snelheden verkeerd inschatten. Met andere woorden: de ander. Ik vind het ronduit stuitend dat jij geen verantwoordelijkheid wenst te nemen voor jouw acties en de problemen alleen maar bij de ander legt. Met zoveel snelheidsverschil inhalen is niet normaal en iemand die jouw snelheid niet in kan schatten kan je dat moeilijk kwalijk nemen. Het wordt tijd dat je wakker wordt en inziet dat jij toch echt zelf verantwoordelijk bent voor je eigen keuzes. Bovendien is de weg ook vrij toegankelijk voor de “mindere goden” en daar dien jij rekening mee te houden. Verwachten dat iedereen wijkt voor jou vind ik een vrij ongezonde gedachte. Daar ga jij dan achter komen als jij voor de rechter je verhaal mag doen hoe het toch kon komen dat jij achter in die Hyundai Atos geklapt bent.

Het wrange is dat je verwijst naar de situatie in Duitsland. Als daar een hardrijder achterop een invoegende auto klapt met 200 km/u, waar denk jij dat de schuldvraag ligt? ‘Zelfs’ in Duitsland is men zich daar van bewust…

En als klap op de vuurpijl vraag jij je af of iedereen die het niet met jou eens is wel een ‘autoliefhebber’ is. Nou, ik vind wat die idioten gedaan hebben verwerpelijk én ik ben een autoliefhebber. Zo en nou ben ik er klaar mee ook
@baasbas:
Amen, dat soort types kunnen de verantwoordelijkheid die hoort bij het hebben van een snelle auto en een rijbewijs niet aan….
@baasbas: ik denk toch dat onze meningen niet ver uit mekaar liggen.

Bvb 100-200 verschil is absoluut te veel. Ik noemde 50 al bijna onmogelijk. En zoals je zegt, snelheid minderen bij medeweggebruikers.

Ja, in Hong Kong zal dit onverantwoord zijn omdat de mensen er zich nooit aan verwachten zoals in Duitsland. Daar ligt nu net m’n probleem….niemand anticipeert nog en zit maar rustig op Facebook te kijken.

Ik hardrijder? Ver van, dus wat je verder schrijft is niet van toepassing. Ik rij al circa 20 jaar ongevalvrij, en dit net door te anticiperen. En circa 120.000km/jaar, vandaar m’n frustraties.
Hout vasthouden!

…situatie in Duitsland 200kmh…waar schreef ik dat?
En heb nooit beweert dat ik Hong Kong goedkeur, opnieuw, alles z’n tijd en plaats. Dit niet.

Nee, enkel jou vroeg ik of je een autoliefhebber bent. Als deze wagens smaakloos zijn en hard rijden ongepast is, maar goed, we moeten ergens misverstanden maken via deze teksten hier alhoewel we op vele punten akkoord zijn.
@baasbas:

Geachte

Dagelijks is het een drama hier in België, mensen in dure wagens die veelal niet handsfree bellen, bejaarden die aan een tergende snelheid zelfmoord proberen te plegen en dan beginnen boos te doen omdat iemand hun voorbij steekt, links- en middenvakplakkers die van wijken willen weten, meestal zijn dit niet de snelle chauffeurs, maar net die politiek correcte mensen die zeker alle verkeersregels kennen. Voorts veel gezinscaddies die ook vaak blijven plakken op hun rijstrook, mensen die niet weten dat je een busstrook mag gebruiken om af te slaan en dus ga je een eventuele kleine file voorbij via rechts waardoor velen boos worden, alweer niet terecht. Ook is het zo dat bij drukverkeer er rechts mag worden voorbij gestoken, echt waar? Ja waar. En dan gaan we eens beginnen over niet pinken, Ook is het zo dat het gebruik van een “toeter” die standaard in vele wagens altijd, ja altijd ja, verboden is, de tijd dat je spendeert aan te toeteren zou je moeten gebruiken om te remmen, die ene seconde dat je ze niet alle 2 ter gelijkertijd doet kan levensreddend zijn. Remafstanden, nog zo’n probleem. Remafstand dient om geleidelijk aan af te remmen, niet zoals velen, direct bruusk remmen, als je genoeg afstand houdt is dit allemaal geen probleem, kwestie van te anticiperen om het argument: “Wat als degene voor je zeer bruusk remt?” wel met voldoende afstand hoef je nog altijd niet bruusk te remmen. Nog zoiets: Zone 30, dan neem ik de fiets, want dan fiets ik gemiddeld boven de 30, ja ik heb koersfiets, maar ik doe dit gemakkelijk ook met een gewone fiets. Zwakke weggebruikers denken ook te vaak dat ze voorrang hebben, niet dus. Anderzijds moeten veel bestuurders nog leren om af te remmen voor een voetpad waar iemand staat te wachten, veelal zijn dit enkel jongere bestuurder die dit doen. Dus ja, in België is er veel mis, en dan nog eens trajectcontrole, Neen dank u, minimumsnelheid dringend optrekken, vooral op gewest- en gemeenschapswegen. Onlangs verminderd (zie onlangs is het verminderd*.) naar 70 km/u.

Nu hier en daar zullen er een paar grammaticafouten staan maar “You catch my drift here?” Neen trager rijden is zeker niet de oplossing. Lokt veelal agressie uit.
Nu, zwakke weggebruikers … Doen zij veel schade aan de bestuurders in auto’s of andersom? Waarom dan hun zoveel rechten geven? Auto’s zijn veel gevaarlijker dan die groep. Zelfs in die mate dat tegenmaatregelen zoals deze die nu van kracht zijn niet, nauwelijks helpen, nog meer maatregelen? Iedereen het openbaar vervoer dan, haha.
Ik gebruik dat iedere dag, iedere dag een nieuwe teleurstelling. Jawel, iedere dag. De prijzen zijn ook veel te laag om een goeie dienstverlening te verzorgen, logisch. Met een auto ben ik van punt A (thuis), naar punt B (school) 45 min maximum kwijt, meestal maar een 25 a 30 min omdat ik sneller dan iedereen rijd. Met de fiets, trein, te voet, bus ben ik per dag meer dan 3 uur kwijt, mijn route: zuiden van Gent (Latem) naar Antwerpen Noord. Een groot verschil tussen opstaan om kwart voor 6 of opstaan om kwart na 7. Ook een verschil in prestaties gedurende de dag. Dus voor mij, ja sneller rijden, daarbij win ik veel tijd en vooral presteer ik veel beter in wat ik doe en kan ook langer werken. Trager rijden omdat er mensen, vooral oudere en/of politiek correcte groene bril dragers niet kunnen rijden? Neen dank u. Dringend tijd voor onbeperkte snelheid.
@oranje123456789: Zo’n lang verhaal en dan krijgen we niet eens een aardappel?
@metalmike: sorry, ik ben zwarte piet, ik deel niets uit, ik neem alleen maar.
@oranje123456789: wat mij betreft mag jij accuut terug naar Spanje
@roppp: Ik ben een Belg, ik lach met zwarte piet moppen …
@tombe: ik denk niet dat in je spiegel hoeft te kijken als er een paar auto’s met 250 je voorbij knallen.. want tegen die tijd dat je in de spiegel keek om in te voegen en geen auto zag zitten ze al lang in je achter bumbper
@privilege: O dat ben jij dan die aan 20kmh de snelweg oprijdt zonder kijken! Proficiat, dat verdient een BOB VTM en niet te vergeten een Radio2 sticker! Zo zien we van ver dat dit fout loopt
@tombe: Snelheid is de killer, als wij met 20 op elkaar knallen omdat ik niet in m’n spiegel kijk dan overleven we het wel. Met 200 gaat de kist niet open tijdens de uitvaart ceremonie ;-)
@monaco: kijk dan in je spiegels en er komen geen kisten aan te pas! Of moeten ze remmen voor jou zodat je je speciaal kan voelen en wat aandacht kan krijgen als ze je claxonerend komen supporteren bij het inhalen
@tombe:
Met die mentaliteit eindig je eerder in je nickname dan je zou wensen..
Het verkeer is een kwestie van geven en nemen, dat je wat harder wilt rijden is het punt niet eens.
Het punt is dat je het overige verkeer wel de kans moet geven om je te zien,van iemand die zich netjes aan de snelheid houdt hoef je niet te verwachten dat hij rekening houdt met die ene halve tamme die vindt dat 2x zo hard als de rest moet kunnen….
@jrk68: we zijn voor alle duidelijkheid bezig over autosnelwegen met meer dan 1 vak zoals de meeste, buiten de spits, circa 200kmh en niet de geluidsmuur ok? De kans geven om gezien te worden? Seriously?

Buiten de snelwegen ben ik volledig met je akkoord, maar met bovenstaande condities en een capabele wagen why the fuck not?

Ik vraag me eigenlijk af hoeveel van jullie moraalridders, zogenaamde autofans, zelfs 200kmh halen en puur uit jaloezie deze wagens/bestuurders afbreken. Zou mooie poll zijn! Ik behoor tot -200 en durf ik zonder schaamte toegeven met m’n recente wagen, en maak mooi plaats als ik 1 in m’n spiegels zie aankomen, en dit uit sympathie, en zonder deze te ergeren. Wie ben ik trouwens om hen moraallessen te geven! Bewijzen zijn er dat dit kan! België heeft nu matrixborden, wow! Ik kijk uit naar een 160 ipv een 70 voor no fucking reason (Kennedytunnel, 90 viaduct Vilvoorde Gentbrugge enz enz) files maken is dat!

De staat is er goed in geslaagd om met z’n propaganda de mensen te laten geloven dat snelheid de #1 reason is van slachtoffers, en de meeste die akkoord slikken het simpelweg zonder er maar over na te denken. Wist je bvb dat de trajectcontrole in Gentbrugge, circa 2km lengte 90kmh, permanent, ik herhaal PERMANENT 7 agenten PV’s opstellen. Zo massaal dat ze regelmatig de controle moeten stilleggen om de PV’s te kunnen bijhouden! En dit voor reeds herstelde werken aan het viaduct na klachten over circa 10 jaar van onderliggende bewoners van geluidsoverlast.
En dit voor de veiligheid?? Wel moest ik aandelen kunnen kopen van dit soort trajectcontroles, please let me know :-) en slik de kouwe pap van beide onze overheden tot jullie zelf een gedacht voor jezelf hebben.
@tombe: Ben jij dit?
@baasbas:
Mij zou het niet verbazen, wat een malloot zeg….
@baasbas: niemand weet wat hier vooraf ging, ik wijs niet met de vinger
Staat je auto dan dat word lopen
Alhoewel ik ze allemaal wel zou willen krijgen geef ik de voorkeur aan de Gallardo, ziet er in deze samenstelling het lekkerst uit imo
Die R8 zat toch ook in de Furious 7 trailer ?
Zal wel een leuk wedstrijdje zijn geweest. Die McLaren MP4’s vind ik trouwens mooier dan de niewe 650. Doe mij die dan maar ;-)
@gtwillem: Ben ik met je eens ik vind de MP4 12c ook nog altijd mooier dan de 650s.
3 GT-R’s :o
3 Nissan GT-R’s naast elkaar
on topic: Snelle wagens dat wel maar mist toch dat extra … x factor?

GTR’s vind ik zo onpersoonlijke wagens, precies plastiek matchboxes.
Ehhh… waarom zijn de kentekens aan de voorkant van de auto’s onherkenbaar gemaakt, maar de achterkant zichtbaar?
@wilbertg: omdat ze daar van voren flitsen en niet van achter. Dus als ze niet gepakt waren en wel met 250 langs een flitser waren gekomen, was er opzich niks aan de hand!

Supercars en two tones wat een goddelijke combinatie!
Die Gallardo is een Bicolore toch?
Zij blij!
Beetje het sukkeltje die r8
via iPhone app
-edit: nutteloze bijdrage-
@arthur1004:
Welkom in de wondere wereld van de socialmedia..

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).