Pon koopt zich in bij Amerikaanse autogroep

Auteur: , 29 Reacties

De mannen uit Leusden willen groot worden in de mobiliteitssector van de US of A en dus is er een belangrijke overname wat betreft de verkoop van Bentleys, Lamborghini's, Porsches en Audi's.

Lamborghini Houston

IndiGo Auto Group is een verzameling van tien verkooppunten die bovengenoemde merken aan de man brengt in Noord Amerika. De groep heeft vestigingen in Palm Springs, St. Louis, Rancho Mirage (Californië) en Houston. In Houston zijn ze bijvoorbeeld in het bezit van Amerika’s grootste Lamborghini-dealer. Ook opende Indigo Auto Group een week geleden één van de grootste Porsche dealerschappen in de wereld.

Het inkopen in Indigo Auto Group is niet het eerste wapenfeit van Pon in ‘Murica, want eerder werden er al een aantal fietsmerken overgenomen, waaronder Faraday (e-bikes), Santa Cruz en Cervélo. Ook worden er echte Gazelle en Kalkhoff e-bikes verkocht in de snel groeiende Amerikaanse e-bike markt. Enorm populair natuurlijk, e-bikes. Zeker in een land als Amerika, waar je hand uit het raam steken in de drive through om je eten aan te pakken, vaak de grootste inspanning op een dag is.

Maar terug naar de autootjes. Pon importeert natuurlijk de merken Audi, Bentley, Lamborghini en Porsche al in Nederland. Pon neemt nu een strategisch belang in IndiGo Auto Group, dat een verwachte omzet heeft van 700 miljoen dollar in 2017. De bedoeling is dat dit strategisch belang resulteert in een volledige overname. Daarmee maakt Pon de eerste stappen wat betreft autoverkoop in de Verenigde Staten en Pon kennende zullen ze het daar niet bij willen laten.



29 reacties

Het is bijna vakantie in Italie, net voor de vakantie hebben ze nog een voordeelactie, kijken HIER!
Ik rijd zelf Lambo en vind dit dus helemaal niets. Lamborghini moet zijn zoals vroeger, ploeteren om het hoofd boven water te houden en super waanzinnige auto’s te bouwen. Het wordt dadelijk net zo’n eenheidsworst als Ferrari… Alles voor de verkoopcijfers
@robbie123:

LOL .. hoe komt een mens zo ..
@robbie123: Klopt, en ik vind de kofferbak ook tegenvallen…
@robbie123: Eens. Heb mijn Murcielago maar ingeruild voor een Superb. Kan de hond tenminste ook mee
@robbie123: ikzelf rijd Bugatti en ben ’t helemaal met je eens.
@robbie123: Toch zit ik er over na te denken om m’n Aygo op zo’n Lamborghini in te ruilen
@robbie123: mijn koeniggsegway zie je ook ineens op elke hoek van de straat. Misschien maar inruilen voor een puch maxi.
Ik hoop dat ze wel op de hoogte zijn van de betere consumentenrechten in de US of A?

Hier kun je iedereen nog lekker in zak en as laten zitten met hun olieverbruikende Audi, terwijl je daar een class action lawsuit krijgt en de boel gewoon onder garantie gefixed moet worden.
@fanboy: De nieuwe president is blank ..
@lincoln: grappig. Je avatar is Lincoln maar je bent bang voor negers.
@fanboy: Ik denk dat ze zich wel even ingelezen hebben van tevoren….
Pon zit al jaren in noord Amerika. Neem aan dat ze de markt aldaar wel kennen.
Enigste wat (Ben) PON ons heeft gebracht is de eerste VW bus maar de rest gadver wat een eng bedrijf.
@thomasthomas:

Ja ja .. we recht op meer ..

Porsches in de fik steken is gewoon heeeel rechtvaardig ..
@thomasthomas: Mwah. Heb een vriend bij PON werken. Is daar begonnen in het magazijn maar kreeg al snel doorgroeimogelijkheden. Heel snel een vast contract met goede arbeidsvoorwaarden. Als werkgever zijn ze volgens mij best goed. Ook wat voor te zeggen.
@cloverleaf: Ja daar heb je als klant lekker veel aan, als je een product van hun hebt afgenomen met een probleem.
@fanboy: Je moet ook nooit je ziel aan de duivel verkopen en een VAG product kopen. ;)
Pon is behoorlijk aan het diversificeren. Zo het einde van de importeurschap van de VW-groep nabij zijn?
@lalancia:

Doen ze al een jaar of 50 ..
Slaapkop ..
@lincoln:
Dat Pon heel divers is en ook o.a. Continental en Catterpilar importeert weet ik. Het gaat mij meer om de laatste jaren. Ze zijn nu veel bezig met mobiliteit (greenwheels bv.), fietsen, maar ook steeds meer in de retail (ook buiten NL).
@LaLancia: de retail is ook al jaren bezig.
Veel dealers zijn onderdeel van de Pon dealergroep.
@LaLancia: want met bijvoorbeeld Caterpillar doen ze dat natuurlijk niet al jaren. Juist.
@foramen: Zie mijn reactie op @lincoln.
@lalancia: waarom zou Pon het VW importeurschap willen beindigen? Dat is de kip met de gouden eieren. Die gouderen eieren hebben ze weer in andere bedrijven gestopt. De familie Pon zijn slimme keiharde zakenmensen.
Nu Pon Gazelle in bezit heeft zijn het waardeloze fietsen geworden. Gazelle was vroeger degelijk en gaan nu aan de lopende band kapot. Inferieure onderdelen maar wel de fietsen flink duurder maken.
@rufctr01:

NLse fiets industrie is allang en breed inferieur aan de Amerikaanse en Koreaanse ..
@mashell meer zou het geval kunnen zijn dat de vw fabriek zelf de import gaat doen. En dat heeft dan impact. Er zijn sowieso haast geen particuliere importeurs. Louwman is nog een bekende. VAG import maakt sowieso niet meer het hoofddeel uit van omzet volgens mij
Misschien kunnen ze ook fietsen in amerika verkopen

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).