• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Porsche 718 Boxster definitief onthuld

Auteur: CasperH, gepost 27 januari 2016 om 07:22 – 74 Reacties

Afbeelding Porsche 718 Boxster definitief onthuldAfbeelding Porsche 718 Boxster definitief onthuldAfbeelding Porsche 718 Boxster definitief onthuldAfbeelding Porsche 718 Boxster definitief onthuldAfbeelding Porsche 718 Boxster definitief onthuldAfbeelding Porsche 718 Boxster definitief onthuldAfbeelding Porsche 718 Boxster definitief onthuldAfbeelding Porsche 718 Boxster definitief onthuld

Porsche 718 Boxster
Porsche noemt de Boxster en Cayman vanaf nu officieel 718. De open Boxster is de eerste variant die nu onthuld is, met minder cilinders maar meer pk’s!

Qua uiterlijk lijkt er niet veel te zijn veranderd aan de 718 ten opzichte van de 981 Boxster. We zien iets strakkere lijnen voor neus en bips, waarbij we stijlelementen van de laatste generatie 911 (de 991.2) zien terugkomen in met name de bumpers. Porsche geeft aan dat alleen de softtop, kofferklep en voorruit zijn hergebruikt, maar dat verder alle panelen opnieuw zijn ontworpen.

Motorisch gezien zijn er in eerste instantie twee smaken leverbaar. De standaard 718 Boxster krijgt een 2.0 liter viercilinder turbo met Variabele Turbo Geometrie (VTG) zoals we dat ook kennen van de nieuwste 911. De 2.0 viercilinder beschikt over 300 pk en 380 Nm, heeft een topsnelheid van 275 kilometer per uur en sprint in 4,7 seconden naar de 100, mits uitgerust met een Sport Chrono pakket en PDK.

De 718 Boxster S krijgt een 2.5 liter viercilinder turbo met VTG, goed voor 350 pk en 420 Nm koppel. Deze variant is in 4,2 seconden bij de 100 met Sport Chrono en PDK en heeft een topsnelheid van 285 kilometer per uur. Beide varianten verbruiken ongeveer een liter per 100 kilometer minder brandstof. Overigens is de PDK een optie, de handbak blijft gewoon leverbaar.

Standaard zijn zaken als bi-xenon met LED dagrijverlichting en een Porsche Communication Management systeem met telefoonvoorbereiding en Sound Package Plus. Belangrijkste nieuwe optie is het Sport Chrono pakket, dat het toch al sportiever afgestemde onderstel nog eens 20 millimeter verlaagt. Ook zijn er drie rijmodi: Normal, SPORT en SPORT PLUS. Bij modellen met PDK is de Sport Response knop inbegrepen, waaarmee de reactiesnelheid van de motor en de PDK transmissie direct te beïnvloeden zijn.

De 718 Boxster vanafprijzen zijn als volgt:
– 718 Boxster handgeschakelde zesbak € 67.800
– 718 Boxster PDK € 68.395
– 718 Boxster S handgeschakelde zesbak € 86.368
– 718 Boxster S PDK € 82.900

UPDATE: nu ook een video, check em HIER!

Ook interessant!

  • toekomst Porsche 718
    Toekomst Porsche 718 bekendgemaakt
  • Maak een hypercar van je doodgewone Porsche Boxster
    Maak een hypercar van je doodgewone Porsche Boxster
  • Porsche Boxster 25 Years rijtest
    Porsche Boxster 25 Years rijtest
  • Manthey maakt de Porsche 718 GT4 extra racy

Nieuwste artikelen

  • Is dit de lelijkste politieauto ter wereld?
  • Tesla eindigt onderaan in nieuw betrouwbaarheidsonderzoek
  • Nu officieel in beeld: de Koreaanse RS6-killer!
  • Hoonigan gaat ondersteboven in nieuwe Gymkhana
FacebookTweetPinLinkedIn

718, boxster, boxster-s, Cabrio, Porsche

Vorig bericht: « Top 10: de finalisten van World Car Of The Year 2016
Volgend bericht: Jaguar F-Type SVR officieel aangekondigd »

Lees Interacties

Reacties

  1. elias zegt

    27 januari 2016 om 07:24

    Wow! Wat een nieuws om dit zo rustig op de bus naar school te lezen

    Login om te reageren
    • moondustfocus zegt

      27 januari 2016 om 07:30

      @elias: Als je nou in de bus gaat zitten vertrekt ie misschien nog ?

      Login om te reageren
    • dutchcorvette zegt

      27 januari 2016 om 08:01

      @elias: gelukkig is het niet meer zo koud

      Login om te reageren
  2. ArnoldH zegt

    27 januari 2016 om 07:25

    Ik vind metname de neus er niet mooier op geworden. Doe doet me erg denken aan de panamera facelift. Ook een niet echt fraaie wagen…

    Login om te reageren
    • joost1990_2 zegt

      27 januari 2016 om 08:55

      @arnoldh: dat ligt in het geval van de Panamera niet aan de facelift…

      Login om te reageren
    • gerjan zegt

      27 januari 2016 om 09:28

      @arnoldh: ik vind de achter juist er lelijk !

      Login om te reageren
  3. Jochempie zegt

    27 januari 2016 om 07:30

    -edit: ook onder het artikel-

    Login om te reageren
  4. SDM zegt

    27 januari 2016 om 07:36

    Wow wat mooi, die prestaties ook, daar hoef je je toch echt niet voor te schamen.

    Login om te reageren
  5. humpyourdog zegt

    27 januari 2016 om 07:39

    1 litertje maar, bah, in de praktijk zijn ze waarschijnlijk even (on)zuinig.

    Login om te reageren
    • burninrubber zegt

      27 januari 2016 om 08:55

      @humpyourdog: who cares?

      Login om te reageren
      • humpyourdog zegt

        27 januari 2016 om 12:53

        @burninrubber: Elke autoliefhebber, want die had liever gehad dat ze die mooie atmosferische 6 cilinder boxers hadden gehouden in plaats van er een theoretisch litertje af te schrapen in ruil voor 2 cilinders minder en een turbo.

        Login om te reageren
  6. gloudertje zegt

    27 januari 2016 om 07:42

    Ben benieuwd hoe die gaat klinken. Rij zelf met een Boxster S en die 6 pitter achter me klinkt wel erg lekker!

    Login om te reageren
    • reggie-boy_rood zegt

      27 januari 2016 om 07:48

      @gloudertje: onder je of niet?

      Login om te reageren
    • scottishcarspotter2000 zegt

      27 januari 2016 om 10:39

      @gloudertje: gaaf! Kun je m n keer uppen?

      Login om te reageren
  7. vo2max zegt

    27 januari 2016 om 07:45

    Gave achterkant. Ik ben er van overtuigd dat er, behalve een gts, voor het eerst een turbo gaat komen (2,5 liter) 0-100 in 3,9

    Login om te reageren
  8. poeperman zegt

    27 januari 2016 om 07:45

    Vier-in-lijn dan? 625cc per cilinder is niet weinig ook trouwens

    Login om te reageren
    • Jochempie zegt

      27 januari 2016 om 08:01

      @poeperman: De 944 S2 had een 3.0 4-cilinder :)

      Login om te reageren
      • Jochempie zegt

        27 januari 2016 om 08:02

        @Jochempie: 968 ook trouwens..

        Login om te reageren
    • baap zegt

      27 januari 2016 om 09:31

      @poeperman: Gewoon een boxerconfiguratie

      Login om te reageren
  9. kennone zegt

    27 januari 2016 om 07:46

    Ben benieuwd of deze het zelfde geluid hebben als de Impreza’s? Ik neem aan dat dit ook platgeslagen blokken zijn toch??

    Login om te reageren
    • Jochempie zegt

      27 januari 2016 om 07:58

      @kennone: Dat ligt eraan of ze spruitstukken van gelijke of ongelijke lengtes krijgen denk ik..

      Login om te reageren
  10. PunicaOase zegt

    27 januari 2016 om 07:46

    Heb maar één vraag wat is er gebeurd met de geluidsbeleving? De rest lijkt me dik in orde. Mooie cabrio om te zien!

    Login om te reageren
  11. ko3n zegt

    27 januari 2016 om 07:47

    Heerlijk hoe ze die lettertjes onder de spoiler van Porsche hebben weg gewerkt en de Boxster s echt geen vrouwem auto meer. Dit dingetje is serieus snel

    Login om te reageren
  12. petrolhead4life zegt

    27 januari 2016 om 07:51

    Wanneer komt de nieuwe cayman dan?

    Login om te reageren
  13. flip2305 zegt

    27 januari 2016 om 07:51

    Ben erg benieuwd hoe dit klinkt, gewicht van dit karretje ook al bekend? Ziet erg btw wel goed uit!

    Login om te reageren
  14. trustmeiamanengineer zegt

    27 januari 2016 om 07:55

    Lekker een tweedehandsje met die heerlijke atmosferische zespitter op de kop tikken dus. Die extra pk’s zijn niet nodig en het werkelijke brandstofverbruik zal ook niet veel verschillen.

    Login om te reageren
  15. martijn11 zegt

    27 januari 2016 om 07:56

    ???

    Login om te reageren
  16. dutchcorvette zegt

    27 januari 2016 om 08:03

    Gaaf! Die achterkant is dik

    Login om te reageren
  17. mlut zegt

    27 januari 2016 om 08:10

    Die S PDK kost net zoveel als een Tesla model S. Paar dingetjes voor de Tesla: geen MRB, nauwelijks onderhoud, lage bijtelling, geen BPM dus hoog BTW bedrag terug te vorderen, 0-100 ca 4 seconden, MIA subsidie, autopilot. OK, actieradius beperkt, overheidsmaatregelen tijdelijk. Volgens mij nadert de Boxster zijn Kodakmoment.

    Login om te reageren
    • Rob zegt

      27 januari 2016 om 08:16

      @mlut:
      Juistem.

      Ondanks dat ik best wel bewondering heb voor een Tesla Model S, slaat een vergelijking met een tweezits cabrioletje met de motor in midden natuurlijk helemaal nergens op.

      Probeer het opnieuw. Misschien een tipje: Tesla Roadster.

      Login om te reageren
      • mlut zegt

        27 januari 2016 om 10:47

        @Rob: touché. Tweedehands Roadster met 3.0 upgrade pakket.

        Login om te reageren
    • volkswagena4tdi zegt

      27 januari 2016 om 08:18

      @mlut: totaal ander segment , wel eens 100 een klaverblad gepakt in een tesla ?
      Ik zou voor een tesla gaan ipv een panamera en dan een 718 ernaast .

      Login om te reageren
    • lekbak zegt

      27 januari 2016 om 08:22

      @mlut: want dat zijn ook vergelijkbare auto’s natuurlijk…

      Login om te reageren
    • petrolhead4life zegt

      27 januari 2016 om 08:23

      @mlut: volgens mij is de model s niet echt een concurrent van de boxter en de cayman?

      Login om te reageren
      • C220AMG zegt

        27 januari 2016 om 09:46

        @petrolhead4life: tuurlijk wel! Dat snapt toch iedereen met een beetje affiniteit voor auto’s…

        Login om te reageren
    • launchcontrol zegt

      27 januari 2016 om 10:33

      @mlut: sla je volgens mij de plank mis, denk toch dat dit een andere doelgroep is, de Tesla model S rijders die ik ken zijn eigenlijk allemaal geen autoliefhebbers, meer mensen die een Tesla hebben voor de belastingvoordelen…..

      Login om te reageren
      • mlut zegt

        27 januari 2016 om 13:32

        @launchcontrol: vergelijking Model S met Boxter, zie ook de reacties, misschien niet de sterkste vergelijking. Aan de andere kant: 0 tot 100 in 4 sec met een 85D appelleert wel weer aan Porsche publiek. De reden waarom anderen een Tesla kopen is volgens mij niet relevant. Veel Porsche rijders kopen er een als image booster, ook geen reden om er met een boog omheen te gaan, toch?

        Login om te reageren
    • RuVi zegt

      27 januari 2016 om 13:20

      @mlut: de jaarlijkse onderhoudsbeurt van een Tesla kost 800….

      Login om te reageren
      • mlut zegt

        27 januari 2016 om 16:03

        @rudyv: Waar haal je die 800 vandaan? Volgens mij 2200 voor 4 jaar tot 80000 km. Voor behoud garantie overigens niet nodig. Slijtdelen betreffen vooral remmen en ruitenwissers.

        Login om te reageren
    • beefcake zegt

      27 januari 2016 om 13:31

      @mlut: inderdaad! Voor het geld van de standaard Boxster koop je 167 Gazelle Sport Plus vouwfietsen. Geen belasting, 2 wielen minder en 0 benzine- en stroomverbruik. Ik weet wel wat ik kies!

      Login om te reageren
  18. Dutchdriftking zegt

    27 januari 2016 om 08:12

    Mooi hoor, zijn het overigens 4 pitters uit de VAG groep of is het een fijne boxer motor?

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      27 januari 2016 om 09:15

      @dutchdriftking: Boxerblokje. Ben benieuwd hoe het klinkt.

      Login om te reageren
      • Dutchdriftking zegt

        27 januari 2016 om 10:37

        @berlinetta: aha, ben benieuwd, historisch verantwoord is het sowieso. En dan nu geen Kever grappen maken…..

        Login om te reageren
  19. v60polestar zegt

    27 januari 2016 om 08:28

    Bah! Vier cilinders, voor de rest mooie wagen!

    Login om te reageren
  20. baasbas zegt

    27 januari 2016 om 08:38

    Oke, de laatste zescilinder bestellen dus… Die is ook iets mooier… (Klinkt vermoedelijk ook mooier)

    Login om te reageren
    • baasbas zegt

      27 januari 2016 om 09:26

      @baasbas: of trouwens. . Een ruf 3800s dan

      Login om te reageren
  21. amgloverr zegt

    27 januari 2016 om 08:38

    ze durven wel zeg de achterlichten zijn zelfs verandert!

    Login om te reageren
  22. jeppie zegt

    27 januari 2016 om 08:38

    Die achterkant vind ik wel leuk zo

    Login om te reageren
  23. C6_R zegt

    27 januari 2016 om 08:42

    Fraaie wagen, maar niet zo begeerlijk als een Boxster spyder van de huidige/vorige generatie.

    Login om te reageren
  24. gecko75 zegt

    27 januari 2016 om 08:52

    Voor dat geld koop ik liever een F-type

    Login om te reageren
  25. basbasbas zegt

    27 januari 2016 om 09:05

    Is het een foutje of begrijp ik het niet; waarom is bij de boxster de pdk bak duurder dan de manuele 6, en bij de boxster S de pdk bak goedkoper dan dan de manuele 6?

    Login om te reageren
  26. klimz zegt

    27 januari 2016 om 09:13

    Ik vind de lichtunits wel een beetje apart en het lijkt wel alsof de foto’s op Forza Horizon 2 zijn gemaakt!

    Login om te reageren
  27. berlinetta zegt

    27 januari 2016 om 09:16

    Het verbruik gaat dus nauwelijks omlaag, de uitstoot zal wel iets minder zijn maar ook niet wereldschokkend denk ik en het gewicht van de motor zal ook niet veel minder zijn vanwege de turbo. Ik snap dat Porsche met de tijd mee moet, maar een zescilinder was toch nog lekker geweest. We zullen het zien.

    Login om te reageren
  28. maseratizzzzzzzz zegt

    27 januari 2016 om 09:26

    Het was natuurlijk wachten op deze tegenslag. Geen turbomotor gaat boven de N/A Flat 6 van Porsche, jammer dit.

    Login om te reageren
  29. Rick-dos zegt

    27 januari 2016 om 09:56

    Ben ik het of is Porsche een beetje te ver doorgeslagen met Photoshop op deze foto’s?

    Het is allemaal wel heel erg cartoon perfect. Krijg nou niet het idee dat ik een goed beeld heb hoe dit er in het echt uitziet.

    Login om te reageren
  30. maseratifan92 zegt

    27 januari 2016 om 10:03

    Hier gaat mijn pik van de lucht in

    Login om te reageren
  31. stfu zegt

    27 januari 2016 om 10:37

    “Qua uiterlijk lijkt er niet veel te zijn veranderd aan de 718”

    Juist wel! Heel de kont is veranderd! Niet per se mooier, net als de facelift van de 911.. Het is wel hip om veel meer plastic in bumpers te gebruiken zeg…

    Login om te reageren
  32. mrrallycross zegt

    27 januari 2016 om 10:40

    Zit er een rede achter de cijfers 718?

    Login om te reageren
  33. fit4fun zegt

    27 januari 2016 om 10:55

    420 nm moet 520 nm zijn voor die 2,5 liter?

    Login om te reageren
  34. ghost zegt

    27 januari 2016 om 11:31

    Als ik de cijfers van de 2.0 718 zo lees, is het alsof ik de cijfers van mijn eigen Polo aan het lezen ben. De crisis raakt ons allemaal?

    Login om te reageren
  35. pinut187 zegt

    27 januari 2016 om 11:57

    Mooie verbetering en de nieuwe kont is er zeker erop vooruit gegaan. De nummering van Porsche zal ik nooit helemaal begrijpen. Of was daar al eens een artikel over geschreven? Zo niet, dan zou ik dat graag eens lezen.

    Login om te reageren
  36. ontploffer zegt

    27 januari 2016 om 12:00

    Bah 4 cilinders… Waar gaat het heen ? autorijden gaat wat mij betreft in eerst instantie om beleving, niet zo zeer of die nou in 4 of 5 seconden naar de 100 knalt…

    Login om te reageren
  37. wickedtheg zegt

    27 januari 2016 om 12:06

    Blijft jammer dat de Boxter zo’n slecht imago heeft. Als ik daar helemaal niet gevoelig voor zou zijn zou ik het wel weten… Zeker 2e hands prima value for money en veel rijplezier. Nu toch maar even doorsparen voor 911. Of zijn jullie het niet met me eens?

    Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      27 januari 2016 om 12:26

      @wickedtheg: *Boxster.

      Login om te reageren
  38. sjaterantekomen zegt

    27 januari 2016 om 12:19

    Tot je ingehaald wordt door een ach….A45 amg Rs3, 4 cilinders, voor die ene liter brandstof!? Nog ff en we gaan terug naar de loopfiets

    Login om te reageren
  39. 87sandyd zegt

    27 januari 2016 om 12:34

    Ziet er heerlijk uit. Natuurlijk benieuwd hoe hij klinkt. Weet het alleen niet zo met die “smoked” achterlichten. Dat is leuk als de auto donker is, maar bij de rode versie vind ik het tegenvallen..

    Login om te reageren
  40. schellekens006 zegt

    27 januari 2016 om 14:18

    Heb je eindelijk genoeg geld voor een Porsche krijg je een 2 liter 4 cilinder. Hou dan je geld in je zak.

    Login om te reageren
  41. ericc zegt

    27 januari 2016 om 14:20

    Belgische prijzen? Min 12000 op de Nederlandse!

    Login om te reageren
  42. toyotafortuner zegt

    27 januari 2016 om 14:43

    Ziet er puik uit. Maar wtf gebeurde er met de achterlichten???

    En ook wel een beetje jammer dat je geen 6 cilinders meer krijgt… Hopelijk maakt de sound (wat) goed.

    Login om te reageren
  43. marc94 zegt

    27 januari 2016 om 15:14

    Ben best wel een liefhebber van porsche. Maar nu zijn ze stoplicht voer voor mijn subaru aan het maken. Vraag me af hoe goed ze trekken op de lange stukken want als de turbo niet te groot is om de lag te beperken gaat die op hoge snelheden adem tekort komen. Waar de atmosferische 6 last van had. Wat ik hier neerzet strookt niet met de theorie maar wel met mijn ervaring in de praktijk.

    Login om te reageren
    • ericd zegt

      27 januari 2016 om 16:34

      @marc94: Reken maar dat deze viercilinders sneller zullen zijn dan de vorige zescilinder versies. Sterker, de basis versie 2 liter zou wel eens sneller kunnen zijn dan de ouwe S versie met 6 cil.

      Login om te reageren
      • marc94 zegt

        28 januari 2016 om 23:59

        @ericd: Ik moet ze eerst nog maar naast elkaar zien. Rijeigenschappen en het onderstel zullen zonder twijfel beter zijn, maar stomzinnig rechtdoor knallen is een ander verhaal. Het is misschien een kromme vergelijking maar ik ordeel het liefst uit ervaring; de clio 4 RS 1.6 turbo zou op papier ook een stuk sneller zijn dan toendertijd mijn clio 3 RS 2.0 atmosferisch. Maar in de praktijk zag het er heel anders uit dan de engineers mij moeten doen geloven.

        Login om te reageren
  44. marc94 zegt

    27 januari 2016 om 15:15

    Waar de atmosferische 6 GEEN last van had moest dat zijn.

    Login om te reageren
  45. eugene01 zegt

    22 februari 2016 om 14:05

    wanneer staat hij in Leusden, weet iemand dat ?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North