• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Porsche 718 Boxster GTS 4.0 rijtest

Auteur: RubenPriest, gepost 18 januari 2021 om 16:01 – 24 Reacties

De lekkerste Porsche van dit moment? De 718 GTS 4.0 heeft een atmosferische boxer zescilinder onder de kap. Wat een bijzonder lekker apparaat, dat in koude en natte omstandigheden ook behoorlijk dwars gaat!

Ja, de Boxster bestaat 25 jaar en daarvoor heeft Porsche een bijzonder geslaagd ‘actiemodel’ uitgebracht. Vooral de JDM achtige velgen daarvan konden hier op de redactie de handen wel op elkaar krijgen.

Maar die versie was helaas nog niet gereed voor een rijtest. Wat we meekregen van de heren van Porsche importeur PON was een gifgroene Boxster GTS met de 4.0 zescilinder, gekoppeld aan een PDK versnellingsbak.

We nestelden ons met temperaturen rond het vriespunt in de ‘sportbuckets’ (zonder stoelverwarming, arme ons!). Lieten het dak lekker dicht en gingen op onderzoek uit. Zo’n Boxster met middenmotor, dat moet toch super stabiel zijn? Die achterwielen zijn niet uit het juiste spoor te krijgen, toch…?

De Boxster GTS waar zit die in de Boxster range?

Het is je vergeven wanneer je het spoor een klein beetje bijster bent. Als je op dit moment een Porsche dealerschap binnen stapt (virtueel). Dan kan je kiezen uit de volgende opties. Hou in je achterhoofd dat van elke Boxster behalve de 25 Years er ook een Cayman versie is en dat de Cayman over het algemeen € 2.000-2.500,- goedkoper is dan de open variant.

porsche boxster gts rijtest
  • 718 Boxster , 300pk, vanaf € 88.900,-
  • 718 Boxster T , 300pk, vanaf € 98.700,-
  • 718 Boxster S , 350pk, vanaf € 108.700,-
  • 718 Boxster GTS 4.0 , 400pk, vanaf € 128.500,-
  • Boxster 25 years , 400pk, vanaf € 138.900,-
  • porsche boxster gts rijtest
  • porsche boxster gts rijtest
  • porsche boxster gts rijtest
  • porsche boxster gts rijtest
  • porsche boxster gts rijtest
  • porsche boxster gts rijtest
  • porsche boxster gts rijtest

Kijk de video hierboven om te zien hoe leuk de Boxster is, zelfs op een winterse dag.

Ook interessant!

  • Porsche 992 GTS rijtest video
    Porsche 992 GTS rijtest video
  • Porsche Taycan RWD rijtest video
    Porsche Taycan RWD rijtest video
  • Porsche Boxster 25 Years rijtest
    Porsche Boxster 25 Years rijtest
  • Porsche 992 GT3 rijtest video
    Porsche 992 GT3 rijtest video

Nieuwste artikelen

  • Citroën komt met een eigenwijze, kleine versie van de ID Buzz
  • Kia EV4, GEWAAGD uiterlijk maakt het een gedurfde keuze #test
  • Bugatti krijgt een keiharde primeur van Rimac
  • Volvo XC60 Executive Edition
    Volvo maakt van de XC60 een heerlijke dikzak
FacebookTweetPinLinkedIn

718, boxster, gts, Porsche, Rijtest, Video

Vorig bericht: « MS-RT Ford Ranger is de dikste kleine pick-up met 500 Nm
Volgend bericht: BMW let op: Aston Martin laat je ‘minder lelijke’ neus kopen »

Lees Interacties

Reacties

  1. ghost zegt

    18 januari 2021 om 16:21

    Leuke wagen. Gevoelsmatig zo’n 40k te duur om echt leuk te zijn..kut BPM regeltjes.

    Login om te reageren
  2. henk123456 zegt

    18 januari 2021 om 16:28

    Mooie bak! Maar dit kleurtje doet ‘m geen goed

    Login om te reageren
  3. mashell zegt

    18 januari 2021 om 16:36

    Haha. Die prijslijst, ze werken gewoon in stappen van €10.000 waarbij ze zescilinder wel twee stappen waard vinden.

    Login om te reageren
    • willeme zegt

      18 januari 2021 om 17:08

      @mashell:

      Jij onderschat de Nederlandse overheid schromelijk ;-), in Duitsland zijn de stapjes wat kleiner:

      718 Boxster € 58.395,-
      718 Boxster T € 67.201,-
      718 Boxster S € 70.890,-
      718 Boxster GTS 4.0 € 84.813,-
      718 Boxster 25 Years € 94.986,- (haha, 986!!!)

      (zo vindt @ghost de prijs ook wat realistischer :-D)

      Login om te reageren
  4. piedlourd zegt

    18 januari 2021 om 16:51

    Alpine A110 of S.

    Veel betorr en veel geld over

    Login om te reageren
    • alfapeter zegt

      18 januari 2021 om 17:22

      Atmosferisch ipv turbo maakt voor sommigen het verschil.

      Login om te reageren
    • rogerzz zegt

      18 januari 2021 om 18:12

      Een Alpine is toch voor mijn gevoel een platgeslagen Twingo van de vorige generatie met achterwielaandrijving en een heuse 1.8 motor. En met een vanafprijs van 80k voor een Renault sla ik liever over als je voor 9k meer de instapper hebt van Porsche met 50pk meer. Dus dat ‘geld overhouden’ valt reuze mee/tegen.

      Maar wat een geld voor de versie waar Wouter in reed voor de 718 GTS, 160k of wat dan ook gaat nergens over.

      Login om te reageren
      • piedlourd zegt

        18 januari 2021 om 23:07

        Nee hoor. De overigens briljante Twingo is van ver na de originele A110.

        De nieuwe A110 heeft maar 8 pk minder dan de platgeslagen keverwannabe die Porsche heet maar weegt wel bijna 400 kilo minder.
        En dat doet veel voor de handeling en lichtvoetigheid.
        Hij is ook nog goedkoper en schrijft waarschijnlijk minder af, vanwege de kwaliteiten en de zeldzaamheid. Comme la Giulia.

        Login om te reageren
  5. alcantara zegt

    18 januari 2021 om 16:51

    Die in natte en koude omstandigheden dwars gaat?
    Wat een belabberde wegligging zeg, geen centje pijn met mijn Renault Captur.

    Login om te reageren
  6. alfapeter zegt

    18 januari 2021 om 17:20

    Ben ik gek omdat ik een Cayman GTS boven gelijk welke 911 zou kiezen?

    Login om te reageren
    • kniesoor zegt

      18 januari 2021 om 17:37

      @alfapeter: Eerlijk antwoord ? JA ! 🙂

      Login om te reageren
  7. jjcp zegt

    18 januari 2021 om 17:45

    @alfapeter: Eerlijk antwoord: Nee!😉

    Login om te reageren
  8. Wolfeschlegelsteinhausenbergerdorff zegt

    18 januari 2021 om 17:52

    Geen stoelverwarming in een cabrio in dit deel van Europa?

    Login om te reageren
    • E34M5Touring zegt

      18 januari 2021 om 18:18

      Zal vast niet kunnen ivm die sportkuipen. Tís heel vaak ook nog een optie bij Porsche. Zelfs op de topmodellen. Daarom spec je zo nog eens 30/50k aan opties op een top of the bill 911/Cayenne/Panamera….

      Login om te reageren
  9. mark997gt3 zegt

    18 januari 2021 om 18:03

    Daarom is de 2.5 gts nog niet zo slecht. Veel meer koppel. Zeker net zo snel als de 4.0. Goedkoper, minder BPM en misschien wel de betere daily!

    Login om te reageren
    • Turbo S zegt

      18 januari 2021 om 21:02

      Helemaal eens. Ik heb ermee gereden en ben echt hebberig van geworden.

      Login om te reageren
  10. mpgc zegt

    18 januari 2021 om 18:27

    Druk daar in Mexico, Dolf Dekking kwam ook nog even voorbij 😄

    Login om te reageren
  11. spence zegt

    18 januari 2021 om 19:36

    Spijtig genoeg is de 2500 € jaarlijkse rijtaks in België een behoorlijke remmer voor de dikke 4.0L.
    Persoonlijk had ik liever een 3.0L turbo flat six gehad.

    Login om te reageren
    • alcantara zegt

      18 januari 2021 om 22:31

      Net alsof die extra 1000 euro belasting nog boeit op de totale kosten en vooral de afschrijving.
      Met een 3 liter had je hem ook niet gekocht wed ik.

      Login om te reageren
  12. lefty00 zegt

    18 januari 2021 om 20:52

    Best leuk autootje, Met genderidentitycrisis. Sja, dat ik dat nog eens in een autoreview zou horen. En lever je deze net niet Cayman dan ook weer netjes in @Wouter? Of mag de arme stagair t ootootje weer mooi maken bij Porsche zuidholland rotterdam zeeland whatever.

    Login om te reageren
  13. grandmasterb zegt

    19 januari 2021 om 14:48

    Leuke vrouwenporsche

    Login om te reageren
  14. giel zegt

    20 januari 2021 om 16:48

    Bij deze auto vind ik de achterkant bijna hetzelfde als de voorkant. Lijkt een beetje op de Dakar vrachtwagen van Jan de Rooy met de dubbele cabine in de jaren 80

    Login om te reageren
  15. Hans zegt

    20 januari 2021 om 22:11

    Wat bedoelen jullie met “Mexico”?

    Login om te reageren
  16. brera22 zegt

    25 januari 2021 om 13:50

    Ghost zei het al,zo,n 40K te duur…

    In Duitsland zijn het de normale bedragen die ervoor gevraagd worden..

    Dus bij dit soort autos moet je 2 a 3 jr wachten en dan importeren en dat scheelt met nieuw zo maar 40 a 50 K

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North