• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Porsche 911 Carrera 4 Baja gaat in productie

Auteur: willeme, gepost 20 december 2019 om 08:55 – 17 Reacties

Afbeelding Porsche 911 Carrera 4 Baja gaat in productieAfbeelding Porsche 911 Carrera 4 Baja gaat in productieAfbeelding Porsche 911 Carrera 4 Baja gaat in productieAfbeelding Porsche 911 Carrera 4 Baja gaat in productieAfbeelding Porsche 911 Carrera 4 Baja gaat in productieAfbeelding Porsche 911 Carrera 4 Baja gaat in productieAfbeelding Porsche 911 Carrera 4 Baja gaat in productieAfbeelding Porsche 911 Carrera 4 Baja gaat in productie

Russel Built Fabriaction 911 Carrera 4 Baja (964) '19
De Zuffenhausers gaan het alleen zélf niet doen.

De Porsche 911 is de lievelingsauto onder de auto enthousiastelingen. Ze zijn er in alle soorten, uitvoeringen, maten en bouwjaren. Van sportieve youngtimer tot Le Mans racer. Van bloedsnelle Turbo’s tot puristische RS-modellen. Dan is er nóg een relatief nieuwe groep: restomodders.

We kennen natuurlijk allemaal Singer uit Californië. Dan zijn er ook nog bedrijven als DP Engineering (Duitsland) en Paul Stephens AutoArt (Verenigd Koninkrijk). Plus nog een heleboel meer. Een van die bedrijven is Russel Built Fabrication. Hun laatste project is deze 911 Carrera 4 Baja, een soort kruising tussen een 911 en een offroad buggy.

Russel Built Fabriaction 911 Carrera 4 Baja (964) '19

Uiteraard vallen de enorme wielen op. In combinatie met de verhoging en wat extra lampen zou je aan kunnen nemen dat dat het was. Maar niets is minder waar, want deze 964 is zeer ingrijpend aangepast. Laten we beginnen met de wielbasis. Die is namelijk aangepast, 7,6 centimeter langer dan voorheen. De Russel Built 911 groeide voornamelijk in de breedte meer dan 35 centimeter!

Russel Built Fabriaction 911 Carrera 4 Baja (964) '19

Het interieur is niet alleen gestript, maar op delen prachtig opnieuw opgebouwd met nieuwe apparatuur, Sparco sportkuipen en lederen afwerking. Uiteraard is de auto voorzien van extra verstevigingen. Het is niet zomaar even een halve rolkooi, maar een complete kooi waarmee je met gemak een paar keer over de kop kan rollen om vevolgens door te rijden. Althans, zo stevig ziet het eruit.

Russel Built Fabriaction 911 Carrera 4 Baja (964) '19

Qua prestaties zit het overigens meer dan snor. De 911 Baja weegt namelijk 1.270 kg. De motor is standaard goed voor 250 pk, maar de zescilinder is onder handen genomen door Rothsport Racing. Die hebben het slagvolume vergroot naar 3.8 liter en nog wat modificaties toegepast waardoor het vermogen 365 pk bedraagt. Let wel, atmosferische paarden. Die smaken het lekkerst. Prestaties en prijzen zijn nog niet bekend gemaakt, maar reken maar dat deze respectievelijk uitstekend en hoog zijn.

Ook interessant!

  • 911 SC door Porsche in ere hersteld
  • Mijn Auto: Porsche 911 Carrera CS van Arjen
  • Porsche 911 Sport Classic
    Porsche 911 Sport Classic maakt comeback
  • The Collectables Porsche 911
    Porsche 911 (964) Carrera 4

Nieuwste artikelen

  • UPDATE! Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Dit moet wel de debielste optie ooit zijn in een auto
  • Van deze occasion moet je óf braken, óf je wordt er juist heel er blij van
  • De overheid juicht voor vervuilende dieselbusjes
FacebookTweetPinLinkedIn

911, 964, baja, carrera-4, Coupe, restomod, tuning

Vorig bericht: « Tesla aangeklaagd vanwege kinderarbeid
Volgend bericht: Benzinemotor Mini JCW GP zeker niet heilig »

Lees Interacties

Reacties

  1. pomoek zegt

    20 december 2019 om 08:58

    Ik wil ‘m.

    Login om te reageren
  2. reactief zegt

    20 december 2019 om 08:59

    Kende deze nog niet. Maar wat ziet dit er lekker uit zeg! Op foto’s lijkt het ook behoorlijk netjes afgewerkt te zijn.

    Ik ben groot fan van de ’trend’ om je 911 in Safari uitvoering uit te dossen, maar dit is zo mogelijk nog toffer!

    Login om te reageren
  3. str8six zegt

    20 december 2019 om 09:05

    Dit is toch gaaf! Zo’n multi-purpose wagen en dan zijn er altijd lieden die altijd wat te mekkeren hebben over de 911. Dat begrijp je toch niet?

    Login om te reageren
  4. bottles zegt

    20 december 2019 om 09:05

    Ja, gaaf, doen, hebben. Ik begin me alleen wel langzaam af te vragen hoeveel originele 964’s er nog zijn.

    Login om te reageren
  5. Frenkyboy zegt

    20 december 2019 om 09:31

    Super onpraktisch voor dagelijks gebruik. Onhandig ook, die gordels en rolkooi. En in Nederland heb je er weinig aan… Ik wil ‘m!

    Login om te reageren
  6. Dutchdriftking zegt

    20 december 2019 om 09:31

    Dit is wel lekker hoor!

    Login om te reageren
  7. Robert zegt

    20 december 2019 om 09:33

    Er kómt een keer het moment dat er recordprijzen betaald gaan worden voor een originele, onverprutste 964. Eentje die niet ten prooi is gevallen aan een van de vele restomodders die dit type 911 tot hun heilige graal hebben benoemd.

    En dan te bedenken dat de 911 (964) nu al betrekkelijk onbetaalbaar zijn voor de normale stervelingen onder ons.

    Login om te reageren
    • dondeboer zegt

      20 december 2019 om 10:16

      @RRRobert: Helemaal mee eens. En zeker in dit geval, waarin de 911 eerst helemaal wordt verzaagd, en vervolgens off road aan gort wordt gereden. Dit ding hadden ze ook prima kunnen bouwen met een buizenchassis met een polyester shell. Was t ding waarschijnlijk nog lichter uitgevallen ook.

      Login om te reageren
  8. ericc zegt

    20 december 2019 om 09:38

    Er is nog een restomodder (wat een woord) van Nederlandse bodem. Levert knap werk. Singer-waardig! Naam ontgaat me op dit moment.

    Login om te reageren
    • knapzuur zegt

      20 december 2019 om 09:40

      @ericc: is je Google stuk? Von Schmidt misschien? ;)

      Login om te reageren
      • knapzuur zegt

        20 december 2019 om 09:42

        @knapzuur: edit: overigens “gewoon” Schmidt

        Login om te reageren
      • ericc zegt

        20 december 2019 om 10:32

        @knapzuur: googlen laat ik aan andere over…die nu al verlof hebben bv!

        Login om te reageren
  9. Edge zegt

    20 december 2019 om 10:09

    Ik heb een zwak voor sportwagens die hun mannetje staan op het onverharde, en deze Baja 911 is geen uitzondering. Accepteert Russell Built ook betalingen in de vorm van een gedoneerde testikel of nier?

    Login om te reageren
    • autopetje zegt

      20 december 2019 om 11:54

      @Edge: als je echt ballen had gehad dan had je die niet hoeven ruilen voor een auto ?

      Login om te reageren
  10. lompey zegt

    20 december 2019 om 12:42

    Ik heb er 1 gekocht en ga er de Dakar mee rijden……..shit de wekker gaat.

    Login om te reageren
    • denniss00 zegt

      20 december 2019 om 13:10

      @lompey: Nou ga erachteraan dan!

      Login om te reageren
  11. MercMeister zegt

    20 december 2019 om 14:02

    Hee een mooie Porsche

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North