• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Porsche 911 Spirit 70 is duurder dan een GT3!

Auteur: machielvdd, gepost 15 augustus 2025 om 13:06 – 8 Reacties

Terwijl het gewoon een Carrera GTS is…

In april onthulde Porsche een nieuwe special edition: de Spirit 70. Zoals de naam al doet vermoeden is deze geïnspireerd op de jaren ’70. Best geinig, maar het is geen écht speciaal model, zoals de Sport Classic. Die is in technisch opzicht afwijkend, de Spirit 70 niet.

Toch moet je heel diep in de buidel tasten voor de Spirit 70. We weten nu namelijk de Nederlandse prijs, en die valt niet mee. Voor de Spirit 70 betaal je minstens €323.280. Daarmee is deze auto duurder dan een GT3, die €321.916 kost. Terwijl het ‘slechts’ een Carrera GTS is.

Porsche 911 Spirit 70 prijs
Porsche 911 Spirit 70 prijs
Porsche 911 Spirit 70 prijs
Porsche 911 Spirit 70 prijs

De 911 Spirit 70 moet het puur hebben van de nostalgische kleurstelling. De auto is uitgevoerd in de exclusieve kleur Olive Neo, met bronskleurige accenten en velgen. Verder is de auto voorzien van zwarte striping.

Het interieur heeft ook een retrosausje gekregen met het psychedelische Pasha-patroon wat op meerdere plekken terugkomt. Dit is eveneens uitgevoerd in groen. Mocht je dat too much vinden dan kun je ook kiezen voor grijs. Verder zijn er nog wat speciale logootjes, maar dat was het wel.

Hiervoor betaal je dus €323.280, een meerprijs van €63.780 ten opzichte van de standaard Carrera GTS. Die overigens ook al schrikbarend duur is. Als je een ander kleurtje wil dan Olive Neo ben je nóg duurder uit: €11.200 voor een PTS-kleur en €24.516 voor een PTS Plus-kleur.

Je hebt wel een gelimiteerd model, want er worden niet meer dan 1.500 exemplaren van de Spirit 70 gebouwd. Maar of dit een goede investering is? We kunnen ons niet voorstellen dat er over een paar jaar nog steeds meer dan 3 ton voor neergeteld wordt.

Zelf een Spirit 70 configureren kan nu in de Nederlandse configurator

Ook interessant!

  • Porsche 911 GT3 (niet de RS!) verbreekt makkelijk 'Ringrecord
  • Porsche gaat episch record verpesten
    Porsche gaat episch record verpesten
  • De voordeligste manier om een 911 GT3 te rijden
    De voordeligste manier om een 911 GT3 te rijden
  • Manthey Porsche 911 GT3 RS, want het kon nog heftiger

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Een lekker gekke TVR op Nederlands kenteken
  • Audi RS6 met 1.100 pk is hypercar voor het hele gezin
  • Video: je auto verliezen door een dom ongeluk
  • Nieuwe wankelmotor komt uit onverwachte hoek
FacebookTweetPinLinkedIn

911, 992, carrera-gts, Porsche

Vorig bericht: « De M5 Touring is nu officieel dikker dan zijn broertje
Volgend bericht: IAA München 2025: dit zijn de primeurs »

Lees Interacties

Reacties

  1. Willy500E zegt

    15 augustus 2025 om 14:10

    Porsche flikt het steeds weer. Van een, inmiddels, massa product iets zogenaamd speciaals maken. En mensen trappen er lekker in. Terwijl de 992 van binnen een veredelde volkswagen is. Goed bezig Porsche, maar ik ben inmiddels afgehaakt

    Login om te reageren
    • sanderkomnogeensergens zegt

      16 augustus 2025 om 08:52

      Denk inderdaad dat je met je betiteling “massaproduct” wel gelijk hebt.

      Login om te reageren
  2. M240i zegt

    15 augustus 2025 om 15:17

    Ik begrijp niet hoe Porsche het flikt om 300 verschillende modellen te maken die ogenschijnlijk ook goed verkopen en het financieel alsnog te verneuken.

    Login om te reageren
    • M240i zegt

      15 augustus 2025 om 15:23

      *alsnog weet te verneuken. Kan nog steeds geen reacties editen *zucht*

      Login om te reageren
  3. mc96 zegt

    15 augustus 2025 om 16:40

    Ik vind Een 911 echt fantastisch. Maar deze zou ik laten staan al kostte hij nu euro extra en opzichte van een gewone GTS.

    Login om te reageren
  4. Reimon zegt

    15 augustus 2025 om 22:53

    Ik ben een groot 911 fan en beweer overal dat ik fan ben van alle 911’s met gouden logo’s (oud en nieuw) maar deze is het voor mij niet. De bekleding had een USP kunnen zijn, maar die is ook te bestellen in een 911 T, en met een PTS kleurtje lijtk die er dan ook nog op..

    Login om te reageren
    • hotze zegt

      16 augustus 2025 om 09:09

      En ok nog met een handbak, de T.

      Login om te reageren
  5. grandmasterb zegt

    17 augustus 2025 om 01:36

    Het is niet te geloven dat ze voor deze tot op het bot uitgemolken keverafgeleide meer dan 3 ton durven te vragen. Je moet toch wel een ontzettende sukkel zijn om daar nog in te trappen.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North