• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Verse Porsche 911 Targa kopt boom in Noordwijk

Auteur: jaapiyo, gepost 6 januari 2019 om 09:48 – 60 Reacties

Afbeelding Verse Porsche 911 Targa kopt boom in NoordwijkAfbeelding Verse Porsche 911 Targa kopt boom in NoordwijkAfbeelding Verse Porsche 911 Targa kopt boom in NoordwijkAfbeelding Verse Porsche 911 Targa kopt boom in NoordwijkAfbeelding Verse Porsche 911 Targa kopt boom in NoordwijkAfbeelding Verse Porsche 911 Targa kopt boom in NoordwijkAfbeelding Verse Porsche 911 Targa kopt boom in NoordwijkAfbeelding Verse Porsche 911 Targa kopt boom in Noordwijk

BAM
Goede knik, veel power achter de bal.

In het pittoreske Noordwijk (huis) in de buurt van Leiden is de bestuurder van een Porsche 911 gisterenavond kaplowie gegaan. De 911 crashte tegen een boom. Dit gebeurde niet op de traditionele wijze die een legende maakte van de 930 turbo ‘widowmaker’, die pleegde zijn whale-tail in het gezicht van de boom te begraven als een treehuggende exotische danseres, maar op traditionele VAG-wijze. Het betreft namelijk een 911.2 Targa (rijtest met de 991.1) en die zijn altijd vierwielaangedreven. De Elfer kopte de boom dan ook frontaal, mogelijk dankzij een toefje onderstuur.

Zoals altijd is het belangrijkste in dit soort gevallen de menselijke schade. Die valt echter mee, naar verluidt is niemand gewond geraakt bij het akkefietje. De auto en diens hippe LED-strip moesten echter wel afgevoerd worden met een oprijwagen. De rechter voorzijde van de sportwagen heeft het zo te zien flink te verduren gekregen tijdens de crash. Pica’s van de auto in betere tijden (en op andere velgen) check je in ons uitpuilende autojunk-archief.

Image-Credit: AS Media

Ook interessant!

  • Porsche 911 Targa doet halve koprol in Gelderland
  • De Porsche 911 Targa politieauto is terug!
  • Deze 8 Porsche 911 smaakjes zijn er nog niet
  • Porsche 993 Targa
    Heiligschennis of geniaal? Er is nu een échte Porsche 993 Targa

Nieuwste artikelen

  • Video: De slechtste vrachtwagenchauffeur
  • Dit verandert er aan jouw Tesla na de grote Kerstmis-update
  • Mercedes geeft eerste beelden van vernieuwde S-Klasse prijs
  • Gespot – V10-legendes ontmoeten elkaar in Nederland!
FacebookTweetPinLinkedIn

911, 911-targa, 991, 991-II, crash, Porsche, schade, targa, targa-4, targa-4s

Vorig bericht: « Special: Ford Taurus SHO
Volgend bericht: Coachbuilder biedt oplossing voor modern BMW-design »

Lees Interacties

Reacties

  1. piedlourd zegt

    6 januari 2019 om 10:08

    Heerlijk, weer een kikker minder. Jeweetwel, zo’n brulkikker die lijkt op een pad

    Login om te reageren
    • ger_dekker zegt

      6 januari 2019 om 11:56

      @piedlourd: Hoezo is je vrouw overreden?

      Login om te reageren
    • Benny_Weisz zegt

      6 januari 2019 om 11:59

      @piedlourd:
      Daar zeg wel wat…. ik heb de mensen die voor een “Targa” kiezen nooit echt begrepen….je wilt een 911….oké…. het dak moet open kunnen….oké….maar dan niet helemaal….huh???
      Waarom niet voor “the real thing” gaan en een cabrio kiezen?

      Login om te reageren
      • str8six zegt

        6 januari 2019 om 12:10

        @bennyweisz: met zo’n naam verbaasd t me niets dat je de charme van een Targa niet ziet.

        Login om te reageren
        • Benny_Weisz zegt

          6 januari 2019 om 12:16

          @str8six:
          Dank u! En nu nog het intelligente gedeelte van uw bijdrage aan de discussie, svp…

          Login om te reageren
          • 2wheeler zegt

            6 januari 2019 om 12:18

            @bennyweisz: ik vind de Targa veel mooier dan de cabrio, die vind ik ronduit lelijk. Voila, daar is al één reden.

            Login om te reageren
            • Benny_Weisz zegt

              6 januari 2019 om 12:22

              @2wheeler:
              Dat snap ik, dus waarom dan geen coupé met een schuifdak?

              Login om te reageren
              • str8six zegt

                6 januari 2019 om 12:34

                @bennyweisz: even alle gekheid op een stokje. De Targa constructie, lijn en ruit is totaal anders dan die van een coupe. Een Targa is een Targa, geen coupe met een open dak.

              • CasperH zegt

                6 januari 2019 om 13:53

                @str8six: daar dacht Porsche anders lange tijd (993, 996, 997) heel anders over.

              • str8six zegt

                6 januari 2019 om 14:23

                @casperh: i know

              • hotze zegt

                6 januari 2019 om 18:35

                @casperh: porsche was even de weg kwijt, prachtig die taiga, zeker als het zou lukken de gt3-motor erin te lepelen. En dat schuifdak dat naar buiten komt is geen pan.

              • hotze zegt

                6 januari 2019 om 18:37

                @hotze: taiga = uiteraard targa. De taiga is alleen nu (besneeuwd) te berijden met een 911. Met een targa natuurlijk.

          • str8six zegt

            6 januari 2019 om 12:33

            @bennyweisz: de 911 Targa is de mooiste 911 buiten de GT3 reeks. Dank u.

            Login om te reageren
          • jaapiyo zegt

            6 januari 2019 om 15:46

            @bennyweisz: ik ben het (deels) met je eens, vind de Targa eigenlijk ook maar niks. Ding is nog zwaarder dan de cabrio(!) ook en alleen leverbaar met AWD. Beetje de style over substance keuze. Het is eigenlijk wel gek dat menschen de nieuwe Targa zo tof lijken te vinden, want als je kijkt naar klassieke 911jes zijn het juist de goedkoopste modellen (maw, minder mensen willen ze).

            Login om te reageren
            • str8six zegt

              6 januari 2019 om 16:38

              @jaapiyo: is elke Aston Martin of Bentley niet style over substance?

              Login om te reageren
      • super007 zegt

        6 januari 2019 om 20:05

        @bennyweisz: nooit met de 3 varianten gereden zeker.

        Login om te reageren
    • koekwaus zegt

      6 januari 2019 om 12:00

      @piedlourd: is je fiets gejat dat je je gal hier komt spuwen?

      Login om te reageren
    • josvts zegt

      6 januari 2019 om 16:45

      @piedlourd: heb je wat tegen porsche!?

      Login om te reageren
  2. lincoln zegt

    6 januari 2019 om 10:10

    Wat een baas ..
    Lintje voor deze held ..

    ( heb het over die uit de kluiten gewassen tak die de aanduiding boom heeft in dit verhaal) ..

    Login om te reageren
  3. evdw zegt

    6 januari 2019 om 10:11

    Dit noem ik niet frontaal.

    Login om te reageren
    • potver7 zegt

      6 januari 2019 om 10:30

      @evdw: hoezo, hij is er toch met de voorkant tegenaan gegleden?

      Login om te reageren
      • evdw zegt

        6 januari 2019 om 12:11

        @potver7: Zijkant

        Login om te reageren
    • rhellema zegt

      6 januari 2019 om 10:52

      @evdw: wat noem je het dan wel? Rectaal?

      Login om te reageren
      • evdw zegt

        6 januari 2019 om 11:11

        @rhellema: Foto 3 en foto 5. Zij heeft de boom zo te zien geraakt op de punt van het rechter zijscherm en het rechter voorwiel vervolgens flink naar achteren gedrukt.
        Frontaal is wat mij betreft tussen de 2 koplampen.

        Login om te reageren
  4. Volvo_440_turbo zegt

    6 januari 2019 om 10:12

    Dan heb je volgens mij wel goed je best gedaan, want ik ga er vanuit dat deze auto toch wat elektronische rijhulpmiddeltjes heeft? Maar bon, weer een sterk verhaal voor in de kroeg!

    Login om te reageren
    • hotze zegt

      6 januari 2019 om 18:40

      @Volvo_440_turbo: ik zou het niet durven vertellen.

      Login om te reageren
  5. mats106rallye zegt

    6 januari 2019 om 10:14

    Das balen nieuwe halen

    Login om te reageren
  6. tge1 zegt

    6 januari 2019 om 10:21

    Weer een kleine waardestijging voor deze rijdende cliches.

    Login om te reageren
  7. bischero zegt

    6 januari 2019 om 10:30

    Kom op zeg, dat het je smaak niet is ok, maar wat een afgunstige reacties zeg, pfff.
    Inschattingsfout van bestuurder lijkt me, verzekeringskwestie en gelukkig alleen een gedeukt ego.

    Login om te reageren
    • kniesoor zegt

      6 januari 2019 om 10:47

      @bischero: piedlourd is Ferrira-fundamentalist. Dan krijg je dat. Hij kan zich overigens geeneens een 456 veroorloven. Word je kennelijk een beetje zuur van . . .

      Login om te reageren
  8. zwafra zegt

    6 januari 2019 om 10:30

    Lekkere kostenpost voor de verzekering….

    Login om te reageren
  9. verplicht zegt

    6 januari 2019 om 10:33

    Wat ik mij altijd afvraag bij dit soort schades; als dit weer gemaakt is en je krijgt de auto terug. Rijd ie dan nog hetzelfde als toen ie de fabriek uit kwam rollen?
    Of zit je dan toch elke keer te denken dat er misschien iets mis is met de rechter voorkant?

    Login om te reageren
    • Robert zegt

      6 januari 2019 om 11:15

      @verplicht: het ligt eraan of
      – de verzekeraar ook vindt de schade te repareren is
      – de schadehersteller de kennis en kunde in huis heeft
      – er tijdens zo’n reparatie geen ‘kostenoverwegingen’ worden gemaakt om de deze goedkoper uit te voeren dan wenselijk of noodzakelijk is. Hoorde van een collega ooit het verhaal dat haar auto was gerepareerd na een frontaaltje, toen twee jaar later bleek dat een geplofte airbag was vervangen door en weerstandsbruggetje, i.p.v. een nieuwe airbag. Dat soort fratsen.

      Login om te reageren
      • wimof zegt

        6 januari 2019 om 11:40

        @rrrobert: Verzekering maakt gewoon oefening: uit te keren waarde- wrakwaarde = maximum herstelbedrag.
        Met dit soort schade is het onmogelijk om de herstelprijs te berekenen dus moet de wagen gedemonteerd worden.
        Na demontage wordt de wagen meestal hersteld.

        Login om te reageren
        • Robert zegt

          6 januari 2019 om 11:51

          @wimof: hoezo is het ‘onmogelijk de herstelprijs te berekenen’? Er zit daar tig jaar aan expertise bij de verzekeraars, die zich bedienen van allerlei rekenmodellen en vakkennis en als de partijen er onderling niet uitkomen, is een second opinion ook zo opgesteld. Da’s anno nu behoorlijk goed geregeld, al was het alleen maar om fraude, omkatten, e.d. tegen te gaan (denk aan o.a. de beruchte WOK melding achter het kenteken).

          Login om te reageren
          • wimof zegt

            6 januari 2019 om 16:29

            @rrrobert: Graag wil ik mijn NOOIT toelichten.
            Sinds eind jaren zeventig hou ik me bezig met schadebestekken en verantwoordelijke van de carrosserie afdeling.Ik heb de komst van het Informex-Audatex systeem van kortbij meegemaakt en de evolutie ervan.
            Op het prentje van Audatex staan zo niet alle onderdelen weergegeven.
            Een bestek zou een concrete benadering van het schadegeval moeten zijn
            Via E en I tjes gaan we het aanduiden en zal het bestek voorgerekend worden.
            Maar hoe benaderen we dat als de wagen niet gedemonteerd is, met een redelijke natte vinger.
            Zeker bij een moderne wagen waarbij het aanbod niet evidente onderdelen groot is.
            We mogen bvb geen stuurhuis aanduiden als we niet zeker weten dat er schade aan is.
            En dat is van toepassing voor een pak onderdelen,
            ’t is logisch dat we zien dat het spatbord moet vervangen worden,er zijn zo nog een pak evidente zaken.
            Maar de kans dat er verborgen schade is is uiterst reëel .
            Vandaar dat ik nooit schreef.

            Login om te reageren
            • Robert zegt

              6 januari 2019 om 17:11

              @wimof: ik dank je voor deze verhelderende toelichting. Top!

              Login om te reageren
    • autodidact zegt

      6 januari 2019 om 11:16

      @verplicht: is dit niet gewoon einde oefening?

      Login om te reageren
    • verplicht zegt

      6 januari 2019 om 11:30

      @RRRobert @autodidact:
      De schade zal niet meer kosten dan de dagwaarde van de auto gok ik zo. De verzekering zal aansturen op reparatie i.p.v. vervangen van de auto.

      Althans, laten we daar for the sake of argument vanuit gaan.

      Ik zou dus geen vertrouwen meer hebben in de wagen precies om de redenen die RRRobert beschrijft.
      Wat doe je dan? De auto verkopen? Blijft toch een ‘schadebakkie’.

      Lijkt mij een lastige situatie.

      Login om te reageren
      • autodidact zegt

        6 januari 2019 om 12:48

        @verplicht: voor mij hangt dat af van de expertise van de hersteller, en het vertrouwen dat ik daarin zou hebben. Als het een absolute specialist is (een ‘restaurateur’ als het ware), dan zou ik het wel weer aandurven met de auto.

        Login om te reageren
  10. JanJansen zegt

    6 januari 2019 om 10:35

    Zal ik hem dan maar maken:
    Volgende maand bij Jetcars met de helft van de km’s op de teller.

    Login om te reageren
    • weetikveel zegt

      6 januari 2019 om 10:59

      @janjansen: niemand dwingt je om deze ‘grap’ te maken:-)

      Login om te reageren
  11. knapzuur zegt

    6 januari 2019 om 10:40

    Ik zie toch vooral de aftermath van een lekkere dosis overstuur, met onderstuur de rotonde af komen gaat niet over het asfalt.. dus waar zijn de sporen in het gras?

    Login om te reageren
    • gilettelubbers zegt

      6 januari 2019 om 10:45

      @knapzuur: dat dacht ik dus ook. Waarschijnlijk ontbreekt het hier gewoon aan rijvaardigheid. Maarja, wie zou dat nou toegeven

      Login om te reageren
    • jeebee zegt

      6 januari 2019 om 12:05

      @knapzuur: of hij heeft de rotonde linksom genomen. Dat is soms de kortste weg

      Login om te reageren
  12. Rick-dos zegt

    6 januari 2019 om 10:45

    Ach ach dat moment dat je lekker aan het genieten bent van je 911 of welke auto dan ook en dan het moment “You knew you f’ed up”… Als je geluk hebt, heb je dat “Oe! Dat ging maar net goed” moment en de andere keer sta je stil en denk je “Shit, en nu?” moment…

    Login om te reageren
    • koekwaus zegt

      6 januari 2019 om 11:57

      @Rick-dos: sowieso geluk dat je überhaupt nog kan denken, soms kan ook dat niet meer na zon akkefietje.

      Login om te reageren
      • Rick-dos zegt

        6 januari 2019 om 12:04

        @koekwaus: Maar dan ben je niet meer aan het genieten, dan ben je gewoon als een koekwaus bezig. ;)

        Heb het meer over de momenten dat je ff een dot extra gas geeft als je de bocht uitkomt om de achterkant uit te laten breken of dat je de rotonde met net iets meer snelheid neemt dan normaal. Denk dat zoiets dergelijks hier heeft plaatsgevonden. Lijkt mij dat hij of zij net iets te gretig op het gas is gegaan toen hij of zij van de rotonde af kwam waarna de achterkant uitbrak en ‘m zo tegen de boom parkeerde.

        Login om te reageren
        • koekwaus zegt

          6 januari 2019 om 12:36

          @Rick-dos: ja ik zat denk ik iets teveel met de 930 turbo in m’n achterhoofd ook toen ik die reactie poste.

          Login om te reageren
  13. alcantara zegt

    6 januari 2019 om 11:23

    Met de achterkant ertegen ok, maar met de voorkant? Wat een prutser…

    Login om te reageren
  14. niex zegt

    6 januari 2019 om 11:23

    Dit is idd autonieuws….?

    Login om te reageren
    • koekwaus zegt

      6 januari 2019 om 11:59

      @niex: ís het een keer geen Tesla, is het nòg niet goed.

      Login om te reageren
  15. str8six zegt

    6 januari 2019 om 11:58

    Zonde van zo’n mooie bak.

    Login om te reageren
  16. donotfeed zegt

    6 januari 2019 om 12:15

    Lijkt me toch wel degelijk overstuur?

    Login om te reageren
  17. snuif zegt

    6 januari 2019 om 12:18

    OK, niet helemaal recht van voren, maar toch .. geen airbag??

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      6 januari 2019 om 13:12

      @snuif: airbag gaat af als er een vertraging wordt geconstateerd die groter is dan de remmen kunnen genereren.

      Login om te reageren
      • theblazerunner zegt

        6 januari 2019 om 18:00

        @mashell: hard remmen met tegenwind?

        Login om te reageren
      • vaakbenjetebang zegt

        6 januari 2019 om 20:26

        @mashell:

        Dat is natuurlijk pertinent niet waar.

        Login om te reageren
  18. trolle zegt

    6 januari 2019 om 12:25

    We gaan hem niet missen

    Login om te reageren
  19. monsieurleloure zegt

    6 januari 2019 om 14:06

    Boom 1
    Porsche o

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North