• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Porsche 911 Turbo Cabriolet: topless hard gaan

Auteur: sir_smokalot, gepost 23 september 2013 om 08:19 – 34 Reacties

Afbeelding Porsche 911 Turbo Cabriolet: topless hard gaanAfbeelding Porsche 911 Turbo Cabriolet: topless hard gaanAfbeelding Porsche 911 Turbo Cabriolet: topless hard gaanAfbeelding Porsche 911 Turbo Cabriolet: topless hard gaanAfbeelding Porsche 911 Turbo Cabriolet: topless hard gaanAfbeelding Porsche 911 Turbo Cabriolet: topless hard gaanAfbeelding Porsche 911 Turbo Cabriolet: topless hard gaanAfbeelding Porsche 911 Turbo Cabriolet: topless hard gaan

Porsche 911 (991) Turbo Cabrio
Porsche had de 911 Turbo (S) Coupé al voorgesteld en uitgestald, een open versie van de (voorlopige) 911-topper hadden jullie nog tegoed. Bij dezen.

Qua specs is de 911 Turbo cabrio identiek aan de coupé. Dit betekent 520 pk en 700 Nm voor de Turbo en 560 pk en 700 Nm voor de Turbo S. In open vorm leidt dit tot 0-100 acceleratiecijfers van respectievelijk 3,5 en 3,2 seconden (coupé: 3,2/3,1s) en een topsnelheid van 318 km/uur, hoewel je dat laatste misschien beter met de kap dicht kunt doen. Met 9,9 liter gemiddeld (coupé: 9,7l) blijft het normverbruik net onder de 10 liter-grens.

Met 28 mm bredere wielkasten dan de Carrera 4 staat ook de 911 Turbo Cabriolet lekker wijd op zijn pootjes. De elektrische bedienbare softtop opent en sluit in 13 seconden, en als je langzamer dan 50 km/u gaat is dit ook al rijdend te doen. Om het gewicht (bovenin) te drukken is de het frame van het dak van (lichtgewicht) magnesium.

De 911 Turbo cabrio beleeft zijn werelddebuut op de L.A. Motorshow, eind november, en is nu al in Nederland te bestellen. De prijs: 200.900 euro voor de Turbo en 235.100 euro voor de Turbo S. Dit is een kleine 15 mille bovenop de coupé (186.700/220.500 euro).

Voor wie zich aan de oostkant van onze grens begeeft: in Duitsland doet de nieuwe 911 Turbo Cabrio (S) 174.431 (207.989) euro.

UPDATE: De eerste video van de neue Porsche 911 Turbo Cabriolet vind je HIER.

Ook interessant!

  • Porsche 911 Turbo kust Peugeot 206 in Friesland/Groningen
  • BMW M8 Competition Cabrio vs Porsche 911 Turbo S Cabrio
    BMW M8 Competition Cabrio vs Porsche 911 Turbo S Cabrio
  • Porsche viert een feestje met deze 911 Turbo S
  • Porsche 911 Turbo S Lightweight Package is sneller dan Tesla

Nieuwste artikelen

  • Koop deze puike Aston Martin voordat het te laat is
  • Superschattig Kevertje heeft een geweldenaar onder de kap
  • Kijk, deze moderne auto heeft geen verblindende koplampen
  • Meest ongepaste auto voor vleugje F1 krijgt een vleugje F1
FacebookTweetPinLinkedIn

911, 991, Cabrio, la-2013, Porsche, turbo, turbo-s

Vorig bericht: « Audi chef rijdt een groene RS7
Volgend bericht: Video: zo crashte de Aventador die in tweëen brak »

Lees Interacties

Reacties

  1. porsche928 zegt

    23 september 2013 om 08:30

    zet er voortaan ook de prijzen in D en B bij, dan hebben we het in perspectief.

    Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      23 september 2013 om 08:31

      You forgot to say ‘please’.

      Login om te reageren
      • StijnB zegt

        23 september 2013 om 09:07

        @sir_smokalot:
        Please me and give me the f*cking prices! :p Beter? :)

        Login om te reageren
        • Robinveerman42 zegt

          23 september 2013 om 11:03

          @StijnB: take a snicker!

          Login om te reageren
  2. rufctr01 zegt

    23 september 2013 om 08:50

    Waanzinnig mooie auto!

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      23 september 2013 om 09:18

      @rufctr01: Indrukwekkend jazeker. Maar mooi? Een lelijk gat in de flank en een veel te dikke kont? Een gewone 911 Carrera is echt mooier.

      Login om te reageren
      • rufctr01 zegt

        23 september 2013 om 09:32

        @mashell: dit zijn juist de dingen die ik mooi vind aan deze auto, maakt de auto agressiever.

        Login om te reageren
        • mashell zegt

          23 september 2013 om 14:26

          @rufctr01: smaken verschillen. Ik vind elegant mooi en agressief juist niet.

          Login om te reageren
          • darkpluisje zegt

            23 september 2013 om 20:51

            @mashell: Vind de bredere achterkant erg mooi maar de luchtgaten in de achterbumper hadden van mij niet gehoeven

            Login om te reageren
  3. jorritgroen zegt

    23 september 2013 om 09:13

    Weet je zeker dat de wielkasten 28mm breed zijn?

    Login om te reageren
    • toshtie zegt

      23 september 2013 om 09:16

      @jorritgroen: 28mm breder (dan de carrera). Niet 28mm breed :)

      Login om te reageren
      • jorritgroen zegt

        23 september 2013 om 09:19

        @toshtie: ohja, sorry. Lees te snel.

        Login om te reageren
  4. jack_abarth zegt

    23 september 2013 om 09:13

    Pff… 235k voor een Porsche cabrio.
    Nee, doe dan maar een Maserati GranCabrio.

    Login om te reageren
  5. MLTB zegt

    23 september 2013 om 09:25

    Prima ding weer natuurlijk; Porsche kennende. Ziet er ook goed uit qua looks. Alleen dat geluid heb ik nog steeds helemaal niets mee met zo’n Turbo!

    Dan koop je een ‘sportwagen’ en dan klinkt ie als een vreemde kleine straaljager/stofzuiger. Je mist een beetje de emotie bij zo’n ding volgens mij.. Zal verder prima rijden overigens, en een rapper luxe-vervoersmiddel is er bijna niet.. Maar ik zou als ik zelf voor die keuze zou staan toch echt een GT3 halen, of eventueel iets minder hardcore en gewoon een Carrera S met atmosferisch blok.

    Login om te reageren
  6. phaeton zegt

    23 september 2013 om 09:40

    Prachtige auto geworden. Ik zou ook een GTS of 50Ann. opteren voor het atmosferische. De prijs valt mij reuze mee tot de Duitse, 235k om 208k. Zelfs bij een 5-serie kan het verschil al groter zijn.

    Login om te reageren
  7. midasracer zegt

    23 september 2013 om 10:25

    En ook bij deze auto is het de voorste kentekenplaat die alles verprutst. De stroomlijn over de motorkap is vernietigd, wat veel problemen op hoge snelheid zal geven (“buffeting” zou James May roepen), los van het extra benzineverbruik. Belangrijker is nog dat de kunststofbumper ontworpen is voor voetgangersveiligheid. Deze veert netjes in en drapeert de onoplettende voetganger op de kap en verdeelt de krachten zonder puntbelasting. Helaas zal de kentekenplaat er voor zorg dragen de de knie wordt verbrijzelt ondanks alle goede bedoelingen van Porsche. In ieder geval voer ik er binnenkort een rechtzaak over. Mijn bezwaar van een kentekenplaatsticker is afgewezen en ik heb inmiddels beroep aangetekend. Nu wachten op de oproep voor de kantonrechter. Eens kijken wat hij/zij er van vindt.

    Login om te reageren
    • hollow zegt

      23 september 2013 om 12:30

      @midasracer: zet em op!

      Login om te reageren
    • osmo zegt

      23 september 2013 om 12:38

      @midasracer: Wat ik niet begrijp is dat de constructeurs een auto ontwerpen waarbij er geen rekening wordt gehouden met die grote metalen kentekenplaat die er sowieso voor op komt te hangen (behalve in sommige Amerikaanse staten).

      Login om te reageren
      • midasracer zegt

        23 september 2013 om 12:57

        @osmo: Nee dat is niet verplicht. Ik heb de wet uitgespit en de certificatieeis voor de kentekenplaat betreft alleen de plaatsing aan de achterkant. Er bestaat geen eis voor de voorkant. De voorkant wordt wel gecontroleerd op scherpe delen, de minimale afrondingsstraal is 5mm. Verder speelt voetgangersveiligheid een rol en natuurlijk de emissieeisen. Zodoende kan een automobielfabrikant de voorkant optimaliseren zonder rekening te houden met de voorste kentekenplaat. Dat kan ook niet, want elk land heeft daarvoor andere regels. Inmiddels zie je steeds meer landen die een kleine kentekenplaat uitgeven (o.a. Zwiterland en Italië) of alleen de plaat aan de achterkant toestaan (o.a. diverse Arabische landen en veel staten in de USA). Het vreemde is dat als je auto NIET aan de EU/RDW eis voldoet mbt de plaatsing van de achterplaat, je vervolgens het recht hebt op een kleine kentekenplaat, die dan ook voor de voorkant geldt. Volgens mij geldt deze regeling alleen voor Nederland. Hier zie je veel pickup trucks rondrijden die wonderbaarlijk geen ruimte hebben voor een EU kentekenplaat (ze zetten er een soort plug in, of de stekker voor de trekhaak wordt er geplaatst), maar dezelfde trucks rijden in Duitsland rond met de EU plaat voor en achter.
        De conclusie is dat er een auto wordt typegoedgekeurd ZONDER de voorplaat en vervolgens mag de importeur of eigenaar het zelf uitzoeken. Met de plaat voorop voldoet de auto dan NIET meer aan de typegoedkeuring, maar wel aan de APK eisen. Krom he? Ik ben benieuwd hoe de eigenaren van de Donkervoort GTO en de Alfa 4C dit gaan oplossen.

        Login om te reageren
        • ej20g zegt

          24 september 2013 om 00:10

          @midasracer: dus eigenlijk kan ik straks gewoon zonder kentekenplaat voorop rijden? Immers, de Europese wetten staan bóver de wetten van het desbetreffende land. Dat zou dus betekenen dat als je een boete zou krijgen voor het niet voeren van de kentekenplaat voorop, je die aan kunt vechten en theoretisch gezien zou moeten kunnen winnen ook al zouden daar 3 of meer rechtzaken voor nodig zijn. Right or wrong?

          Login om te reageren
          • midasracer zegt

            24 september 2013 om 08:50

            @ej20g: In principe is 1 zaak genoeg. Komt er een hoger beroep dat ook gewonnen wordt, geeft dat jurisprudentie en is de kwestie landelijk geregeld (geen kantonrechter kan anders beslissen dan een hoger hof).
            Maar het is niet zo dat de EU regels expliciet de voorplaat verbieden, hij wordt alleen niet genoemd. Er zijn geen EU regels voor een voorste kentekenplaat. De Nederlandse regeling is daarom niet in strijd met een EU regel. Maar het is wel zo dat de typegoedkeuring grotendeels teniet wordt gedaan door de voorste kentekenplaat. De voorplaat is in strijd met voetgangersveiligheid (scherpe delen) en emissieeisen (meer luchtweerstand). Ik neem aan dat mijn rechtzaak over een maand of 2 voorkomt, dan weten we meer.

            Login om te reageren
  8. RuVi zegt

    23 september 2013 om 12:07

    Zoals verwacht, maar ik snap 1 ding niet:

    911 Turbo 0-100
    Coupe 3,2
    Cabrio 3,5 (0,3 sec verschil)

    911 Turbo S 0-100
    Coupe 3,1
    Cabrio 3,2 (0,1 sec verschil)

    Login om te reageren
    • amg65 zegt

      23 september 2013 om 13:01

      @RudyV: powerrrrrrr

      Login om te reageren
  9. beerton zegt

    23 september 2013 om 12:42

    Leuk dat de duitse prijs er bij staat. Nu die van belgië er nog bij en het is perfect.

    Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      23 september 2013 om 13:19

      Die wordt niet aan ons gecommuniceerd helaas.

      Login om te reageren
      • mrr zegt

        23 september 2013 om 14:39

        -edit: laten we je een handje helpen-

        Login om te reageren
      • beerton zegt

        23 september 2013 om 15:35

        @sir_smokalot: Dan moet jij dat uitzoeken, beetje moeite doen he jongen.

        Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      23 september 2013 om 15:35

      @beerton: Heb het nog even gecheckt, maar volgens mij is er nog geen Belgische prijs. Niet elke importeur onthult gelijktijdig de prijs, hier zit soms maanden verschil tussen.

      Porsche Nederland is bij mijn weten de enige Nederlandse importeur die direct met prijzen komt, bij de rest moet je meestal even wachten :)

      Een voorbeeld is bijvoorbeeld de Clio RS, daar hadden Belgen dan weer maanden eerder een prijs van dan wij. In dat opzicht is het dus een beetje lastig communiceren naar de lezer toe, ook al doen we dat natuurlijk graag.

      Login om te reageren
      • beerton zegt

        23 september 2013 om 15:46

        @sir_smokalot: wist ik niet, dankje voor de uitleg!

        Login om te reageren
      • mrr zegt

        23 september 2013 om 19:22

        @sir_smokalot: Helder! Dank voor de uitleg en de sportieve reactie op mijn comment :-)

        Login om te reageren
  10. Ram-G-maN zegt

    23 september 2013 om 21:20

    Zijn er ook foto’s met het cabriokapje op? Ben benieuwd of Porsche wederom voor een softop-look-a-like-hardtop is gegaan.

    Login om te reageren
  11. hispanosuiza zegt

    24 september 2013 om 02:40

    de vorige was mooier

    Login om te reageren
  12. johnny23 zegt

    24 september 2013 om 14:06

    Als de constructie goed is, is 318 open goed te doen. Mijn M3 doet 300+ en dat gaat heel comfortabel. Communiceren met degene die naast je zit is zelfs ook nog goed mogelijk.

    Login om te reageren
  13. geertvanoosterwyck zegt

    29 september 2013 om 00:43

    dit is pure bullshit,je rijdt geen 300 in een cabrio, dat kun je fysiek gewoon niet vol houden, als je dat probeert met een open dak,VERGEET het maar, en een softtop die dicht is heeft ZO veel weerstand dat je dit nooit haalt,je kan hier een leuk sprintje mee trekken,maar daar houdt het dan ook mee op,ik vind het WEL veel geld om alleen eens een sprintje te trekken aan het stoplicht. WEL een leuke auto,zal de mijne TOCH moeten chippen om deze voor te blijven vrees ik. Ik denk dat ik een van de weinige mensen op dit forum ben die regelmatig over de 300 km /hr rijden,men schijnt hier niet te beseffen dat je dan 83.33 meter per seconde aflegt,je rijdt deze snelheden niet zo maar overal, je moet de weg kennen,absoluut verkennen op voorhand,afbreken vanaf er een andere wagen in de buurt komt,vrijdag nog 270 gereden,maar moeten afbreken omdat er van de andere zijde verkeer aankwam,als je 300 rijdt, dan doe je 5 km per minuut,hallo???dat is een km op12.5 seconde,WEL bij de pinken blijven is dan de boodschap

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North