• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Porsche 918 krijgt 4,6 liter V8, onthulling IAA 2013

Auteur: sir_smokalot, gepost 8 januari 2012 om 11:49 – 76 Reacties

Futuristisch interieur is futuristisch


Het is alweer een tijdje geleden dat we voor het laatst hoorden over de Porsche 918 Spyder. Porsche brengt hier zelf verandeing in door wat informatie over hun aanstaande supercar vrij te geven. Het belangrijkste nieuws is dat de V8 aan boord een stukje groeit ten opzichte van de eerste berichtgeving.

Had Porsches hybride halo car eerst nog een 3,4 liter V8 aan boord, krijgt ‘ie nu 1.200 cc extra, waarmee de totale inhoud op 4,6 liter uitkomt. Wel is het blok nog steeds gebaseerd op de racemotor uit de RS Spyder.

Wat betekent dit voor de peekaa’s? In plaats van 500 worden dit er 550. Let wel, we hebben het dan alleen over wat de verbrandingsmotor er uit stoempt, want de ‘hybride’ badge verraadt al dat er wat hulp wordt ingeschakeld van onze grote vriend elektriciteit. In plaats van drie elektromotoren, voorziet het design nu in twee stuks, goed voor 230 pk. Let wel dit zijn allemaal nog voorlopige specs, want de auto komt pas over 2 jaar uit.

Porsche 918 Spyder Concept

Het nieuws is afkomstig uit Porsches eigen Christophorus magazine, waar TeamSpeed een scan van online heeft staan. Overige nieuwtjes (in het Engels, want technotaal) behelsen:

“a central injector mounted directly adjacent to the spark plug, a central oil feed to the crankshaft, a variable-pressure composite oil pump and scavenge pump, forged lightweight pistons from a Formula 1 supplier, a very high compression ratio, and–a Porsche first–variable valve timing with intake and exhaust phase stepper motors.”

Niet dat u er nog een kunt kopen, want ze zijn al uitverkocht. Desalniettemin zijn we erg benieuwd wat Porsche uiteindelijk van de supercar maakt. Naar verluidt komt het drooggewicht niet boven de 1.675 kg uit. En dat is al erg netjes. Aan de andere kant wordt ons geduld wel weer op de proef gesteld, nu we wederom warm worden gemaakt voor een auto die pas in de (relatief) verre toekomst uitkomt. (via Motor Authority)


Ook interessant!

  • Video - Porsche 918 en Ferrari GTC4 Lusso geramd door BMW
  • Koffiebruine Porsche Taycan
    Koffiebruine Porsche Taycan geeft lekkere opkikker
  • Driemaal Porsche 550 Spyder in Nederland. Uniek!
  • Porsche Mission R: elektrisch en sexy

Nieuwste artikelen

  • De stationwagon van Dacia komt eraan: dit weten we tot nu toe
  • Video: Achtervolging politie vs Porsche Macan
  • Laadprijzen in Nederland: dit zijn de duurste en goedkoopste tarieven in jouw gemeente
  • De Bentley van Ali B is verkocht: zoveel leverde hij op!
FacebookTweetPinLinkedIn

918, Hybride, iaa-2013, Porsche, spyder

Vorig bericht: « Dakar 2012: halverwege, de Rooy leidt
Volgend bericht: Video: draai je wielen altijd goed vast »

Lees Interacties

Reacties

  1. alcantara zegt

    8 januari 2012 om 11:52

    Hoe kan een auto al uitverkocht zijn als het concept niet eens getoond is laat staan dat de prijs van het uiteindelijke productiemodel bekend is?

    Login om te reageren
    • dennisr zegt

      8 januari 2012 om 11:55

      @alcantara: rijke oliegravers die zich niet interesseren in de prijs enkel ik het ”hebbe hebbe hebbe”.. denk dat de meeste de zandbak in gaan..

      Login om te reageren
      • Megakix zegt

        8 januari 2012 om 22:46

        @dennisr: en beursbengels op Wallstreet….vooruitlopend op hun standaard eindejaarsbonus van een paar ton…

        Login om te reageren
    • rechercheur zegt

      8 januari 2012 om 11:57

      @alcantara:

      In tegenstelling tot een auto zoals de Lexus LFA, kun je er bij Porsche van op aan dat je iets unieks en bijzonders koopt. Daarom zijn er altijd wel lieden te vinden die op voorhand intekenen op een 918, en die centen makkelijk kunnen missen.

      Login om te reageren
      • norge zegt

        8 januari 2012 om 13:27

        @rechercheur:(In tegenstelling tot een auto zoals de Lexus LFA, kun je er bij Porsche van op aan dat je iets unieks en bijzonders koopt.) Lijkt me juist bij Porsche van niet met hun uitmelk politiek.Deze auto komt dan gegarandeerd in duizenden varianten tegen premium meerprijs natuurlijk.

        Login om te reageren
        • Nv zegt

          8 januari 2012 om 16:33

          @norge: Ik betwijfel dat hij gaat uitgemolken worden, hij zit in de klasse van de CGT, de enigste klasse die porsche (nog) niet heeft uitgemolken.

          Login om te reageren
        • super zegt

          8 januari 2012 om 21:45

          @norge:
          ik ken een spelletje, het is ik zie, ik zie wat jij niet ziet en het is een trol.

          Login om te reageren
      • speedlimit zegt

        8 januari 2012 om 14:26

        @parkeerwacht:

        Jij weet nog steeds t verschil tussen n golf en golf plus niet eens…dus praat geen poep.

        Login om te reageren
      • maseratiferrarilover zegt

        8 januari 2012 om 14:55

        @rechercheur: wat???? Een LFA is niet en uniek en iets ongelooflijk banaals als een Porshe dan wel??? Laat je hoofd eens nakijken man

        Login om te reageren
      • gedwongenleaser zegt

        8 januari 2012 om 15:20

        @rechercheur: onderhand ben je zo diep gezonken dat ik best wel een beetje spijt met je begin te krijgen…

        Login om te reageren
      • xdoctorx zegt

        8 januari 2012 om 16:13

        @rechercheur: Ga jij nou maar Angry birds op je Ipad spelen ipv nutteloze comments op Autoblog te plaatsen ;)

        Login om te reageren
        • rechercheur zegt

          8 januari 2012 om 20:53

          gniffel gniffel, wat een aantal gefrustreerde mannetjes toch weer …..

          Login om te reageren
    • audi18 zegt

      8 januari 2012 om 11:57

      @alcantara: dat vraag ik me ook af, hoe hebben de mensen die hem gekocht hebben dan gekocht?

      Login om te reageren
      • dennisr zegt

        8 januari 2012 om 11:58

        @audi18: nog niet echt gekocht, gewoon getekend voor de toekomstige aankoop.. bij Porsche bekendmaken dat je hem gaat kopen.. je verkleden als een oliesjeik en zwaaien met geld is genoeg..

        Login om te reageren
        • nicktexel zegt

          8 januari 2012 om 12:06

          @dennisr: als je deze kocht kreeg je er toch ook een speciale 911 turbo erbij?

          Login om te reageren
          • dennisr zegt

            8 januari 2012 om 12:08

            @nicktexel: serieuze vraag ? :P ik heb geen flauw idee xD zou wel een extra reden zijn voor die sjeiks om hem te kopen.. leuk achtertuin speeltje erbij..

            Login om te reageren
          • baqqie zegt

            8 januari 2012 om 12:15

            @nicktexel: die turbo staat ook in de eerste gallery, was geen cadeautje, meer een zoethoudertje voor de mensen die op de wachtlijst staan. Moeten ze nog wel voor betalen volgens mij

            Login om te reageren
          • Renesis zegt

            8 januari 2012 om 12:47

            @nicktexel: Die krijg je er niet gratis bij hoor …

            Je kon alvast een bestelling plaatsen voor de 918 Spyder voor 645.000 euro of $845.000 Als jij een bestelling had geplaatst voor de 918 dan mocht je ook zogenaamd de 911 Turbo S Edition 918 kopen voor $160.700 (coupe) $172.100 (cabrio)

            De 918 Spyder is gelimiteerd tot juist … 918 stuks, de 911 Edition 918 is ook gelimiteerd tot jawel 918 stuks.

            De 911 Edition 918 heeft gewoon dezelfde prijskaartje als de standaard 911 Turbo S.
            En volgens Porsche heeft iedereen al zo’n “speciale” 911 op de oprit staan.

            Login om te reageren
            • Renesis zegt

              8 januari 2012 om 13:07

              @Renesis: SURPRISE !!! http://www.autojunk.nl/2011/11/porsche-997-turbo-s-918-spyder-edition
              In 2013/14 kunnen de 918 Spyder op Nederlands bodem treffen in de buurt van Amsterdam.

              Productie start op 18 september 2013 en 645.000 euro is excl. BTW & BPM !!!
              (aanvulling: de 911 Edition 918 was dus te koop vanaf 223.300 in Euro’s incl. BTW & BPM)

              Login om te reageren
    • Michiel1 zegt

      8 januari 2012 om 12:26

      @alcantara: hoezo concept niet getoond: http://www.autoblog.nl/archive/2010/03/02/live-fotos-porsche-918-spyder-concept-video

      Ontopic: zeer interessant project maar ik ben benieuwd of tegen de tijd dat deze auto uit komt het nog wel zo vooruitstrevend is….

      Login om te reageren
  2. dennisr zegt

    8 januari 2012 om 11:54

    Nog wel even wennen, zo’n wagen met Electro ondersteuning.. misschien zelfs wel jammer.. maar als het niet geluidloos word (vast niet) dan is het geen probleem natuurlijk..

    ziet er wel mooi uit, interieur is ook niet verkeerd..

    Login om te reageren
  3. Hupke zegt

    8 januari 2012 om 11:57

    Een leuk om groene accenten te zien op iets sportiefs, altijd maar dat GTI rood begint op de duur ook te vervelen.

    Het is een frisse verschijning maar ik wil hem toch eerst eens rond de ring zien gaan.

    Login om te reageren
  4. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    8 januari 2012 om 11:57

    Schitterende interieurtekeningen! Vind Porsche echt meesterlijke interieurs maken de laatste tijd, vanaf de Panamera eigenlijk…

    Login om te reageren
    • dennisr zegt

      8 januari 2012 om 11:59

      @Svenska_Aeroplan_AB: idd, de 991 heeft ook al zo’n prachtig interieur..

      Login om te reageren
    • Hupke zegt

      8 januari 2012 om 13:02

      @Svenska_Aeroplan_AB:

      Ik vond vroeger de 964 ook wel een mooi interieur hebben, vooral de zetels.
      De 993 en de 996,997 waren maar zwakke afkooksels daarvan.

      Login om te reageren
  5. audi18 zegt

    8 januari 2012 om 11:59

    Best vette bak, maar ik vind 1675 kilo nou niet echt licht? Waar zal get gecombineerde vermogen op uitkomen? 650 ofzo

    Login om te reageren
    • Mich zegt

      8 januari 2012 om 12:17

      @audi18: Je moet niet vergeten dat er ook elektromotoren bij zitten he, zo’n v8 is al zwaar en elektromotoren ook. Een prius weegt al bijna 1400 kilo en die heeft nog maar een kleine viercilinder

      Login om te reageren
      • Yeelen zegt

        8 januari 2012 om 13:08

        @Mich: Niet de elektromotor, maar vooral de accu’s zijn erg zwaar. Je hebt er veel van nodig om een deftige elektrische actieradius te hebben, en er is nog steeds geen wonderaccu uitgekomen om de lithium-ion accu’s te vervangen :)

        Login om te reageren
      • speedlimit zegt

        8 januari 2012 om 16:41

        @Mich:

        Pruis is ook n stuk veiliger dan die opgeblazen plastic fantastic kever ;)

        Login om te reageren
  6. silly zegt

    8 januari 2012 om 12:07

    Onwijssssss…….wat een wagen zeg !!!!

    Login om te reageren
  7. ronin1130 zegt

    8 januari 2012 om 12:08

    @rechercheur
    Wat een onzin is het dat een Lexus LF-A niet exclusief of uniek zou zijn.
    Deze Lexus wordt gebouwd op 500 exemplaren en deelt (voorlopig?) geen enkel onderdeel met een andere.
    En een 911 wordt in 1 miljoen versies gemaakt…

    Login om te reageren
    • Renesis zegt

      8 januari 2012 om 12:49

      @ronin1130: Rechercheur houdt alleen van Duitse bakken. Dat snap je toch wel … oh en heel stiekem ook KIA en Hyundai althans als ik Norge mag geloven :D.

      Login om te reageren
    • RubenPriest zegt

      8 januari 2012 om 13:02

      @ronin1130: Hij vind het alleen maar leuk als je erop reageert. Gewoon overheen lezen.

      Login om te reageren
  8. koekjesmonster zegt

    8 januari 2012 om 12:12

    Heavy interieur!

    Login om te reageren
  9. reventon zegt

    8 januari 2012 om 12:18

    Hij is erg vet maar ik vindt het niet op een Porsche lijken

    Login om te reageren
  10. jordy14 zegt

    8 januari 2012 om 12:31

    Mooie auto maar ik denk dat je hem zo snel in het wild ziet, wat jammer is.

    Login om te reageren
  11. Lucb zegt

    8 januari 2012 om 12:57

    Klinkt al goed en dat kan denk ik alleen maar beter worden.

    Login om te reageren
  12. ronin1130 zegt

    8 januari 2012 om 13:19

    @Renesis @rubenpriest
    kortzichtig persoon dus die rechercheur.
    Het is toch niet omdat je van Duitse autos houdt dat je geen technologie van ergens anders mag/kan waarderen.
    Ik hou ook van biefstuk maar dat wil niet zeggen dat ik het dagelijks eet :lol:

    Login om te reageren
    • dennisr zegt

      8 januari 2012 om 13:25

      @ronin1130: maar een hekel hebben aan die merken of het niet kunnen waarderen van die merken is natuurlijk mogelijk.. misschien heb je wel een hekel aan al het andere eten en kan je niet wachten om weer biefstuk te eten.. xD

      Login om te reageren
  13. janklaassen zegt

    8 januari 2012 om 13:19

    Goed nieuws, op mijn geboortedatum nog wel. He he.

    Login om te reageren
    • dennisr zegt

      8 januari 2012 om 13:23

      @philipzuidijk: van harte! mijn postduif komt het gebakje wel halen..

      Login om te reageren
  14. matthias zegt

    8 januari 2012 om 13:22

    Ik ken iemand die er een heeft besteld. De potentiële kopers worden van tijd tot tijd in de fabriek uitgenodigd en worden zo op de hoogte gehouden van de vooruitgang in het ontwerp. Voor zover die persoon mij wist te vertellen wordt het interieur nog gewijzigd, is de wagen al 20cm langer geworden en zijn de uitlaten op de motorkap geplaatst omdat die niet meer langs de zijkant mogen van de wetgeving (bij de Slr mocht dit blijkbaar nog wel…). Ze spreken zelf van tegen productiedatum uit te komen rond de 1000(!!!) pk. Exclusiviteit gegarandeerd!

    Login om te reageren
  15. xilver zegt

    8 januari 2012 om 13:23

    Zet maar bij op mijn verlanglijstje! Eindelijk nog eens een extreme Porsche (na de Carrera GT)!

    Login om te reageren
    • The360box zegt

      8 januari 2012 om 13:28

      @xilver: Hè wat jammer nou, net verkocht…

      Login om te reageren
  16. lincoln zegt

    8 januari 2012 om 13:26

    rijdende computer .. leuk voor de playstation generatie ..

    Login om te reageren
    • The360box zegt

      8 januari 2012 om 13:27

      @lincoln: Wat dacht je van de Ferrari’s van tegenwoordig, dat zijn rijdende terminals…

      Login om te reageren
    • dennisr zegt

      8 januari 2012 om 13:30

      @lincoln: voor een keer wel leuk toch, of lijkt het je echt helemaal niks? natuurlijk, de echte beleving vind je eerder in je Lincoln.. maar ik (van die benoemde generatie) vind het toch wel leuk voor een keer, en het is gewoon een mooie wagen.. :)

      Login om te reageren
      • lincoln zegt

        8 januari 2012 om 13:37

        @dennisr:

        wat “beleving” betreft discrimineer ik niet ..
        “beleving” kan je (als je een groot auto-hart hebt) overal uit trekken ..

        en idd een schitterende kar ..

        was meer een sneer naar de eeuwige vingerpointing GT-R bashers ..

        Login om te reageren
      • Megakix zegt

        8 januari 2012 om 22:50

        @dennisr: :lol: … hoe krijg je dat icoontje daar amigo?

        Login om te reageren
        • dennisr zegt

          8 januari 2012 om 22:53

          @Megakix: is gewoon een hyves emoticon, daar de afbeelding url van :P grootte veranderen in 45 ofzo, bij deze althans.. beetje in schatten wat goeie grootte is :P

          Login om te reageren
  17. The360box zegt

    8 januari 2012 om 13:26

    Dit ding stootte toch maar >100 g/km uit? Dus omdat er een V8 inligt die dik >300 g/km(aanneemaar) en zogenaamde elektromotoren die door de V8 worden aangedreven 0 g/km uitstootte wordt er een gemiddelde getrokken. Zou best kunnen alleen die V8 levert 75% van de Km en die elektrodingen kun je maar heel even gebruiken…

    Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      8 januari 2012 om 14:45

      @The360box: Geloof dat ze het over 70 gr/km hadden of zoiets. Dikke vette PR-bullshit natuurlijk, net zoals bij de i8 aanvankelijk. Ik let er al niet meer op..

      Login om te reageren
      • The360box zegt

        8 januari 2012 om 15:19

        @sir_smokalot: Nee, maar wel doen alsof en maar zeggen van dat we zuinige motoren hebben not. Nee maar komt deze auto dan in die lage leaseklasses <14%?

        Login om te reageren
  18. norge zegt

    8 januari 2012 om 13:28

    Ziet er nog steeds goed uit dit ding.

    Login om te reageren
  19. meneersander zegt

    8 januari 2012 om 13:37

    In eerst instantie zou deze auto pas in 2015 komen, en in 2011(?) was hij al uitverkocht??

    Login om te reageren
  20. Larrs zegt

    8 januari 2012 om 14:08

    Jammer dat ze niet de V10 uit de Carrera GT gebruikt hebben.

    Janken man, janken.

    Login om te reageren
    • Megakix zegt

      8 januari 2012 om 22:50

      @Larrs: …het mooiste geluid dat een auto uitbraakt !!!

      Login om te reageren
  21. anakiet zegt

    8 januari 2012 om 14:17

    300 KG zwaarder dan een Carrera GT, geen huilende V10 en het design vind ik ook minder. Mocht ik het geld hebben zou ik voor een carrera gt gaan.

    Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      8 januari 2012 om 14:48

      Die de 918 vervolgens wel alle hoeken van het circuit laat zien… Zelfs tegen de GT2 RS moet ie het al afleggen :)

      Login om te reageren
  22. BananaMan zegt

    8 januari 2012 om 14:33

    Ga eens snel die rare velgen eraf halen!

    Login om te reageren
  23. Darahan zegt

    8 januari 2012 om 14:43

    @The360box Ik neem aan dat je <100g/kg bedoelt? Dit soort dingen zijn natuurlijk erg vertekenend, geen eigenaar van zo'n dikke 918 die het ook maar in zn hoofd haalt zo zuinig te rijden..
    Ik vond het interieur juist tegenvallen, een fresh up van dat van een Carrera GT, met welke de orginele 918 concept erg veel onderdelen deelt. Ik hoop dat ze in de productie versie toch wel iets anders gaan doen..

    Login om te reageren
  24. love4sportcars zegt

    8 januari 2012 om 15:15

    4.6 V8? Je moet maat durven in deze tijden, ik hou daar wel van!

    Login om te reageren
  25. gedwongenleaser zegt

    8 januari 2012 om 15:24

    Ik kan niet wachten, wat een welkome afwisseling tov de reguliere uitmelkmodellen. Overigens zijn die reguliere auto’s erg goed maar toch al wel langer een tikkie te saai. Het werd wel weer tijd voor een CGT achtige knaller.

    Login om te reageren
  26. jrmpower24 zegt

    8 januari 2012 om 15:31

    ik kan niet wachten!!! ik wil hem graag in andere kleuren zien.

    Login om te reageren
  27. xdoctorx zegt

    8 januari 2012 om 16:17

    Wat een prachtige wagen, wel jammer dat er geen V10 meer inzit zoals bij de beste auto ooit, de Carrera GT.

    Login om te reageren
  28. syliaca zegt

    8 januari 2012 om 16:42

    Dat is geen slecht nieuws.

    Login om te reageren
  29. kaasboerin zegt

    8 januari 2012 om 17:00

    Mooi, morgen maar effe langs Leaseplan.

    Login om te reageren
    • Megakix zegt

      8 januari 2012 om 22:51

      @kaasboerin: ..en je contract voor je Aygo verlengen ? ;-)

      Login om te reageren
  30. kickass zegt

    8 januari 2012 om 17:21

    Mooiste Porsche ooit en die middenconsole moeten ze echt zo houden.

    Login om te reageren
  31. hape zegt

    8 januari 2012 om 18:00

    Met een 3,4 ltr en 500pk was het litervermogen nog indrukwekkend. Een 4.6 met 550pk is ook niet slecht maar Ferrari laat zien dat het tegenwoordig niet meer onmogelijk is om er nog meer uit te peuren met een giga powerband en een geweldige sound.
    Voor het geld wat ze er voor vragen had ik echt iets bijzonders verwacht, ook van de verbrandingsmotor.

    Login om te reageren
  32. mrvandelen zegt

    8 januari 2012 om 22:04

    Mooi interieur! En de auto natuurlijk ook.

    Login om te reageren
  33. urtarget1992 zegt

    8 januari 2012 om 22:05

    Zeer netjes, mijn favoriet met de cgt, porsche haal aub nog wat gewicht af:D

    Login om te reageren
  34. janklaassen zegt

    8 januari 2012 om 22:40

    @dennisr

    Dankje heb hem nog niet langs zien komen, haha

    Login om te reageren
    • dennisr zegt

      8 januari 2012 om 22:52

      @philipzuidijk: had hem ook eerst moet leren wat links en recht is.. toch bedankt dat je er op gelet hebt! zal morgen een nieuwe halen :)

      Login om te reageren
  35. ericc zegt

    9 januari 2012 om 08:04

    Vind 2013 het wel laat tov. McLaren en 458ita. Eerste leveringen 2014? Tegen dan krijgen de 2 andere modellen een upgrade en is de nieuwe Lambo Gallardo-opvolger daar!
    Leuk voor de journalisten uiteraard.

    Login om te reageren
    • urtarget1992 zegt

      9 januari 2012 om 22:33

      @ericc: Deze gaat concureren met de aventador en ferrari f70:) Er komt nog een model tussen de 911 turbo,Gt2 modellen en de 918.. persoonlijk hoop ik voor een nieuwe gt1 als tussenmodel.

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North