• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Porsche beschermt je kostbare klassieker tegen dieven

Auteur: jaapiyo, gepost 8 november 2017 om 18:41 – 19 Reacties

klassiekers


Porsche komt met slimme moderne tech om je oude Porker niet in verkeerde handen te laten vallen.

Voorlopig is het echter nog even bibberen voor eigenaren van oude Porsche’s, want het Porsche Classic Vehicle Tracking System komt pas begin volgend jaar op de markt. In eerste instantie overigens alleen in Europa. Het systeem bestaat uit een GPS volgsysteem alsmede een aantal sensoren, die op onzichtbare plekken worden aangebracht.

Porsche speelt met de nieuwe techniek handig in op de ontwikkelingen in de klassiekermarkt. Oude Porsche’s zijn de afgelopen jaren explosief in prijs gestegen. Inmiddels beginnen ook voorheen minder geliefde modellen als de epische 944 en 928 aan een opmars. Leuk en aardig, maar het maakt de modellen ook interessanter voor het dievengilde. En die oude gebakjes hadden natuurlijk nog niet de diefstalbeveiliging die moderne (kostbare) auto’s hebben.

993

Het alarmsysteem wordt gekoppeld aan een app waarmee je een en ander kan volgen en regelen. In geval van vermeende diefstal krijgt zowel de eigenaar als een alarmcentrale een signaal. Indien de eigenaar vervolgens bevestigt dat er sprake is van ontvreemding neemt de alarmcentrale direct contact op met de hermandad.

356

De app houdt echter ook rekening met het feit dat de auto’s waar het om gaat klassiekers zijn en dat deze vaak anders gebruikt worden dan reguliere auto’s. Een klassieker wordt, al dan niet noodgedwongen, nogal eens vervoerd op een oplegger of iets dergelijks. In de app kan je aangeven wanneer dat het geval is, zodat er geen valse meldingen van diefstal komen. Tevens gaat het alarm niet af als de accu ontkoppeld wordt voor stalling of onderhoud.

Het systeem kan je volgens Porsche door de dealer laten installeren op alle oude Porsche’s, van vroege 356jes tot 996-en. Hoewel die laatsten niet zo’n risico zullen lopen gestolen te worden waarschijnlijk.

Ook interessant!

  • porsche 964 gestolen
    Nederlandse Porsche 964 gestolen in Italië!
  • Porsche 928
    Deze Porsche 928 cabriolet kun jij gewoon kopen
  • Porsche Taycan RWD rijtest video
    Porsche Taycan RWD rijtest video
  • Porsche 928
    Dit is de duurste Porsche 928 van Marktplaats

Nieuwste artikelen

  • UPDATE! Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Dit moet wel de debielste optie ooit zijn in een auto
  • Van deze occasion moet je óf braken, óf je wordt er juist heel er blij van
  • De overheid juicht voor vervuilende dieselbusjes
FacebookTweetPinLinkedIn

alarm, diefstal, Klassiekers, Porsche

Vorig bericht: « Red Bull Racing verdacht van nieuwe chassis truc
Volgend bericht: Koop deze Mercedes 300 SL’S’ in Boxtel en… »

Lees Interacties

Reacties

  1. Dizono zegt

    8 november 2017 om 18:48

    Snel nog een 996 regelen alvorens het voor de gewone man echt niet meer te doen is dus..

    Login om te reageren
  2. trustmeiamanengineer zegt

    8 november 2017 om 18:53

    Een “bekend” en straks veelgebruikt systeem inbouwen lijkt me juist niet verstandig. Een beetje handige Harrie met slechte bedoelingen specialiseert zich “ff in het Porsche systeem en boort daarmee een mooie nieuwe markt aan. Ik denk dat je het de boefjes veel moeilijker maakt als ze in eerste instantie geen idee hebben wat ze kunnen verwachten qua beveiliging.

    Login om te reageren
  3. niezel zegt

    8 november 2017 om 18:58

    Batterij los koppelen en tracking is gedaan?!

    Login om te reageren
    • banaan7 zegt

      8 november 2017 om 20:58

      @niezel: ik neem aan dat je het onderhoud ook eerst aan moet geven

      Login om te reageren
    • b0z4 zegt

      9 november 2017 om 21:17

      @niezel: gps jammer en klaar..

      Login om te reageren
  4. Dutchdriftking zegt

    8 november 2017 om 19:15

    Mm een minder bekend systeem met meerdere gps signalen op diverse frequenties lijkt me beter.

    Login om te reageren
  5. seicilindri zegt

    8 november 2017 om 19:18

    Wat voegt dit toe aan de high tech track en trace systemen die al lang op de markt zijn en voor veel klassiekers een door de verzekering verplicht item ? O ja, winstmarge voor Porsche….

    Login om te reageren
  6. lincoln zegt

    8 november 2017 om 19:22

    Je kan ook heel NL vol planten met camera’s ..

    Login om te reageren
    • nicolasr zegt

      8 november 2017 om 19:46

      @lincoln: ..

      Login om te reageren
  7. moondustfocus zegt

    8 november 2017 om 19:30

    Reageert niet op accu’s ontkoppelen? Het eerste wat er dus zal gebeuren, de nachtgilde kijkt ook op Autoblog en hun conculega

    Login om te reageren
  8. maxidyne zegt

    8 november 2017 om 20:13

    Bearlock is nog altijd het beste tegen diefstal. Teveel werk om onklaar te maken. Al mijn auto’s en vrachtwagens zijn ermee uitgerust.

    Login om te reageren
    • rufctr01 zegt

      8 november 2017 om 20:36

      @maxidyne: jij snapt het

      Login om te reageren
    • fanboy zegt

      9 november 2017 om 09:57

      @maxidyne: Wat zijn gemiddeld de kosten om een auto hiermee uit te rusten? Tegen de 1000 euro?

      Ik denk wel dat er wat puristische figuren met oldtimers geen wijzigingen in het interieur willen.

      Login om te reageren
      • maxidyne zegt

        9 november 2017 om 11:15

        @fanboy: afhankelijk van de auto rond de 5-600 euro. Het enige wat je ziet is een slot in de middenconsole waar je een sleutel insteekt om het te vergrendelen/ontgrendelen. Bij mijn RS2/E46 330Ci en R129 320 zijn ze vrijwel uit het zicht geplaatst. Ik ben ook een purist, maar liever een slotje dan auto weg.

        Login om te reageren
  9. tarquesh zegt

    8 november 2017 om 23:06

    De perfecte autobeveiliging die financiëel voor een grote groep te betalen is, is een mooie uitdaging om uit te vinden.

    Een stalenbunker laten bouwen, en een beveiligingsbedrijf met personeel dat bij de stalenbunker wacht houd om je Koenigsegg’s en een exclusieve Ferrari te bewaken is 100% waterdicht, maar alleen te betalen door steenrijke petrolheads.
    Dus ik ga eens erover nadenken om de perfecte betaalbare antiautodiefstalsysteem te ontwerpen, dat natuurlijk niet door autodieven kan worden gekraakt zonder de eigenaar van de geïnstalleerde auto zijn of haar gezicht voor de facekey te houden.
    In het logo van het automerk op het stuurwiel zit de camera die alleen de eigenaar van de auto toestemming geeft de auto te kunnen starten en uitzetten. Software inladen kan niet met een labtop of een computer. Ook is er geen internet verbinding met de facekey mogelijk. Wil de dief de auto, dan moet je de eigenaar ook meenemen, en er gaat gelijk een alarmsignaal naar de hulpdiensten zoals politie.

    Login om te reageren
  10. tarquesh zegt

    8 november 2017 om 23:18

    Dan willen klassiekerbezitters niet graag zo’n moderne facekey op het stuurwiel, daar moet ik iets anders op verzinnen. Of dan ergens een bearlock onopvallend monteren, het lijkt me pijnlijk om te gaan knutselen aan je 911 targa uit 1974.

    Login om te reageren
  11. ghost zegt

    8 november 2017 om 23:28

    Ach ja, ik ben zeer benieuwd hoe “nieuw” dit nou werkelijk is. Zal wel weer een commerciële zet zijn.

    Login om te reageren
  12. jdeboer zegt

    9 november 2017 om 09:00

    Dus tot die tijd blijft het raadzaam om Limbabwe te mijden.
    Telkens als ik lees dat er weer eentje verdwenen is dan is het daar.

    Login om te reageren
  13. anakiet zegt

    9 november 2017 om 16:56

    Whahaha ik las: Politie ipv Porsche. Dacht gelijk dit wordt het grootste onzin artikel op autoblog tot nu toe.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North