• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

De Porsche Boxster Spyder is terug!

Auteur: ricardo, gepost 1 april 2015 om 03:00 – 35 Reacties

Afbeelding De Porsche Boxster Spyder is terug!Afbeelding De Porsche Boxster Spyder is terug!Afbeelding De Porsche Boxster Spyder is terug!Afbeelding De Porsche Boxster Spyder is terug!Afbeelding De Porsche Boxster Spyder is terug!Afbeelding De Porsche Boxster Spyder is terug!Afbeelding De Porsche Boxster Spyder is terug!Afbeelding De Porsche Boxster Spyder is terug!

Porsche Boxster Spyder
Het tentfeestje van Porsche krijgt een vervolg. Maak kennis met de nieuwe Porsche Boxster Spyder, voorzien van een gek dakje en de looks van de Cayman GT4.

Porsche trapt het cabrioseizoen af met een opvolger van de in 2009 gelanceerde Boxster Spyder. De tweezitter is opnieuw gemaakt met maximaal rijplezier als uitgangspunt. Oftewel een stoffen dakje dat louter met de hand kan worden open- en dichtgeklapt, en ook het wisselen van versnelling is ouderwets handwerk.

De Spyder-versie ligt 20 mm dichter op de weg dan de reguliere Boxster. Z’n vermogen krijgt hij van een 3.8-liter zescilinder met 375 pk. Vijfenvijftig pk meer dan de vorige versie en precies tien pferden minder dan Cayman GT4, het coupébroertje waar hij de voor- en achterkant van heeft geleend. De remmen komen weer van een 911 Carrera af. De Boxster Spyder zit in 4,5 seconden op de honderd, met een topsnelheid van 290 km/u. Het brandstofverbruik komt uit op een gemiddelde van 9,9 l/100 km.

Een specifiek gewicht noemt Porsche (nog) niet. Wel claimen de Duitsers dat ze hem extra licht hebben gemaakt, onder meer door audio en climate control weg te laten. Dit kan je overigens wel aanvinken op de optielijst. Zonder meerprijs.

De Boxster Spyder heeft een Nederlandse vanafprijs van 116.700 euro. Video op autojunk.

Ook interessant!

  • Porsche Boxster 25 Years rijtest
    Porsche Boxster 25 Years rijtest
  • Porsche Taycan RWD rijtest video
    Porsche Taycan RWD rijtest video
  • Maak een hypercar van je doodgewone Porsche Boxster
    Maak een hypercar van je doodgewone Porsche Boxster
  • Boxster Spyder 2.0
    Boxster Spyder 2.0 met viercilinder is extra puur

Nieuwste artikelen

  • Deze Lamborghini Temerario gooit zijn accu's in de prullenbak
    Deze Lamborghini Temerario gooit zijn accu’s in de prullenbak
  • Dynamische walrus zet indrukwekkend record neer
    Dynamische walrus zet indrukwekkend record neer
  • Verpest je Revuelto voor enkele tienduizenden euro's
    Verpest je Revuelto voor enkele tienduizenden euro’s
  • Meer dan 16.000 C3's en DS3's staan met stof op de oprit
    Meer dan 16.000 C3’s en DS3’s staan met stof op de oprit
FacebookTweetPinLinkedIn

boxster, Cabrio, new-york-2015, Porsche, spyder, Video

Vorig bericht: « Steeds meer particulieren sluiten private lease-contract
Volgend bericht: Nederland weer massaal in de file »

Lees Interacties

Reacties

  1. kevin82 zegt

    1 april 2015 om 05:40

    Veel mooier en dikker als de normale Boxster versie net als het vorige model trouwens.

    Login om te reageren
  2. escort77 zegt

    1 april 2015 om 06:22

    “Dit kan je overigens wel aanvinken op de optielijst. Zonder meerprijs.”

    Huh, bij Porsche iets zonder meerprijs? Alleen vandaag zeker?

    Login om te reageren
    • rikus zegt

      1 april 2015 om 06:54

      @escort77: inderdaad, waar is het addertje..

      Login om te reageren
    • p964 zegt

      1 april 2015 om 07:27

      @escort77: bij de eerste generatie GT3 was dit ook het geval, standaard zonder maar gratis airco en radio leverbaar.

      Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      1 april 2015 om 09:25

      @escort77: haha idd!

      Login om te reageren
    • fejjie zegt

      1 april 2015 om 10:22

      @escort77: De airco is niet gratis, die wordt betaald door de mensen die geen airco kiezen.

      Login om te reageren
    • lambo4all zegt

      1 april 2015 om 13:31

      @escort77: zonder meerprijs, dan hebben ze het wss al bij de basisprijs opgeteld.. 116k voor een boxter man, dan ben je toch helemaal geschoffeld als je dat gaat neerleggen.

      Login om te reageren
  3. smoked zegt

    1 april 2015 om 06:30

    Maar een Boxter is toch altijd een spyder? De dichte versie is gewoon een cayman?

    Login om te reageren
    • mrcarfreak zegt

      1 april 2015 om 08:16

      @smoked: nee de boxter spyder is den apart model.

      Login om te reageren
    • e1000bmw zegt

      1 april 2015 om 09:36

      @smoked: VAG-marketinglogica… ;)

      Login om te reageren
  4. rufctr01 zegt

    1 april 2015 om 06:34

    Gaaf! Alleen mag mij de climate control en het audio systeem er wel in blijven.

    Login om te reageren
  5. henkhupelschoten zegt

    1 april 2015 om 06:35

    Ben nooit kapot van de boxster geweest. Voor mijn gevoel kan je beter een tweedehandse kopen voor veel minder. Overigens doe mij maar een Alfa-Romeo 4C spider of een SLK 55 amg

    Login om te reageren
    • Jochen zegt

      1 april 2015 om 07:19

      @henkhupelschoten: ben het wel met je eens, maar dit de spyder. De spyder oogt wat mij betreft geweldig

      Login om te reageren
  6. sbas zegt

    1 april 2015 om 06:43

    Lekker hoor, vooral zonder de tent :-)

    Login om te reageren
  7. jpoers zegt

    1 april 2015 om 06:49

    Huh? Was die weg dan?
    En lekker makkelijk de claim hij is extra licht. Optioneel kunnen de motor en wielen ook gemonteerd worden.

    Login om te reageren
    • thomcarspotter zegt

      1 april 2015 om 07:35

      @jpoers: ja die was alleen bij de vorige generatie leverbaar en nog niet bij de huidige.

      Login om te reageren
  8. swordfish zegt

    1 april 2015 om 07:13

    @ricardo: ga slapen man :D posten om 03:00…

    Login om te reageren
  9. mrrallycross zegt

    1 april 2015 om 08:04

    Leuke auto, nou nog het vermogen van de gt4

    Login om te reageren
    • phaeton zegt

      1 april 2015 om 08:39

      @mrrallycross: Jij merkt in een auto 3% meer of minder vermogen?

      Login om te reageren
  10. scottishcarspotter2000 zegt

    1 april 2015 om 08:07

    De logica van dit model ontgaat me. Mij lijkt dat als je een echt scheurijzer wil, dat je een coupe neemt, want lichter en stijver, en een cabrio als je iets rustiger aan wil doen. Wat is dan het nut van een hardcore scheurcabrio?

    Login om te reageren
    • dikdraak zegt

      1 april 2015 om 08:32

      @scottishcarspotter2000: Dat de beleving in een cabrio toch net dat ene beetje intenser is dan in een coupé.

      Login om te reageren
      • scottishcarspotter2000 zegt

        4 april 2015 om 11:21

        @dikdraak: zit wat in

        Login om te reageren
  11. mashell zegt

    1 april 2015 om 08:58

    Wat een lelijk dak is het toch. Het lijkt op er op dat de voorruit ook helemaal niet vlakker staat dan bij de gewone Boxster. Volgens mij ben je met een gewone Boxster beter af, mooier en goedkoper.

    Login om te reageren
    • clarkson zegt

      1 april 2015 om 09:18

      @mashell: Als je dat dak lelijk vindt, dan haal je hem er af. lijkt mij ook de bedoeling van zo’n auto

      Login om te reageren
  12. windhoekgokarting zegt

    1 april 2015 om 09:07

    Het nut van dit model is puur voor de “track day” UK market en “sunny states” USA die weinig regen hebben, het dakje met de hand dicht doen….dat doen alleen mensen die of track racing doen (Boxster zeer populair in die markt) of altijd mooi weer hebben. De naam is idd verwarrend en was het altijd al. Mijn normale Boxster S is ook een spyder maar de kap gaat tot 50km/h elektrisch open en dicht. Wel zo handig. En oh ja btw de Boxsters rijden beter dan een 911! Midden motor is nou eenmaal superieur.

    Login om te reageren
    • 888natan zegt

      1 april 2015 om 09:34

      @windhoekgokarting: en ja, ‘wat je hebt verdedig je ook’ zullen we maar weer zeggen.

      Login om te reageren
  13. Dutchdriftking zegt

    1 april 2015 om 09:25

    wat een heerlijk detail is die ducktail toch! blijft geniaal!

    Login om te reageren
  14. mazdarx zegt

    1 april 2015 om 09:33

    Doe mij maar de coupé… Ik vind een cabrio Porsche er niet uit zien eerlijk gezegd.

    Login om te reageren
  15. e1000bmw zegt

    1 april 2015 om 09:38

    De toevoeging Speedster was meer op z’n plaats geweest dan “Spyder”…

    Login om te reageren
    • gtwillem zegt

      1 april 2015 om 10:24

      @e1000bmw523i: nee. De Speedsters zijn altijd 911 derivaten. Spyder verwijst naar de geestelijke voorvader van de Boxster, de Porsche 550A Spyder uit volgens mij 1954.

      Dat was een kale sportwagen met middenmotor. Dus op zich is de naam Spyder best goed gekozen.

      Login om te reageren
      • Arnoud zegt

        1 april 2015 om 10:49

        @gtwillem:
        Er was ook een 356 Speedster. Dus die term is niet exclusief voor de 911.

        Login om te reageren
        • gtwillem zegt

          1 april 2015 om 11:44

          @Original_Arnoud: 356/911 is potatoe – potatoe. Gewoon de opvolger.

          Login om te reageren
  16. trustmeiamanengineer zegt

    1 april 2015 om 09:45

    Ben absoluut geen Porsche fan, maar dit is gaaf. Toch zou ik een Alfa 4C Spider nemen.

    Login om te reageren
  17. Arnoud zegt

    1 april 2015 om 09:49

    @ricardo

    http://m.youtube.com/watch?v=FCPXWBSr98E

    Slapeloosheid much?

    Login om te reageren
  18. ericd zegt

    1 april 2015 om 12:48

    Mooiste zou zijn: een targa met een manueel verwijderbaar (carbon) dakkie die je dan in het vooronder moet stoppen. Yep, net zoals bij de 930 in de 80-er jaren.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North