• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Porsche Carrera S met PDK doet ‘Ring’ in 7:50

Auteur: robbie, gepost 19 juni 2008 om 13:03 – 75 Reacties

Porsche 911 Carrera S

Aangezien je met het blote oog niet kan zien dat de Porsche 911 onlangs gefacelift is moest Porsche iets anders bedenken om te bewijzen dat deze vernieuwde 997 toch echt beter is dan zijn voorganger. En hoe kan je dat nou beter doen dan met een rondje Nürburgring? En dus nam Porsche drie 911jes mee naar de Ring om ze eens aan de tand te voelen. En de resultaten?

De snelste was een 911 Carrera S met PDK (Porsche’s variant van DSG) in een tijd van 7:50. Op de tweede plaats vinden we een wederom een Carrera S, maar dan met een handbak en die deed er 7:58 over. Tot slot hadden ze ook nog een pre-facelift Carrera S meegenomen en die deed 8:02 over een rondje ring.

Dit zijn natuurlijk nog geen Nissan GT-R tijden (7:29), maar het beloofd wel wat voor de vernieuwde 911 Turbo, GT3 en GT2 die nog onthuld moeten worden. (via: edmunds.com)

Ook interessant!

  • 911 SC door Porsche in ere hersteld
  • Mijn Auto: Porsche 911 Carrera CS van Arjen
  • Porsche 911 Sport Classic
    Porsche 911 Sport Classic maakt comeback
  • Porsche 911 Edition 50 Years Porsche Design
    Porsche 911 Edition 50 Years Porsche Design: nu al tijdloos?

Nieuwste artikelen

  • Buitenkansje: koop deze unieke AMG op Marktplaats!
  • Gespot – De nieuwe Vanquish in het kwadraat
  • R8-bestuurder wordt bijna gespiest bij crash in Hendrik-Ido-Ambacht
  • Politiehelikopter stopt dronken automobilist bij Lelystad
FacebookTweetPinLinkedIn

911, 997, carrera, nurburgring, Porsche

Vorig bericht: « Het rode gevaar: Mercedes SL500 by Ai Design
Volgend bericht: Gloednieuwe Audi A4 door vandalen met terpentine overgoten [updated] »

Lees Interacties

Reacties

  1. Arnoud zegt

    19 juni 2008 om 13:05

    Zwaai zwaai GT-R. Lang leve de 911 Turbo. Mark my words.

    Login om te reageren
  2. Julian zegt

    19 juni 2008 om 13:07

    Jemig, wat geilen ze hier toch op die lelijke gtr

    Login om te reageren
  3. Henne zegt

    19 juni 2008 om 13:10

    Lol, zijn bijna F1 tijden van uit de stille tijd…

    Login om te reageren
  4. GOD zegt

    19 juni 2008 om 13:11

    zeer nette tijd

    Login om te reageren
  5. markieanta zegt

    19 juni 2008 om 13:11

    Jemig wat geilen ze hier toch allemaal op die klote Porsches…

    Login om te reageren
  6. DonDito zegt

    19 juni 2008 om 13:12

    Als ik het voor het kiezen had werd het hoe dan ook een Porsche…
    Perfectie op wielen…

    Login om te reageren
  7. hans zegt

    19 juni 2008 om 13:14

    de GTR dat is Nissan, “NISSAN”, hoor je het al??

    “Porsche” dat zegt genoeg

    Login om te reageren
  8. Bart zegt

    19 juni 2008 om 13:19

    Wacht tot ze de GT2 eens loslaten, GTR kan naar huis gaan janken dan …

    Porsche is UBER !!!

    Login om te reageren
  9. stefan zegt

    19 juni 2008 om 13:21

    Porsche zal met de turbo dan zeker wel met de gt3 en gt2 die Nissan ff terug op zijn plek zette. De Nürburgring is porsche terein and will always bie.

    Login om te reageren
  10. Mardec zegt

    19 juni 2008 om 13:24

    De GTR is inderdaad oerlelijk. Geef mij maar een mooie 911 turbotje

    Login om te reageren
  11. Racer X zegt

    19 juni 2008 om 13:27

    Apart dat de GT2 zo’n beetje net op straat te bewonderen is en binnenkort alweer gefacelift gaat worden. Ik ben benieuwd wat de overige versies gaan brengen, Porsche blijft voor mij de perfecte sportwagen.

    Login om te reageren
  12. ir.arch zegt

    19 juni 2008 om 13:29

    Als ze hun tijd al 44 jaar niet meer in het design steken moeten ze zich toch ergens anders mee bezig houden. Desalniettemin knap van de platte kever met de motor op de ‘verkeerde’ plaats.

    Login om te reageren
  13. W!d zegt

    19 juni 2008 om 13:31

    uh.. nou, prijs exclusief de opties (wel eens de prijslijst daarvan bekeken, je lacht je dubbel) is zelfs hoger. Daarnaast moet de turbo nog maar eens een halve minuut sneller rijden dan de nissan.. dan praten we verder

    Login om te reageren
  14. kadett rijdt beter zegt

    19 juni 2008 om 13:31

    Zwaai zwaai 911 Turbo!

    Lang leve de GT-R V-spec…

    Login om te reageren
  15. W!d zegt

    19 juni 2008 om 13:32

    ik bedoel een halve minuut sneller rijden dan ce carrera S, dan is hij sneller dan de nissan..

    En over emotie? in beide auto’s zit niet veel emotie, dan moet je bij de italianen of engelsen zijn..

    Login om te reageren
  16. VinnieG zegt

    19 juni 2008 om 13:39

    wel eens’t geluid van zo’n carrera S met sport uitlaatje gehoord? ik vind dat redelijk wat emotie hoor!

    de enige emotie die die engelsen in brengen is de emotie dat je vaker je pinpas moet trekken om de rekening te betalen omdat je wagen het weer eens neit doet.

    Login om te reageren
  17. Peter zegt

    19 juni 2008 om 13:43

    moeten we dan eeuwig een gt-r met een plat geslagen kever gaan vergelijken?

    Login om te reageren
  18. RubenBaeten zegt

    19 juni 2008 om 13:44

    Doe mij maar een Veyron!

    Oh nee, dat had hier niks mee te maken…

    Login om te reageren
  19. Racer X zegt

    19 juni 2008 om 13:45

    @ Ruben Baeten

    Ook een platgeslagen kever? ;)

    Login om te reageren
  20. tommie zegt

    19 juni 2008 om 13:46

    Porsche word van oudsher altijd al geassocieerd met snelle sportwagens en Nissan met betaalbare auto’s en daarom klinkt de naam Porsche anders (en ja uiteraard ook omdat het een andere naam is).
    Waarom is het voor velen zo moeilijk om te accepteren dat een Japanner de Porsche het nakijken geeft?
    Maar net als de meeste autobladen kun je het dan nog op restwaarde en uitstraling gooien.
    Ook zij hebben meestal moeite om gewoontes te doorbreken.
    Vergeet niet dat de styling van de 911 ook niet ieders smaak is net als die van de GT-R.
    Mooie test tussen de 911 turbo en de GT-r V-spec, heerlijk.

    Login om te reageren
  21. The Rooster zegt

    19 juni 2008 om 13:47

    Porsche is Premium, Nissan niet :D

    Login om te reageren
  22. Jan-Jaap-Karel-Kees zegt

    19 juni 2008 om 13:48

    @ hans
    Ik weet niet of je het weet maar nissan maakte al skyline gt-r 5 jaar na de eerste 911. Dat is ook al bijna 40 jaar historie. Ik denk dat “Nissan GT-R”in Japan meer ontzag inboezemt dan “Porsche 911″…

    Login om te reageren
  23. Silverarrow zegt

    19 juni 2008 om 13:52

    Het zou wel machtig zijn, de GT-R lijkt alle natuur- en autowetten te breken, slacht de gevestigde orde (lees: Porsche) af en vervolgens komt Porsche doodleuk met wat gefacelifte versies die op hun beurt de GT-R’s even de les lezen.

    “Waz? Nizzan haz creaitet ein Porsche-killer?”
    *Spoedoverleg in vergaderkamer*
    “Eat thiz, yoe annoying litthle Japaneze!”

    Login om te reageren
  24. RScosworth zegt

    19 juni 2008 om 13:56

    Porsche is niet premium. Welke premiumfabrikant gaat er nu de strijd aan met een Nissan. :lol:

    Login om te reageren
  25. VonStroke zegt

    19 juni 2008 om 13:59

    Haantjesgedrag! Ik zou nooit een auto kopen vanwege zijn tijd op de Ring. 90% van diegene die zo’n auto’s kopen doen de Ring zelf nog niet onder de 10 minuten :P

    Login om te reageren
  26. JP West zegt

    19 juni 2008 om 14:04

    Lord of the Ring

    Login om te reageren
  27. Roadronner zegt

    19 juni 2008 om 14:09

    En wat zijn de oude ronde-tijden als ik vragen mag? Nu kun je nóg geen oordeel vellen over de vernieuwde 911 ;)

    Login om te reageren
  28. XytraS zegt

    19 juni 2008 om 14:11

    Ik snap al dat gediscussieer over de merknamen niet echt goed^^.
    Wat mij aan een auto interesseert is hoe goed ie is. En idd, bij het ene merk heb je al wat meer zekerheid (bvb Porsche) dan bij een ander (bvb Nissan) dat het wel degelijk een sportieve wagen is die zijn naam eer aan doet.

    Maar hoewel de 911 en GTR beiden geheel verschillende auto’s zijn, hebben ze volgens mij allebei recht op de titel sportwagen en maken ze die ook waar. De kwestie dewelke je goed vindt, is enkel afhankelijk van je eigen smaak (en soms is die heel subjectief).

    Zelf rij ik met een saxo 1.6 16V, die heb ik nieuw gekocht en voor dat geld had ik ook een dikke 2dehands Beemer kunnen kopen, dit had me bij de leek zonder twijfel heel wat meer ‘street credibility’ opgeleverd.
    Ik heb echter karakter van mezelf en heb geen penisverlenger nodig om me goed te voelen, dat is reden 1, reden 2 is dat ik er vrij zeker van ben dat mijn sax me veel meer rijplezier geeft dan een 2dehands 1.6 of het mag zelfs nog 2.0 Beemer zijn. (en ja, ik heb met een 2.0 3 klasse van een vriend gereden, dus ik kan wel degelijk echt vergelijken)

    Het enige dat me interesseert in een auto is hoe goed hij rijdt, niet van welk merk hij is…

    Zelf ben ik ook een Porsche fan, maar kan zeker en vast bewondering opbrengen voor de geweldige prestatie die Nissan blijkbaar heeft kunnen leveren, nuff said…

    Login om te reageren
  29. PCCB zegt

    19 juni 2008 om 14:21

    Even terug over de nieuwe 911: is er een betrouwbare bron die bevestigt dat de Turbo en de GT2 ook gefacelift zullen worden? Tot op heden is dit nog nooit gebeurd. Bovendien is de GT2 amper gelanceerd, en de Turbo is ook nog maar 2 jaar op de straten te zien…

    Login om te reageren
  30. Blitz zegt

    19 juni 2008 om 14:34

    HAhahaH al die Porsche fanboys hier… leuk… maar de GTR is onsterfelijk…. die nieuwe Porsches gaan nooit standaard de 7.29 halen op de ring… HAHAhAhAHAH komen misschien wel dichtbij… maar eerst even wachten op de GT-R V-spec…. Dan kan die de strijd aan met de GT2 en GT3…. als een standaard GTR al 7.29 doet… wat zou die V-Spec neerzetten?? Hmmmm… Nog even afwachten dus jongens, voordat jullie hoogmoed krijgen… :)

    Login om te reageren
  31. Pixed zegt

    19 juni 2008 om 14:34

    Een tijdje terug veegde zelfs de Audi R8 de vloer aan met de Porsche in een uitzending van Top gear.
    En we weten ondertussen al dat de GT-R de R8 de baas kan (althans de V8…)

    Over de restwaarde van een Porsche tov een Nissan GT-R zou ik me geen zorgen maken. De Nissan zal zo weinig verkocht worden dat hij exclusief zal blijven.
    En o ja, de GT-R doet mee in de nieuwe F&F4.
    En voor de Porshisten, ook een Cayman komt aan de aftrap van F&F4

    Login om te reageren
  32. Guan zegt

    19 juni 2008 om 14:38

    Hahaha loopt er hier iemand rond die aangeeft dat hij er belang aan hecht dat een auto goed is, verklaart dat je op dit punt bij Nissan niet genoeg zekerheid hebt, om vervolgens een Citroen te kopen.
    Dat je deze ook verkiest boven een BMW vind ik allemaal erg merkwaardig, wanneer je met onderzoeksresultaten kunt komen die aangeven dat genoemde merken minder betrouwbaar zijn dan Citroen, dan ga ik mn penis laten verlengen en ook een saxo kopen.

    Elke leek gebruikt overigens ‘klasse’ bij de type aanduiding van een Mercedes, en ‘serie’ bij die van een BMW. Maar dat terzijde.

    Login om te reageren
  33. Th!nk Tank zegt

    19 juni 2008 om 14:39

    So what? Vandaag is die Skyline (hihi, hoeveel mensen heb ik nu tegen de broek gepist?) :lol: de snelste, morgen de 911 Turbo en overmorgen de ZR-1…

    Login om te reageren
  34. CSL zegt

    19 juni 2008 om 14:42

    7:50 is een hele goeie tijd voor een carrera S.
    Dus die 385pk en de dubbele koppeling doen hun werk goed.

    Login om te reageren
  35. W!d zegt

    19 juni 2008 om 14:53

    @VinnieG.. dus een sportuitlaat is emotie?

    Emotie betekent voor mij gevoel.. zoals een TVR, als je er in zit dan weet je dat het kapot gaat, maar dat maakt niet uit, want het is een TVR. Bij duitsers en japanners moet het über degelijk zijn. Ik zeg niet dat het slecht is, maar het is geen emotie!

    Login om te reageren
  36. bp_STI zegt

    19 juni 2008 om 14:54

    mensen leer eens breder denken het lijkt wel dat je als autoliefhebber porsch mooi moet vinden dat je jappaners niet goed of mooi mag vinden dat duitse auto’s de beste zijn en italiaanse de mooiste das toch echt cliché leer eens wat ruimer denken en heb een eigen mening i.p.v mee te lopen met wat andere zeggen

    Login om te reageren
  37. CSL zegt

    19 juni 2008 om 15:02

    @W!d
    Ik heb nog een fiets die constant kapot gaat. Mischien iets voor jou?
    Zal wel erg veel emotie opleveren bij je!!

    Login om te reageren
  38. W!d zegt

    19 juni 2008 om 15:10

    @CSL: het gaat er om dat het niet uit maakt dat het kapot gaat.. ik heb een mini die constant stuk is, maar heb met die auto veel meer dan met mijn A3..

    Beide auto’s zijn geperfectioneerd tot in detail en aan beide auto’s mankeert helemaal niets.. maar that’s it.. en als ik dus rationeel moest kiezen zou ik dus voor de Nissan gaan.

    Login om te reageren
  39. Arnoud zegt

    19 juni 2008 om 15:12

    @ Alle GT-R fetisjisten hier:

    Na dat Nissan met de GT-R V-spec is gekomen, komt Porsche met de 911 Turbo S en blijft Porsche gewoon de baas in de Groene Hel.

    Login om te reageren
  40. Guan zegt

    19 juni 2008 om 15:14

    @CSL je vergeet erbij te vertellen wat voor fiets het is, want dàt bepaald de emotie, niet het feit dat hij kapot gaat.
    Toen mn zus perse een ‘omoe’ fiets wilde begreep ik daar ook niets van: Geen versnellingen, geen handremmen, achterlijke zithouding enz… Maar dat was dus emotie.

    Maar ik vraag me af of je het wílt begrijpen..

    Login om te reageren
  41. Blitz zegt

    19 juni 2008 om 15:21

    @Arnoud

    En toen werd je wakker… :)

    Login om te reageren
  42. W!d zegt

    19 juni 2008 om 15:29

    @Guan: jij begrijpt het ;)

    Login om te reageren
  43. Blitz zegt

    19 juni 2008 om 15:30

    @Arnoud

    http://en.wikipedia.org/wiki/Nordschleife_fastest_lap_times

    Kijk daar maar even naar de tijden van Porsche…. snelste Porsche naast de Carrera GT is een GT3 (standaard) tijd: 7.42… Turbo zit ergens bij de 7.50 ofzo… denk je echt dat de nieuwe turbo 30 of 25 seconden sneller zal zijn dan zijn voorganger??? Denk het niet…. de GT3 of GT2 zullen zeker dichtbij komen maar denk niet dat ze sneller zullen gaan….

    Login om te reageren
  44. XytraS zegt

    19 juni 2008 om 15:44

    @ Guan:

    haha, er loopt hier iemand rond die zelfs nog niet kan lezen^^, begrijpend lezen wordt btw al aangeleerd in het 1ste leerjaar…
    “verklaart dat je op dit punt bij Nissan niet genoeg zekerheid hebt, om vervolgens een Citroen te kopen.”

    Wat ik zei, mijn analfabete vriend^^, is dit: “bij het ene merk heb je al wat meer zekerheid (bvb Porsche) dan bij een ander (bvb Nissan) dat het wel degelijk een sportieve wagen is die zijn naam eer aan doet”

    En iedereen die wel kan lezen zal begrijpen dat ik in deze zin met ‘zekerheid’ bezig ben over de perceptie van sportiviteit. Wat dus wil zeggen dat je bij Porsche direct aan sportiviteit denkt en bij Nissan niet, hoewel ze in realiteit beiden even sportief kunnen zijn.

    Verder maakt het feit of de ene auto betrouwbaarder is dan de andere geen zak uit als men spreekt over hoe goed ie rijdt. (prestaties, wegligging, gevoel)

    En idd, je geweldig opmerkingsvermogen (ahum) heeft gezien dat ik ‘klasse’ ipv ‘reeks’ heb getypt, dat had ik na het posten van de tekst ook door, maar valt dan nog moeilijk te veranderen.
    Ik maak echter liever die ‘leken’fout, dan de loze commentaar die jij geeft ;)

    Dus mss, ’t is maar een tip natuurlijk, even proberen nadenken eer je commentaar geeft, blijkbaar nog een stapje te hoog gegrepen voor jou op dit moment^^

    Login om te reageren
  45. RenJie zegt

    19 juni 2008 om 16:30

    @ robbie ;)
    “het beloofd” = het belooft

    Login om te reageren
  46. Baztrd zegt

    19 juni 2008 om 16:36

    Kunnen we zo langzamerhand niet gewoon vaststellen dat een GT-R belachelijk snel is voor zijn geld.

    En dat dat hem niet beter of minder maakt dan een Porsche, maar anders?

    Oh en Porsche is zeker een premium-merk, maar wel een beetje de “instapper” onder de grote sportwagenfabrikanten. Voor de fantasieloze extraverteling :P

    En Nissan is inderdaad niet premium. Daarom is de GT-R dus ook zo goedkoop…

    En welke je leuker vind, mooier vind, wil hebben, dat moet je helemaal zelf weten :D

    Behalve als je het circuit op wil en zo goedkoop mogelijk zoveel mogelijk kans om te winnen wil hebben… dan moet je dus een GT-R kopen, niet een Porsche. Maar als je indruk wil maken op de golfbaan is dat precies andersom ;) T’is maar waar het je om te doen is!

    Login om te reageren
  47. wotevajjjj zegt

    19 juni 2008 om 16:42

    is tog normaal ? als en ik zeg als de 997 turbo of gt3 sneller is als de gt-r komt nissan met de v spec ,
    als de gt2 sneller zou zyn dan de vspec komt nisaan met de nurburgring edition (hebben ze porsche met de r34 ook gelapt)
    en als die nurburgring edition dan sneller is als de gt2 heeft porsche nx meer over

    Login om te reageren
  48. Willem zegt

    19 juni 2008 om 16:47

    GT3RS FTW! en natuurlijk de straatlegale GT2 .. wat een wagens
    * de GT3 RS is niet straatlegaal?

    Login om te reageren
  49. Matthias zegt

    19 juni 2008 om 16:48

    Er zijn hier toch nog mensen die in mirakels geloven.

    Login om te reageren
  50. RenJie zegt

    19 juni 2008 om 16:55

    @Willem

    doe nog wat kennis op, voordat je in het rond begint te schreeuwen. ;)

    Login om te reageren
  51. Heyhuub zegt

    19 juni 2008 om 16:58

    @Willem

    DE GT3 RS is wel degelijk straatlegaal.
    Er is geen niet-straatlegale versie van de GT2 voor zo ver ik weet.

    Login om te reageren
  52. Corrado vr6 slc zegt

    19 juni 2008 om 16:59

    Tja die Nissan is wel bruut snel maar doe mij dan toch maar een Porsche.

    Login om te reageren
  53. papichulo zegt

    19 juni 2008 om 17:06

    Inderdaad, opzouten met die zakjapanner.

    Login om te reageren
  54. rob zegt

    19 juni 2008 om 17:12

    niet zo zeuren over porsche of nissan lees dat nou al maanden hier,je vind een porsche bruut of een nissan lkr boeie,allebei hebben ze zo hun eigen charme,porsche de klassieker nissan de newkid.

    Login om te reageren
  55. RenesisHP zegt

    19 juni 2008 om 17:16

    @rob.

    Nissan de new kid??? Dude, ken je klassiekers. :shock:

    Login om te reageren
  56. RenesisHP zegt

    19 juni 2008 om 17:20

    Porsche blijft gewoon lekker doorgaan met de 911. Daar zijn ze ook het best in. Eigenlijk is dit model i.m.o. een tijdloze schoonheid in elke vorm. Zelfs de lelijke. Het is alleen jammer dat er zo verschrikkelijk veel van rondrijden. Aan de andere kant, voor de liefhebbers des te leuker. ;)

    Login om te reageren
  57. Mairsil zegt

    19 juni 2008 om 17:22

    @mx5/rx8owner

    Ik denk dat Porsche-liefhebbers gewoon wat verward raken als een nieuw model er niet exact hetzelfde uitziet als alle voorgaande versies, en dat ze daardoor de link tussen de nieuwe GT-R en de oudere incarnaties niet gelegd hebben.

    Login om te reageren
  58. RenesisHP zegt

    19 juni 2008 om 17:29

    @Mairsil.

    hahaha, grote kans op. :lol:

    Login om te reageren
  59. AHR zegt

    19 juni 2008 om 17:44

    Stefan Bellof…….. zonde dat die jongen zo vroeg is overleden!!

    On topic:
    Ik vind de vergelijking tussen Porsche en Nissan nogal scheef gaan… Maar ik vind de 997 en de GT-R allebei superauto’s

    Login om te reageren
  60. Maghrebi zegt

    19 juni 2008 om 18:59

    Porsche is altijd ene pure volbloed racer.

    En nissan …. ja nissan maakt nissans, niks bijzonder

    Login om te reageren
  61. Ganryu zegt

    19 juni 2008 om 20:34

    Mahhrebi,

    Blijkbaar is de GT-R meer volbloed racer dan de Porsche…of is de GT-R een nieuw begrip voor je?

    Login om te reageren
  62. Scuderia zegt

    19 juni 2008 om 21:03

    Nieuwe 911 Turbo blaast de GT-R Helemaal suf.
    Doet hij nu ook al..
    Trouwens erg nette tijden 7:50! Heel netjes!
    911 is niet te verslaan.

    Login om te reageren
  63. w0o0dy zegt

    19 juni 2008 om 21:16

    Toch wel grappig dat eerst alle Porsche fans roepen dat iedereen toch voor de Porsche zal kiezen maar Porsche zelf kennelijk wel de bedreigingen serieus neemt en er een extra schep bovenop doet….. Dat is nou waar concurrentie om draait. Als je geklopt wordt dan ga je niet lopen zeiken, maar doe je wat er nodig is om de concurrent weer te snel af te kunnen zijn….

    Login om te reageren
  64. V-Spec zegt

    19 juni 2008 om 23:19

    Pppffff gaan we weer!

    Voor de zoveelste keer: de GT-R is in de markt gezet tegenover de Porsche Turbo die momenteel een flink pak slaag krijgt. Beide zijn straatauto’s met twee turbo’s.
    De GT-R met een GT-3 vergelijken is onzin, want dat ding is zo kaal als het achterwerk van Sinterklaas en gemaakt voor het circuit. Beetje simpel om auto’s uit een andere klasse naar voren te halen in alle wanhoop om de GT-R te overtreffen.
    En de GT-R met een GT2 vergelijken?? Kom op zeg! De GT2 van Porsche is ruim 2x zo duur! Als Nissan een wagen zou maken met dezelfde verkoopprijs voor ogen kunnen we allemaal raden dat we wederom versteld zullen staan van de (nog betere) prestaties! Stuur de GT-R naar huistuner NISMO (te vergelijken met M en AMG) voor een S-, R- of Z-tune-kuur en de kenners begrijpen wat ik bedoel.
    En anders zijn er altijd nog de overige Japanse tuners waar wij in NL helaas weinig/nix van horen: HKS, Blitz, Mine’s, Jun, Top Secret, Amuse, MCR, GReddy, RE Amiya. Al deze jongens doen met de Nissan GT-R, wat Gemballa en TechArt kunnen met Porsche’s.

    Feit is dat de gevestigde orde op de Ring (Porsche) het flink benauwd krijgt van nieuwkomers op de Ring zoals de GT-R en de Corvette Z06 en ZR1! Deze nieuwelingen zijn vele malen goedkoper en toch bieden spectaculaire prestaties! Petje af voor de ontwikkeling, lef en resultaat!
    Laat Porsche eerst maar eens van dat achterhaalde Kever-concept afstappen, met een nieuw design komen én een auto ontwikkelen met dezelfde prestaties als de GT-R en ZR1 voor dezelfde prijs!! Dan krijgt ook Porsche mijn respect weer als ze zoiets voor elkaar krijgen. Maar knipperlichten van de 911 veranderen van hoekig (pre-facelift) naar rond (face-lift).. Daar zakt m’n broek echt van af! Ga toch weg zeg, is dat het enige dat ze kunnen qua design?!

    En jongens, verdiep je eens in de historie van de Skyline GT-R en zoek wat verder terug dan films als The Fast & The Furious waar jullie waarschijnlijk voor het eerst de Skyline R34 GT-R zagen. Dan zul je zien dat de GT-R in eigen land minstens net zo’n lange historie heeft als de 911 en de Corvette!

    Login om te reageren
  65. Blitz zegt

    20 juni 2008 om 10:40

    @Scuderia

    Dat is lul koek vriend…. De huidige Turbo doet een rondje in 7.50+….. Ik kan het niet geloven dat de nieuwkomer 20 seconde sneller zal zijn dan zijn voorganger… en als je mij niet gelooft…. kijk hier maar…

    http://en.wikipedia.org/wiki/Nordschleife_fastest_lap_times

    Login om te reageren
  66. Heyhuub zegt

    20 juni 2008 om 10:44

    @V-spec

    De huidige GT3 is uitstekend geschikt voor het dagelijkse gebruik en naar wat ik gelezen heb nog comfortabeler geveerd dan de GT-R.

    Login om te reageren
  67. Ferdinand zegt

    20 juni 2008 om 14:41

    @ Blitz

    De 911 Turbo uit de tabbel is de Turbo met 420 pk, wat dus betekent dat het de 996 turbo is. Niet de nieuwe dus! Je zou misschien ook even kunnen nadenken i.p.v Porsche afkraken. In het artikel (waar het hier eigenlijk om gaat) staat dat de huidige 911 carrera s met pdk met 385 pk een rondje doet in 7.50 minuten (mooie tijd!). De huidige Turbo heeft 480 pk en een hoog koppel (620 nm, 680 met overboost), dus die zal het sneller doen dan 7.50 minuten. En zoals jij vermelde dat de snelste Porsche naast de Carrera GT een gt3 is klopt ook al niet, want het is de GT2. En waarom “naast” de Carrera GT. Dat is toch ook een Porsche! Of kun je het niet hebben dat die veel mooier is en een beter geluid heeft?? Naast dit alles vraag ik me af of jij een keer in een huidige Porsche heb gereden. Moet je misschien maar een keer gaan doen, krijg je misschien een beetje respect voor Porsche. En ja, ik heb wel respect voor de GT-R. Maar wat ook nog leuk is om te weten: die Jappen hebben bij de ontwikkeling van de GT-R constant de 997 Turbo erbij gehaald. Misschien daarom dus 4-wielaandrijving en een 6-cilinder twin-turbo motor (geen boxermotor want dat zou teveel opvallen). Zonder de 997 Turbo zouden ze dus misschien niet eens zo een goede Nissan kunnen maken. Zo kan ik nog wel even doorgaan, maar ik hoop dat de boodschap duidelijk is. Respect voor Porsche!!

    Login om te reageren
  68. Blitz zegt

    20 juni 2008 om 15:26

    @Ferdinand

    Ik heb respect voor Porsche en Nissan en nog meer merken. Maar waar ik niet tegen kan is de fanboys die alleen naar 1 merk kijken en denken dat dat en ALEEN dat de beste auto of merk is. En ik dacht al dat de 911 turbo in dat tabel de oude was… maar die tijd kan je in ieder geval als maatstaaf gebruiken voor de nieuwe… en over snelste Porsche… bedoel ik dan op de ring vanuit dat tabel kan je zien dat de GT3 het sneller heeft gedaan dan de GT2….. En naast de Carrera GT bedoel ik dus dat de Carrera GT een Super auto is en een ander klasse dan de GT-R…. daarom zij ik “naast”….. Oh man… mensen hier lezen alleen wat ze willen lezen… Jij bent zeker ook een fanboy… en “just for the record”… vind ik de Carrera GT een van de mooiste autos die er op dit moment is… en het geluid wat er uitkomt is gewoon muziek in mijn oren… Dus ga niet zeggen dat ik geen respect voor Porsche heb want dan heb je het fout.

    Login om te reageren
  69. Blitz zegt

    20 juni 2008 om 15:55

    @Ferdinand

    Je hebt gelijk de 997 Turbo is sneller….. 7.40…. maar toch nog niet zo snel als de GT-R…. en zal de nieuwe echt 11 seconden sneller zijn dan de huidige??? Bron staat hieronder vriend…. Enjoy!!!

    http://www.supercars.net/PitLane?viewThread=y&gID=3&fID=0&tID=10073

    Login om te reageren
  70. marco zegt

    20 juni 2008 om 18:28

    @ Julian : en wat zijn we toch jaloers op de GT-R

    @ Arnoud : de Carrera GT met 600pk krijgt de tijd nog nie gepakt.dus turbo en gt3 nooit niet

    @ markieanta: ik denk dat hier allemaal 12 jarige pubers zijn met porsche en lambo posters aan de muur.die niks anders kennen of willen kennen.

    @ hans : maar het zogenaamde grote porsche kan de zogezegde stomme Nissan toch nie gepakt krijge. hahahahahaha

    @ Arnoud : ze blijven niet de baas want das Nissan nu op de ring

    Login om te reageren
  71. PCCB zegt

    20 juni 2008 om 19:56

    Wat een loze discussie. De GTR is een schitterende machine. Ikzelf prefereer de Turbo, maar dat heeft niets te maken met eender welke rondetijd ook.
    Zij die de Nissan prefereren, ik groet u!

    Hoe was het ook al weer ? “De gustibus et coloribus…?”

    Login om te reageren
  72. AMG Black Series rulezzz zegt

    25 juni 2008 om 16:55

    Gewoon de 911 turbo tegen de GTR

    Login om te reageren
  73. bozewolf zegt

    25 juni 2008 om 18:57

    @ Ferdinand:

    Nissan heeft gekozen voor 4wd en twin-turbo’s omdat ze naar de 997 Turbo keken?

    GT-R’s hebben sinds 1989 al 4wd en een TT set-up, man…ga toch fietsen.

    De reden, denk ik, dat de GT-R sneller is, en zal zijn, dan de Porsche’s is omdat Nissan bruut veel ervaring heeft met dit soort (prestatie gerichte) AWD systemen. Porsche gewoon minder. Die zijn van de achterwielaangedreven gevoelsauto’s.

    Login om te reageren
  74. w0o0dy zegt

    5 juli 2008 om 17:04

    De eerste rijtesten op video (autocar en drivers republic) laten zien dat er weer een boel verbeterd is, maar dat het niet allemaal zo’n grote verbetering is. Klinkt raar? Let me explain: Lof en kritiek is er op de motor, sterk en goede response, maar ook (tot zo’n 3500 toeren) te weinig het karakteristieke karakter en geluid van een boxer motor.

    Daarnaast is men kritisch over de bediening van de PDK bak. Het van je af duwen voor opschakelen en naar je toe halen (beide naar keuze met links of rechts) voelt voor Chris Harris en Steve Sutcliffe niet intuitief aan. Verder blijkt de 7-speed bak een 6-speed bak met overdrive (maar da’s ok volgens Chris).

    Wat wel maf is, dat is dat de bak in Sport-mode schakelt met een beetje een ruk… en dat die niet komt van de techniek die het niet bij kan houden of zo… maar dat ze dat hebben ingebouwd voor een extra sportief gevoel…... In bochten blijkt de auto het namelijk niet te doen, omdat de g-sensor de bak er van weerhoudt. Goede zaak want anders krijg je een plotselinge onbalans in de aandrijflijn in een bocht….. Rare jongens die techneuten bij Porsche.

    Login om te reageren
  75. Onehp zegt

    14 juli 2008 om 20:09

    @XytraS: I hear ya, helemaal met je eens.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North