• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Porsche Cayman GT4 blaast in 7:42 over de Nordschleife

Auteur: JordyS, gepost 18 april 2015 om 16:06 – 58 Reacties

De Porsche Cayman GT4 op de Nordschleife


We zijn niet vaak jaloers op Duitsers, maar persoonlijk zou ik best een dagje willen ruilen met Christian Gebhardt.

Gebhardt werkt als journalist voor het eveneens Duitse Sport Auto en mocht in die hoedanigheid de Nordschleife op met de gloednieuwe Porsche Cayman GT4. De beste man heeft waarschijnlijk vervelendere werkdagen gekend, want zijn rondje door de Groene Hel ziet er niet alleen snel uit. Het lijkt er bovenal op dat Gebhardt de Cayman GT4 met ongelofelijk veel plezier over het asfalt jaagt.

Dat Gebhardt geen pannenkoek is, bewijst zijn rondetijd van 7 minuten en 42 seconden, want dat is slechts twee seconden langzamer dan de tijd die de eigen testrijders van Porsche noteerden. Ga er dus even goed voor zitten, want het gaat serieus hard in onderstaande video.

Ook interessant!

  • Waarom de Porsche Cayman GT4 knaak remt
  • Porsche Cayman GT4 RS Clubsport: GT3 Cup in kleiner jasje
  • Cayman GT4 crasht hard in Enschede
  • Officieel: Porsche 718 Cayman GT4 RS draait 9.000 tpm [video]
    Officieel: Porsche 718 Cayman GT4 RS draait 9.000 tpm [video]

Nieuwste artikelen

  • Autoblog-lezer showt z’n dikke Fiesta
  • Video: BMW X5 koppen voelt zo
  • Deze Bentley is de beste wintersportbeuker, hier is het bewijs
  • Europese specs Tesla Model Y L bekend, dit moet je weten
FacebookTweetPinLinkedIn

cayman, cayman-gt4, nurburgring, Porsche, Video

Vorig bericht: « McLaren jatte achterlichten F1 van Nederlandse Bova-bus
Volgend bericht: Klassieker: Peugeot 604 Diesel Turbo »

Lees Interacties

Reacties

  1. 013gta147 zegt

    18 april 2015 om 16:14

    Ja graag zou ik van baan ruilen!

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      18 april 2015 om 16:15

      @013gta147:
      Wel, wil je hem op Zolder proberen?

      Login om te reageren
      • samasama zegt

        18 april 2015 om 21:57

        @jrk68: of in de kelder ;-)

        Login om te reageren
      • rijnounsdoor zegt

        18 april 2015 om 22:03

        @jrk68: daar staat z’n treintje al…

        Login om te reageren
      • Hupke zegt

        19 april 2015 om 10:17

        @jrk68:

        Ik zou hem graag op Zolder proberen, ligt gewoon in m’n achtertuin.

        Login om te reageren
  2. jrk68 zegt

    18 april 2015 om 16:14

    Niet dat het traag is hoor, maar 10sec sneller dan een Civic vind ik niet significant. Zeker niet op zo’n lang rondje.
    Toch zou ik zo’n GT4 met meer liefde door de Eifel jagen dan gelijk welke hothatch, maar dat is een persoonlijk dingetje waar ik niet over ga discussiëren.

    Login om te reageren
    • gtwillem zegt

      18 april 2015 om 22:34

      @jrk68: beste @jrk68: als je gewoon normale snelheiden rijdt, is die Cayman briljant. Een fijne handbak, een razendsnel reagerende atmosferische zescilinder, ragfijne besturing, fantastisch bochtgedrag door ideale gewichtsverdeling, een prachtig interieur je zit in de stoelen van de 918 Spyder.

      In de Civic Type-R blijf je de bestuurder van een FWD hatchback met turbo. Zal vast prima rijden, maar de Cayman is wel iets anders.

      Login om te reageren
  3. topgear zegt

    18 april 2015 om 16:16

    Hij gaat echt hard en toch best gecontroleerd: Fick ja!
    Mijn enige rondje over de ring duurde 2x zo lang.

    Login om te reageren
    • gijsso zegt

      18 april 2015 om 16:36

      @topgear: Ach, dan is het die 27 euro (!) per rondje toch dubbel waard?

      Login om te reageren
      • gtwillem zegt

        18 april 2015 om 22:44

        @gijsso: inderdaad! Dit is het tweede jaar dat ik geen jaarkaart meer heb. Sinds de prijzen stegen (je betaalde op een gegeven moment 14 euro per rondje!!!) ben ik over gegaan op jaarkaarten. Maar ik rijd nu minder vaak daar, dus is het de moeite niet waard. Maar voor zoveel geld per rondje doe ik het ook vaak iets rustiger aan op de rechtere stukken en iets meer spelen in de bochten.

        Login om te reageren
  4. bofkont zegt

    18 april 2015 om 16:19

    Heerlijk !

    Login om te reageren
  5. steelfighter zegt

    18 april 2015 om 16:24

    Hoe snel zou onze Max zijn…

    Login om te reageren
    • g40freak zegt

      18 april 2015 om 16:58

      @steelfighter: als max dezelfde circuit kennis heeft, zal hij rondjes om hen heen rijden.
      Ik ken deze man verder niet, maar heb het idee dat deze meneer vele honderden rondjes op de ring gedaan heeft.

      Login om te reageren
      • jrk68 zegt

        18 april 2015 om 17:16

        @g40freak:
        Maak daar gerust duizenden van.
        Kijk eens op het lijstje ring records en verbaas je hoe vaak je die naam leest.

        Login om te reageren
        • jrk68 zegt

          18 april 2015 om 17:21

          @jrk68:
          Laat maar, het sport auto zette me op het verkeerde been, niet Gebhart maar Horst Saurma heeft de helft van de records op zijn naam.

          Login om te reageren
          • gtwillem zegt

            18 april 2015 om 22:47

            @jrk68: Gebhart is een zeer goed coureur. Ik in de Impreza kon hem in een Swift Sport (op semi slicks, dat wel) niet voor blijven.

            Login om te reageren
      • rolov zegt

        18 april 2015 om 17:19

        @g40freak: die kans bestaat anders zet je geen tijd neer die op 2 seconden zit.

        Login om te reageren
  6. BMW330Ci zegt

    18 april 2015 om 16:24

    Wát lekker. Zelf roeren en volgens mij zelfs wat heel-toe werk? Schit-ter-rend

    Login om te reageren
    • Arno's zegt

      18 april 2015 om 18:47

      @BMW330Ci: nou, volgens mij geeft die auto zelf de juiste hoeveelheid gas bij terugschakelen. Maar als je snel bent hoeft dat ook niet eens. Kijk maar naar de motorsport.
      Die wagen hangt wel lekker aan het gas zeg!

      Login om te reageren
  7. bouwvakkert zegt

    18 april 2015 om 16:25

    Lekker geluid, die gt4 is echt een toffe bak en dan het liefst in het blauw/geel.

    Login om te reageren
  8. Dutchdriftking zegt

    18 april 2015 om 17:05

    wat een fantastische auto is dit toch!

    Login om te reageren
  9. philipf zegt

    18 april 2015 om 17:10

    Lekker!!

    Login om te reageren
  10. Jochempie zegt

    18 april 2015 om 17:18

    Liever dit dan een Nissan GT-R!

    Login om te reageren
    • rolov zegt

      18 april 2015 om 17:20

      @Jochempie: compleet andere auto. En de gtr doet het 7:08 .

      Login om te reageren
      • power369 zegt

        18 april 2015 om 17:34

        @rolov: maar hij mag hem dan nog steeds liever hebben, of nie

        Login om te reageren
        • rolov zegt

          18 april 2015 om 18:13

          @power369: het is geen vergelijking. Ik heb ook liever een aventador roadster dan deze.

          Login om te reageren
      • SimonMc zegt

        18 april 2015 om 18:10

        @rolov: GT-R *Nismo. Vooral dat woordje Nismo is heel belangrijk.De gewone doet het “maar” in 7:24.

        Login om te reageren
        • rolov zegt

          18 april 2015 om 18:11

          @SimonMc: dit Is toch ook geen gewone cayman?

          Login om te reageren
          • gtwillem zegt

            18 april 2015 om 22:53

            @rolov: De Nismo GT-R is wel erg bijzonder. Meer te vergelijken met een soort combinatie van de 911 Turbo S en 911 GT3 RS.

            Dan is er ook nog de Nismo GT-R N-Attack… Die was nog sneller. Maakt een 918 Spyder wel een erg dure auto…

            Login om te reageren
            • rolov zegt

              19 april 2015 om 00:00

              @gtwillem: er is geen grotere GT-R fanboy dan ik ;) maar ik waardeer je uitleg. ;)

              Login om te reageren
  11. phaeton zegt

    18 april 2015 om 17:23

    Schitterende auto voor dit soort werk, maar ik zou liever een 997.2 GT3 (/RS) rijden.

    Login om te reageren
  12. redbeams zegt

    18 april 2015 om 17:36

    Slechts 8 seconden sneller dan de nieuwe honda civic type-r :)

    Login om te reageren
    • Nino zegt

      18 april 2015 om 18:26

      @redbeams: 8 seconden is veel op zo’n baan

      Login om te reageren
      • gtwillem zegt

        18 april 2015 om 22:30

        @nino: 8 seconden op de Nürburgring is niet zo heel erg veel. Het betekent dat als je ze tegelijk van start laat gaan dat de Cayman pas halverwege de Civic uit zijn binnenspiegel kan rijden. Sterker nog, ik denk dat de Cayman de laatste paar seconden op het rechte stuk van de Galgenkopf naar de St. Antonius heeft kunnen pakken dankzij de 85pk extra. Dus tot aan Brunchen zit je met die Civic achter je aan…

        Login om te reageren
    • 2l-inline-4-16v-dohc-twinturbo-kameel zegt

      18 april 2015 om 19:17

      @redbeams: Dat zegt meer over de kunde van Honda dan de Porsche.

      Login om te reageren
      • redbeams zegt

        19 april 2015 om 00:02

        @2l-inline-4-16v-dohc-twinturbo-kameel: Precies jij snapt ‘m ;)

        Login om te reageren
  13. robd85 zegt

    18 april 2015 om 18:21

    Dat is precies de helft van mijn enigste rondje :o

    Login om te reageren
  14. clarkson zegt

    18 april 2015 om 18:25

    Vraagje aan autoblog: Waarom doen jullie dit dan niet? Lijkt me wel leuk eigenlijk. Stel een eigen AB coureur aan en verras ons met leuke filmpjes?

    Login om te reageren
    • clarkson zegt

      18 april 2015 om 18:27

      @clarkson: (Als jullie geen coureur kunnen vinden zeg het even dan ga ik alvast oefenen)

      Login om te reageren
    • spykerboy zegt

      18 april 2015 om 20:32

      @clarkson: leuk idee, ik stel me beschikbaar (heb immers al een race licentie sinds ik 15 ben…. Haha)

      Login om te reageren
      • clarkson zegt

        18 april 2015 om 21:11

        @spykerboy: ik maakte vroeger haarscherpe bochten op me skelter..

        Login om te reageren
      • jrk68 zegt

        19 april 2015 om 08:49

        @spykerboy:
        Dan val je bij deze af, een beetje coureur haalt zijn licentie op 7 jarige leeftijd….

        Login om te reageren
    • stephane8200 zegt

      18 april 2015 om 22:09

      @clarkson: ik ken wel iemand die dit zou kunnen met een wagenbeheersing waar ik diep voor buig. Minimaal 2 personen, waarvan 1 met bijna 20 jaar ervaring op de Ring. Hij is ook instructeur bij Scuderia S7.

      Login om te reageren
      • clarkson zegt

        19 april 2015 om 22:18

        @stephane8200: nou stuur een verzoekje naar autoblog zou ik zeggen

        Login om te reageren
  15. weijs zegt

    18 april 2015 om 19:20

    Man man man, op 4:18 toch even een momentje hoor! Letterlijk op het randje.

    Login om te reageren
  16. lorddisick zegt

    18 april 2015 om 20:48

    Lijkt me heerlijk zo’n baan!

    Login om te reageren
    • gtwillem zegt

      18 april 2015 om 22:59

      @lorddisick: doe het nu het nog kan!!!

      Login om te reageren
  17. s62b50 zegt

    18 april 2015 om 22:22

    Volgens mij gaat ie net iets te snel op het gas na opschakelen. Je hoort de motor klimmen in toeren en dan opeens zakken, volgens mij omdat de koppeling dan aangrijpt.

    Login om te reageren
    • s62b50 zegt

      18 april 2015 om 22:31

      @s62b50: maar supersnel gereden natuurlijk, doe t m niet na. De rondjes die ik rij zitten rond de 10 min…

      Login om te reageren
      • gtwillem zegt

        18 april 2015 om 22:57

        @s62b50: vooral het moment dat je rijdt is er voor verantwoordelijk. Drukke paaszondag: te veel verkeer, 10 minuten maximaal haalbare. Maar een rustige dinsdagochtend? Ik haak meestal aan bij een paar Ringlocal Heroes in veel snellere Golfjes, Swiftjes, Clio’s of Megane’s en volg hun lijn. Scheelt zo een minuut.

        Login om te reageren
        • s62b50 zegt

          18 april 2015 om 23:07

          @gtwillem: eens

          Login om te reageren
  18. ds3thp zegt

    18 april 2015 om 22:59

    Ondanks dat het een prestatie van formaat is op de Ring vind ik het niet extreem imponerend voor een Porsche met 385pk. De Megane RS Trophy-R doet met met 110pk minder in ongeveer 12 sec meer!!

    Wil niet zeggen dat dit een auto is die erg hoog op mijn wishlist staat!!

    Login om te reageren
  19. mrrallycross zegt

    18 april 2015 om 23:34

    Leuk werk, ik zou alleen 7 kleuren schijten

    Login om te reageren
  20. ds3thp zegt

    19 april 2015 om 00:16

    Wat me trouwens opviel is dat hij best vaak terug schakelt naar 2 vlak voor een bocht waardoor hij daarna direct weer door moet naar z’n 3.
    Normaal gezien doe je dit zo min mogelijk, zeker op een baan / weg zoals de Nordschleife!!

    Login om te reageren
    • gtwillem zegt

      19 april 2015 om 04:48

      @ds3thp: klopt helemaal. Maar de Cayman heeft de hamdgeschakelde 7 bak en nietds PDK. De handbak heeft vrij lange versnellingen. Waar veel bochten met de oude zesbak uit de vorige Cayman R in z’n 3 waren, moet hij hier soms terug naar z’n 2. Scherp opgelet!

      Login om te reageren
      • rolov zegt

        19 april 2015 om 16:38

        @gtwillem: geweldige uitleg.

        Login om te reageren
  21. Schnor zegt

    19 april 2015 om 10:33

    Is eigenlijk al bekend gemaakt met wat voor banden de Civic het rondje heeft gemaakt?

    Login om te reageren
  22. Orichy zegt

    19 april 2015 om 12:29

    Ik vind het eigenlijk een beetje tegenvallen, maar voor mij heeft dat te maken, met de bevinding, dat de Cayman een betere uitvoering is van een sportwagen, met betere wagenverhoudingen, dan de 911. Waardoor hij eigenlijk ook betere tijden en prestaties neer zou moeten zetten/leggen.
    Maar hij heeft natuurlijk lang niet zoveel vermogen als de Porsche 911 GT3 RS, dus daar zit het hem in en dan is dit een keurige prestatie.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North