• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Pagani Huayra BC keihard getorpedeerd door GT2 RS

Auteur: jaapiyo, gepost 6 oktober 2019 om 16:56 – 28 Reacties

Huayra


Ouch.

Als je een dikke blepper met een pk of 700 hebt kan je er natuurlijk verschillende dingen mee doen. Een van de opties is er een (al dan niet speciaal voor de auto bedoelde) druppellader aanhangen, er een doekje overheen trekken en nooit meer naar omkijken. Een andere optie is de auto op die enkele mooie zondag even over de boulevard laten rollen terwijl je een procent of drie van het vermogen aanspreekt. Maar sommige zeldzame supercar eigenaren kiezen voor een minder voor de hand liggende optie: de auto daadwerkelijk gebruiken waarvoor ‘ie bedoeld is. Je. Verzint. Het. Niet.

Probleem is natuurlijk wel dat je dat eigenlijk nergens kan doen op de openbare weg. Tuurlijk kan je best plezier beleven aan een dergelijke auto op de Autobahn of een bochtige B-weg, maar ook daar zal je eigenlijk nooit het volledige prestatiepotentieel kunnen benutten zonder je te ontpoppen tot een totaalmalloot. Dus moet je het circuit op. Gelukkig zijn daar tegenwoordig op de meeste plaatsen van de wereld voldoende mogelijkheden voor.

https://www.facebook.com/track4fun/photos/gm.742992739454296/10157564681309656/?type=3&theater

Zo ook op Monza, waar vandaag een trackday gehouden werd in het kader van de #GTCUP. Het beloofde een spektakel te worden, want naast een sessie die open was voor alle sportwagens, werden ook drie exclusieve ‘MASTER400-sessies’ geïntroduceerd. Deze waren gereserveerd voor rijders met meer ervaring (minimaal tien Trackdays) en racewagens met meer dan 400 pk, of zeer lichte raceauto’s met een vermogen van meer dan 300 pk (bijvoorbeeld de Radicals en Lotussen Exige 350). Voor minimaal twee mensen werd dit echter geen doorslaand succes, hoewel we niet uitsluiten dat er misschien wat klappen gevallen zijn.

Een bestuurder van een Porsche 911 (991) GT2 RS (rijtest) dacht namelijk dat hij voor de eerste chicane wel een Pagani Huayra BC kon verschalken, maar dat ging gruwelijk mis. De Porker boorde zich namelijk met enig geweld in de rechterflank van de Huayra, waarna bij die laatste de rechter vleugeldeur opensprong. Enfin, details zijn verder schaars, maar het peperdure incidentje check je hieronder.

https://www.instagram.com/p/B3RoKexAHKf/

Laten we hopen dat onze eigen Italiaanse schone morgen tijdens de junkyardrace dit soort ellende bespaard blijft. Of denk jij dat we eerder de rol van de Porsche op ons nemen? Laat het weten, in de comments!

Ook interessant!

  • De Huayra Roadster BC Supernova en zijn eigenaar
  • Huayra BC Pacchetto Tempesta
    Pagani Huayra BC Pacchetto Tempesta is een feestje
  • Video: Pagani Huayra R geluid laat kinderen schrikken
    Video: Pagani Huayra R geluid laat kinderen schrikken
  • Video: Instagrammer tikt 363 km/u aan in GT2 RS

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste Nissan GT-R R35 ter wereld heeft een nadeel
  • Huh? Keert dan alsnog deze leuke sportauto terug?
  • BMW onthult wat NOOIT achter een betaalmuur gaat komen
  • Deze auto’s worden volgend jaar helaas geen youngtimer
FacebookTweetPinLinkedIn

911, 991, 991-II, circuit, crash, gt2, gt2-rs, Huayra, huayra-bc, monza, pagani, Porsche, schade, trackday

Vorig bericht: « Pure Orange 911 GT3 RS lijkt een knipoog naar vroegâh
Volgend bericht: Tesla bouwt eigen batterijen in ‘geheim lab’ »

Lees Interacties

Reacties

  1. onnes zegt

    6 oktober 2019 om 17:10

    Ouch pijnlijk… extra pijnlijk omdat je op het circuit verantwoordelijk bent voor de schade aan je eigen auto, ook als die veroorzaakt wordt door een maloot in een gt2 rs ?

    Login om te reageren
    • rovadepo zegt

      6 oktober 2019 om 17:25

      @onnes: is dat de regel in het algemeen? Zou die Porsche niet de Pagani schade moeten betalen? Kan je dat niet gewoon verzekeren “ circuit rijden” oid?

      Login om te reageren
      • jerudo zegt

        6 oktober 2019 om 18:11

        @rovadepo: je tekent normaal gezien een waiver waarop je akkoord gaat dat noch de organisatie noch de andere deelnemers verantwoordelijk kunnen gesteld worden voor enige schade of ongeval.

        Login om te reageren
    • nvn1993 zegt

      6 oktober 2019 om 18:32

      @onnes: wie weet kan je de rijder van de gt2 persoonlijk aansprakelijk stellen maar die kans lijkt me klein.

      Login om te reageren
      • dromedaris zegt

        6 oktober 2019 om 22:48

        @nvn1993: ik denk dat je als Huayra eigenaar wel iets meer macht hebt dan iemand in een poor rich man’s Porsche (in vgl met Paganiprijzen). Meer macht als in enkele grauwe Albanezen inhuren.

        Login om te reageren
        • johnhert zegt

          7 oktober 2019 om 00:53

          @dromedaris: Wat een rijke fantasie heeft u !

          Login om te reageren
    • weijs zegt

      7 oktober 2019 om 02:09

      @onnes: Ik neem aan dat de Pagani meneer (m/v) een circuitpolis heeft afgesloten.

      Het is voor de 911 meneer (v) te hopende ie dat ook heeft.

      Login om te reageren
  2. Rick-dos zegt

    6 oktober 2019 om 17:11

    “3 dingen die ons opvielen aan de Master400”

    1. Kvyat heeft een Porsche GT2 RS.
    2. Begrijpen nog steeds niet wat Kvyat dacht toen hij die bocht wilde nemen.
    3. Die deur van de Pagani gaat wel heel erg makkelijk open naar zo’n klap. Klop de NCAP rating van de Pagani wel?

    Login om te reageren
    • Rick-dos zegt

      6 oktober 2019 om 17:12

      @rick-dos: naar = na

      Login om te reageren
    • technopatat zegt

      6 oktober 2019 om 18:16

      @Rick-dos: de gt2 rs ligt toch niet op die man/vrouw z’n schoot? De klap is dus opgevangen zoals het hoort :)…

      Een geplooide deur die niet meer in het slot hangt is na zo een tik niets raars. Alleen staat die bij een zijwaarts open gaande deur normaal een paar centimeter op en is deze nu met de hulp van die pistongskes helemaal open gegaan naar boven toe :)

      Login om te reageren
  3. sjouveur zegt

    6 oktober 2019 om 17:11

    Hangt er denk ik vanaf of de remmen het houden, neem in ieder geval een anker mee voor het geval dat.

    Login om te reageren
  4. vopo zegt

    6 oktober 2019 om 17:11

    Dat die deur zo open springt is best kwalijk. Het rijgedrag van de Porsche bestuurder ook.

    Login om te reageren
    • gjvp zegt

      6 oktober 2019 om 21:27

      @vopo: verremt zich met minimaal 50 meter. En dat is dan een ervaren bestuurder?

      Login om te reageren
  5. circlestorm69 zegt

    6 oktober 2019 om 17:27

    Damn, die Pagani was in één keer vleugel(deur) lam….

    Login om te reageren
  6. maferick74 zegt

    6 oktober 2019 om 17:33

    De poker zag n gaatje en ging ervoor, heeft die pagani geen spiegel? Gaat rechtaf en dan niet even kijken of er iemand naast je zit. Wat kost zo’n pagani eigenlijk?

    Login om te reageren
    • karaya zegt

      6 oktober 2019 om 17:41

      @maferick74: Zelfs Walter Rohrl had ‘m met die snelheid niet door de bocht gekregen.

      Die 911 rijder is een eersteklas clown.

      Login om te reageren
    • ArnoldH zegt

      6 oktober 2019 om 18:39

      @maferick74: nieuw waren ze 2.3 miljoen

      Login om te reageren
  7. galverink zegt

    6 oktober 2019 om 17:42

    GT2 Arse remde te laat; why ‘ere?

    Login om te reageren
    • hotze zegt

      6 oktober 2019 om 21:19

      @galverink: inderdaad, onmogelijk om die nog door de bocht te krijgen. Rechtdoor knallen was ’t enige dat ie nog kon doen. Je hoort ‘m al slippen voordat ie in beeld is. Staan er geen borden met Vmax voor de bocht ?

      Login om te reageren
  8. ericd zegt

    6 oktober 2019 om 17:53

    De Pagani moet helemaal opnieuw gebouwd worden vanwege de vele carbon. Geen goedkoop grapje. Ter waarde van een aardig koophuis. Ik hoop dat de heren ervoor verzekerd zijn.

    Login om te reageren
    • langejohn zegt

      6 oktober 2019 om 19:34

      @ericd: Ik denk dat we geen medelijden hoeven te hebben met de Pagani eigenaar. Waarschijnlijk geeft zijn vrouw maandelijks meer uit aan handtasjes.

      Login om te reageren
  9. ArnoldH zegt

    6 oktober 2019 om 18:35

    Volgens mij is het de Huayra bc van pagani zelf die ze inzetten voor promotie doeleinde etc.. Hopelijk repareren ze de auto.

    Login om te reageren
  10. bluster zegt

    6 oktober 2019 om 20:55

    Doodzonde natuurlijk. Maar aan de andere kant: als je het circuit opgaat en tekent voor eigen risico, moet je deze kans incalculeren. En blij zijn dat het al die andere keren goed gaat.

    Login om te reageren
    • hotze zegt

      6 oktober 2019 om 21:20

      @bluster: it’s only money.

      Login om te reageren
  11. monaco zegt

    6 oktober 2019 om 20:58

    Dat die gasten gewoon moeten lachen op de achtergrond, dan spoor je ook niet helemaal…

    Login om te reageren
    • cortinaracing zegt

      7 oktober 2019 om 02:17

      @monaco: wat een drama zeg… spullen zijn altijd de vervangen, ook een Huayra BC, kan gewoon opnieuw gebouwd worden.

      Login om te reageren
      • monaco zegt

        7 oktober 2019 om 08:37

        @cortinaracing: Gewoon? Ik heb een auto van bijna 500K maar dat ding kost een vermogen aan onderhoud, ik zou er 50 kunnen kopen maar trek dat gewoon slecht ongeacht de hoeveelheid geld die ik bezit. Het is toch oliedom om te stellen dat iets ‘gewoon’ vervangen kan worden. De meeste mensen worden niet rijk omdat ze zo nonchalant met hun geld omgaan. Ik durf te wedden dat jij geen cent hebt en nooit zal krijgen ook met dat soort domme praatjes.

        Login om te reageren
  12. vinz667 zegt

    7 oktober 2019 om 14:08

    Sinds wanneer doet Maldenado mee aan de ‘MASTER400-sessies’?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North