Autoblog advies: blubberdikke Autobahn diesel voor 30k

Auteur: , 75 Reacties

Jazeker, dat is véél beter voor het milieu.

BMW 640d xDrive Coupé (F13) '12

Vandaag gaan we op zoek voor Jurgen. Het verzoek dat hij heeft, is een beetje anders dan anders. Het gaat nu niet om een leaseauto, sportieve coupé voor ernaast of een auto die alles kan, maar niets kost. Nee, het moet vandaag heel erg dik zijn. Jurgen is een druk bezet persoon. Hij woont en heeft een eigen bedrijf in Nederland. Maar een groot gedeelte van zijn familie én een ander bedrijf van hem bevinden zich in Oostenrijk.

Veelal neemt hij het vliegtuig op en neer, maar hij reist ook regelmatig met de auto. De afgelopen 15 jaar is dat in een Volvo V70 D5 geweest. Niet dezelfde, hij heeft maar liefst vier exemplaren ervan gehad. Het is nu tijd voor wat anders, vindt hij. Aangezien het goed gaat met de zaken, mag er iets dikkers komen. Dus niet wéér een Volvo V70 D5, maar minimaal zes cilinders, tenminste 200 pk en erg veel luxe.

Qua kilometerstand is Jurgen iets minder specifiek: die gaan er toch wel aanvliegen (hij rijdt zo’n 60.000 kilometer per jaar) en de Volvo’s kocht hij met anderhalve ton op de klok. Waarom veel geld betalen voor een lage kilometerstand terwijl je toch erg veel kilometers maakt. Het moet overigens een diesel worden. Benzine is te duur met die kilometers. Ook wil hij geen Tesla of iets dergelijks: hij wil naar eigen zeggen niet de laatste 250 kilometer van de rit achter een vrachtwagen met 90 km moeten plakken, wat hij erg vaak ziet gebeuren op de Autobahn. Overigens, in Nederland rijden hij en zijn partner in een heuse e-Golf, dus hij is bekend met het concept elektrisch rijden. Het past hem nu alleen nog niet. Kortom, wat is voor zo’n 30 mille de beste optie? Het hoeft niet het nieuwste van het nieuwste te zijn, maar een youngtimer of zoiets, dat is niet gewenst.

De tabel ziet er als volgt uit:

Huidige /vorige auto's:Volvo V70 D5, E-Golf
Koop / lease:Koop
Zakelijk / privé:Privé én Zakelijk
Budget:30.000 euro + 5.000 om 'm top te maken
Jaarkilometrage:60.000 km, minimaal
Brandstofvoorkeur:Diesel
Reden aanschaf andere auto:Huidige auto tot de draad afgesloten
Gezinssamenstelling:2 Volwassen, soms 2 kinderen.
Voorkeursmerken /modellen:Duits
No-go modellen / merken:Volvo, stationwagons

Wat mis je door de no-go?
Dat is een beetje afhankelijk van waar je gaat shoppen. In Nederland mis je de Volvo V70 D5. Die auto wordt niet meer gebouwd. Absoluut een bijzonder fijne auto, maar wellicht net even te braaf en te ouderwets. In het budget kun je wel op zoek naar de ex-demo’s of winkeldochters met zeer weinig kilometers. Als je in Duitsland gaat shoppen, komen de eerste V90’s al voorbij. Niet alleen de schraapuitvoeringen, maar uitvoeringen als de V90 D5 AWD Inscription. Deze auto’s zijn zeer modern. Sterker nog, de Volvo V90 wordt nog nieuw verkocht. Enig smetje: de 235 pk wordt opgewekt door een viercilinder. En het is wéér een Volvo. Wel is het mogelijk om te gaan voor een sedan, de Volvo S90 is namelijk identiek.

Volvo V90 D5 Inscription '16

Mercedes-Benz CLS 350 CDI (C218)
€ 29.900
2013
90.000 km

Een van de weinige auto’s waarbij de term ‘vierdeurs coupé’ lijkt gerechtvaardigd. Dit is de tweede generatie van die schitterende auto. De Mercedes-Benz CLS is een bijzonder fijne reisauto. De auto is iets dynamischer dan een E-Klasse, maar nog altijd overwegend comfortabel. Een hele fijne mix. Diesels bouwen kunnen ze wel in Stuttgart en deze ‘350 CDI’ is geen uitzondering. Met name de soepele kracht onderin is verslavend. Het verbruik is naar dieselmaatstaven niet briljant, maar gezien de prestaties meer dan keurig. Zorg er wel voor dat je een net en origineel exemplaar hebt. Sommige modellen beginnen betaalbaar te worden, waarbij veel eigenaren het noodzakelijk vinden om ‘m de ‘VOLLEDIG CLS63 AMG UITGEVOERD MOOISTE VAN NL’-look mee geven.

Mercedes-Benz CLS 350 CDI (C219) '13

Audi A5 3.0 TDI Quattro Cabriolet (B7)
€ 29.995
2014
70.000 km

Een andere manier om je kilometers te vreten is in een cabrio. De combinatie diesel en cabrio is een beetje een vreemde. Alsof je anijshagel met curryketchup gaat eten of dat Method Man met Sharleen Spiteri gaat optreden. Bij de Audi A5 3.0 TDI Cabriolet is het dat laatste. De A5 is een perfecte lange afstandscruises en de 3.0 V6 TDI is een beer van een motor. De bak was destijds een van de eerste relatief vlot schakelende automaten. Ondanks dat de A5 meer dan voldoende comfortabel is, merk je dat deze aanmerkelijk harder is dan de bovenstaande CLS, maar echt storend is het niet. Groot voordeel is zijn vierwielaandrijving, waardoor je ook in de alpenlanden goed uit de voeten komt in combinatie met winterbanden, uiteraard. Ook hier even opletten dat je geen ‘RS5-ombouw’ project op de kop tikt.

Audi A5 Cabriolet 3.0 TDI quattro (B8) '14

Maserati Ghibli Diesel (M157)
€ 29.995
2014
90.000 km

Dat ‘ombouwen’ zul je bij deze Maserati niet zo snel zien gebeuren. Ten eerste is er geen topmodel waar het naar gemodelleerd kan worden, maar ook de gemiddelde Ghibli klant is net een ander persoon. Bij de Maserati Ghibli betaal je ook een beetje voor de merkbeleving. De naam ‘Maserati’ staat gewoon boven ‘Audi’ of ‘Mercedes-Benz’. Maar het zijn zeker geen betere auto’s. De infotainment-unit kent zijn eigenaardigheden en vooral zijn beperkingen. Het interieur is een beetje hit-and-miss. Het dashboard is oké, maar de afwerking is niet op Duits niveau. Met name de afwerking is op sommige plaatsen zelfs pover. Aan de andere kant is het leer en hout (afhankelijk van de uitvoering) weer verschrikkelijk fraai. De motor is overigens een uitstekende metgezel en het chassis is wel een kers in de appelmoes. Je merkt echt dat ze daar hun best erop hebben gedaan.

Maserati Ghibli Diesel '14

Porsche Cayenne Diesel (958)
€ 30.000
2011
160.000 km

Tsja, een SUV is misschien niet de eerste keuze, maar de Porsche Cayenne is de SUV met de meest personenwagen-achtige eigenschappen. De Porsche Cayenne Diesel is mega stabiel en uitstekend gebouwd. Het voelt aan als een brok graniet. Het is geen speelse auto, maar wel een onverzettelijke tank. De 3.0 V6 diesel is dezelfde als in bovenstaande Audi A5, alleen heeft ‘ie overduidelijk wat meer moeite met de Cayenne. Eenmaal op snelheid maak je voldoende indruk op je voorligger dat je constant 218 km/u uur (dat is namelijk de topsnelheid) kunt blijven rijden. Een Panamera Diesel zou ook een geweldige optie zijn, maar die valt net nog buiten het budget.

Porsche Cayenne Diesel (958) '11

Jaguar XJ 3.0 V6 D (X350)
€ 29.950
2011
80.000 km

Je zou denken aan een Jaguar XF D. Deze heb je met een paar zeer smakelijke zescilinders in dikke ‘S’-uitvoeringen. Toch verwijzen we naar de bijzonder gave XJ. Waarom? Je krijgt gewoon meer waar je voor je geld. De Jaguar XJ is groter, ruimer en luxer. Maar dat gaat nergens van ten koste. Ze wegen op 10 kilogram na exact evenveel. De motoren zijn hetzelfde. Dus ook geen verschil in verbruik. Kortom, een absolute topauto, de XJ. Het is wel afhankelijk van welke uitvoering je neemt, sommige zijn wat oubollig geconfigureerd, alhoewel dat ook een beetje hoort bij een Jaa-haag. Nog een voordeel van de Jaguar XJ ten opzichte van de Jaguar XF is de brandstoftank, die is 12 liter groter. Scheelt toch weer in de actieradius.

Jaguar XJ 3.0 V6 Diesel (X350) '13

BMW 640d xDrive (F13)
€ 29.950
2012
100.000 km

Ongelooflijk dat deze auto’s er al tussen staan in het budget. Deze generatie is een van de laatste fraaiere ontwerpen van BMW van de afgelopen 20 jaar. Zeker als je dingen als bicolor velgen, M-sportpakketjes en shadowline lijsten weet te vermijden, dan heb je echt een heel erg fraaie coupé. De achterbank is niet makkelijk toegankelijk, maar biedt voldoende ruimte voor normale kinderen. De motor is een zaligheid. De BMW 650d xDrive Coupé heeft een 3.0 motor, maar met twee turbo’s. Met 313 pk zul je nooit tekort komen, zeker niet vanwege het hoge koppel (650 Nm) en een bijzonder fijne automaat (van ZF). Je zou het een 5 Serie coupé kunnen noemen, maar bij BMW hebben ze de 6 Serie net voldoende een eigen identiek meegegeven, met name door het interieur dat luxueuzer is. Heel veel keuze is er niet in het budget, maar hey: je hebt er maar één nodig.

BMW 640d Coupé (F13) '12

YOLO: Audi A8 4.2 TDI quattro (D4)
€ 29.500
2011
120.000 km

Sommige auto’s zijn op sommige locaties niet op hun plaats en op andere wel. Neem deze A8. In de binnenstad is het een beetje onhandige auto. Hij is groot en heeft veel gewicht op (over!) de vooras. Ondanks het gebruik van aluminium voel je de massa. Tegelijkertijd heeft de auto net de grandeur van een S-Klasse of Quattroporte. Maar deze A8 heeft een eigen specialiteit. Die komt pas als je over de grens bent na zo’n wit bordje met drie grijze strepen. Deze Audi A8 4.2 TDI Quattro heeft alles: veel hubraum, twee turbo’s, een briljante automaat, vierwielaandrijving, meer dan 350 pk en 750 Nm. Het is geen elegante bochtenridder, maar wel een effectieve Autobahn-stormer. Als je wilt haal je met gemak 250 km/u, maar de tussensprintjes zijn eveneens bizar. Gezien het prestatiepotentieel valt het verbruik best mee, maar zo’n V8 lust aanzienlijk meer dan een V70 D5, plus het feit dat alle andere kosten (wegenbelasting, onderhoud, verzekering) ook aanzienlijk hoger zullen zijn.

Audi A8 4.2 TDI quattro (D4) '13

Wil jij ook advies over je volgende auto? Vul dan dit formulier in, waarbij je ons voorziet van alle relevante gegevens. Wie weet vinden wij jouw volgende droom-auto!



75 reacties

640D!
@mats106rallye: die voorkant vind ik zo lelijk, terwijl de rest van de auto juist zeer geslaagd is…
@mats106rallye: nee joh dat rijd half Duitsland al… hier een mooie groen XJ met het lichte interieur, weinig kilometers op de klok en je houd 5000 in de zak!
https://suchen.mobile.de/auto-inserat/jaguar-xj-premium-luxury-panorama-memory-bi-xenon-osterhofen/279777985.html?action=parkItem
Alfa 159 2.4 JTDm
@mikje90: De auto waarvan ie de reen wist dat ie genoemd zou worden..
@rikus: ie de reen? Wauw. Die spelling heb ik nog nooit gezien.
Ik zou zeker voor de XJ gaan en anders de 640d.
Die Ghibli zou ik al zeker niet nemen. Italiaans afgewerkt, dus op het eerste zicht niet lelijk, maar belabberd in elkaar gezet. Een kennis van mij heeft er een en die is niet tevreden van de afwerking. Maar ja, je rijdt dan wel een Maserati…
Zo’n Cayenne heeft echt een heel fout gehalte, absoluut niet elegant ofzo. Ik zou de BMW of Mercedes kiezen.VAG en diesel zou ik altijd bang zijn dat de motoren niet meer zo draaien als uit de fabriek, door de software updates. Niet voor niets werd er met de uitstoot gesjoemeld.
Absoluut de A8 uit het rijtje, anders de XJ, al kun je die ook prima voor 5 k minder op de kop tikken.. even een remap op die 3.0v6 en je kan ook prima 250 rijden
@dutchneon: zonder remap haalt dat ding ook de 250 wel hoor. Heb hem twee jaar geleden eens gehuurd, en 250op de gps geen probleem.
@povel: Ja precies, ik heb er ook een keer een wintersport mee gereden, maar om met de grote jongens 250 mee te doen heeft ie wel 50pk meer nodig, nu duurt het net even te lang. En die tdv6 (zit ook gewoon in de landrovers) is op brakke kleppendeksels, die tevens het inlaatspruitstuk zijn een zeer degelijk blok wat met gemak 360pk aan kan. De ZF bak is lekker comfortabel maar zeker bullitproof. Ik denk dat ik mijn mening toch maar herzie, doe mij de XJ!
Ben geen Audi-fan maar zou zeker voor een A8 gaan. Of een 7-serie of een S-klasse. Dat zijn eigenlijk de enige auto’s die echt ideaal zijn voor ritjes A-NL.
@pignon: Inderdaad. De A8 of S klasse. Maar dan wel de 6 cil diesel als je zoveel kms maakt.
De enige opties in dit rijtje zijn toch de BMW 640 en de Audi A8?

Als je echt blubberdik wilt is dat gewoon wat je wilt.

Die cayenne is groot, maar 218 kmh is natuurlijk niet echt indrukwekkend, bovendien begint zo’n apparaat dan echt bizar hard te drinken. Die mercedes CLS, als je daarmee in amsterdam rijdt heb je tegenwoordig kans op een vergismoord. Die Maserati: het is geen quattroporte. De Jag dan? Oke een gave auto, maar beetje mager gemotoriseerd in vergelijking met de rest
Een Audi A7 zou ook nog kunnen denk ik
Heb zo’n 2 ton op een Ghibli diesel mogen zetten. Qua auto en rijden werkelijk briljant. Het ding gaat als de brandweer, klinkt voor een diesel meer dan goed en het genoemde onderstel is inderdaad een goed en sportief onderstel. Je kan er werkelijk van alles mee. Comfortabel cruisen maar ook heel hard gaan. In Duitsland tikte ik met gemak de 265 aan, gps gemeten. Het interieur is ronduit kudt evenals het infotainment systeem. Het werkt allemaal wel prima hoor, maar het is allemaal niet zo goed. Zeker niet in vergelijking met een dikke Duitser. Mocht je dat allemaal niet zo interessant vinden dan is het een uitstekende keuze. Ik zou wel adviseren om je budget op te schroeven tot 50.000. Alleen dan weet je de echt mooie te vinden. Maar dat gat is natuurlijk te groot.

Met dit budget zou ik blindelings de 640D nemen. In alles een briljante auto. Qua design echt een mooie auto en hij steekt gewoon goed in elkaar.
@viezefreddyw: ben blij dat ik nog een ritje naar Essen cruisend in de Ghibli heb mee mogen maken, geweldige wagen idd!
Als eigenaar van een bedrijf heb je mogelijk ook nog te maken met iets als uitstraling..
daarmee vallen Cayenne en Mercedes denk ik af. A5 wellicht wat minder last van.
Alle voorgestelde opties hebben nou niet echt het ‘ingehouden’ van de V70. De Jag in juiste kleurstelling komt wellicht in de buurt.
@ukbob: Gewoon even een vraagje.. Wat is dat toch met uitstraling? Lekker belangrijk toch wat een ander van mijn/jouw auto vind. De een gaat 6 keer per jaar op vakantie of stopt al zijn geld in zijn kinderder. En dan heb je die ander die lekker een cls of cayenne haalt. Ik ben vrij jong en net over de 30. Geen kinder(wens) en ga niet op vakantie, maar heb een knal oranje 1 serie en een bmw 4 serie coupe in estoril blue. Met beide ga ik gewoon naar de klant. Als de klant er wat van vind zegt dat meer over de bekrompenheid van diegene dan over mij. “Never judge a book by his cover.” :)
@autojunkiexl: sterk beargumenteerd neef! 👍🏾
@bmwe46m3balling: Uuhh, bedankt! :)
@autojunkiexl:

Zo redeneert de typische Nederlander dus; vooral bang om uit te toon te vallen en anders dan anderen te zijn en daardoor saai en bekrompen.. sullig.
@jagftype: Eigenlijk maar een rare gewoonte.. toch?
@jagftype: ik raakte klanten kwijt vanwege mijn 15 jaar oude 5 touring. Ik zou dan wel te duur zijn als ik in zo’n “dikke BMW” kon rijden.
Klinkt bekrompen , is het ook.
Ik durf dus echt niet met m’n M6 naar klanten te rijden, pak dan liever de auto van m’n vrouw, of parkeer ‘m een straat verder.
@560pk: dit herken ik inderdaad. In Duitsland zien ze het over het algemeen juist als positief iets dat je een “dikke” auto hebt. Dan zal je wel goed werk leveren, zo kan het ook
@autojunkiexl: In NL mag je niet opvallen blijkbaar. Vind het zelf ook maar een vreemde gedachte.
@berlinetta: ik heb het ook gemerkt, en ik rijd een Audi S3’tje..tegenwoordig ben je eerder de volksheld met een Tesla dan wanneer je iets echts leuk rijdt.
@autojunkiexl: zo is ‘t. Ik ben de enige bij m’n werk die nu een gele lease heeft gekozen, en iedereen vindt er wel wat van(lelijk, mooi, gedurfd, “mooi dat jij ’t hebt, maar zou ’t zelf niet kiezen”). Dat vind ik leuk, evenals een leuk kleurtje op m’n auto. Grijs/zwart/wit staan alle parkings al vol mee.
@thijsj: Zo is het! Lekker genieten van die gele kanarie van u! :)
Helaas mis ik de 4GC. De 6 serie lijkt mijn net te veel terwijl de ruimte niet nodig is. Daarnaast is achterdeuren wel praktisch met soms twee kinderen.

Overigens is een Tesla inderdaad geen optie voor de autobahn. Alleen zonder Autopilot beschikbaar kan de cruise control boven de 150 km/u. Dat doen de Duitsers beter. Het plakken achter vrachtwagens is onzin. Snelladen is zo snel dat het altijd loont om harder te rijden en even te laden. De optimale snelheid voor de Model 3 ligt op 190 km/u.
Als je in rust en comfort over de slechte Duitse autobahn wilt blazen dan is er maar 1 daar echt goed in: de S . Meest degelijk, meeste comfort , de beste stoelen etc
Duitsers kunnen een benz goed waarderen.
Waarom staan de echte opties hier niet tussen? A7 of A6 BiTDi, BMW M550d, en een A8 is echt geen Yolo in dit geval. Een cabrio is toch onzin als je 60dkm rijdt met 200 op de autobahn?
@mda: omdat er voor 30k geen exemplaren te vinden zijn met een acceptabele km stand ?
Ik zou voor een wat oudere Mercedes E420CDI gaan met een nette kilometer stand. Houd je nog flink wat over voor onderhoud, vakantie, scooter voor je zoon en dochter en een tuning, 1000nm haal je zonder al te veel moeite en aanpassingen uit dit blok👌🏼👌🏼👌🏼 mocht je dan nog geld over hebben is een paar extra achterbanden ook een goeie inverstering👌🏼
@kennone: ze bestaan ook als 4matic!
Ik zou mn vliegbrevet gaan halen of wat meer mijltjes sparen bij de KLM.
Doe .mij de cls maar.
Infiniti Q70? Of een mooie Lexus?
@wouteraerox: dat wordt lastig daar een diesel te vinden..
Ik mis het echte diesel autobahn kanon, een M550d
Absoluut een Audi A6 (Bi)TDI, nog steeds prachtige wagens en een mega fijn blok
@gilettelubbers: Je was me net voor 👍🏻
@gilettelubbers: dan wel een competition uitvoering. Of gewoon een dikke Allroad…
@p3r0x: ja precies! Heerlijk:)
Persoonlijk zou ik de Maserati doen
@supercarboy: rare fetish heb je 😂
De 640d, absoluut. Liefst in GranCoupé uitvoering, maar volgens mij zijn die wat duurder dan 30K… op Oostenrijks kenteken zetten?

Verder is de XJ ook fantastisch!
CLS, heerlijke reiswagen. Een keer een weekend in mogen rijden. Die 350CDI heeft een heerlijk koppel en je komt niets te kort. Disctronic Plus aan en je hebt een heerlijke snelle maar comfortabele snelwegcruiser.
Saab 9-5 Aero ttid met een leuke mapping. Altijd een bijzonder elegante verschijning gevonden. Oké geen 6 cil.
@ethylestra: van het laatste jaar dan
D’r is er toch maar één die 100% aan dit verzoekje voldoet?

BMW 550 M550xd

https://www.autoscout24.nl/aanbod/bmw-550-m550xd-diesel-grijs-ee159e75-116b-4204-e053-e250040ac6e2
@olivier420: met al ruim 2 ton op de klok en zelf 60k km p/j erbij zetten wellicht niet ideaal…
Budget wat oprekken voor een panamera zou ik dan doen…

En anders de jaaaaaaggg
@tjorque: je bedoelt dan zo’n 250pk diesel? Die heeft 30 tellen nodig om vanuit stilstand naar 200 te komen. Zit je dan in je bazenbak. Een oudje als de 535d E60 (ik heb ‘m gereden) heeft daar maar 22 seconden voor nodig.
@t5power: als je 1000km voor de boeg hebt is dat niet zo relevant naar mijn mening.
@tjorque: Eens dat je vrijwel nooit vanuit stilstand naar 200 zult accelereren maar die 0-200 sprinttijden geven wel goed aan wat voor een vlees je in de kuip hebt. Voor de zware Panamera is een 250pk diesel het gewoon net niet en ik weet zeker dat je je daaraan gedurende die rit van 1000 km (en wetende dat je voor je dikke Porsche zelfs over je budget bent gegaan) ettelijke malen zult ergeren. Laat staan bij 60.000 km per jaar.
@t5power: sjah, dat kan je ofwel met een chipje verhelpen voor pakweg 600 a 1000€ of voor lief nemen, wetende dat je blok nog rustig 400.000km zorgeloos verder blaast.
“Waarom veel geld betalen voor een lage kilometerstand terwijl je toch erg veel kilometers maakt.”

ik snap dit niet zo….

ik hoor vaak dat als je veel kilometers maakt, het beter is om eentje met een lage stand te nemen?
@arashrsf: Dat komt omdat veel mensen denken dat een auto bij 2 ton uit elkaar valt.
Maar als je gelijk een goede uitzoekt zonder distributieriem, en je zelf netjes en veel snelweg rijdt is het geen enkel probleem om langer door te rijden.
Ik heb zelf een mondeo gekocht bij 140 dkm en die staat nu zonder problemen op 480 dkm.
Dus laat een ander afschrijven en geniet er dan van.
Ik zou blindelings voor de 640d kiezen, maar een 430i GC is ook een goede optie? Iets kleiner, maar wel iets goedkoper.
Een V70 D5 is met de oude 6-traps automaat ook niet bijzonder zuinig, gemiddeld 1:13 is echt niet bijzonder te noemen. Als een A8 dan 1:11 doet of iets in die geest, ach….
Heel zeker de A8 4.2 tdi. Ik heb het oude model (D3) met 465.000km op de klok als daily en ben daar heel erg tevreden mee/over. Met 326pk en 650nm (koppel begrensd om de bak heel te houden) schopt ie 2.000 kg auto in 6 tellen naar de 100. Maar vooral de tussensprints zijn indrukwekkend. Ik rij op langere afstanden 1 op 12 ermee.

De vernieuwde V8 diesel in de D4 is nog een stukje bruter en kan door de nieuwe bak ook veel meer vermogen en koppel aan. Gechipt praat je dan over een kleine 500pk en 1.000nm.
Pak een 5-serie, 535d of een M550d, ergens van 2015 of jonger. De voorgestelde opties zijn leuk, maar wil je echt met een auto/ouwe meuk uit 2012 oid gaan rijden? Persoonlijk zou ik voor een dikkere diesel van BMW gaan, liefst een nieuwere fünfer, van max 2018. Ofwel dan budget iets oprekken, ofwel genoegen nemen met iets minder power. Of je neemt een frisse f30 330d/335d met weinig kilometers.
@camber24: Eens. Als er staat 5k om mooi te maken dan is het budget ook prima 36 of 36,5. Daar is best een nette 2015 535d voor te vinden.
@camber24: F3x 330/335d is een erg prettige autobahncruiser, maar een 5 serie is toch een tandje prettiger vermoed ik zo. Maar de 3 serie is dan op binnenwegen weer echt genieten ..
Ik heb van de opgesomde auto’s een 640xd, een A5 SB 3.0TDI en de Cayenne 3.0D gehad en van deze zou ik in dit geval de laatste aanbevelen. Uit de opgesomde zou ik de A8 kiezen vanwege de motor maar ook omdat een A8 een topmodel is. Die auto’s zijn qua comfort gewoon top en qua prestaties kom je ook niks te kort. Het enige wat je in zo’n auto zou kunnen missen is sportiviteit en beleving maar voor lange afstanden heb je dat niet nodig.

Een Merc S of een BMW 7 met de topdiesel zou ook zeer leuk zijn maar die vallen waarschijnlijk buiten budget.
Blijft toch een oude bak. Dan maar een maatje kleiner en nieuwer 1 of 2 jaar oud.
Een A6 Bi-TDI natuurlijk!
Waarom geen recente 535d touring. Lekker dik en M uitgevoerd, laat hem chippen en je gaat over de 400 diesel pk’s en er is geen Audi die je bij houdt hoor. En hij rijdt als een tank. Freude am fahren noemen ze dat ook wel😉 Overigens is de Xdrive van BMW wel echt een hoofdpijn optie en zou ik lekker voor de RWD gaan met een setje goeie winterbanden
@wheresmycossie: even ter informatie; waarom is xDrive geen aanbeveling? Ik rijd een 330d (RWD) en zit juist te twijfelen om bij de volgende xDrive te nemen?
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=279997669&utm_source=sharedAd&utm_medium=android

Dieses Angebot habe ich bei mobile.de gefunden:

Porsche Panamera 4 S *Sport-Chrono*Bose*Kamera*PDK*20″*
Erstzulassung: 12/2010
Kilometerstand: 246.500 km
Kraftstoffart: Benzin
Leistung: 294 kW (400 PS)

Preis: 26.990 €
Leg die 5000 om m top te maken bij de aanschaf prijs bij en neem n Alpina D5 uit 2015 met max 130.000 op de teller. Wel even nog wat extra opzij leggen voor de BPM. Alpina D5 Bi-Turbo Touring SWITCH-TRONIC Head-Up LED

https://www.autoscout24.nl/aanbod/alpina-d5-bi-turbo-touring-switch-tronic-head-up-led-diesel-zwart-ac48b1f4-0a45-41ce-a26a-b3b19920f0e1

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).