• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Porsche is klaar voor een extra ruige Cayman ‘GT3’

Auteur: Alwood, gepost 28 maart 2013 om 20:58 – 42 Reacties

Gaan met die banaan!


Porsche heeft even tijd nodig gehad om aan het idee te wennen. Een harde ruige Cayman voor trackdays, met meer toeren en vermogen. Plannen voor zo’n ‘GT3 light’ lijken inmiddels een stukje concreter.

Want dat moet het natuurlijk worden. Een Porsche Cayman Clubsport of ‘GT3’ moet net wat minder hard gaan dan de onlangs onthulde Porsche 991 GT3. Je wil hem genadeloos hard de toeren in kunnen jagen, de vorm van iedere zandkorrel door het stuur kunnen voelen en met de hand schakelen maar het moet allemaal iets minder hard gaan dan de 991 GT3. Omdat de GT3 zo onbeschrijfelijk hard kan ziet Porsche daar nu ruimte ‘onder’.

Testingenieur Andreas Preuninger is een paar jaar ontzettend druk geweest om de huidige GT3 te krijgen waar die nu staat. Die ontwikkeling is nu grotendeels klaar. Dat schept tijd om naast het sleutelen aan een GT3 RS ook met een Cayman aan de gang te gaan. Zijn antwoord op de vraag of de snelle Cayman er komt:

Maybe, I don’t see why not…

Dat gaat dus wel lukken. Rest ons slechts nog het wensenlijstje: handbak, 7 versnellingen, 9000 toeren redline, optionele rolkooi, een instelbaar verlaagd onderstel, lekker veel alcantara en een subtiele heupverbreding achter. Gewoon om je van de Cayman S te onderscheiden. Als de uitwerking klopt is dit volgens mij de auto waarmee Porsche zich onsterfelijk maakt bij een jongere generatie autoliefhebbers. (caradvice.com.au)

Ook interessant!

  • Cayman GT4 crasht hard in Enschede
  • Porsche 992 GT3 Touring rijtest
    Porsche 992 GT3 Touring rijtest
  • Waarom de Porsche Cayman GT4 knaak remt
  • toekomst Porsche 718
    Toekomst Porsche 718 bekendgemaakt

Nieuwste artikelen

  • Video: Automobilist schrikt zich het apezuur
  • Gespot – De enige echte Rimac op Nederlands kenteken
  • Ford maakt standaard onderdeel een betaalde optie (en met een goede reden)
  • Automerk maakt revven bewust onmogelijk in deze sportcoupé met verbrandingsmotor
FacebookTweetPinLinkedIn

981, cayman, cayman-s, Porsche

Vorig bericht: « Shelby zit aan de Ford F-150 SVT Raptor met supercharger
Volgend bericht: Video: Peugeot versus Pikes Peak hillclimb »

Lees Interacties

Reacties

  1. riborg zegt

    28 maart 2013 om 21:03

    Ik zeg doen!

    Login om te reageren
  2. Rick-dos zegt

    28 maart 2013 om 21:05

    Preuninger? Is dat niet één of andere FIAT dealer?

    Login om te reageren
    • betonstaal zegt

      28 maart 2013 om 21:21

      @Rick-dos: ja, o.a. in Delft, Den Haag, Ypenburg, Den Haag Kerketuinen en Zoetermeer. Fiat, Alfa, Lancia en Mitsubishi.

      Login om te reageren
  3. lemans96 zegt

    28 maart 2013 om 21:06

    Ze zullen er echter wel voor zorgen dat ie, qua vermogen, niet in de buurt komt van de nieuwe 911…
    Maar wat een übersappig ding is dit toch.

    Login om te reageren
  4. rufctr01 zegt

    28 maart 2013 om 21:09

    Gelijk doen, een heerlijke rijdersauto!

    Login om te reageren
  5. norge zegt

    28 maart 2013 om 21:12

    Zou deze ook als Alfa komen ?

    Login om te reageren
    • autobart zegt

      28 maart 2013 om 21:16

      @norge: Uiteraard niet, daar is deze Porsche veel te degelijk voor.

      Login om te reageren
      • 911GT2 zegt

        28 maart 2013 om 22:03

        @autobart: Degelijk, mooier, sneller…

        Login om te reageren
        • hdla zegt

          28 maart 2013 om 23:08

          @911GT2: Saaier.

          Login om te reageren
          • autobart zegt

            28 maart 2013 om 23:11

            @hdla: Porsche en saai? Ga je mond spoelen joh. Een Cayman is de leukste Porsche die er is!

            Login om te reageren
    • ramshoek zegt

      29 maart 2013 om 12:49

      @norge:
      Als Alfa ooit onderdeel van VAG wordt, dan zullen ze nooit hun eigen versie krijgen van een Porsche, maar mogen ze tot in lengte van dagen inspiratieloos gerebadgete Polo’s en Golfs aan de man proberen te brengen…

      Login om te reageren
  6. betonstaal zegt

    28 maart 2013 om 21:19

    Want alcantara is nep-leder? Huh.

    Login om te reageren
    • lambo4all zegt

      28 maart 2013 om 21:52

      @betonstaal: alcatara is veel lichter als leer en bied veel grip (op het stuur en pook) ideaal voor een track apparaat :)

      Login om te reageren
      • autobart zegt

        28 maart 2013 om 23:40

        @lambo4all: Veel lichter dan en het biedt meer grip. Sommigen leren het dan ook écht nooit…

        Login om te reageren
  7. lemans96 zegt

    28 maart 2013 om 21:37

    Een mooie agressieve spoiler zou dit ding zeker niet misstaan.

    Login om te reageren
  8. Onehp zegt

    28 maart 2013 om 21:58

    Dat zou een ongeloofelijk pure en tactiele auto zijn. Ik zie hem graag komen voor op circuit…. maar al tevreden met een gewone Cayman als het de openbare weg betreft… al aan het sparen :)

    Login om te reageren
  9. schnitzelexpert46 zegt

    28 maart 2013 om 22:02

    Geen gezeik over VAG, het kan wel dames!

    Login om te reageren
    • lemans96 zegt

      28 maart 2013 om 22:16

      @schnitzelexpert46: Deze auto heeft niks met VAG te maken. Enkel de aandelen worden met VAG gedeelt. Volkswagen en Audi gaan voor de rest naar Porsche voor kennis en ervaring, niet andersom. VW en Volkswagen zouden, op het vlak van design en betrouwbaarheid, nog veel van Porsche kunnen leren…

      Login om te reageren
      • bungabungastig zegt

        28 maart 2013 om 22:52

        @lemans96: als Cayennes en Panamera’s geen Porsches zouden zijn had je best wel een beetje gelijk.

        Login om te reageren
      • schnitzelexpert46 zegt

        28 maart 2013 om 23:06

        @lemans96: Dat weet ik, maar heb bij sommige artikels dat mensen kompleet doorslaan in hun anti VAG beleid. En dat Audi of Volkswagen nog wat kunnen leren van Porsche is iets wat zeker is.

        Login om te reageren
      • autobart zegt

        28 maart 2013 om 23:06

        @lemans96: Alleen de kleine motoren met techniek die nog in de kinderschoenen zit vertonen problemen, bijvoorbeeld de 1.4 TSI. Maar van die kettingen stappen ze af dus zal het allemaal wel meevallen. Over een 3.0 TDI bijvoorbeeld hoor je toch niets? Wat is er toch altijd met dat geklaag over betrouwbaarheid.

        Login om te reageren
        • lemans96 zegt

          28 maart 2013 om 23:46

          @autobart: Dat mag zo zijn, de 2.7TDI was anders niets om over naar huis te schrijven…
          En het zijn echt niet enkel de 1.4 motoren die snel motorproblemen vertonen. Helaas.

          Login om te reageren
        • nickelb zegt

          29 maart 2013 om 07:13

          @autobart: heb 2 collegas met een 3.0tdi. Een heeft nu al 2x in 1 jaar een nieuwe multiriem en spanrollen. En de ander heeft niks als electrische problemen met het management.

          Login om te reageren
      • nickelb zegt

        29 maart 2013 om 07:14

        @lemans96: vw en volkswagen?

        Login om te reageren
        • lemans96 zegt

          29 maart 2013 om 10:22

          @nickelb: Eh, oeps! LOL. Goeiemorgen… XD

          Login om te reageren
          • dawwg zegt

            29 maart 2013 om 12:02

            -edit: nutteloze bijdrage-

            Login om te reageren
            • lemans96 zegt

              29 maart 2013 om 12:19

              -edit: nutteloze bijdrage-

              Login om te reageren
              • dawwg zegt

                29 maart 2013 om 12:32

                @lemans96: Tja, dat kan inderdaad niet van jou gezegd, je bent zo bot als het achtereind van een varken. Maar blij dat je het zelf inziet … misschien is er nog hoop voor je, mits je stopt met het ongepast uitkramen van die racistische onzin in elk 2e of 3e topic …

              • lemans96 zegt

                29 maart 2013 om 12:39

                -edit: nutteloze bijdrage-

              • dawwg zegt

                29 maart 2013 om 12:43

                -edit: nutteloze bijdrage-

              • lemans96 zegt

                29 maart 2013 om 12:54

                @dawwg: Redactie, ik zie dat er hier(terecht) onzinnige reacties worden verwijdert, waarom blijft een reactie waar in mijn persoon, ten onrechte en zeer off topic, voor racist word uitgemaakt, wel staan?

              • dawwg zegt

                29 maart 2013 om 13:00

                @lemans96: Off-topic, misschien, maar wel degelijk volledig terecht, zoals iedereen zelf kan nalezen & voor beoordelen op: http://www.autoblog.nl/nieuws/de-mercedes-600-landaulet-van-saddam-hoessein-57676#comment-3151657

                Als we dan toch huilie-huilie gaan doen, laten we dan wel even de feiten op tafel leggen !

              • lemans96 zegt

                29 maart 2013 om 13:06

                @dawwg: Dus….als je pro-Israël bent en anti-nazi, dan ben je in jou ogen ‘een racist’…
                Nee, dan weten we dat ook weer…

                *faceplam*

              • dawwg zegt

                29 maart 2013 om 13:19

                @lemans96: Nee kerel, niet liegen; ik quote (uit bovenstaande link):

                “[…] Probeer al helemaal niet om te doen voorkomen als of het Iraëlische volk ‘net zo erg’ is als de mohammedanen. Israël is de enige democratie in dat broeinest van barbaren en moordlustige groeperingen. De beste manier om aan te tonen hoe enorm groot het verschil is tussen hen en de hen omringende achterlijke mohammedaanse wereld […]”

                En dat is maar 1 post van een complete serie – expres kwetsende – onzin. Nu ben ik zelf gewoon een kaaskop (met Joodse roots, jaja), maar het ene ras inferieur aan een ander ras verklaren is gewoon racistisch, ook als je Joods bent !

              • lemans96 zegt

                29 maart 2013 om 13:31

                @dawwg: Oowkee, dus ik heb hier te maken met een Dodo die in rassen denkt als hij het over joden en arabieren heeft? Riiight. Wel ‘ns gehoord van de term ‘semiet’ ?
                Juist, dat is het ‘ras’ waar alle lui die er in dat gebied wonen onder vallen, dus OOK het Israëlische volk.
                Ga dus alsjeblieft ergens anders briesen met je zogenaamde kennis over dit onderwerp en maak mij niet uit voor racist. Jij vertoond meer trekjes die onder dat plaatje valt dan ik…

                Sorry redactie, maar hij vraagt er om. Als jullie dit verwijderen, kan ik me dat goed voorstellen. ;-)

  10. st33fie zegt

    28 maart 2013 om 22:07

    Eindelijk !!!!
    De auto krijgt de tools die het verdient
    niet meer extra zwak tussen de boxster en de 911 in geëngineerd
    maar gewoon dik en goed op de weg
    misschien zelfs wel een echt sperr diff

    Login om te reageren
    • lemans96 zegt

      28 maart 2013 om 22:17

      @st33fie: Ik vermoed toch dat ze ‘m net onder de basis 991 zullen houden, qua prestaties.

      Login om te reageren
  11. rotjeknor zegt

    28 maart 2013 om 22:47

    Maak ‘m gewoon tot een soort van mini 911 GT3 RS 4.0 , dat wordt echt een feest, en hopelijk ook nog een lust voor het oog, de oren……..

    Login om te reageren
  12. mrrallycross zegt

    28 maart 2013 om 23:04

    Als hier een gt3 van komt kan je wel inpakken met je 911

    Login om te reageren
  13. toroloco zegt

    28 maart 2013 om 23:16

    eindelijk een opvolger voor de cayman r, hardcore is my middlename!

    Login om te reageren
  14. ericc zegt

    29 maart 2013 om 07:47

    Het uitmelken is begonnen. Ook naar onder toe!!!
    Doe eens gek Porsche en breng eens iets nieuw uit.
    De 550 Spyder bv. om maar iets te noemen.

    Login om te reageren
  15. jolig zegt

    29 maart 2013 om 09:30

    Misschien een iets meer uitgesproken achterbumper?

    Ik ben totaal niet van de bodykits en ander plakplastic, maar dit is wel heel weinig.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North