• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Porsche Panamera Turbo S: 570 pk vierzitter

Auteur: sir_smokalot, gepost 31 oktober 2013 om 09:00 – 28 Reacties

Afbeelding Porsche Panamera Turbo S: 570 pk vierzitterAfbeelding Porsche Panamera Turbo S: 570 pk vierzitterAfbeelding Porsche Panamera Turbo S: 570 pk vierzitterAfbeelding Porsche Panamera Turbo S: 570 pk vierzitterAfbeelding Porsche Panamera Turbo S: 570 pk vierzitter

Porsche Panamera Turbo S Executive
Het was tot nu toe een beetje behelpen voor de Panamera-koper: 520 pk en 700 Nm uit een Panamera Turbo, mwah. Gelukkig schiet Porsche te hulp met de Turbo S, voor luxebeesten ook verkrijgbaar in Executive-uitvoering.

De nieuwe Panamera-topmotorisering biedt de koper 419 kW (570 pk) en een koppel van 750 Nm (800 Nm in overboost). Porsche bereikte dit door de inspuitdruk van 120 naar 140 bar op te schroeven. Hiermee zoef je naar een topsnelheid van 310 km/uur, en als je het kalm aan doet is gemiddeld 10,2 l/100 km te halen. Maar wie koopt er nou een Turbo S als hij rustig aan wil doen? Als je zuinig wilt rijden koop je maar de diesel of de hybride.

Alleen voor de Turbo S-uitvoering levert Porsche een exclusieve lakkleur, Palladium metallic. Daarnaast worden in deze topversie de nodige afkortingen van stal gehaald. Standaard zit er onder andere Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC), Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus) en Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB) op. Ook de snelheidsafhankelijke stuurbekrachtiging Power Steering Plus en Porsche Active Suspension Management (PASM) ontbreken niet.

Ook optioneel op andere Porsches, maar bij de Panamera Turbo S standaard: het Sport Chrono-pakket, voor die broodnodige extra tiende snellere sprint. In samenspel met de PDK-bak katapulteert deze zware jongen zijn bestuurder in 3,8 seconden naar de 100 km/u. Attenooije.

Porsche Panamera Turbo S Executive

De statushongerige Chinees of rijke mensen met hele lange kinderen komen ook aan hun trekken: voor het eerst wordt de Turbo S als Executive (laatste drie foto’s in de gallery) aangeboden, wat 15 cm meer wielbasis, en dus meer ruimte achterin betekent.

Wat kost dat?

€ 217.200 incl. BTW/BPM voor de Turbo S, voor de Executive moet je € 235.900 meenemen. 15 centimeter extra voor slechts 18.700 euro, welke man wil dat nou niet?

Wereldpremière op de Tokyo Motor Show, eind november. Begin volgend jaar staat de sterkste Panamera bij de dealer.

Ook interessant!

  • Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid rijtest video
    Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid rijtest video
  • Porsche Panamera brand
    Porsche Panamera brand hangt een luchtje aan
  • Porsche Panamera kopt beton in Hoek van Holland
    Porsche Panamera kopt beton in Hoek van Holland
  • Porsche Cayenne Turbo GT rijtest video
    Porsche Cayenne Turbo GT rijtest video

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

panamera, Porsche, tokyo-2013, turbo, turbo-s

Vorig bericht: « EU vindt dat u best tol mag betalen in Duitsland
Volgend bericht: Ook muscle cars leggen het af tegen politie-Polo’s »

Lees Interacties

Reacties

  1. daandaan zegt

    31 oktober 2013 om 09:04

    Ik vond het al geen supermooie auto, maar bij de executive uitvoering zijn de verhoudingen helemaal zoek

    Login om te reageren
  2. 6cylinder zegt

    31 oktober 2013 om 09:06

    Zie die aandrijflijn toch een stuk liever in een Cayman, als je dat lukt ben je echt helemaal ’t mannetje in je mini-super-car.

    Login om te reageren
    • motoragent zegt

      31 oktober 2013 om 09:41

      @6cylinder: Zo’n zware 4.8-liter V8 in zo’n licht wagentje? Ik denk dat het hogere gewicht meer verpest dan het toegenomen vermogen goed kan maken ;)

      Login om te reageren
  3. filip696 zegt

    31 oktober 2013 om 09:07

    Kan nogsteeds niet wennen aan die achterlichten

    Login om te reageren
  4. daandaan zegt

    31 oktober 2013 om 09:12

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  5. kapiteinaudi zegt

    31 oktober 2013 om 09:19

    Dan toch veel liever een Quattroporte!

    Login om te reageren
  6. Kvgorp zegt

    31 oktober 2013 om 09:24

    voor € 235.900 wordt hij nog steeds niet mooier iig.

    Login om te reageren
  7. thomcarspotter zegt

    31 oktober 2013 om 09:31

    Yeah, meer Panamera nieuws!
    Deze is ook gewoon weer bruut!
    Prachtig design en een heerlijke motor!

    Login om te reageren
  8. mmot05 zegt

    31 oktober 2013 om 09:42

    De achterkant, lijkt dat niet een beetje op uhhm…………???

    Login om te reageren
    • mmot05 zegt

      31 oktober 2013 om 09:54

      @mmot05: even opgezocht, zo’n Toyota Corollo e11 van eind jaren negentig. (kan iemand nog een foto van plaatsen voor de duidelijkheid, ik ben er niet zo handig in)

      Login om te reageren
      • Ram-G-maN zegt

        31 oktober 2013 om 11:36

        @mmot05:
        Asjeblieft!
        On topic: Porsche noemt een Panamera een luxe sedan, ik noem het een uit de kluiten gewassen 5-deurs slammed hatchback.
        Ik wacht nog steeds op de eerste tuner die de achterruit fixeerd en daarbij het kontje dikke reet redesigned.

        Login om te reageren
        • mmot05 zegt

          31 oktober 2013 om 11:41

          @AutomotiveDesigner: yep, dit is ‘m, dankje wel.

          Login om te reageren
          • Ram-G-maN zegt

            31 oktober 2013 om 11:43

            @mmot05: Graag gedaan ;-)

            Login om te reageren
  9. agera zegt

    31 oktober 2013 om 09:42

    De Panamera is een auto die je in het echt moet zien vind ik, op plaatjes komt deze auto niet geheel tot zijn recht. In het echt is het een fraaie en een indrukwekkende auto. Elke keer als ik deze wagen zie draai ik toch mijn kop.

    Login om te reageren
    • tweede_woning zegt

      31 oktober 2013 om 10:07

      @agera: denk dat de naam Porsche voor de orgastische momentjes zorgen , en dat die wel erg prominente bochel ( zie eens een maserati) dan op de koop wordt toegenomen , in casu nooit benoemd.

      Login om te reageren
      • agera zegt

        31 oktober 2013 om 21:02

        @tweede_woning &imba: Hahah embleem? Ben geen echte Porsche fan, maar de Panamera vind ik gewoon mooi.

        Login om te reageren
        • agera zegt

          31 oktober 2013 om 21:02

          @agera: @imba:

          Login om te reageren
    • imba zegt

      31 oktober 2013 om 17:57

      @agera: Embleem maakt blind.;X Draai ik toch mijn kop? … richting een emmer.(-_-‘)

      Login om te reageren
    • roller79 zegt

      31 oktober 2013 om 21:06

      @agera: de vraag is alleen naar welke kant je je “kop” draait :)
      ik denk dat menig reaguurder hier overtuigd zou worden door een ritje in deze brutus… puur hypothetisch natuurlijk ;-)

      Login om te reageren
  10. KEV9 zegt

    31 oktober 2013 om 09:46

    heb eens een dagje moeten sturen in een panamera.. poeh wat maakt porsche tot zeer indrukwekkende auto’s .

    Login om te reageren
  11. workhardplayhard zegt

    31 oktober 2013 om 11:22

    Super mooie auto, erg fraai design. Kan niet begrijpen dat iedereen zegt dat het een lelijke auto is..

    Login om te reageren
  12. JamesBond007 zegt

    31 oktober 2013 om 12:03

    Is dit de verlengde versie? Hij lijkt zo lang opeens?!

    Login om te reageren
  13. berlinetta zegt

    31 oktober 2013 om 12:04

    Ik dacht dat de gewone Turbo ook al in 3,8 sec naar de 100 ging?

    Login om te reageren
  14. ej20g zegt

    31 oktober 2013 om 15:27

    Zoals Porsche hoort te doen vind ik dit ook weer een eeg mooie auto met dito prestaties. De nieuwe Quattroporte kan voor mij niet op tegen de Panamera.

    Login om te reageren
  15. slimshady zegt

    31 oktober 2013 om 16:48

    Quattroporte maakt geen kans tegen de panamera. De rapide S is ook nergens

    Login om te reageren
    • tupperware zegt

      1 november 2013 om 20:46

      @slimshady:
      Dan ben ik maar iets langzamer met een QP of een Rapide, ik rij in elk geval niet voor lul.
      Het is maar goed dat die Panamera snel is, dan blijft hij niet lang genoeg op mijn netvlies om ernstige schade toe te brengen aan mijn ogen.

      Login om te reageren
      • slimshady zegt

        1 november 2013 om 22:29

        @tupperware: als je een auto boven 200.000 kan betalen rij je sowieso niet voor lul. Die nieuwe quattroporte is vreselijk, we hebben er in gereden en die rapide is prachtig ( ook gereden ) maar haalt het niet bij de kwaliteit rijgedrag en specs van die porsche

        Login om te reageren
        • jrk68 zegt

          1 november 2013 om 22:46

          @slimshady:
          Ik deel tup zijn mening, mompelt iets over voetballersauto’s, oliesjeiks….
          Er zijn dus meer dan genoeg auto’s die meer dan 2 ton kosten waar je knap mee voor joker rijdt. De Panamera is daar slechts 1 van in mijn ogen.

          Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North