• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Porsche geeft de Panamera diesel 300 pk [updated]

Auteur: ricardo, gepost 2 september 2013 om 10:27 – 66 Reacties

Afbeelding Porsche geeft de Panamera diesel 300 pk [updated]Afbeelding Porsche geeft de Panamera diesel 300 pk [updated]

Porsche geeft de Panamera diesel 300 pk
De combinatie Porsche & diesel is niet vreemd meer. De Cayenne kan met een zelfontbrander worden uitgerust, en in de Panamera ligt ook al ruim twee jaar een dieselblok. Maar het werd tijd voor een motor met iets meer oempf.

Het klinkt als een #firstworldproblem, maar meer vermogen is geen overbodige luxe. De Panamera diesel leverde voorheen 250 pk, en bleef daarmee ietwat achter bij de rest van de Volkswagen Group die beduidend meer vermogen uit een 3.0 V6 wisten te halen. Daarom heeft hij nu een vernieuwde zescilinder met interne wijzigingen gekregen, en deze 3.0 V6 levert 300 pk en een koppel van 650 Nm. 50 pk en 100 Nm winst, vooral te danken aan de nieuwe watergekoelde turbo die 3,0 in plaats van 2,5 bar aan druk levert.

Hierdoor stijgt de topsnelheid van 244 naar 259 km/u en zakt de sprinttijd naar de honderd van 6,8 naar 6 seconden. De vermogensstijging gaf Porsche de mogelijkheid om de overbrengingsverhouding van de achttraps Tiptronic S-transmissie aan te passen, waardoor deze nu in de eerste tot vierde versnelling een kortere ratio heeft. Ook werden de verhoudingen van de achteras aangepast om met minder toeren hogere snelheden te kunnen draaien. Het verbruik komt in de NEDC – mede hierdoor – uit op 6.4 liter per 100 km, 0,1 liter minder dan voorheen.

Nog wat trivia tot slot: Porsche heeft inmiddels zo’n 8.500 Panamera’s met een zelfontsteker verkocht, waarmee de auto 15% van het totale Panamera-wagenpark inneemt.

De nieuwe diesel wordt op de IAA gepresenteerd, en de Nederlandse prijs hebben we inmiddels al te pakken. De instap-diesel heeft een vanafprijs van €104.300.

Ook interessant!

  • Porsche Panamera brand
    Porsche Panamera brand hangt een luchtje aan
  • Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid rijtest video
    Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid rijtest video
  • Porsche Panamera kopt beton in Hoek van Holland
    Porsche Panamera kopt beton in Hoek van Holland
  • Porsche Panamera Platinum Edition is hier en dit kost het
    Porsche Panamera Platinum Edition: dit kost het en dit krijg je

Nieuwste artikelen

  • Nieuw automerk uit controversieel land, maar het is geen Chinees!
  • Is de dieselauto dood en begraven?
  • Doemscenario: komende jaren meer verkeersdoden
  • Video: Dit ongeluk zie je van een kilometer ver aankomen
FacebookTweetPinLinkedIn

Diesel, iaa-2013, panamera, Porsche

Vorig bericht: « Definitieve prijs Audi RS Q3 bekend: vanaf €73.600
Volgend bericht: Blijft 0% bijtelling toch behouden in 2014? »

Lees Interacties

Reacties

  1. smartass zegt

    2 september 2013 om 10:31

    Een Panamera en diesel zijn beide Porsche onwaardig.
    Die 300PK valt trouwens ook vies tegen, dan doen ze dat in München een stuk beter.

    Login om te reageren
    • lemans96 zegt

      2 september 2013 om 10:48

      @smartass: Wel ‘ns met een Panamera gereden? Dan praat je wel anders. Daarbij komt het feit dat, dankzij de Panamera en de Cayenne, Porsche nog zo mooi in de zwarte cijfers staat. Niet voor niets komt ook Porsche met een kleinere versie van de Cayenne…
      Ik zie ook het liefst enkel hardcore sportwagens maar daarmee gaan autobouwers tegenwoordig richting de financiëele afgrond.

      Login om te reageren
      • kaasboerin zegt

        2 september 2013 om 10:59

        @lemans96: Ik weet het al; @smartass en JRK hebben allebei een smart gekregen van MB met als voorwaarde elkander merk af te kraken op AB.

        Login om te reageren
        • smartass zegt

          2 september 2013 om 11:04

          @kaasboerin:
          De waarheid ligt wat mij betreft iets genuanceerder, als ik het geld zou hebben voor een Boxster of een Cayman dan zou ik die zeker kopen.
          Hoe @JRK68 daarover denkt zou ik dan weer niet weten.

          Login om te reageren
      • smartass zegt

        2 september 2013 om 12:22

        @lemans96:
        Ik zie ook het liefst enkel hardcore sportwagens maar daarmee gaan autobouwers tegenwoordig richting de financiële afgrond.

        Ferrari bewijst al jaren je ongelijk en bij Lamborghini schrijven ze ook gewoon met een zwarte pen.

        Login om te reageren
        • berlinetta zegt

          2 september 2013 om 13:27

          @smartass: Ferrari doet het idd heel goed, Lambo had niet eens meer bestaan zonder Audi.

          Login om te reageren
        • lemans96 zegt

          2 september 2013 om 16:08

          @smartass: Ferrari houd enkel het hoofd boven water omdat ze de steun hebben van grote broer fiat en zo veel overhouden aan hun F1 sponsorcontracten. Het feit dat ze minder auto’s gaan produceren omdat dan de exclusiviteit op peil zou blijven, is gewoon een excuus om de productie te verlagen.

          De afgelopen eerste vier maanden van het jaar, heeft Land Rover 19.157 Evoque’s verkocht over heel Europa. Dat zijn veel Evoque’s en meer dan de totale verkopen van Aston Martin, Bentley, Bugatti, Ferrari, Lamborghini, Lotus en Maseratie, plus alle varianten van de Audi R8, BMW Z4, Jaguar F-type, Mazda MX-5, Mercedes SLS, Nissan GT-R en 370Z, Porsche 911, Porsche Cayman, Porsche Boxster, Subaru Impreza, Subaru BRZ en Toyota GT86 g-e-c-o-m-b-i-n-e-e-r-d hebben verkocht over diezelfde vier maanden….

          Bron: Automotive News Europe en EVO Magazine

          Login om te reageren
          • w0o0dy zegt

            2 september 2013 om 22:56

            @lemans96: sorry maar dat betoog raakt kant nog wal… Ferrari verkoopt zo’n miljard aan merchandising meuk met waarschijnlijk meer dan 30% winst.. Daarnaast verdienen ze op iedere auto enkele tienduizenden euro’s. Dus nee ook zonder Fiat en zelfs zonder F1 zou Ferrari het hoofd wel boven water houden. Ook niet gek gezien het feit dat vrijwel ieder model de hemel in geprezen wordt door iedereen die er daadwerkelijk in heeft gereden. Waanzinnig goede producten (of het je smaak is of niet) daardoor verdient Ferrari veel geld. Porsche ondertussen verdient veel geld met veel auto’s en weliswaar ook goede producten maar vooral deze lelijke “limo” en dat lelijke SUV ding. Echte sportwagens zijn allang niet meer core-business voor Porsche…. Tragisch maar genoeg mensen die die graag met zo’n lelijk hok rijden als er maar Porsche op staat.

            Login om te reageren
            • lemans96 zegt

              2 september 2013 om 23:17

              @w0o0dy: “sorry maar dat betoog raakt kant nog wal…”

              Ik was even de merchandisefabriek van Ferrari er bij vergeten te noemen maar verders zijn dit niet mijn ideetjes maar de droge bevindingen van autobranche economen. Je mag dan veel geld verdienen op de verkoop van een auto, zolang je er niet genoeg verkoopt om de ontwerp en productiekosten ervan te kunnen betalen, ben je dus bezig om per saldo geld op je geproduceerde auto’s toe te leggen en dat is niet de manier om een merk langdurig voort te laten bestaan…

              Login om te reageren
              • w0o0dy zegt

                2 september 2013 om 23:27

                @lemans96: Ben zelf HBO opgeleid in economie. Whoever wrote that is an idiot, trust me.

              • lemans96 zegt

                3 september 2013 om 20:00

                @w0o0dy: Don’t mind if I don’t, do you ? ;-)

                Gespecialiseerde automotive economen en automotive commerce specialists tegenover een hbo’rtje economie, eeh, ’s kijken wie ik serieus zal nemen….

              • w0o0dy zegt

                3 september 2013 om 20:26

                @lemans96: namen….? Ik heb de cijfers van Ferrari gezien … Alleen de merchandising is al goed voor meer dan 50miljoen per kwartaal… Verder moet je alle r&d die voor derden wordt gedaan meerekenen EN heeft Ferrari partners die r&d doen o.a. voor Ferrari maar tegen vriendenprijsjes…. Ferrari maakt omgerekend 44mille winst per verkochte auto… En ja 200 miljoen komt van de F1 vandaan….

      • 3246cm252kw zegt

        3 september 2013 om 05:13

        @lemans96: ja en ik vind de vergelijkbare Duitse concurrentie echt lekkerder rijden. Het is een hele dikke bak maar die automaatbak vind ik niet echt goed en hij is ook minder geveerd dan een E, 5 of A6…

        Login om te reageren
    • melkkoe zegt

      2 september 2013 om 10:54

      @smartass: wat dacht je van de 4.2tdi of 6.0tdi. Daar hebben ze in Munchen geen antwoord (meer) op.

      Login om te reageren
      • smartass zegt

        2 september 2013 om 10:56

        @melkkoe:
        Maar die zijn niet leverbaar in de Panamera en dat vind ik dan weer vreemd.
        Niet dat ik er rouwig om ben hoor, voor mij is de Panamera de lelijkste auto sinds de Multipla.

        Login om te reageren
      • lemans96 zegt

        2 september 2013 om 11:02

        @melkkoe: Dat is voor Porsche ook irrelevant. Zij vinden dat ze één diesel in hun programma nodig hebben en zijn niet van plan om zich beroemd te maken met diesels. Dat Audi dat wel doet lijkt me duidelijk. Vandaar hun veel grotere en krachtigere dieselvarianten. Het lijkt me dat als Porsche het persé zou willen, ook zij krachtige diesels zouden kunnen maken maar dat is simpelweg niet hun doelgroep.

        Login om te reageren
      • berlinetta zegt

        2 september 2013 om 11:33

        @melkkoe: Ik geloof niet dat de Q7 V12 tdi sneller is dan een X5 M50d.

        Login om te reageren
        • saxoke zegt

          2 september 2013 om 19:55

          @berlinetta: volgens mij wel… maar dr zit dan ook n klein vermogens verschilletje in…. die V12 is echt rap!!!

          Login om te reageren
    • super zegt

      2 september 2013 om 11:25

      @smartass:
      zorg eerst maar eens dat je zelf “porsche waardig” wordt!

      Login om te reageren
      • smartass zegt

        2 september 2013 om 11:27

        @super:
        Ooit, ooit hoop ik dat te zijn.
        Als het zover is koop ik wel een Cayman of een Boxster. Die zijn tenminste “Porsche waardig”.

        Login om te reageren
        • fant zegt

          2 september 2013 om 12:19

          @smartass: iedereen kan Porsche rijden :p als je genoegen neemt met een 925 xD

          Login om te reageren
        • fant zegt

          2 september 2013 om 12:20

          @smartass: 924 dus. Telefoontypen is niet mijn specialiteit.

          Login om te reageren
          • smartass zegt

            2 september 2013 om 12:43

            @fant:
            De 924 is dan weer eigenlijk een afgekeurde Audi coupé. De 944 heeft dan tenminste nog een Porsche motor.

            Login om te reageren
        • ej20g zegt

          2 september 2013 om 17:51

          @smartass: de vader van mijn beste vriend rijdt Cayenne (eerste serie) en ik kan je zeggen, het weggedrag is Porsche-waardig! De auto helt nouwelijks over, het geluid is prachtig, de remmen machtig sterk en het interieur kwalitatief erg goed. Wat is er dan zo Porsche-onwaardig aan de Cayenne en Panamera?

          Login om te reageren
  2. EB zegt

    2 september 2013 om 10:35

    313 en 381 pk bij bmw. En dann rijd je teminste niet voorschut.

    Login om te reageren
    • sajmun zegt

      2 september 2013 om 10:42

      @EB: idd, want 300PK is toch zo weinig…
      O.T. ik hoop dat het geluid er wat op vooruit is gegaan, want het klonk wel beetje sneu. 300PK is zeker niet kinderachtig, maar het zou wel dikker mogen klinken dan voorheen.

      Login om te reageren
      • melkkoe zegt

        2 september 2013 om 10:51

        Waarom niet de 4.2tdi? Dit is gewoon schandalig voor deze auto

        Login om te reageren
        • Onehp zegt

          2 september 2013 om 12:38

          @melkkoe: omdat een M550d veel minder verkoopt dan een 520/530d, en dat Porsche waarschijnlijk tot de conclusie is gekomen dat dat aantal nog veel lager zou zijn bij een Panamera diesel V8* en dus niet de moeite is. In de plaats daarvan hebben ze de hybride versie…

          Login om te reageren
      • JamesBond007 zegt

        2 september 2013 om 11:49

        @sajmun: was het niet zo dat merken een soort algemeen “verbruikscijfer” moet hebben als merk. Net als Aston Martin dat geen klein model had om dit te compenseren, vandaar de Cygnet ???

        Dat verklaart anders wel de zuinige modellen van Porsche met deze diesel en hybride varianten. Doen ze dit met de 991 of Cayman, dan was dat zelfmoord. Zie ze al rijden, de Porsche 911 diesel. 3
        200 pk dieselmotor en hybride aandrijving, heel zuinig!… Precies wat je wilt met een sport auto..

        Liever dat in een panamera of cayenne..

        Login om te reageren
        • sajmun zegt

          2 september 2013 om 13:09

          @JamesBond007: Ik denk zeker dat dat mee speelt ja, de cijfers zijn gunstig wat betreft uitstoot, en idd een fabrikant moet een bepaald gemiddelde halen binnen enkele jaren. En ja, een elektrische 911 of dieselende cayman is gedoemd te mislukken, maar in een autobahn cruiser als de panamera past wat mij betreft prima een krachtige (ik vind 300pk best krachtig) diesel!

          Login om te reageren
    • Hubert zegt

      2 september 2013 om 10:51

      @EB:
      Dat is het voordeel van Porsche rijden.
      Dan zit je boven dat hijgende gepeupel in die BMW’tjes.

      Login om te reageren
      • smartass zegt

        2 september 2013 om 10:58

        @Hubert:
        Het nadeel is dan weer dat je die hijgende BMW’s niet uit je spiegel gereden krijgt.

        Login om te reageren
        • beerton zegt

          2 september 2013 om 11:23

          -edit: nutteloze bijdrage-

          Login om te reageren
        • Hubert zegt

          2 september 2013 om 12:03

          @smartass:
          Die laat ik gewoon voor gaan.
          Heb geen zin in stoplichtsprintjes.

          Login om te reageren
        • cayenneturbo zegt

          2 september 2013 om 15:47

          @smartass: Behalve dan dat de (meeste) BMW’s op 250 blijven steken en de Porsche dus rapper kan.

          Zelf ben ik wel een fan van de Panamera en de Cayenne. Wat maakt het uit dat Porsche SUV’s en grote sedans maakt? Ze blijven de sportwagens toch gewoon verder bouwen en verbeteren. Dus leg mij eens uit wat je er juist tegen hebt tegen (dieselende) Cayennes en Panamera’s ;)

          Login om te reageren
    • fejjie zegt

      2 september 2013 om 11:01

      @EB: Mensen die een Porsche diesel kopen zijn niet op zoek naar prestaties, eerder naar een wagen met status. 300pk is dan ruim voldoende.

      Login om te reageren
      • EB zegt

        2 september 2013 om 11:20

        @fejjie: weet ik ook wel maar een m550d touring is toch veel mooier. Maar als t om status gaat kies ik ook de porsche. Want anders rijd je ‘maar! N 5 serie

        Login om te reageren
        • fejjie zegt

          2 september 2013 om 11:41

          @EB: mooi is een kwestie van persoonlijke smaak. En ik denk dat de gemiddelde 50 jarige porsche hoger aanschrijft dan bmw als het op status aankomt.

          Login om te reageren
          • smartass zegt

            2 september 2013 om 11:46

            @fejjie:
            Als je 50+ bent en je bent van mening dat je status moet kopen dan is dat best sneu.
            Status heb je of dat heb je niet, dat is niet te koop.

            Login om te reageren
            • fejjie zegt

              2 september 2013 om 11:55

              @smartass: Ben ik volledig met je eens, helaas denken veel mensen daar nog steeds anders over. Het is een beetje zoals het gemiddeld petje dat abosluut met een bmw of mercedes wil rijden omdat hij denkt dat dat wat voorstelt, maar dan op een wat hoger niveau.

              Login om te reageren
      • Orichy zegt

        2 september 2013 om 12:15

        @fejjie: “Premium” en “Status” zijn begrippen, die niets zeggen over de auto waarmee je rijdt, het is allemaal marketing geklets.

        Een mooie tweedehands Skoda Superb is net zoveel premium, ten opzichten van een lelijke derdehands Golf Variant en heeft dan ook de bij behorende status. Het is maar net wat voor gevoel je er zelf aan wil verbinden.

        Login om te reageren
    • Svda zegt

      2 september 2013 om 17:10

      @EB: Nee maar wel in een Bmw? Denk dat de Panamera beter verkoopt dan dat je denkt en pk’s zeggen niet alles anders had ze wel meer uit kunnen halen.
      Kan je net zo goed zeggen Ja bij Audi 500 pk uit een diesel ;)

      Login om te reageren
  3. jack_abarth zegt

    2 september 2013 om 10:53

    Autoblog, houd eens met *elk willekeurig woord*junk en “oempf” op.
    Het ziet er niet uit, en is na 10x ook zeker niet grappig meer…

    OT:
    Ik vind het vrij vreemd dat ze, ondanks meer vermogen, de bakratio moeten verkorten om de sprinttijd te kunnen verlagen. Je zou verwachten dat dit niet nodig hoeft te zijn.

    Login om te reageren
    • lemans96 zegt

      2 september 2013 om 11:06

      @jack_abarth: Dit is misschien meer een site voor jouw? : https://onzetaal.nl/

      Login om te reageren
      • smartass zegt

        2 september 2013 om 11:13

        @lemans96:
        Ga je mensen nu verwijzen naar je eigen site?

        Login om te reageren
        • smartass zegt

          2 september 2013 om 11:31

          @smartass:
          Wat een faal, ik las onzintaal.nl.

          Login om te reageren
      • rovalo zegt

        2 september 2013 om 11:18

        @lemans96: “Jouw”?
        Zelf nooit op die site geweest zeker?

        Login om te reageren
        • lemans96 zegt

          2 september 2013 om 16:10

          @rovalo: Hap ! XD

          Login om te reageren
  4. bempi zegt

    2 september 2013 om 11:04

    En komt er binnenkort ook nog een hybride versie uit ?

    Login om te reageren
    • clr700gt zegt

      2 september 2013 om 16:45

      @bempi: is r al, de panamera S E-hybride, staat zelfs een hele filmpje van bij video

      Login om te reageren
      • ej20g zegt

        2 september 2013 om 17:56

        @clr700gt: er zijn zelfs 2 Panamera Hybrids. De S Hybrid is wel de snelste van de twee.

        Login om te reageren
  5. gash zegt

    2 september 2013 om 11:33

    Hoe lang moeten nog wachten op de 911 V6 -TDI?

    Login om te reageren
  6. Onehp zegt

    2 september 2013 om 11:46

    Panamera is gewoon een goede reisauto, en op de autobahn ben je lekker snelst op langere tripjes want hij moet niet ieder uur gaan tanken zoals de benzineversies. En zelfs Chris Harris geeft toe dat de vorige versie een fijne automobiel is, nee geen sportauto pur sang maar wel dagdagelijks auto, en deze update maakt het enkel fijner. Ik mis wel een bronvermelding, ik hoop dat het een watergekoelde intercooler is ipv een turbo, dat is goed voor een betere gasrespons!

    Login om te reageren
    • Hubert zegt

      2 september 2013 om 12:06

      @Onehp:
      Watergekoelde intercooler i.p.v. een turbo???

      Je hebt een turbe en een turbe met intercooler.
      Maar alleen een intercooler???
      Lijkt me vrij nutteloos.

      Login om te reageren
      • Hubert zegt

        2 september 2013 om 12:07

        @Hubert:
        Turbe = turbo (ben wel consequent, zie ik)

        Login om te reageren
      • fortuna zegt

        2 september 2013 om 12:15

        @Hubert: watergekoelde intercoolers zijn er ook, tijd om je bij te scholen!

        Login om te reageren
        • Hubert zegt

          2 september 2013 om 13:11

          @fortuna:
          LEZEN!
          Hij heeft het over een watergekoelde intercooler i.p.v. een turbo.
          Maar dat zijn verschillende onderdelen. En een trube kan zonder intercooler, maar een intercooler is zinloos zonder turbo.

          Login om te reageren
        • E34M5Touring zegt

          2 september 2013 om 13:11

          @fortuna: Dat weet ie vast. Maar een intercooler doet nou eenmaal vrij weinig zonder turbo. En als je de reactie van Ohnep leest zie je staan, intercooler IPV turbo.

          Login om te reageren
      • Onehp zegt

        2 september 2013 om 12:21

        @Hubert: ipv een – watergekoelde – turbo hé. Turbo is gewoonlijk oliegekoeld, een watergekoelde turbo geeft weinig winst tenzij op bootmotoren…

        Login om te reageren
        • fortuna zegt

          2 september 2013 om 22:18

          @Onehp: zo had ik het ook verstaan. Alleen heeft het wel nut om waterkoeling toe te passen op een turbo, het koelwater heeft een grotere koelcapaciteit dan olie en de olie wordt zo thermisch minder belast. Watergekoelde turbo’s worden dan ook meer en meer toegepast.

          Login om te reageren
          • Onehp zegt

            3 september 2013 om 09:28

            @fortuna: hmm. Ja. Nee. Hangt vooral af van de dimensionering van het koelsysteem, olie of water. Meeste diesels hebben enkel oliekoeling op de turbo, waterkoeling is vooral positief voor een hot shutdown waar water makkelijker vrij circuleert, vooral positief voor en dus veelvoorkomend bij benzine turbos die geen koelend luchtovershot hebben en doorgaans hogere temperaturen hebben, al zal een diesel ook warm worden als je echt langdurig volgas geeft… Als je van de autobahn recht het tankstation inrijdt, even motor laten nadraaien dan.

            Wat het ook is, ik zie graag wat meer details van deze installatie…

            Login om te reageren
  7. RuVi zegt

    2 september 2013 om 11:47

    Goede update, enkele keren gereden met de “oude” diesel en daar had je al niet het gevoel dat je iets tekort kwam.

    Login om te reageren
  8. bmw1 zegt

    2 september 2013 om 12:15

    Dat is gewoon zielig

    Login om te reageren
  9. AMGS zegt

    2 september 2013 om 12:22

    0-100 : 6 sec
    Topsnelheid : 259 km/h

    zijn gwn top prestaties voor een diesel

    Login om te reageren
  10. azuli zegt

    2 september 2013 om 12:56

    Voor heel veel mensen blijft/is het een jongens droom om ooit Porsche te rijden. Dat je nu ook kan dieselen in een Porsche maakt voor vele de droom realiteit.

    Maserati heeft dat goed begrepen met zijn Ghibli.

    Login om te reageren
  11. azenomei zegt

    2 september 2013 om 19:14

    Ik vind dit gewoon sneu.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North