• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Porsche redt batterijgigant van afgrond

Auteur: RubenPriest, gepost 19 augustus 2024 om 10:59 – 7 Reacties

Porsche redt batterijgigant van afgrond

Natuurlijk vanwege een stukje eigenbelang voorkomt Porsche dat VARTA op de fles gaat.

Meer dan ooit werken autofabrikanten samen met bekende batterijmerken. Ik noem een Panasonic, LG Chem en natuurlijk het alom bekende VARTA. Laatstgenoemde gaat al mee sinds 1887, maar de laatste jaren verliep het alles behalve lekker voor het bedrijf.

Het leek er bijna op dat VARTA in de afgrond zou verdwijnen, totdat Porsche te hulp schoot. Met een financiële injectie is Porsche nu grootaandeelhouder van batterijen- en accuproducent VARTA geworden. Het Duitse automerk deelt een belang van 32 procent samen met een andere grootaandeelhouder. Porsche zou 30 miljoen euro pompen waar VARTA AG direct van profiteert . Ongeveer 36 procent van VARTA komt in handen van schuldeisers.

Daar zit natuurlijk een stuk eigenbelang achter. De komende jaren gaat Porsche meer met batterijen doen, niet minder. Denk aan de onlangs onthulde 911 GTS T-Hybrid. V4DRIVE Battery, wat ook valt onder VARTA, maakt de batterijcellen die gebruikt worden in de T-Hybrid.

Porsche heeft er dus belang bij dat de boel blijft bestaan, anders moet het merk weer op zoek naar een andere leverancier. Het is ook een politiek verhaal, op deze manier blijft de boel in Duitse handen en is Porsche niet aangewezen op Amerikaanse, Chinese of Koreaanse partijen voor de batterijcellen.

Varta and Porsche are already working closely together on the topic of high-performance battery cells. With the planned majority takeover of V4Drive, we aim to drive the company forward and would make an important contribution to keeping key technologies in Germany

Er gaan wel de nodige dingen veranderen bij het batterijbedrijf. Zo verdwijnt VARTA van de beurs en eerde werd al bekend dat honderden medewerkers hun baan zullen verliezen vanwege de noodgedwongen reorganisatie.

Met deze injectie van Porsche heeft VARTA weer wat ruimte om op adem te komen. Nu maar hopen voor ze dat de 911 GTS T-Hybrid een succes wordt, zodat ze bij V4DRIVE Battery lekker veel batterijcellen kunnen produceren. Zo kan het bedrijf met een toch wel lange geschiedenis op een gezonde manier blijven voortbestaan.

Ook interessant!

  • Bijzondere terugroepactie voor Porsche 911
    Bijzondere terugroepactie voor Porsche 911
  • Porsche 992.2 is duur! Prijzen nu bekend
  • Video: Porsche 911 EV-ombouw brandt volledig uit
  • Porsche 911-bestuurster vlucht na dodelijke crash
    Porsche 911-bestuurster vlucht na dodelijke crash

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
  • LANDO NORRIS IS DE F1 WERELDKAMPIOEN VAN 2025
  • De enige Bugatti EB110 op Nederlands kenteken is gespot!
FacebookTweetPinLinkedIn

batterij, Porsche

Vorig bericht: « Geen blauwe vogel tijdens Wilhelmus op Dutch GP
Volgend bericht: Video: Golfje doet brakecheck maar had deze reactie niet verwacht »

Lees Interacties

Reacties

  1. petroldrinker zegt

    19 augustus 2024 om 11:28

    Spijtig…

    Login om te reageren
  2. dare2think zegt

    19 augustus 2024 om 12:27

    Zodat wij onze knoopcelletjes goedkoop kunnen blijven krijgen bij de bouwmarkt ..

    Login om te reageren
  3. Richmond zegt

    19 augustus 2024 om 12:35

    Waarom specifiek Porsche en niet de VAG Groep

    Login om te reageren
    • erwingrunn zegt

      19 augustus 2024 om 12:45

      Anders wordt het VAG VAG, Porsche VAG bekt nu eenmaal beter :)

      Login om te reageren
    • mashell zegt

      19 augustus 2024 om 14:14

      VAG wordt al jaren niet meer gebruikt, het heet Volkswagen AG. Voor de rest natuurlijk een uitstekende vraag.

      Login om te reageren
    • rollingstoned zegt

      19 augustus 2024 om 14:25

      Wellicht omdat Porsche SE een andere entiteit is dan Volkswagen AG?

      “Porsche Automobil Holding SE, veelal afgekort tot Porsche SE, is een Duitse beursgenoteerde holding, opgericht in 2007. Het is grootaandeelhouder in en heeft voor meer dan 50% zeggenschap over Volkswagen AG,
      https://nl.wikipedia.org/wiki/Porsche_SE”

      En VAG wordt inderdaad al een tijd niet meer gebruikt, zoals @mashell al aangaf.

      Login om te reageren
  4. seggie zegt

    20 augustus 2024 om 19:19

    En nu Northvolt nog even redden –> https://x.com/electricfelix/status/1803710526091845914

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North