• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

PostNL en UPS straks aan de Brightdrop EV410?

Auteur: RubenPriest, gepost 1 oktober 2021 om 13:01 – 10 Reacties

PostNL en UPS straks aan de Brightdrop EV410?

De compacte elektrische bedrijfswagen genaamd Brightdrop EV410 is ideaal voor bezorgers in de stad.

Juist voor het bezorgen van pakketjes, waar veel korte stops gemaakt moeten worden, is een elektrische auto handig. Je hebt niet die uitstoot van het constant optrekken óf het irritante ronken van een dieselmotor voor je deur als de bezorger komt. General Motors zet in op deze ontwikkelingen. Dat deden ze eerder met de Brightdrop EV600 en nu is de EV410 aangekondigd.

Brightdrop EV410

Het is de tweede elektrische bedrijfswagen van het Amerikaanse autoconcern in de reeks. De productie van het compacte ding moet plaatsvinden vanaf 2023 in Ontario, Canada. In dezelfde fabriek als waar de EV600 wordt gebouwd. GM is naar eigen zeggen zo’n 20 maanden zoet geweest met het ontwikkelen van de Brightdrop EV410.

Brightdrop EV410

Nog even terug naar die EV600. De bezorgers van Fedex in Amerika gaan nog dit najaar rijden met de eerste exemplaren van dit model. De EV10 is in feite een kleinere variant op de EV600. Met onder andere een kortere wielbasis. De actieradius van de compacte elektrische EV410 komt neer op zo’n 400 kilometer volgens GM. Dat is nog best fors. Telecommunicatieconcern Verizon heeft alvast een grote order uitstaan om de Brightdrop EV410 te gaan rijden.

Ook interessant!

  • Dit was ooit een Volkswagen bedrijfswagen
  • Stop met zoeken, deze Mercedes Sprinter is dé bedrijfswagen
    Mercedes Sprinter bedrijfswagen lost huizenmarkt problemen op
  • Dit mag je eigenlijk geen bedrijfswagen meer noemen
    Dit mag je eigenlijk geen bedrijfswagen meer noemen
  • Maak indruk en pimp je Stellantis bedrijfswagen

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

Bedrijfswagen, Elektrisch, General-Motors

Vorig bericht: « Arnhem laat elektrische auto opladen aan lantaarnpaal
Volgend bericht: Mansory RS7 zoekt de grenzen op »

Lees Interacties

Reacties

  1. barchettadriver zegt

    1 oktober 2021 om 13:12

    Ideaal, EVs voor stadsdistributie. Geen stinkende en dreunende diesels meer voor je deur en in je straat, maar gewoon stil en schoon. Daar wordt iedereen beter van.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      1 oktober 2021 om 15:13

      Klein nadeel, pakketbezorgers met een Max Verstappen complex in fluisterstille auto’s door het centrum laten rijden vormt toch wel een risico.

      Login om te reageren
      • w0o0dy zegt

        1 oktober 2021 om 16:38

        Misschien kunnen ze de acceleratie flink afknijpen? Anders continue piepende bandjes na iedere bocht of drempel.

        Login om te reageren
      • rolov zegt

        1 oktober 2021 om 20:31

        @mashell: dat is echt onzin. Mensen moeten om zich heen kijke ipv de telefoon . Daar kan je elektrisch vervoer niet de schuld van geven.

        Login om te reageren
  2. gekketurbo zegt

    1 oktober 2021 om 13:42

    Dit mag wat mij betreft meer geproduceerd worden dan de zoveelste SUV, impact is naar mijn idee groter en maatschappelijk bespaart het de hele keten veel geld…

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      1 oktober 2021 om 15:12

      Als het in de keten geld bespaard dan is de transitie zo gemaakt.

      Login om te reageren
    • lecomte zegt

      1 oktober 2021 om 15:21

      @gekketurbo: Ik denk niet dat de gemiddelde lease rijder zoiets gaat rijden en Ik ken geen bezorgers die in een SUV pakketten bezorgen.

      Login om te reageren
  3. MarcoM zegt

    1 oktober 2021 om 15:33

    Misschien wel beter ook, soms staat hier in de straat zo een stink diesel een half uur te draaien.

    Login om te reageren
    • weetikveel zegt

      1 oktober 2021 om 23:55

      Heel vaak ook nog met de uitlaatgas behandelingen eruit geprogrammeerd zoals roetfilters en dergelijken. Geen wonder dat deze stedelijke zelf gesaboteerde sjoemel distributiediesels problemen veroorzaken. Van bijvoorbeeld de picnic wagentjes heb ik nooit last.

      Login om te reageren
  4. rolov zegt

    2 oktober 2021 om 11:34

    Het zou tijd worden. Die busjes rijden overal de hele dag door elke straat in Nederland . Het zou een hoop schelen . Alleen merendeel is zzp vlg mij.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North