• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Praktische en schone Fords voor superieure Belgen

Auteur: willeme, gepost 9 februari 2021 om 12:17 – 11 Reacties

S-Max en Galaxy Hybrid

Deze praktische schone en praktische Fords gaan helaas aan onze neus voorbij!

Het is al een tijdje bekend dat Ford zijn modelgamma iets aan het aanpassen is aan de nieuwe eisen van de consument (en overheid). Dat betekent extra veel schone Fords die onze kant op komen, zoals de Mustang Mach-E en de eh, nieuwe Explorer. Als je een grote familie hebt en je wilt zaken doen bij de Nederlandse Ford-dealer, dan ben je aangewezen op die auto.

MPV’s

De B-Max, C-Max, S-Max en Galaxy zijn namelijk allemaal geschrapt in het Nederlandse gamma. De B-Max en C-Max zijn uit productie, de S-Max en Galaxy worden niet meer in Nederland geleverd. Zonde, want het was steevast een goede optie voor mensen die een redelijk geprijsde zevenzitter met deugdelijke wegligging zochten. In de rubriek Autoblog-Advies komt de auto dan ook regelmatig voorbij.

S-Max en Galaxy Hybrid

De huidige S-Max en Galaxy zijn in 2018 nog voorzien van een opfrisbeurt. Saillaint detail: de auto was niet meer in Nederland leverbaar vanaf 2018, toch waren de persfoto’s geschoten in… Rotterdam! De reden dat de twee Ford MPV’s niet meer in Nederland leverbaar waren is simpel, de overgang van NEDC naar WLTP bleek een doodsteek. Er was immers geen (plug-in) hybride die het verbruik kon drukken.

  • S-Max en Galaxy Hybrid
  • S-Max en Galaxy Hybrid
  • S-Max en Galaxy Hybrid

Aandrijflijn

Maar nu is deze er wel! De auto’s zijn vooralsnog niet voor Nederland bedoeld. De aankondiging komt van Ford België en Luxemburg. De in Spanje gebouwde Ford S-Max Hybrid en Galaxy Hybrid zijn volgens Ford zo’n 10% zuiniger dan de versie met EcoDiesel-motor. De basis is een 2.5 viercilinder die volgens het ‘Atkinson’-principe zijn toeren draait. Deze wordt bijgestaan door een elektromotor. Het systeemvermogen bedraagt 190 pk.

  • S-Max en Galaxy Hybrid
  • S-Max en Galaxy Hybrid

Prestaties S-Max en Galaxy Hybrid

De Galaxy Hybrid knalt in precies 10 seconden naar de 100 km/u. De S-Max Hybrid doet het in 9,8 tellen. De topsnelheid is beide gevallen 185 km/u. De uitstoot in de WLTP cyclus ligt tussen de 146 en 150 gram CO2 per km. Waarschijnlijk net niet voldoende om de auto naar Nederland te halen. Zonde, want met name de rode S-Max ST-Line ziet er erg fraai uit.

Meer lezen? Dit zijn de gaafste zevenzitters voor coole Papa’s en lees hier alles over de eerste Ford Mondeo.

Ook interessant!

  • Kanye West dumpt zijn verzameling Fords
  • Wouter maakt autospotters blij met Ford GT
    Wouter maakt autospotters blij met Ford GT
  • Video: schapen hoeden met Ford Focus RS
    Video: schapen hoeden met Ford Focus RS
  • Te koop. Maar niet deze
    Te koop: 2005 Ford GT met een beetje werk

Nieuwste artikelen

  • Gelekt: vermogen van BMW M2 xDrive valt tegen
  • Herrie maken met de auto? De politie houdt je in de gaten!
    Herrie maken met de auto? De politie houdt je in de gaten!
  • Bentley schokt met design van nieuw model
    Bentley schokt met design van nieuw model
  • Nederlandse overheid grootste dreiging voor stijgende benzineprijs
FacebookTweetPinLinkedIn

belgie, Ford, galaxy, Hybrid, Hybride, luxemburg, mpv, s-max

Vorig bericht: « Video: Taycan rijdt door ruit
Volgend bericht: Toyota Camry GR Parts is lekker overdreven dik »

Lees Interacties

Reacties

  1. Dutchdriftking zegt

    9 februari 2021 om 12:22

    Tja, het is niet mijn type auto, maar in tegenstelling tot een cross-over bieden deze auto’s wel een meerwaarde TOV een sedan of station.

    Login om te reageren
  2. aalt zegt

    9 februari 2021 om 12:33

    Net even snel kijkje genomen, en ja hoor, hij staat al in de Configurator.

    Een fully loaded S-Max in Vignale uitvoering komt in BE uit op 54.675 EUR.. Best een bak geld, maar een 7 zitter plug in Hybride voor dat geld dat wordt een stukje lastiger denk ik :)

    https://www.nl.ford.be/shop/volgende-stappen/bp/ice#/summary?catalogId=WAEBX-CDR-2014-S-MaxBEL202150&series=ACMAA_VS-TP&powertrain=DGAEE_DR–A_EN-BG_TR-GA&paint=PN4HQ&trim=3EMZH&features=BYCAI&features=A1GAP&features=AGDAC&features=C1MAC

    Login om te reageren
    • doublechevron65 zegt

      9 februari 2021 om 17:30

      @aalt: mooi “de Ford verdeler” 👍🏻

      Login om te reageren
  3. Jochempie zegt

    9 februari 2021 om 12:48

    Het is niet duidelijk of het om plugins gaat.

    Login om te reageren
  4. tjorque zegt

    9 februari 2021 om 14:17

    Pfoe wat een jammere cijfers. 10 seconden pfff.

    Een S-Max plug-in hybride die dat in bvb 7 seconden doet en een elektrische range van 80km ofzo heeft zou me anders wel aangesproken hebben.

    Login om te reageren
    • meetsysteem zegt

      9 februari 2021 om 15:49

      Ach, 10 seconden…Bijna 50 jaar geleden kwam de prachtige Commodore (B) GS/E uit, als topmotorisering uitgerust met een 6-in-lijn, brandstofinjectie en 160 peekaas. Als coupé haalde hij een top van 200 kilometers per uur en ‘knalde’ in 9,8 seconden naar de helft. Wát een raket was dat!
      Nu werken we thuis en mogen 100, waarom in 3 seconden daarnaartoe…?

      Login om te reageren
  5. vpowert zegt

    9 februari 2021 om 17:00

    Als Ford de S-Max een beetje extra zwart plastic geeft rondom de wielkasten en iets hoger op de poten zet dan is het opeens een SUV en zou ie zomaar wat populairder kunnen zijn. Waarom doen fabrikanten dat niet? Kost ook nog eens bijna niks, lijkt me.

    Login om te reageren
  6. jarnobakker zegt

    9 februari 2021 om 18:07

    Ik zal zuinig zijn op die van mij. Word nog een collectorsitem zo😉 . die van mij doet de 0 tot 100 op de gps in 7,1 seconden ( is niet helemaal standaard meer).😎

    Login om te reageren
  7. alfapeter zegt

    9 februari 2021 om 19:10

    Superieure Belgen = pleonasme.

    Login om te reageren
  8. joki zegt

    9 februari 2021 om 19:42

    Ben een tiental jaar geleden eens de Mont Ventoux op- en afgereden en moet zeggen dat die wagen de rit wel goed aankon. Vond ik toen echt wel goed en leuk de bochten nemen. Het was een diesel met iets van 130 pk, dus zeker geen raket, maar die wagen leek eigenlijk niet meer nodig te hebben. Ik heb nadien toch altijd respect gehad voor die wagen.

    Login om te reageren
  9. frank2b zegt

    9 februari 2021 om 22:53

    Wist niet dat ze zulke bergen hebben in Rotterdam.

    Ik keek er van op.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North