• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Prijs grootste elektrische Peugeot is bekend (en fors!)

Auteur: willeme, gepost 19 november 2020 om 12:02 – 15 Reacties

elektrische Peugeot

De prijs van de Peugeot e-Boxer is officieel. Heel erg goedkoop is de grootste Peugeot van het moment niet.

De elektrische auto is in opmars. Ook de elektrische bedrijfsauto wordt telkens populairder. Logisch, want diverse overheden hebben al een verkoopban aangekondigd op de auto en bedrijfswagen met verbrandingsmotor. In Noorwegen is het al zover in 2025, in veel landen houd met 2030 aan.

Wellicht dat de transformatie al véél eerder gaat plaats vinden. Als de elektrische auto betaalbaarder wordt, het laden sneller gaat en de actieradius voldoende is, zijn er natuurlijk veel minder redenen om te kiezen voor een benzine- of dieselauto. Uiteindelijk zal elektrische een beter alternatief zijn.

elektrische Peugeot

Prijs Peugeot e-Boxer

Over prijzen gesproken, bij de geheel elektrische Peugeot e-Boxer zien we ruimte voor verbetering. De prijs is namelijk net bekend gemaakt en deze is niet mals. De elektrische bestelwagen kost namelijk een lieve duit.

Er zijn twee versies. Beide hebben dezelfde 100 kW elektromotor aan boord. In Lucky Luke-taal: dat zijn 136 paarden. Het verschil zit ‘m in de batterij die je erbij besteld. De instapper kost 57.990 euro en heeft de 50 kWh accu. Daarmee haal je zo’n 200 km volgens de WLTP.

Prijs Peugeot e-Boxer 75 kWh

Dat is voor sommige ondernemers net even te krap. Er is gelukkig ook een bus met 75 kWh-accupakket. Dan is het mogelijk om volgens de WLTP zo’n 340 km te halen op een volle lading. De prijs van de Peugeot e-Boxer met deze batterij is 66.380 euro.

elektrische Peugeot

Duurder dan diesel

Dat is flink geld voor elektrisch rijden, want een diesel is drie keer goedkoper (vanaf 22.200 euro). Eerlijk is eerlijk, de e-Boxer is veel completer uitgerust dan de gewone diesel-versie. Daarbij hoef je niet te schakelen bij de e-Boxer. De L1- en L2-varianten hebben altijd de 50 kWh-accu, de L3 en L4 (die zijn langer) hebben de 75 kWh-batterij. Het maximaal mogelijke laadvolume bedraagt 17 kuub.

Ondanks de hoge prijzen, is het nog steeds een interessante bus. Ten eerste omdat alle bussen in dit segment vrij prijzig zijn. Auto’s als de e-Crafter zijn ongeveer even duur. Ten tweede is de TCO (Total Cost of Ownership) veel doorslaggevender dan aanschafprijs. Als laatste kun je met zo’n elektrische bus wel gewoon de stad in de komende jaren. Wel handig als je daar moet zijn met je bus.

De Peugeot e-Boxer is per direct te bestellen.

Ook interessant!

  • De Peugeot e-Partner prijzen zijn bekend
    De Peugeot e-Partner prijzen zijn bekend
  • Peugeot 308 SW is even wennen
    Peugeot 308 SW is even wennen
  • Nieuwe Peugeot 308: dit is de prijs
  • Prijs eerste elektrische bedrijfswagen van Toyota bekend
    Prijs eerste elektrische bedrijfswagen van Toyota bekend

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

Bedrijfswagen, Bestelwagens, boxer, Busjes, geld, Peugeot, Prijzen

Vorig bericht: « Tiener sloopt Pagani á 3 miljoen van papa [video]
Volgend bericht: Elektrische Alfa Giulia is dan ein-de-lijk hier! »

Lees Interacties

Reacties

  1. René zegt

    19 november 2020 om 12:21

    Leuk, dus als je in een milieuzone woont kan je straks extra betalen voor je installateur, want alleen de duurdere installateur rijdt in zo’n luxe/dure bus. Een simpele beunhaas komt niet want die rijdt nog in een dieseltje.

    Login om te reageren
    • reactief zegt

      19 november 2020 om 12:55

      Een beunhaas wil je sowieso niet, dus als dat je redenering is betekent dat alleen maar winst! Haha…

      Login om te reageren
    • alfisstii zegt

      19 november 2020 om 21:07

      @René: als je met je volle verstand in een milieuzone woont met bijbehorende huizenprijzen kan je die duurdere installateur ook wel betalen

      Login om te reageren
    • mashell zegt

      20 november 2020 om 07:45

      @René: de gebruikskosten van zo’n elektrische bus liggen veel lager. De aanschafkosten zijn ook niet zo interessant. Het gaat om het verschil tussen aanschafprijs en restwaarde in combinatie met de gebruikskosten.
      Dus goede kans die installateur die lekker goedkoop rijdt in zijn elektrische bus inderdaad een slimmerik is die zijn klanten extra weet te laten betalen voor zijn besparingen want milieu en hoge aanschafkosten…

      Login om te reageren
  2. flutterby zegt

    19 november 2020 om 12:26

    10k voor 25 kWh, gekkenhuis… Zitten Apple logo’s op of zo?

    Login om te reageren
    • TheMaster zegt

      19 november 2020 om 13:34

      @flutterby: Tesla was in 2018 met de Model S/X een stuk duurder. 20k voor 25kwh.

      Login om te reageren
    • grasvreter zegt

      19 november 2020 om 13:37

      Duh. Is met super liquid retina hd XDR promotion center screen, en het glas is van sapphire induced ceramic shield. It just works.

      Login om te reageren
  3. erik64 zegt

    19 november 2020 om 12:54

    Het klinkt natuurlijk wel leuk die 340 km maar hoe zit het als de bus beladen is met een paar honderd kilo ?
    Voor mijn bedrijf heb ik een Boxer waar gereedschap, een boot enz enz inzit…….
    En dan nog een puntje, we voeren o.a inspecties uit voor het waterschap en dan zit je echt in gebieden waar je dus niet kan laden……Nah voor mij de eerst komende jaren nog maar stoken op dat duivels sap.

    Login om te reageren
    • lekbak zegt

      19 november 2020 om 14:12

      @erik64: dan is deze eerste generatie elektrische bus dus niet voor jou. Misschien is het over een jaar of 5 wel heel anders. Er zijn wel degelijk toepassingen voor deze bus.

      Login om te reageren
  4. Dutchdriftking zegt

    19 november 2020 om 13:31

    Kom maar door, scheelt een hoop stinkende bestelbusjes in de binnenstad. En met Range anxiety heb je ook een stuk minder aannemers op je bumper zitten.

    Login om te reageren
    • wimof zegt

      19 november 2020 om 19:26

      Stinken de huidige euro 6 busjes ook?
      De inkijk die het rtbf programma gisteravond over het delven van de noodzakelijke metalen liet anders een niet zo een fraai beeld zien.
      Maar ja, het ligt ver van onze achtertuin, dus…

      Login om te reageren
      • Baroen zegt

        20 november 2020 om 14:22

        @wimof: Zo is het @wimof. Elkaar maar na laten over zogenaamd stinkende busjes. De hel van de mijnen heeft men het liever niet over.

        Login om te reageren
  5. cazzo046 zegt

    19 november 2020 om 14:29

    Wat kan hij trekken?

    Login om te reageren
    • lekbak zegt

      19 november 2020 om 15:10

      @cazzo046: als je de bus vol gooit met ballast waarschijnlijk wel een tonnetje of 12.

      Login om te reageren
      • cazzo046 zegt

        19 november 2020 om 16:36

        OK, wat MAG hij trekken?

        Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North