• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Prijs nieuwe Peugeot 508 is bekend

Auteur: RubenPriest, gepost 16 mei 2018 om 12:25 – 75 Reacties

Afbeelding Prijs nieuwe Peugeot 508 is bekendAfbeelding Prijs nieuwe Peugeot 508 is bekendAfbeelding Prijs nieuwe Peugeot 508 is bekendAfbeelding Prijs nieuwe Peugeot 508 is bekendAfbeelding Prijs nieuwe Peugeot 508 is bekendAfbeelding Prijs nieuwe Peugeot 508 is bekendAfbeelding Prijs nieuwe Peugeot 508 is bekendAfbeelding Prijs nieuwe Peugeot 508 is bekend

508
Eindelijk weten we wat de fraaie Fransoos moet gaan kosten.

Het was één van de meest aangename verrassingen van de Autosalon van Genève ‘voor de gewone man’. Tussen al het supercar geweld was er maar weinig baanbrekend nieuws op het gebied van betaalbare auto’s, maar Peugeot had met de 508 een sterke troef in handen. Het heeft enkele maanden moeten duren, maar nu is duidelijk voor welk bedrag er straks eentje bij je op de stoep staat.

De goedkoopste is de 508 BlueHDi 130 Active met handgeschakelde versnellingsbak. Je moet 37.690 euro op tafel leggen voor de voordeligste variant. Wie de EAT8 automatische transmissie wenst moet 2.800 euro bijbetalen. Naast deze diesel zijn er nog twee dieselvarianten met deze motor. Dit zijn de BlueHDi 130 Allure voor 43.740 euro en de BlueHDi 130 GT voor 55.340 euro. Deze laatste twee varianten komen met automaat.

Alle benzinevarianten krijgen standaard een automaat. Instapper is de PureTech 180 S&S EAT8 Active met een prijskaartje van 42.190 euro. Dan volgen de PureTech 180 S&S EAT8 Allure voor 44.540 euro, de PureTech 180 S&S EAT8 GT-line voor 48.140 euro en de PureTech 225 S&S EAT8 GT voor 54.790 euro.

De nieuwe Peugeot 508 staat vanaf september in de showroom.

Ook interessant!

  • Peugeot 508 PSE rijtest en video
  • Nieuwe Peugeot 308: dit is de prijs
  • Prijs Peugeot 508 PSE
    Video - Peugeot 508 PSE vs BMW M2 is verrassend spannend
  • De Peugeot e-Partner prijzen zijn bekend
    De Peugeot e-Partner prijzen zijn bekend

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste Nissan GT-R R35 ter wereld heeft een nadeel
  • Huh? Keert dan alsnog deze leuke sportauto terug?
  • BMW onthult wat NOOIT achter een betaalmuur gaat komen
  • Deze auto’s worden volgend jaar helaas geen youngtimer
FacebookTweetPinLinkedIn

508, geld, Peugeot

Vorig bericht: « Dit is de nieuwe garage van Joel Beukers
Volgend bericht: Blauwe Ferrari 275 GTB leverde dit weekend het meeste op »

Lees Interacties

Reacties

  1. E34M5Touring zegt

    16 mei 2018 om 12:31

    Ik vind het echt een hele knappe bak! Gewoon een dik ding zo.

    Login om te reageren
  2. jwstoop zegt

    16 mei 2018 om 12:37

    Duur! Een passat is 4k goedkoper, een Talisman 5K.

    Login om te reageren
    • E34M5Touring zegt

      16 mei 2018 om 12:50

      @jwstoop: Als je een Talisman met de 130pk DCI wil is ie zelfs 4k duurder dan de Peug. Want dan zit je automatisch aan een duurdere uitvoering. Wel ff appels met appels vergelijken he ;)

      Login om te reageren
      • E34M5Touring zegt

        16 mei 2018 om 12:53

        @e34m5touring: Moet je dat zelf ook doen slimmerd… Gelijkwaardige diesel en spec ontlopen ze elkaar nauwelijks.

        Login om te reageren
    • mikje90 zegt

      16 mei 2018 om 17:44

      @jwstoop: maar wel mooier dan die twee

      Login om te reageren
    • djohnson zegt

      16 mei 2018 om 21:16

      @jwstoop: deze is berekend op WLTP prijzen de oudere Passat en Talisman nog op de huidige CO2 meeting

      Login om te reageren
  3. berlinetta zegt

    16 mei 2018 om 12:38

    Ligt het aan mij of zijn die prijzen vrij fors? Ik dacht dat auto’s uit deze klasse toch meestal wel voor onder de 40k te krijgen waren (met opties).

    Login om te reageren
    • E34M5Touring zegt

      16 mei 2018 om 12:52

      @berlinetta: Hier komt ook nog wel een 110pk HDI onder hoor. Een Talisman met de 130pk dci (gelijk aan deze qua vermogen) is 41k.

      Login om te reageren
      • berlinetta zegt

        16 mei 2018 om 13:38

        @E34M5Touring: Ik vind het toch absurd veel. Sta je dan met je 130 pk middenklasser auto.

        Login om te reageren
        • E34M5Touring zegt

          16 mei 2018 om 13:41

          @berlinetta: Ja goed, maar die krengen zijn ook niet meer zo kaal als 5/10j geleden natuurlijk. En de tijd van de dikke 6 pitter diesels zijn we helaas voorbij. Daarom is de import ook booming nou. Want alles met meer dan 1.6l inhoud wordt hier niet meer verkocht.

          Login om te reageren
          • berlinetta zegt

            16 mei 2018 om 13:56

            @e34m5touring: ja eens, ik hoef alleen niet al die opties. Een auto is om te rijden imo. Helaas verandert dat steeds meer.

            Login om te reageren
            • E34M5Touring zegt

              16 mei 2018 om 14:21

              @berlinetta: Zeker bij de Franse merken zit bij een bepaalde motor ook een bepaald uitrustingsniveau. De Talisman kan je in basisuitv. enkel als 110pk DCi krijgen. Als je dan een 130pk DCi wil ga je direct ook 2 uitrustingsniveau’s omhoog. Zo wordt het vanzelf duur. Bij bijv. BMW kun je gewoon een ramkale 330d oid bestellen.

              Login om te reageren
              • berlinetta zegt

                16 mei 2018 om 14:37

                @e34m5touring: Klopt. Dat zie je wel vaker bij de ‘niet-premium’ merken. Heeft niet mijn voorkeur moet ik zeggen. Ik begin het liefst met een kale auto en vink enkel de opties aan die ik echt wil hebben. Helaas is dat bij de Duitsers ook niet altijd mogelijk want als je de ene optie wil, moet je ook automatisch een andere optie aanvinken.

            • desjonnies zegt

              16 mei 2018 om 15:36

              @berlinetta:
              Lieverd, ik begrijp je niet, toen Mercedes de 190 uitbracht in de tachtiger jaren liep iedereen te zeuren dat het ding kariger was uitgerust als het gemiddelde hondehok, ik heb auto’s gehad die uitgerust waren met één tellers, blikken deuren die nog net in de kleur van de auto gespoten waren en een dashboard waarop mijn Afrikaanse buurmeisjes kokosnoten kraakten, m.a.w. waar heb je het over ?
              Ik vind de weldaad van climate control, centrale vergrendeling, stuurverkagtiging, ruitenwissers met variabele interval allemaal fantastisch.

              Login om te reageren
              • berlinetta zegt

                16 mei 2018 om 15:56

                @desjonnies: Maar dat zijn opties die tegenwoordig elke klant wil, ik dus ook. Dat zit er tegenwoordig ook allemaal wel standaard op. Juist die dingen die niet iedereen wil, mogen wat mij betreft een optie blijven. Niet alleen om de prijs te drukken, maar ook het gewicht. En wat er niet op zit, kan ook niet stuk gaan.

              • cloverleaf zegt

                16 mei 2018 om 16:06

                @desjonnies: dat kokosnoten kraken…. is synoniem voor wat precies ?

    • griffendahl zegt

      16 mei 2018 om 13:24

      @berlinetta: nieuwe meetmethodes voor CO2 uitstoot doen alle nieuwe modellen de da’s om, hoe groter hoe harder de klap. Kijk ook maar hoeveel duurder die V60 geworden is…

      Login om te reageren
      • berlinetta zegt

        16 mei 2018 om 13:37

        @griffendahl: Nou ik word liever voor de gek gehouden met afwijkende meetresultaten dan dat ik extra moet betalen voor kloppende cijfers. Nu moet de consument betalen om niet meer misleid te worden.

        Login om te reageren
        • mb10 zegt

          16 mei 2018 om 14:51

          @berlinetta: dus was het wel misleiding voor de consument is de vraag?

          Login om te reageren
          • berlinetta zegt

            16 mei 2018 om 15:02

            @mb10: Voor de wet wel. En dat telt.

            Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      16 mei 2018 om 14:01

      @berlinetta: vergeet je niet dat met name deze klasse ook hard geraakt wordt door de nieuwe WLTP verbruiksmetingen een leuk bedrag aan extra CO2 heffing in de prijs erbij hebben gekregen? 1500 euro erbij tov vorig jaar kan zomaar…

      Login om te reageren
      • berlinetta zegt

        16 mei 2018 om 14:39

        @w0o0dy: Dat is ook wel zo, maar ik vind het belachelijk dat consumenten moeten gaan betalen voor eerlijke cijfers.

        Login om te reageren
        • dawwg zegt

          16 mei 2018 om 14:50

          @berlinetta: De auto is altijd een melkkoe geweest en zal het blijven; voor de overheid maakt het geen reet uit of jij in een Peugot 108 van 55K of een 508 van 55K naar je werk rijdt … en naar je werk zal je moeten; dus zolang multinationals meer lobbyen dan de ANWB, blijft de automobilist altijd de gebeten hond.

          Login om te reageren
  4. volvonerdy70 zegt

    16 mei 2018 om 12:40

    Ik heb altijd de Audi’s de meest cleane auto’s gevonden maar deze ziet er beter uit dan die nieuwe Audi modellen met de rare neus..
    Vind hem echt dik, dikker dan een Audi a5 tegenwoordig..

    Login om te reageren
    • 406_v6 zegt

      16 mei 2018 om 19:23

      @volvonerdy70: ouwdie en clean in 1 zin?? Wow…jij moet wel heel lang onder een steen hebben gelegen.

      Login om te reageren
  5. rhellema zegt

    16 mei 2018 om 12:45

    Kolere…wat een typeaanduidingen zeg!!! Daar mogen de verkopers wel heel goed op oefenen.

    Login om te reageren
    • rhellema zegt

      16 mei 2018 om 12:46

      @rhellema: overigens, wel een hele fraaie auto, that’s for sure!!

      Login om te reageren
    • Loek zegt

      16 mei 2018 om 17:55

      @rhellema: Je bedoelt de typeaanduiding of welke motor erin ligt? Achterop de auto gaat niks meer staan dan 508 BlueHDI namelijk ;)

      Login om te reageren
      • rhellema zegt

        16 mei 2018 om 18:01

        @720s: zover was ik zelf ook al gekomen????

        Login om te reageren
        • Loek zegt

          16 mei 2018 om 21:20

          @rhellema: Ik dacht dat je bedoelde dat “Peugeot 508 1.6 BlueHDI 130 Allure” niet zo lekker bekt. Ben ik met je eens maar als Audi stunts gaat uithalen om dat af te korten (55 TFSI etc) dan snap je er ook weer niks van ;)

          Login om te reageren
  6. misterdrogba zegt

    16 mei 2018 om 12:56

    Ik vind hem aan de dure kant, wel een mooie wagen!

    Login om te reageren
  7. simonferrari zegt

    16 mei 2018 om 13:02

    In vergelijking met de concurrentie wel redelijk aan de dure kant. Wel een hele fraaie bak!

    Login om te reageren
  8. PunicaOase zegt

    16 mei 2018 om 13:12

    Oei, voor de prijs van de instap benzinevariant kan je ook een A4 krijgen met 190 pk of een 3-serie met 184 pk… neem daar de afschrijving van een Fransoos bij en ik weet al wat de meeste gaan kiezen… Jammer deze gaan we dus net zo vaak zien als de Giulia…

    Login om te reageren
    • Svenska_Aeroplan_AB zegt

      16 mei 2018 om 13:15

      @punicaoase: Ik neem aan dat deze prijzen al WLTP prijzen zijn, en die van de Duitsers nog niet… Ko.t wel een milletje of 6 a 7 bij,zeker bij de diesels

      Login om te reageren
      • ds3thp zegt

        16 mei 2018 om 13:17

        @svenska_aeroplan_ab: plus dat je dan aansluitend bij Audi en BMW voor iedere wielmoer kan bij betalen!

        Login om te reageren
        • PunicaOase zegt

          16 mei 2018 om 13:24

          @ds3thp: heb effe gekeken wat er standaard op bijv. een 320 zit: enige wat ik miste was navigatie.

          CruiseControl, velgen, airco, elektr.ramen, lichtsensor zit er allemaal standaard op…

          Maar we zullen zien… ik vind de Peugeot mooier dan een 320, toch denk ik dat mensen een BMW kiezen voor het zelfde geld of ietsje meer met M-pakketje…

          Login om te reageren
        • dijan zegt

          16 mei 2018 om 13:34

          @ds3thp: Bmw Grand coupe high ex 245 pk benzine 55.828 euro, Vw Arteon 4 motion R benzine 280 pk 56535 euro, Vw Arteon 4 motion high line R 240 pk diesel 56835 euro Ford Mondeo Ecoboost 203 pk vignale 48800 euro . Dit zijn de concurenten met betere specs en luxer uigevoerd.

          Login om te reageren
          • bassx zegt

            16 mei 2018 om 15:43

            @dijan: M’n BMW 440i coupe kostte net geen ton, zodra je maar iets als 19″ velgen of led koplampen wil hebben betaal je duizenden euro’s meer. Peugeot wordt veel voller aangeboden en zijn volgens mij ook WLTP prijzen. Ik snap dat mensen dan kiezen voor een vol aangeklede Peugeot in plaats van de meest saaie 4-serie omdat je een leuk aangeklede BMW niet kan betalen.

            Login om te reageren
            • dijan zegt

              16 mei 2018 om 15:52

              @bassx: Hoi , ben toevallig aanhet kijken naar een 440 i grand coupe van 1 jaar oud met 6000 km met alle opties. Vraagprijs nu; 62000 euro.

              Login om te reageren
              • bassx zegt

                16 mei 2018 om 17:09

                @dijan: Leuk! En serieus aan het afwegen om te kopen? Veel success bij het vinden van je nieuwe auto en rijplezier ga je met een 440i zeker beleven.

      • PunicaOase zegt

        16 mei 2018 om 13:17

        @svenska_aeroplan_ab: WLTP? Heb van alle merken gewoon de instapvariant genomen met ongeveer zelfde pk’s en automaat…

        Login om te reageren
        • Svenska_Aeroplan_AB zegt

          16 mei 2018 om 15:24

          @punicaoase: ja? Wat heeft dat ermee te maken?

          Login om te reageren
    • rufctr01 zegt

      16 mei 2018 om 17:18

      @punicaoase: de Fransen schrijven niet meer zo af als in de jaren ’90!
      Zat laatst te kijken naar een C5 Tourer, zag ook een Audi er naast staan, er zat maar 500 euro verschil in. De auto’s hadden dezelfde leeftijd, kilometers en vermogen.

      Login om te reageren
  9. dijan zegt

    16 mei 2018 om 13:20

    Mooie auto ,maar echt te duur ; Audi A5 sportback MHEV Design 252 pk benzine kost 56000 euro , Een Passat Disel 240 pk 4 motion high line met leer en veel extra s kost 58900. Maar dat heb je ook wel wat meer ij huis als bij deze Peugeot.

    Login om te reageren
    • rufctr01 zegt

      16 mei 2018 om 19:09

      @dijan: dan zit je nog steeds naar een Peugeot interieur te kijken in je VAGje…?

      Login om te reageren
      • dijan zegt

        16 mei 2018 om 20:56

        @rufctr01: Liever als naar jouw flauw commentaar.

        Login om te reageren
        • pier zegt

          16 mei 2018 om 21:42

          @dijan: dan

          Login om te reageren
    • monsieurleloure zegt

      17 mei 2018 om 00:09

      @dijan:

      Met als verschil dat die Passat niet om aan te gluren is, de horror.

      Login om te reageren
  10. Design_Driven zegt

    16 mei 2018 om 13:38

    Niet goedkoop, concurrenten zijn voordeliger, weliswaar met minder PK’s

    Ik was verbaast trouwens dat hij niet op de beurs in Beijing stond. Is de 508 alleen voor europa bedoelt?

    Ik vrees dat we er niet veel gaan zien.

    Login om te reageren
  11. JagID3Merc zegt

    16 mei 2018 om 13:56

    Verwacht dat er ook nog een 130 pk 3 cilinder benzine met 6 bak gaat komen.
    Van het weekend deze combinatie gereden in een C4 Picasso.
    In de C4 Picasso is dat ruim voldoende, dus dat moet met deze Peug ook goed komen.

    Login om te reageren
    • 2wheeler zegt

      16 mei 2018 om 14:30

      @citroen4life: is ook het basisblok voor de nieuwe Cactus, schijnt goed van zijn plek te komen!

      Login om te reageren
  12. fransananas zegt

    16 mei 2018 om 13:59

    Ik vindt het met die rare lijn bij de lampen net een mimespeler die huilt… maar dat is vast om zijn Franse roots te showen

    Login om te reageren
  13. viezefreddyw zegt

    16 mei 2018 om 14:01

    Een erg mooie auto, zeker voor Peugeot begrippen. Wel aan de dure kant maar de schuld daarvan moeten we geven aan de Staat.

    Login om te reageren
  14. allesmetturbo zegt

    16 mei 2018 om 14:04

    Ontzettend mooie auto, zowel interieur als exterieur.

    Nu nog een dik blok erin

    Login om te reageren
  15. 2wheeler zegt

    16 mei 2018 om 14:08

    Prijst zichzelf denk ik redelijk de markt uit in NL. Jammer, want het is een fraaie verschijning.

    Login om te reageren
  16. lambowambo zegt

    16 mei 2018 om 14:14

    Vind het echt een hele chique auto. Wel een tikkie aan de prijzige kant niet?

    Login om te reageren
  17. steef2 zegt

    16 mei 2018 om 14:14

    De leaseprijzen (waar het grootste gedeelte van de rijders uit zal bestaan):
    Blue Lease:

    Benzine Uitvoering Prijs (€)
    PureTech 180 EAT8 Blue Lease Active 41.290
    PureTech 180 EAT8 Blue Lease Allure 43.750
    Diesel
    BlueHDi 130 Blue Lease Active 37.690
    BlueHDi 130 EAT8 Blue Lease Active 40.490
    BlueHDi 130 Blue Lease Allure 40.140
    BlueHDi 130 EAT8 Blue Lease Allure 42.940
    BlueHDi 160 EAT8 Blue Lease Allure 45.040
    BlueHDi 130 EAT8 Blue Lease GT-Line 44.240
    BlueHDi 160 EAT8 Blue Lease GT-Line 46.340

    Login om te reageren
  18. dawwg zegt

    16 mei 2018 om 14:23

    Leuk hoor; zo’n D-segmenter met 130pk diesel voor 55K; maar ik loop wel even door naar de Mercedes-dealer als je het niet erg vindt …

    Login om te reageren
    • 2wheeler zegt

      16 mei 2018 om 14:32

      @dawwg: wat een geld he… zal best goed in de uitrusting zitten, maar toch…

      Login om te reageren
    • sjonniedeluxe zegt

      16 mei 2018 om 19:08

      @dawwg: staat fout in het artikel. Die diesel van meer dan 50k is de 180pk versie.

      Login om te reageren
    • jensefrens zegt

      22 mei 2018 om 00:37

      @dawwg: daar heb je dan nét een full option a-klasse voor

      Login om te reageren
  19. dare2think zegt

    16 mei 2018 om 14:38

    Even wachten tot volgend jaar met kopen, kans is groot dat ze door de prijs aan de straatstenen niet slijten en dan met korting de deur uit moeten.

    Login om te reageren
  20. audirijder zegt

    16 mei 2018 om 14:41

    Wat ontzettend duur zeg.
    Deze auto gaan we nergens op de weg zien.

    Login om te reageren
    • rufctr01 zegt

      16 mei 2018 om 19:07

      @audirijder: audi’s zijn ook te dure VW’s, die zie je ook overal!?

      Login om te reageren
  21. erce zegt

    16 mei 2018 om 14:56

    Ik heb er twee weken geleden eentje in Frankrijk zien rijden en was niet onder de indruk, terwijl ik hem op de foto’s ontzettend mooi vind.

    Login om te reageren
  22. chriscross zegt

    16 mei 2018 om 15:12

    Nette wagen maar gewoon te duur voor een Peugeot. Dit overigens met alle respect voor het merk Peugeot maar volgens mij was de kracht van Peugeot altijd; compleet en betaalbaar. Ik zeg interessant voor de tweedehands markt.

    Login om te reageren
  23. reneole zegt

    16 mei 2018 om 15:23

    Leuk hoor..zo’n gerecyclede 607.Kies ik toch liever voor een vanafprijs van 45k voor een V60 T5

    Login om te reageren
    • desjonnies zegt

      16 mei 2018 om 15:37

      @reneole:
      Koop er twee, ben je sneller van je complexen af denk ik zo..

      Login om te reageren
  24. jorden zegt

    16 mei 2018 om 16:20

    Prijzen zijn in dit segment zijn kunstmatig hoog. Want de doelgroep zijn leasemaatschappijen.

    Login om te reageren
  25. kilum zegt

    16 mei 2018 om 16:23

    Dit had gewoon qua prijs rind de 25K a 30K moeten zitten. Nu is het gewoon te duur.

    Login om te reageren
    • sjonniedeluxe zegt

      16 mei 2018 om 19:07

      @kilum: dat is weer beetje te onrealistisch

      Login om te reageren
    • rufctr01 zegt

      16 mei 2018 om 19:19

      @kilum: dezelfde prijs als een Polo? Als deze op 25-30k zou moeten zitten volgens jou dan zou ik de Polo op 5K zetten en de Passat op 15!

      Login om te reageren
    • hollandbest zegt

      16 mei 2018 om 22:32

      @kilum: mijn Polo kostte al 26.000….

      Login om te reageren
  26. sjonniedeluxe zegt

    16 mei 2018 om 19:05

    Bluehdi 130 GT moet 180 zijn.

    Login om te reageren
  27. hooismans zegt

    16 mei 2018 om 20:54

    Na 20 jaar eindelijk weer een mooie Peugeot

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North