En naast de prijzen van de Fiat 500e hebben we ook de spiksplinternieuwe Fiat 500 3+1!
De nieuwe Fiat 500e moest de heetste auto van 2020 worden. Helaas gooide het coronvirus een beetje roet in het eten. Zeker in Italië waren de gevolgen enorm. Veel bedrijven moesten daarom doen aan schadebeperking. Zeker Fiat, dat ook nog eens afhankelijk is van heel erg veel toeleveranciers die ook allemaal temaken kregen met de lockdowns.
Fiat 500e 3+1
De onthulling van de 500e vond weliswaar plaats, maar daar bleef het vervolgens bij. Maar nu is er nieuws, want dit is de Fiat 500e 3+1! En net als met de beste verpakkingen van Snickers, Lions of Nuts’, gaat het om 4 stuks. Deuren in dit geval. De gewone Fiat 500e is namelijk een driedeurs (aan elke zijkant één + de achterklep. De 3+1 krijgt er een kleintje aan de zijkant bij.
De Fiat 500e 3+1 is overigens niet langer of breder. Je krijgt er simpelweg een praktische deur bij. Sterker nog, je moet echt goed kijken wil je zien dat je te maken hebt met een vierdeurs Fiat 500. Wel is de 500 met vier deuren iets zwaarder: 30 kilogram om precies te zijn.
Prijzen Fiat 500e
Naast deze nieuwe uitvoering zijn ook de prijzen van de Fiat 500e bekend. De goedkoopste is de 500e Action. Deze heeft als enige 95 pk en haalt 180 km op een volle accu. Kosten: 24.900 euro. Dat is dus vooral een lokkertje. Je wil namelijk minimaal de ‘500 Passion’. Deze heeft naast een hoop passie namelijk een groter accupakket, meer vermogen en maar range: 320 km volgens de WLTP. Deze is er vanaf 28.600 euro.
De goedkoopste Fiat 500e Cabrio is de Passion met de 42 kWh batterij. Deze kost 31.600 euro. Tenslotte de vanafprijs voor de Fiat 500e 3+1: die bedraagt 30.600 in Passion-trim. Alle uitvoeringen zijn naast de Passion-uitvoering ook leverbaar als Icon en La Prima.
Meer lezen? Deze 17 auto’s hebben bijzondere achterdeuren!
Niemand die helemaal klaar is met dit model??
Er rijden er genoeg rond toch :p
Tijd om eens iets nieuws te ontwerpen Fiat!!
Nee ik niet eigenlijk. Ik blijf het altijd een leuke/toffe auto vinden om te zien, voornamelijk de abarth’s. Met deze elektrische variant en de 3+1 vind ik de auto ook weer verfrissend ogen. Daarnaast vind ik de auto’s ook niet slecht rijden, je mist natuurlijk de pit die een abarth wel heeft . Daarnaast rijden er genoeg rond zoals je zelf zegt, dus zegt dit denk ik genoeg over de auto.
Eens! Het blijft een cool autootje, al vind ik het wel echt nog steeds een vrouwen/boodschappenauto, maar dan wel zo ongeveer de leukste die je kunt krijgen. Mijn vriendin is er helemaal gek van, haar moeder ook.
Toch ergens wel grappig dat een ontwerp dat in de basis uit kwam in 1957 tot op de dag van vandaag verkocht kan blijven worden.
De 9e symfonie van Beethhoven klinkt nog steeds briljant. Het Rietveld Schröder ziet er nog steeds modern uit. De Victoria watervallen zijn nog steeds spectaculair. Sommige oude dingen weten gewoon heel actueel te blijven. Ik denk dat de Fiat 500 dat talent ook heeft.
@knapzuur: ahum Porsche?
@poulusma: NEIN! Helemaal als het om de Abarth gaat. Ondertussen zijn de concurrenten echt een flinke stap beter en sneller,, maar de beleving is toch echt het beste in zo’n Abarth dat in combi met zijn uiterlijk is gewoon perfect!
@poulusma:
Deze is helemaal opnieuw ontworpen.
Ik wilde het net zeggen. Autonieuws niet gevolgd, op Autoblog alleen plaatjes gekeken, geen tekst gelezen, geen comments begluurd. Dan reageer je zo, maar dat mag in ons land gelukkig.
Plaatjes zeggen genoeg ?
Hij ziet er praktisch hetzelfde uit dat zegt mij genoeg ?
@poulusma: altijd lekkere wijven erin, dus waarom klagen?
@ghost
Dat is niet altijd waar, onze homofiele medemens weet dit model ook veelvuldig te vinden ?
@poulusma: wat een bekrompen gedachte gang.
Nope.. Blijft een sympathieke auto. Met flair.. Nr.1 boodschappen wagentje voor erbij.. ? die Italianen bouwen niet persé altijd de beste auto of de goedkoopste.. (Daar hebben ze de Panda voor) maar wel eentje waar je gewoon blij van wordt als je ze ziet rijden..
Check die press release ook.. Geweldig ? dat kan alleen maar Italiaans zijn.. https://youtu.be/pVBAzeu-HZg
Als je van EV’s houdt en je hebt een beetje geld en gevoel voor stijl dan is dit wel een topper voor naast je model S.
Blijft een leuk autotje en ziet er in deze uitvoering fris uit. Dat extra deurtje lijkt me een handige optie (en heeft wel wat cools ook). In passion uitvoering prima bruikbaar als stads- of 2e auto. Alleen die prijs… dan moet je wel heel graag elektrisch willen! Maar als dit type auto qua kosten meer richting de benzinevariant gaat, worden ze denk ik heel snel heel populair.
En die extra deur kost dan 2000 euro? Of krijg je er nog meer bij voor die meerprijs?
@escort77: waarschijnlijk wat extra windruis.
@escort77: extra waterinsijpeling omdat het rubber wellicht niet afsluit
Mijn keus zou de 500e Trepiuno (3+1) zijn, maar voordat ik mijn Abarth inruil voor een elektrische 500e zal er eerst een Abarth versie moeten komen met meer dan die 118 pk EV motor.
@HZW: een Abarth rijd je vooral om de beleving. In dat geval door sparen en hem naast je Abarth rijden een betere optie lijkt mij.
Idd heeft lang niet de beleving van de abarth.. Maar geen enkele EV heeft de beleving van een ice.. Maar uiteraard wel weer een andere beleving die ook wat heeft.
@HZW: Komt.
Maar ik behoud onze Abarth 695 Rivale.
Hoop binnen een maand de 500E La Prima te krijgen
Foto’s mooi op het dak van het Lingotto winkelcentrum. Ze blijven trouw aan de historie.
De prijzen vallen me zowaar nog wel mee eigenlijk.
Tuurlijk is het van de zotte dat je meer dan 25k moet neertellen voor een klein electrisch wagentje maar de upgrade is dan weer vrij netjes ( 3500 euri meer voor 50% meer range is bizar eigenlijk.. )
Zouden ze bij honda zich al de haren uit hun hoofd trekken omwille van de prijs en range van hun E ? ( die er leuker uitziet dan de 500 maar dat even terzijde.. )
tof ding toch, lekker dit leasen en mocht corona ooit nog eens de wereld uitraken kan je voor het reizen altijd nog een grote 2e hands auto scoren met ruimte
De 3+1 vinding is erg goed. Zo houdt je de retro look, maar is het wagentje toch een stuk praktischer. Zo krijgen moeders tenminste de kleine fatsoenlijk achterin.
@dutchdriftking: nadeel is wel dat het zicht schuin naar achteren heel beperkt is. Door die deur blijft er van het achterste zijruitje hooguit een patrijspoorten over.
@potver7: Tja, das in elke moderne auto zo. Een groot probleem trouwens. Heb hetzelfde met mijn 208, altijd bang dat ik een fietser ommaai als ik van een rondpunt afkom…
Noemt Fiat het ook effectief “3+1”? Een gemiste kans om de naam Trepiùno af te stoffen…
@Esprit_de_Flandre: zo heet die officieel ook :)
Waar hebben we dat extra deurtje toch eerder gezien… Zei daar iemand Clubman en RX-8?
Wat blijft het toch een kunstwerkje. Ff sparen en dit wordt onze 2eauto