• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Prior Taycan Widebody geeft echte turbo-look

Auteur: willeme, gepost 19 augustus 2020 om 12:04 – 18 Reacties

Prior Taycan Widebody

Met de Prior Taycan Widebody maak je tenminste een statement. In alle stilte uiteraard.

De Porsche Taycan is de ideale elektrische auto voor mensen die niet van elektrische auto’s houden. Het is gewoon een verdomd goede sportsedan met alle Porsche kwaliteiten die toevallig elektrisch is.

Prior Taycan Widebody

Ja, bij Tesla krijg je meer waar voor minder geld, maar dat is niet relevant. Bij McDonald’s krijg je ook meer caloriën, transvetten, suiker en zout op je ‘bord’ dan bij een Michelin sterrenzaak. Toch is er een nadeel met de auto en dat pakt de Prior Taycan Widebody voor je aan.

Prior Taycan Widebody

Blubberdikker

Dat zit namelijk zo, er zijn drie modellen: de Taycan 4S, Taycan Turbo en Taycan Turbo S. Nu is er veel gezegd over de Taycan Turbo en het ontbreken van een fysieke turbocompressor. Wat ondergetekende een beetje dwars ziet: hij is niet zo breed. Een Turbo mag wel iets vuiger, ruiger en gruiziger. Gewoon wat blubberdikker.

  • https://www.autoblog.nl/auto/porsche
  • https://www.autoblog.nl/auto/porsche

Breed

En dat is precies wat de Prior Taycan Widebody oplost. Onder leiding van Andreas Belzek (da’s de baas van Prior Design) werd er er een complete kit voor de Tacyan ontwikkeld. Zoals de naam al suggereert, is de Prior Taycan Widebody voorzien van een extra brede bodykit. Niet alleen optisch, ook qua keiharde centimeters word de auto breder.

Prior Taycan Widebody

60 en 100 millimeter

Aan de voorkant is de Prior Taycan Widebody namelijk 60 millimeter breder dan standaard. Aan de achterzijde komt er zelfs 100 millimeter bij. Aan de voorzijde krijg je een luchtinlaat-‘frame’, brede wielkasten en een splitter. Aan de zijkant zie je extra dikke sideskirts. De achterzijde is bijzonder dik, uiteraard. Ook hier bredere wielkasten.

  • Prior Taycan Widebody
  • Prior Taycan Widebody
  • Prior Taycan Widebody

22 inch

Dan de spoiler. Een Porsche kan goed een spoiler hebben en waarschijnlijk zullen de meeste klanten het gewoon bestellen, maar wellicht dat het er zonder die vleugel nog dikker uitziet. Het gaat helaas helemaal mis met de velgen onder deze Taycan. De PD3 velgen meten 22 inch en zijn weliswaar gesmeed, maar ook gigantisch lelijk en totaal niet passend bij de rest van de auto. Het is slechts smaak: waarschijnlijk vinden de meeste klanten het geweldig.

Prior Taycan Widebody

Alle onderdelen zijn per direct te bestellen. Prijzen zijn op aanvraag.

Ook interessant!

  • Porsche Taycan RWD rijtest video
    Porsche Taycan RWD rijtest video
  • Zyrus Taycan Turbo
    Zyrus Taycan Turbo is dik, maar heeft geen S
  • Video - Porsche Taycan Turbo S vs 911 GT2 RS: wie wint?
  • Tesla vernedert Porsche
    Tesla vernedert Porsche op de Nürburgring

Nieuwste artikelen

  • Goed nieuws: EV’s zijn net zo dodelijk als benzineauto’s – hybrides zijn veel gevaarlijker
  • Lolbroek rijdt expres te hard langs politie en vraagt agenten om geinige flitsfoto
  • Volkswagen heeft goed nieuws voor de Polo met verbrandingsmotor!
  • Premium sedans verkopen voor geen meter in Europa, op deze EV na
FacebookTweetPinLinkedIn

bodykit, Elektrisch, Porsche, prior-design, rood, spoiler, Taycan, taycan-turbo-s, tuning, velgen, verlaagd

Vorig bericht: « AMG One geluid is beter dan Formule 1 auto
Volgend bericht: Officieel: alle teams blijven tot 2025 in Formule 1 »

Lees Interacties

Reacties

  1. florisje zegt

    19 augustus 2020 om 12:14

    Spoiler had niet gehoeven

    Login om te reageren
    • simonferrari zegt

      19 augustus 2020 om 13:19

      @florisje: De rest hoeft van mij ook niet ;)

      Login om te reageren
  2. cossiekiller zegt

    19 augustus 2020 om 12:48

    Spoiler eraf en HRE C100 wielen eronder.

    Login om te reageren
  3. Ram-G-maN zegt

    19 augustus 2020 om 12:48

    Precies wat de Taycan nodig had. Meer rol- en luchtweerstand. :’)

    Login om te reageren
  4. blag zegt

    19 augustus 2020 om 13:14

    Leuke auto, rete-geil. Nu nog een V8 erin (en de rest eruit) en dan deelnemen aan Nascar. Die spoiler hoort er absoluut bij: je moet toch ergens je drankjes en baguetjes kunnen plaatsen tijdens een pitstop of lunch break.

    Login om te reageren
    • koeberg zegt

      19 augustus 2020 om 13:39

      Dat is inderdaad het enige nut van zo’n spoiler.

      Login om te reageren
      • davelepeef zegt

        19 augustus 2020 om 14:19

        @koeberg: of bij aanduwen. Maar weet niet of dat werkt bij ’n elektrische auto…

        Login om te reageren
        • crosske zegt

          19 augustus 2020 om 14:34

          @davelepeef: Jip. In 2e versnelling en koppeling laten komen

          Login om te reageren
  5. bcbraems zegt

    19 augustus 2020 om 13:22

    Eens wat variatie op het woord “dik” is ook wel leuk om te lezen… En neen, “blubberdik” telt niet

    Login om te reageren
    • crosske zegt

      19 augustus 2020 om 15:16

      @bcbraems: vet, corpulent, erg zwaar, lijvig,…

      Login om te reageren
      • joki zegt

        20 augustus 2020 om 06:42

        Obees

        Login om te reageren
  6. Edge zegt

    19 augustus 2020 om 13:31

    Voor een straatauto vind ik het veel te overdreven, maar ik zie er wel wat in als auto voor een elektrische zusterklasse voor de Porsche 911 Supercup.

    Login om te reageren
    • Edge zegt

      19 augustus 2020 om 13:51

      Of zo’n die zelfverzonnen GT3 klasse van Gran Turismo Sport. Gr.3

      Login om te reageren
  7. karaya zegt

    19 augustus 2020 om 13:58

    Het studie model had ook uitgebouwde wielkasten, was veel mooier dan het seriemodel.

    Die extra breedte zal gesneuveld zijn om de extra drag. Scheelt weer een paar kilometertjes range.

    Login om te reageren
  8. davelepeef zegt

    19 augustus 2020 om 14:20

    Het wachten is op de eerste lolbroek die er een ducktail op schroeft… Vind de velgen persoonlijk erg gaaf, doen me beetje denken aan de Fifteen52 Fuchs-modellen.

    Login om te reageren
  9. Dutchdriftking zegt

    19 augustus 2020 om 14:42

    Het neusje is fijn, de rest een tikkeltje te heftig.

    Login om te reageren
  10. ericd zegt

    19 augustus 2020 om 15:22

    Ovale 911 koplampen had ‘m af gemaakt.

    Login om te reageren
  11. joki zegt

    20 augustus 2020 om 06:40

    Die jongens in hun Golf 1 of 2 met TURBO-badge, dat waren zieners…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North