Quizvraag: welke auto zien we hier?

Auteur: , 46 Reacties

Hint: het is iemand met humor, dus het zal wel geen Toyota zijn...

Originele humor!

Klooien met badges gebeurt maar al te vaak. Negen van de tien keer is het iemand die zijn auto visueel opwaardeert naar bij voorkeur ‘M’, ‘GT-R‘ of ‘AMG‘-status, maar in een sporadisch geval is het gewoon voor een lolletje.

Zoals hier: de eigenaar van deze auto zoekt de contradictie, want zijn hybrideplaatje prijkt op een ouderwets vieze, stoempende Amerikaan, een Cadillac Snoop Coupe de Ville om precies te zijn. Met 2.520 kg aan rijklaargewicht is de wagen een tikkie zwaarder dan een Prius.

Grote Cadillac is groot

Onder de kap ligt een 8,2 liter V8 met, hou u vast, 184 pk! Maar het zal ongetwijfeld allemaal boterzacht rijden.

Helaas voor de eigenaar is hij per 2014 wel het bokje, want zijn 37 jaar oude auto rijdt op LPG, dus moet hij volgend jaar het volle pond aan wegenbelasting betalen. Het komende half jaar rijdt hij nog gratiesj en voor niks, als je de tankjes LPG en de verzekering niet meeneemt althans.

IJoost spotte de enorme Amerikaan met humor in de parkeergarage bij Dauphine. Check zijn foto’s op autojunk!



46 reacties

Die 8.2L V8 stamt eigenlijk uit 1970 toen hij nog 400pk en 750nm produceerde. milieuhippies, lagere compressieratio’s en een verandering in het meten van de prestaties van de motoren leidden tot dit resultaat. Maar toch zo’n Cadillac blijft geweldig en de humor kan ik zekers waarderen!
@toyotafortuner: In dat geval was het wel een hybride. Burning rubber and fuel.
@toyotafortuner: vergeet niet dat op een gegeven moment de manier van vermogen berekenen wat minder “vrij” werd
@undifined1: dat is wat ik bedoelde met ‘en een verandering in het meten van de prestaties van de motoren leidden tot dit resultaat.’ Er zat een ongelovelijke verschil tussn gross bhp en net bhp. Voor de verandering in het meten was het gross bhp. Zeg maar, de motor op de dyno zonder alles-erop-en-eraan. Daarna was het netto bhp de motor op de dyno met alles-erop-en-eraan.
Meesterlijk! En dan een paar 9volt Duracell’s in de kofferbak om de klok aan de gang te houden.
En de helft van je brandstof om de hydrauliek in stand te houden.
Sloep-de-viel! 8 en halve meter auto en 2 volwaardige zitplaatsen :-)
@sjamp:
8,5 meter lange auto?
Jij heb zeker ook een P van 30cm?
@sjamp: 5 meter 86 lang met een wielbasis van 3 meter 30 onder een koets van 2 meter 3 breed. Succes met inparkeren. Wel een droomauto om te zien trouwens!
Ik hou van dit soort auto’s (jammer dat ze in Nederland zo fout overkomen).
@bsxc2: Ik ook. Ik zie er gewoon niks fouts aan. Het is gewoon geweldig om te zien! Helaas, volgend jaar verdwijnt 90% van die heerlijk mooie Amerikanen. Want we moeten dan zoveel aan belasting betalen omdat lpg :(
@toyotafortuner: onheisprofeet.. D’r blijven zat ami’s rondrijden in NL, hoor, stresskip..
Ookal is deze wagen zo groot, de ego van een prius rijder past er niet in.
@lamdi: het ego
@flippert: u heeft er zelf een?
@lamdi: gewoon je les hieruit trekken en terug in je hok, anders krijg je strafregels!
@flippert: En Flippert schrijf je met twee k’s….
@norge: baas!
@lamdi: tuurlijk, een priusrijder koopt hem immers voor het milieu…..
Het is een kunst om veel vermogen uit een motor te halen, maar volgens mij is het ook een kunst om zo weinig vermogen uit dit blok te halen…
Hè wat leuk! Mijn spot als artikeltje….

Echt een slagschip! Knap dat die in de parkeergarage past!
@iJoost: Goed gespot. Met een beetje steken kom je ver
“een 8,2 liter V8 met, hou u vast, 184 pk”
Wat voor een dinosaurus-motor is dat? :o
@vale46: een kreupel geslagen blok door de milieuhippies in amerika in die tijd.
Wat een held!
Heel komisch. Ik heb al een Kia plaatje klaarliggen voor als m’n karretje weer opnieuw gespoten is. Daar staat ‘ecodynamics’ op. Leek me ook wel toepasselijk bij die tien centimeter uitlaat. xD
@lemans96: wat voor auto rij je?
@lemans96: Je Sainz-mobiel gaat toch mee naar Frankrijk over 4 weekjes neem ik aan?
Waarom blijven die amerikanen zo ver achterlopen met hun motortechniek? Ze lopen ook tegenwoordig tientallen jaren achter op de japanners.
@gop1: had met de emissieregels te maken. Zoals al aangegeven leverde het ongeknepen blok rond de 400 pk. Nog steeds niet erg veel maar een stuk beter.
@gop1: lees mijn reactie helemaal bovenaan maar eens, voor het antwoord.
@toyotafortuner: had ik gelezen, maar als je maar 184 pk hebt, gebruik je toch niet zo’n groot motorblok?
Maar iedereen vergeet altijd dat zulke blokken echt onverwoestbaar zijn omdat ze ver onder hun maximaal kunnen hoeven te werken ;)
Prachtige Caddy, mijn volgende wordt ook zoiets. Maar dan met een bumpersticker:
“Buy a hybrid, I need your gas” hehe
V8: I’m doing my bit for global warming :)

Sticker verkrijgbaar in de pistonheads webshop
Hij kan hem gewoon 2,5 jaar schorsen. Lijkt me wel de moeite.
geniaal om te zien. gelukkig hoef ik mijn pontiac niet te laten staan volgend jaar. hij wordt dit jaar nog precies 40!
@michiel07: GTO?
@rotjeknor: was dat maar waar.. tis een 73er Catalina met 400ci (6,6 liter) motor
Ik dacht er aan om dit ook op mijn hybride Discovery td5 te plakken.

Het is namelijk echt een hybride. Hij kan zich voortbewegen op diesel en/of elektriciteit. Dus is met recht een hybride. Een kleine maar……op elektriciteit komt hij enkel zover als de winch kabel reikt maar toch…..
@sketcher: gewoon doen. Leuk man!
@sketcher: Ik zat toch echt heel raar naar me monitor te kijken toen ik het eerste stukje las. Totdat je de winch uitlegde.
Dit is echt geweldig! Dit wil ik ook op mijn MG :)
Had er destijds ook 1 op me Alfa 145 zitten. Maar mijne bezat ook hybride flintstone techniek en een goeie 1.8 16v =D
Weinig pk’s maar wel veel laagtoerig koppel en denk een 3 traps automaat.
Als ze optrekken lijkt het of de toerenteller op 2000 toeren vast staat maar versnellen toch behoorlijk.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).