• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Raad eens wie leegliep bij de media na de GP van Japan

Auteur: jaapiyo, gepost 13 oktober 2019 om 10:59 – 9 Reacties

Kubica


Hint: het is niet Jacques Villeneuve.

Robert Kubica gaf eerder dit jaar nog aan dat hij ondanks de teleurstellende resultaten van dit seizoen geen spijt heeft van zijn F1-comeback. Nu het einde van het seizoen in zicht komt en het duidelijk is geworden dan de Pool volgend jaar niet meer op de F1 grid staat, beginnen de teleurstellingen echter toch het doorgaans relaxte gemoed van de enkelvoudig GP-winnaar aan te tasten. Althans dat zouden we kunnen concluderen op basis van de uitspraken die KUB heeft gedaan na de race in Japan, waarin hij na een crash in de kwalificatie wederom als laatste van de geclassificeerde coureurs aan de meet kwam.

Het horror-weekend werd zelfs Kubica kennelijk even teveel, want in een interview bij de Poolse TV Zender Eleven heeft Kubica ten overstaan van de Poolse Jack Plooij namelijk een boekje opengedaan over de gang van zaken bij Williams. Het is duidelijk dat Robert daar niet mee in zijn nopjes is:

Vrijdag was eigenlijk goed voor ons. Voor het eerst in lange tijd hadden we een update voor de voorvleugel en die maakte een groot verschil voor mij. Op de andere auto (lees: voor Russell) had ‘ie echter minder effect. Daarna is de vleugel voor de kwalificatie om onverklaarbare redenen weer van de auto afgehaald. Misschien was er gewoon teveel tijd over op zaterdag (lees: omdat de kwalificatie naar zondagochtend is verplaatst).

Dit was echter niet het enige wat Kubica irriteerde:

Vrijdag had ik de verkeerde stuurbekrachting op mijn auto. In de kwalificatie stuurde de auto daardoor heel anders en maakte ik een fout waardoor ik crashte.

Robert wil echter niet zijn monteurs onder de bus gooien, volgens hem zit het probleem ‘hogerop’:

De monteurs hebben na de crash geweldig werk afgeleverd om de auto weer klaar te maken voor de race. Ze doen dat echt in ‘rally-stijl’. Helaas is niet alles van hun afhankelijk. Vanochtend heeft alle twijfel bij me weggenomen…

Hierna ging Kubica over op wat zacht gemompel met de nauwelijks verhulde strekking dat hij denkt dat Williams hem benadeelt:

Sommige grenzen zijn overschreden. Er zijn nog twintig sessies over in het seizoen. Laten we hopen dat we daarvoor wat dingen kunnen oplossen. Maar deze ochtend heeft me veel doen begrijpen…

Het lijkt er zo op dat Kubica’s seizoen en zijn F1 carrière schurend en wrijvend tot een einde zal komen. Zoals 50 Cent zou zeggen: It’s sad it had to end this way.

Kubica: "…We started this morning before getting into the car, so yep, after disappointing Russia race there were…. decisions taken before qualifying without even letting me know, and I think this is not the right way."

Q: What were those decisions?

RK: Decisions.

Oof.

— Phillip Horton (@PHortonF1) October 13, 2019

Ook interessant!

  • Robert Doornbos NENT
    Robert Doornbos en Viaplay spreken elkaar keihard tegen
  • Carlos Reutemann overleden
    F1 GP-winnaar Carlos Reutemann overleden
  • Robert Doornbos NENT
    Robert Doornbos wordt directeur van Porsche Rotterdam
  • Vier VAG-teams
    'Vier VAG-teams vanaf 2026 in de F1'

Nieuwste artikelen

  • Is dit de lelijkste politieauto ter wereld?
  • Tesla eindigt onderaan in nieuw betrouwbaarheidsonderzoek
  • Nu officieel in beeld: de Koreaanse RS6-killer!
  • Hoonigan gaat ondersteboven in nieuwe Gymkhana
FacebookTweetPinLinkedIn

Formule 1, George Russell, Racing, Robert Kubica, williams

Vorig bericht: « Verstappen: “Belachelijk wat hier gebeurt”
Volgend bericht: Dit zijn de 10 EV’s met de grootste actieradius »

Lees Interacties

Reacties

  1. lompey zegt

    13 oktober 2019 om 11:02

    Niet meegekregen. Was voor einde van de race al in slaap gevallen

    Login om te reageren
    • sjouveur zegt

      13 oktober 2019 om 11:27

      @lompey: Ik ook, ik was zelfs voor de start van de quali al in slaap gevallen.

      Login om te reageren
  2. harrie zegt

    13 oktober 2019 om 11:26

    What’s new.
    Misschien dat dat enorme bord voor de kop van Claire verkocht kan worden als sponsorruimte.

    Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      13 oktober 2019 om 11:47

      @harrie: voorhoofd is ook groot zat…

      Login om te reageren
    • soes750 zegt

      13 oktober 2019 om 12:05

      @harrie: haha, leuk. Zou Claire zich, net als wel meer CEO’s, slechts €1 salaris geven? Verklaart meteen waarom het zo’n scharminkel is.

      Login om te reageren
  3. gregorius zegt

    13 oktober 2019 om 12:07

    Op zich moet je ook de kant van Williams bekijken. Wieweet hadden ze maar 1 van die vleugels (over) en hebben ze die op de auto van Russel geschroefd.
    Of dachten ze dat er misschien iets niet helemaal legaal was aan die vleugel en hebben ze dat ding er snel afgehaald omdat ze geen gezeik willen hebben met de FIA (aangezien ze de FIA nodig hebben voor geld en steun).
    Er gaan natuurlijk dingen mis bij Williams; ze hebben sws minder funds dan dat ze nodig hebben om competitief te zijn. Als er dan beslissingen gemaakt moeten worden; dan is het logisch dat de 2e auto van Kubica de lul is: hij rijdt letterlijk voor spek en bonen me en kost alleen maar geld om te laten rijden. Bij Russel zou je evt nog een keer het geluk kunnen hebben dat hij er 1 of 2 voor blijft en met wat uitvallers net in de top 10 zou komen.
    Anyway; mooi voor het verhaal en voor de Pool dat hij nog een jaartje terug mocht komen. Dat mocht hij bij het slechtste team, waar met zijn miljoenen aan sponsorgeld net een jaartje geracet kan worden.
    Hij moet gaan genieten van zijn 20 sessies. Leuk met de auto spelen, beetje relaxed erin zitten en hopen dat er in Mex er een aantal vanaf vliegen dat hij nog een keer mee kan doen. Amerika doet hij voor lul mee, Braz als het droog is, is ook gewoon 3 ronden achterstand en in Abu Dhabi rijdt hij een afscheidsoptocht met 1 ronde achterstand op de volgende niet Williams.

    Login om te reageren
    • poes zegt

      13 oktober 2019 om 17:39

      @gregorius: mwah, tsja, heel dat Williams stond altijd al te boek als een weinig sympathieker werkgever. Dat was in de hoogtijdagen van Frank Williams ook al zo. Ik snap Kubica wel. Zeker nu duidelijk is dat hij er volgend jaar niet meer rijdt kan hij eindelijk een boekje open doen over de gang van zaken.

      Login om te reageren
  4. 8cylinder zegt

    13 oktober 2019 om 15:24

    Ja ok Robert, is goed. Daahaag.

    Login om te reageren
  5. rhellema zegt

    13 oktober 2019 om 16:10

    Kubiça, je hebt helemaal niets te zoeken in de F1 dus ga gewoon nu al lekker weg! Bye

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North