• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

RAM 1000 met e.TorQ EVO-motor is schattig

Auteur: willeme, gepost 8 september 2021 om 14:06 – 4 Reacties

Dikke Dodge 1000

Ziet er toch geweldig uit, deze dikke RAM 1000?

Het leuke van autodesign is dat je de consument op het verkeerde been kunt zetten. Door op de juiste wijze te spelen met lijnen, dimensies en proporties kan een auto er heel anders uitzien in het echt dan op de afbeeldingen op het internet.

Denk bijvoorbeeld aan de Ford Ecosport, Scion Xb of Honda HR-V. Oh, en natuurlijk de Tinder-profielfoto van mijn zus, alhoewel zij in het echt juist veel groter is dan je had verwacht. Wat je allemaal wel niet kunt doen met een groothoeklens.

Dikke RAM 1000

Deze Dikke RAM 1000 lijkt eveneens een enorme auto te zijn. Niets is echter minder waar. Dit is namelijk best een schattige pick-up met vier deuren. Het is een bedrijfswagen speciaal voor de Zuid-Amerikaanse markt.

Dikke RAM 1000

Het kan zijn dat de RAM 1000 je bekend voorkomt, want het is in feite de RAM-versie van de Fiat Toro (niet te verwarren met de Strada). De Toro is nog niet zo lang geleden gefacelift en de RAM 1000 volgt nu. Sterker nog, de verschillen zijn best wel klein eigenlijk. De RAM 1000 heeft een iets andere grille waarbij meer chroom is gebruikt.

  • Dikke RAM 1000
  • Dikke RAM 1000

Technisch opzicht

In technisch opzicht zijn de RAM 1000 en Fiat Toro niet identiek. Er is maar één motor leverbaar, namelijk de  e.TorQ EVO-motor. Dat klinkt heel erg bijzonder en vooruitstrevend, maar het is een gouwe ouwe atmosferische 1.8 viercilinder.

  • Dikke RAM 1000
  • Dikke RAM 1000
  • Dikke RAM 1000

Deze is goed voor 130 pk en 170 Nm. Standaard heb je een handgeschakelde zesbak en voorwielaandrijving. Een 5.7 en 6.1 Hemi staan niet op de planning. De laadcapaciteit is 650 kg, alsnog 425 kg meer dan de GMC Syclone, de snelste pick-up ter wereld.

Dikke RAM 1000

De auto zal leverbaar worden op diverse Zuid-Amerikaanse markten, zoals Colmbia, Peru, Dominicaanse Republiek en Chili.

Via: Carscoops.

Ook interessant!

  • Video - Hennessey RAM TRX is nóg sneller
  • Beroemde muzikant probeert je een RAM 1500 aan te smeren
  • 700+ pk Ram 1500 TRX heeft geen zwemdiploma
    700+ pk Ram 1500 TRX heeft geen zwemdiploma
  • Hennessey Mammoth is 1.000 pk gezinsauto

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

Bedrijfswagen, pick-up, ram

Vorig bericht: « Video: Rimac Nevera doet burnout met 1.914 pk
Volgend bericht: Alex Albon naar Williams! BREEK! »

Lees Interacties

Reacties

  1. cossiekiller zegt

    8 september 2021 om 14:28

    De Syclone mocht maar 500 pond laden. Is 225kg. @Willeme ;-)

    Login om te reageren
  2. tenaci zegt

    8 september 2021 om 15:16

    Toch zou ik hem hier verwelkomen. Maakt het straatbeeld een stuk leuker met tegenwoordig alleen nog midi-suv’s met Henk Krolstemmers aan boord.

    Login om te reageren
  3. raoufff zegt

    8 september 2021 om 23:37

    Je moet als Zuid-Amerikaan goed blind zijn wil je dit voor de deur hebben staan!

    Login om te reageren
  4. tinnemans zegt

    9 september 2021 om 08:12

    Door de lengte/breedte verhoudingen van de voorruit en de hoogte van de voorruit tov de neus zie je toch direct dat dit een vrij kleine auto is?
    Ik ben nu wel nieuwsgierig naar de neusgaten van de zus van @willeme, als ik de tekst moet geloven zijn die bijzonder groot. :)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North