• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

RAV4 Hybrid brengt goede intenties op agressieve manier

Auteur: ikschrijfookoverautos, gepost 3 oktober 2018 om 12:32 – 12 Reacties

RAV4 Hybrid brengt goede intenties op agressieve manier
Als een boze Dobermann die besloten heeft aan je been te knagen.

Het is alweer ruim een half jaar geleden dat Toyota de nieuwste generatie RAV4 aan de wereld toonde. De auto heeft altijd al een totaal eigen uiterlijk gehad, maar het huidige model legt de nadruk nog eens extra op stoer en gefocust. In combinatie met de potente, maar toch zuinige aandrijflijn heeft dit als resultaat dat de bolide vrij aantrekkelijk overkomt.

De RAV4 Hybrid weet precies hoe hij zijn elektrische systemen in moet zetten om zichzelf voort te stuwen. Goed, gezien de 8,1 seconden die hij nodig heeft om de 100 km/u te bereiken is het allerminst een snelheidsduivel, het is absoluut geen slap aftreksel. De geëlektrificeerde 2,5-liter viercilinder levert slechts 222 pk, het koppel van de aandrijflijn schiet door het plafond.

Eerst even naar het All Wheel Drive-systeem kijken. Toyota heeft het systeem op zo’n manier ontwikkeld, dat het koppel afhankelijk van de omstandigheden heen en weer gestuurd kan worden. De verdeling heeft uiteraard grenswaarden, maar aangezien deze 100:0 en 20:80 zijn, zijn deze nagenoeg niet-bestaand. In het ideale scenario beschikken de achterwielen over liefst 1.300 Nm. Dat is zeker niet mis.

Overigens, in een later stadium zal de RAV4 Hybrid vergezeld worden door een 2-liter benzinemotor, die zowel aan een handgeschakelde als een automatische transmissie verbonden kan worden. Prijzen zijn nog niet bekend.

Ook interessant!

  • Toyota RAV4 Adventure
    RAV4 Adventure is extra stoere crossover
  • elektrische toyota's
    Elektrische Toyota's: ze komen er eindelijk aan
  • Tesla en Toyota
    'Tesla en Toyota gaan samen aan de SUV'
  • Nieuwe Toyota Sequoia
    Nieuwe Toyota Sequoia: groot en uitgesproken

Nieuwste artikelen

  • Dikste diesel van Marktplaats kan er maar één zijn
  • Wordt klussen aan je auto dan toch weer makkelijker?
  • Gespot – Extreem foute Mansory Urus
  • Officieel: GEEN ban op verbrandingsmotor na 2035!
FacebookTweetPinLinkedIn

Autoshows, Hybride, parijs, parijs-2018, rav4, Toyota

Vorig bericht: « Kia Ceed en ProCeed GT zijn om op te smullen
Volgend bericht: Vierdeurs Mercedes-AMG GT 43 is een nekkendraaier »

Lees Interacties

Reacties

  1. mikje90 zegt

    3 oktober 2018 om 12:37

    Van deze auto kunnen we teminste wel zeggen dat het geen wanabee terrein wagen is. 1300nm is niet misselijk.

    Login om te reageren
  2. autodrome zegt

    3 oktober 2018 om 12:42

    Waarom toch die schrale wielen onder zo een auto? En dat zilver plastic in de achterlichten, ziet er zo goedkoop uit, terwijl het best een kekke auto is …..

    Login om te reageren
    • dunhozzie zegt

      3 oktober 2018 om 12:44

      @autodrome: ik heb behoorlijk moeite met die voorbumper. Jezus wat een druk ding

      Login om te reageren
    • faalhaas zegt

      3 oktober 2018 om 13:01

      @autodrome: Omdat ze de velgen anders compleet aan stukken rijden in doelgroep landen.

      Login om te reageren
  3. mastemaker zegt

    3 oktober 2018 om 13:21

    En een digitale achteruitkijk spiegel lijkt me op zijn minst toch ook een primeur? Dmv camera beelden in je achteruitkijkspiegel, die kon ik ook nog niet eerder

    Login om te reageren
    • galant zegt

      3 oktober 2018 om 13:34

      @mastemaker: is geen primeur. Nissan presenteerde al ruim een jaar geleden de Smart Rearview Mirror en is sinds dit jaar ook daadwerkelijk leverbaar op modellen (volgens mij nog niet in NL, maar kan ik naast zitten). En ik weet niet zeker of Nissan de eerste was.

      Login om te reageren
    • galant zegt

      3 oktober 2018 om 13:42

      @mastemaker: Sterker nog, Autoblogs Robbie heeft er al over geschreven in 2014: https://www.autoblog.nl/nieuws/nissan-toont-de-binnenspiegel-van-de-toekomst-65362

      Het duurt even, maar dan heb je ook wat. Nooit meer verblind door je achterligger.

      Login om te reageren
      • mastemaker zegt

        3 oktober 2018 om 17:19

        @galant: maar dus nog steeds niet in NL tot nu ;)

        Login om te reageren
  4. sjonniedeluxe zegt

    3 oktober 2018 om 13:52

    Wel lastig om de specs uit het artikel te halen. Begrijp ik goed dat ie 1300nm trekkracht heeft?!

    Login om te reageren
  5. zezinho zegt

    3 oktober 2018 om 15:50

    Ik krijg hier echt een transformers idee bij… weet niet waarom…

    Login om te reageren
  6. clubbtraxx zegt

    3 oktober 2018 om 22:55

    Man, man, man… Toyota is toch volkomen de weg kwijt met z’n design?
    Ik vind het allemaal niet om aan te gluren, met als voorlopig dieptepunt dit apparaat.

    Login om te reageren
  7. RiKe zegt

    4 oktober 2018 om 17:22

    Hebben ze de achterkant eens niet volledig verkloot (zie CH-R met z’n 1200 vouwen), verkloten ze de voorkant…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North