• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Red Bull deelt zieke sneer uit aan Mercedes via De Vries

Auteur: jaapiyo, gepost 9 oktober 2022 om 17:59 – 16 Reacties

Red Bull deelt zieke sneer uit aan Mercedes via De Vries

Red Bull gebruikt nieuwe aanwinst Nyck de Vries om een zieke sneer uit te delen aan Mercedes.

Nyck de Vries is amper aangesteld als coureur van Alpha Tauri, of hij wordt al gebruikt om een zieke sneer uit te delen aan Mercedes. De vete tussen Red Bull en Mercedes is nog steeds echt, dat bleek laatst ook wel weer in de rel rondom het budgetcap. De Vries valt wat dat betreft met zijn Sneekse neus in de boter. Hij heeft immers de afgelopen jaren meegedraait in de stal van Mercedes als Formule E coureur en reserve voor het Formule 1 team. Volgend jaar maakt hij dus de overstap naar ‘de vijand’.

Nyck teamleider

Red Bull honcho Helmut Marko heeft grote verwachtingen van Nyck en geeft aan dat hij zelfs verwacht dat de man uit Frieslân meer dan Yuki Tsunoda de teamleider zal zijn volgend jaar. Tevens erkent hij dat de race in Monza echt het verschil heeft gemaakt. Daarvoor stond de Vries ook wel op het lijstje van Red Bull, maar niet per se op de eerste plaats.

Ervaring bij team zilver

Nu is het natuurlijk ook nog zo dat Nyck natuurlijk ook de nodige ervaring in Mercedes-machinerie heeft. Vorig jaar testte hij in Abu Dhabi bijvoorbeeld met de W12. Dit jaar heeft hij al wat rondjes gedaan met de W13. Daarnaast heeft Nyck natuurlijk de nodige kennis van hoe het team werkt en wat Toto Wolff elke ochtend bij het ontbijt neemt. Speelde dat ook nog mee in de keuze van Marko en Red Bull?

Sneer

Marko erkent dat de Vries zijn ervaring bij Mercedes natuurlijk meeneemt, daar hij betrokken was ‘bij zo’n beetje elk team van Mercedes’. Echter kan de markante Oostenrijker het niet laten toch weer even een geinig sneertje aan het adres van de oude concurrent te plaatsen:

Ze staan derde in het kampioenschap, dus ja, wat kunnen we van hen leren?

Helmut Marko, koning van de zieke sneer

Ouch burn…Caliente. Waarvan akte. Het moge duidelijk zijn, Helmut geniet ervan dat zijn team momenteel de boventoon voert in de Formule 1. Laten we hopen -als oranjebrillen- dat dat ook nog zo is als de FIA eindelijk die budgetcap overschreiding aankondigt…

Ook interessant!

  • Red Bull én Mercedes hebben problemen voor 2022
  • Mercedes speelt vals
    BREEK: FIA geeft Mercedes geen gelijk
  • Vrije Training 2
    Mercedes stuk sneller dan Red Bull tijdens VT2 Abu Dhabi
  • Dominantie Red Bull maakt races te voorspelbaar, aldus Mercedes

Nieuwste artikelen

  • Nieuw automerk uit controversieel land, maar het is geen Chinees!
  • Is de dieselauto dood en begraven?
  • Doemscenario: komende jaren meer verkeersdoden
  • Video: Dit ongeluk zie je van een kilometer ver aankomen
FacebookTweetPinLinkedIn

Alpha Tauri, Formule 1, Nyck de Vries, Racing

Vorig bericht: « Deze 11 EV’s kunnen het snelste laden!
Volgend bericht: Dit is de leukste EV occasion van Marktplaats »

Lees Interacties

Reacties

  1. brammetjedeb zegt

    9 oktober 2022 om 18:28

    Zegt niks verkeerds toch?
    Of topic: Hamilton heeft Verstappen een handje gegeven. Zag er erg warm uit…

    Login om te reageren
    • Robert zegt

      9 oktober 2022 om 19:25

      Hij wist de kersverse tweevoudige wereldkampioen zelfs bij z’n voornaam te noemen i.p.v. als ’that guy’. Kudos voor Lil’ Lewis!

      Login om te reageren
    • Richmond zegt

      9 oktober 2022 om 19:48

      Ja de warmte spatte ervan af

      Login om te reageren
    • sportevo zegt

      9 oktober 2022 om 21:01

      Het was natuurlijk niet zo intens zoals Alonso het deed…

      Login om te reageren
  2. lekkerlinksrijden zegt

    9 oktober 2022 om 18:42

    Beetje zielig, nog steeds niet volwassen

    Login om te reageren
  3. henk123456 zegt

    9 oktober 2022 om 19:24

    Zieke sneer in de titel, zieke sneer in de intro en zieke sneer in de eerste zin. En voor het geval we het hebben gemist, ook nog even onder de quote

    Login om te reageren
    • jaapiyo zegt

      10 oktober 2022 om 00:19

      Is dit nu een…zieke sneer?

      Login om te reageren
      • henk123456 zegt

        10 oktober 2022 om 01:18

        Meer storend woord herhaling 😉 Ik zit niet zo in de street slang

        Login om te reageren
      • marinepower zegt

        10 oktober 2022 om 16:55

        Jaapiyo: Sneeker!

        Login om te reageren
        • mustang750supersnake zegt

          10 oktober 2022 om 19:00

          das wel sneeky……

          Login om te reageren
  4. chrisvis zegt

    9 oktober 2022 om 20:44

    Een beetje bescheidenheid zou red bull zeker niet misstaan… 4 titels van Seb en 2 van Max dus ze hebben nog altijd 1 titel minder dan Mercedes. Als dan nog zou blijken deze week dat ze de budgetcap nog ruimschoots overschreden hebben, dan kan hij roepen wat hij wilt maar hangt er aan beide titels toch een reukje. En dan hebben we het nog niet over de manier waarop de 2 titels beslecht zijn…

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      9 oktober 2022 om 22:16

      Wat is er met de tweede titel dan?

      Login om te reageren
      • chrisvis zegt

        10 oktober 2022 om 05:50

        Nog nooit de FIA zo snel een penalty(Remember Perez vorige week) weten uitspreken en dan die halve punten(waarvan zelfs Horner dacht dat dit de reglementen waren) die ineens volledige punten blijken te zijn. Max had zoizo kampioen geworden maar door het gestuntel van de wedstrijdleiding leek het er wel op dat Max moetens en willens kampioen moest worden in Japan. Verliezer van het jaar is zoizo de F1 zelf met al deze regelneverij waar ze zelf niet meer aan uitkunnen.

        Login om te reageren
        • (ooo--V--ooo) zegt

          10 oktober 2022 om 08:43

          Hij was ten eerste sowieso kampioen geworden.

          De te verdelen punten staan gewoon in het reglement. En de snelheid waarmee de uitspraak is gedaan; de ene keer is iets duidelijker dan de andere keer. Kijk bijv. Naar voetbal; soms krijg je direct een penalty tegen, soms duurt het langer via de VAR. Geen idee wat hier het probleem is.

          Zou de F1 zeker niet de verliezer willen noemen. Ja, het is suffig om tijdens je post-race te horen dat je kampioen bent geworden, maar ook seizoen was spannend. De andere 19 zitten vrij dicht bij elkaar en er zijn dit seizoen genoeg mooie acties geweest.

          Login om te reageren
        • mustang750supersnake zegt

          10 oktober 2022 om 19:07

          het is zoiezo een trieste bedoening geworden…alle kinderachtige zeik eromheen…laatste race vorig jaar en de aftermath was echt het dieptepunt,toen was ik ook wel klaar ermee, heb drna geen race meer gekeken…lijken wel kleuters…….laten we hopen dat in de komende jaren er weer echte kerels bij komen…..tot dan…(en tot er een fatsoendelijk alternatief is voor viapay) doe ik het wel met achteraf horen en lezen wie er gewonnen heeft…..jammer maar helaas.

          Login om te reageren
  5. sportevo zegt

    9 oktober 2022 om 20:59

    Wel mooi dat Marko zich zo lekker tegenspreekt. Vorig jaar trekken ze half Mercedes leeg om aan goed personeel met knowhow te komen en dan nu ‘kunnen ze niets van ze leren’..

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North