• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Red Bull doet vanaf Canada mee om de titel

Auteur: Author, gepost 29 maart 2017 om 14:58 – 35 Reacties

Red Bull doet vanaf Canada mee om de titel


De renstal liep in Melbourne tegen de nodige probleempjes aan, maar vanaf juni wordt het beter.

Red Bull is op moment het derde team in de Formule 1, aangezien Mercedes en Ferrari duidelijk een maatje te groot zijn. Tegelijkertijd zijn er nauwelijks renstallen die bij de Grote Drie in de buurt kunnen komen. Zo finishte Felipe Massa in zijn Williams afgelopen zondag op een aardige P6, maar kwam hij pas 55 seconden na Max over de finish.

De Brits/Oostenrijkse renstal zit echter niet bij de pakken neer. Renault komt met een update van de aandrijflijn komt in Barcelona, waar Max vorig jaar nog zijn eerste en tot dusver enige overwinning pakte. In juni komen er nog meer updates voor het chassis, want ook op dat vlak komt Red Bull het nodige tekort ten opzichte van de grote concurrenten.

Helmut Marko heeft er alle vertrouwen in dat z’n team vanaf dat moment in staat is om het Ferrari en Mercedes lastig te maken. Simulaties zouden hebben uitgewezen dat de ingenieurs op het juiste spoor zitten, bovendien wist het team vorig jaar ook flinke stappen te maken tijdens het seizoen zelf. Al met al gunstige vooruitzichten voor de renstal van onze held.

Ook interessant!

  • Blijft Max Verstappen de rest van zijn carrière bij Red Bull?
  • Salaris Max Verstappen stijgt niet mee met inflatie
  • Red Bull: "Hamilton moet een raceban krijgen"
  • Jos Verstappen praat over toekomst van Max Verstappen

Nieuwste artikelen

  • Koop deze puike Aston Martin voordat het te laat is
  • Superschattig Kevertje heeft een geweldenaar onder de kap
  • Kijk, deze moderne auto heeft geen verblindende koplampen
  • Meest ongepaste auto voor vleugje F1 krijgt een vleugje F1
FacebookTweetPinLinkedIn

Formule 1, Helmut Marko, Max Verstappen, Racing, Red Bull Racing, Renault

Vorig bericht: « Een VW Phaeton met W12, wat kost dat?
Volgend bericht: De nieuwe 911 GT3 RS krijgt een hele grote motor »

Lees Interacties

Reacties

  1. Jochempie zegt

    29 maart 2017 om 15:01

    Eh, ik snap het niet helemaal… Volgens mij moet je eerst heel wat races hebben gereden met de nieuwe spullen, heel wat punten hebben gepakt op je tegenstanders, voordat je weer meedoet voor de titel..

    Login om te reageren
    • Ram-G-maN zegt

      29 maart 2017 om 15:07

      @jochempie: Het leuke vooruitzicht zit ‘m vooral in overwinningen bij individuele (regen) races. Voor het kampioenschap kun je het alweer vergeten omdat ze achter de feiten aan lopen. Maar ik neem dit bericht, ondanks leuke schrijfwijze, met een korrel zout. Bij Mercedes-AMG en Ferrari staan immers de ontwikkelingen gedurende het seizoen ook niet stil.

      Trouwens hoe zit het met de kunstmatige regenmachines ideeën?

      Login om te reageren
    • lekkerlinksrijden zegt

      29 maart 2017 om 17:45

      @Jochempie: ze hebben er niet bij gezegd in welk jaar

      Login om te reageren
    • fapfap zegt

      30 maart 2017 om 09:50

      @jochempie: Inderdaad, dus als ze vanaf Canada weer mee doen om het WK dan betekent dat, dat ze dan al de aansluiting hebben op de Ferrari en Mercedes. Dus als Ferrari/Mercedes de eerste 3-4 races winnen en Red Bull een 1-2 halen in races 5 en 6 dan doen ze dus vanaf Canada mee om de titel :)
      Dit is dus een meesterlijke uitspraak die het verwachtingspatroon van de overige teams beinvloedt, terwijl ze dus veel vroeger beginnen met het domineren van 2017 :)

      Login om te reageren
  2. por100 zegt

    29 maart 2017 om 15:07

    Te laat.

    Login om te reageren
    • Jochempie zegt

      29 maart 2017 om 15:10

      @por100: Precies, of je doet nu mee voor de titel, of je doet niet mee voor de titel…

      Login om te reageren
    • kilum zegt

      29 maart 2017 om 15:20

      @por100: Canada is race 7 van de 20. Als je daarna alles wint met een 1,2 finish voor Red Bull dan wordt je nog wel champignon. Anders kun je inderdaad naar fluiten naar je titel.

      Login om te reageren
      • Jochempie zegt

        29 maart 2017 om 15:25

        @kilum: De kans dat dat gaat gebeuren is slechts een fractie groter dan de kans dat dat nu gaat gebeuren.. Dus waarom zou RB dan op dit moment niet meestrijden voor de titel, en dan wel?

        Login om te reageren
  3. yipikaye zegt

    29 maart 2017 om 15:09

    In juni gaat alles beter worden, want Mercedes en Ferrari blijven stilstaan dit seizoen.

    Login om te reageren
    • hight96 zegt

      29 maart 2017 om 15:44

      @yipikaye: Precies wat ik dus ook dacht. Ook dat soort teams komen met updates…

      Login om te reageren
    • ablogjunk zegt

      29 maart 2017 om 17:41

      @yipikaye: clickbait en niet meer dan dat.

      Login om te reageren
    • VeniVidiVici zegt

      29 maart 2017 om 18:53

      @yipikaye: Je moet toch iets roepen om alle fans hoopvol gestemd te houden haha

      Login om te reageren
    • acizane80 zegt

      29 maart 2017 om 19:10

      @yipikaye: zou het deels te maken hebben met de spoilers die bij mercedes en Ferrari als illegaal bestempeld zijn?

      Login om te reageren
    • evian zegt

      29 maart 2017 om 20:18

      @yipikaye: Iedereen geeft dit argument, maar kijk eens naar vorig jaar. Toen heeft Redbull toch ook een groot gat door het seizoen kleiner gemaakt? En wie is er ook alweer tijdens het seizoen steeds verder weggezakt? Daarnaast was het gat vorig jaar in Australie minimaal net zo groot, naar mijn herinnering. Ik weet dat je niet te veel met de roze bril moet kijken, maar als we even de feiten er bij pakken zien we dat Redbull dit best kan doen. Bovendien is het veel makkelijker om een kale auto te verbeteren dan om het 20 kleine spoilers te vervangen door 25 andere kleine spoilers.

      Het feit is dat ze minder goed de winter uit zijn gekomen dan veel mensen hadden gehoopt, maar laten we nou niet zo Nederlands doen en bij de minste of geringste tegenstand gelijk onze topsporters afschrijven. We hebben nog heel veel races te gaan dus laten we hopen dat het weer goed komt. Dat is toch ook eigenlijk veel leuker?

      Login om te reageren
  4. viezefreddyw zegt

    29 maart 2017 om 15:09

    Vanaf Canada. Dus dat is pas na 6 races. Komen ze wel lekker laat mee. Dan is de strijd om de titel al lang aan de gang tussen twee andere teams en dan zal je gewoon niet meer aansluiten.

    Login om te reageren
    • griffendahl zegt

      29 maart 2017 om 15:15

      @viezefreddyw: Kwestie van nu schade beperken, toen Button wereldkampioen werd lagen de verhoudingen in de eerste 6 races ook heel anders als in de laatste 6 races. Een seizoen is lang en er kan een hoop gebeuren.

      Login om te reageren
      • griffendahl zegt

        29 maart 2017 om 15:17

        @griffendahl: Of het jaar dat Hakkinen wereldkampioen werd omdat Schumacher zijn been brak in Silverstone…

        Login om te reageren
      • goodolddays zegt

        29 maart 2017 om 15:32

        @griffendahl: ja maar toereden ze niet met die achterlijke punten telling van nu…

        Login om te reageren
      • Edge zegt

        29 maart 2017 om 15:48

        @griffendahl: Dat is waar, maar tenzij Red Bull op basis van verbeteringen aan het chassis om podiums kan vechten zijn ze vooral afhankelijk van in hoeverre Bottas en Raikkonen met Hamilton en Vettel mee kunnen.

        Login om te reageren
  5. Boomer zegt

    29 maart 2017 om 15:23

    Ach Red Bull is een subtopper en zal nooit een topper worden, met name omdat ze denken halverwege het seizoen nog mee te kunnen gaan doen.

    Het is uithuilen en voor 2018 beginnen! 2017 is weggegooid voor de titel zoveel is wel duidelijk.

    Login om te reageren
    • soes750 zegt

      29 maart 2017 om 15:28

      @airc: Seb. Vettel alweer vergeten denk ik!?

      Login om te reageren
      • Boomer zegt

        29 maart 2017 om 15:35

        @soes750: Ik doe mijn best om dat te vergeten ja ;)

        Login om te reageren
        • ruud1954 zegt

          29 maart 2017 om 16:55

          @airc: Vanwege Vettel? Ja, kan ik me voorstellen. Maar niet vanwege het team. Want dat was toen top, zoals Mercedes het nu is en was.

          Login om te reageren
          • Boomer zegt

            29 maart 2017 om 20:04

            @ruud1954: Das was, moet toegeven dat ik dat eigenlijk alweer soort van vergeten was…

            Login om te reageren
      • toniominestrone zegt

        29 maart 2017 om 16:16

        @soes750: Tijden zijn veranderd, wanneer je als “privé team” vandaag de dag nog wereld kampioen wil worden moet je of zelf je motoren bouwen of een exclusief contract hebben met een motorenbouwer welke zelf niet de intentie heeft om zelf een team op te starten zoals Renault en Mercedes, waarom is het voor Mc Laren zo sneu dat het project met Honda niet van de grond komt.

        Login om te reageren
        • motoragent zegt

          29 maart 2017 om 17:15

          @toniominestrone: Tijdens 2 van de 4 kampioenschapsjaren van RBR reed Renault ook met een eigen team, dus zo zwart/wit hoeft het niet te zijn.

          Login om te reageren
  6. Edge zegt

    29 maart 2017 om 15:44

    Als je pas vanaf race 7 om de knikkers kunt meedoen ga je het naar alle waarschijnlijkheid niet redden. Dan zou de Renault-update zo geweldig moeten zijn dat Red Bull ineens een enorme voorsprong op de rest heeft à la Mercedes 2015 en 2016. Dat zie ik niet gebeuren. In alle andere gevallen is Red Bull gewoon zwaar afhankelijk van de betrouwbaarheid bij de anderen, en moeten ze hopen dat Bottas en Raikkonen genoeg punten van Hamilton en Vettel afsnoepen en daardoor de voorsprong niet al te groot wordt.

    Overigens: De huidige motorenformule ligt tot 2020 vast, vanaf 2021 zou men dus in theorie weer met andere motoren kunnen rijden. Aanstaande vrijdag is daar de allereerste bespreking over, waarbij de FIA, FOG (zo heet FOM tegenwoordig) en de teams/fabrikanten aanwezig zijn. Maar, nou komt het leuke gerucht uit Duitsland: het schijnt dat Audi, een aantal Japanse fabrikanten en onafhankelijke motorenbouwers (Cosworth? Ricardo?) daarbij aanwezig zijn. Mochten die gesprekken constructief verlopen, dan zou het zomaar kunnen dat we ondanks het Honda-debacle nieuwe motorenfabrikanten erbij gaan krijgen.

    Login om te reageren
  7. loewie1984 zegt

    29 maart 2017 om 16:06

    Eens met alles wat hierboven gezegd wordt. Maar dan vraag ik me af, dit wisten ze 1 maand, en 2 maanden geleden ook (lijkt me) hoe kan het dat Mercedes en Ferrari wel goed voor de dag kunnen komen? Meer geld voor R&D? RedBull is een top team, dan acteer je toch in alles als een top team? Als je in race 7 pas mee kunt strijden ben je gewoon te laat en is dit een verloren seizoen. Ik vind het ook frappant dat Renault wegkomt met die motor update in Barcelona, ik snap dat gedoe over die powerunit wel, maar die betrouwbaarheid dat zou toch prio 1 moeten zijn, dat ding moet er bij de volgende race toch gewoon in zitten? 5 Kilo!!!! meer gewicht!!

    En misschien heeft A. Newey toch zijn langste tijd gehad dan. Al die bs speculaties over geen haaien vin en superieure ontwerpen van zijn hand, en dan heeft Ferrari en Mercedes dat vleugeltje achter de haaien vin. Schijnbaar doet dat toch wat voor die auto’s.

    Maar wat weet ik er van, baal gewoon dat ze niet mee kunnen strijden voorin op dit moment (ja we zijn pas een race onderweg maar alles met een lang recht stuk ben je dus verloren. Laat dat net het geval zijn volgende race… twee lange rechte stukken nog wel)

    Login om te reageren
    • motoragent zegt

      29 maart 2017 om 17:22

      @loewie1984: Als ze de volgende race de motor al wijzigen haal je het eind van het jaar niet met de 4 motoren/componenten die je dit jaar mag gebruiken, vandaar dat ze wachten tot Barcelona.

      Daarnaast, Newey heeft al vaker een misser gehad. Dat is gewoon het risico dat je loopt als je risico’s durft te nemen.

      De reden dat de RBR het vleugeltje niet heeft is drag. De hele RBR is vrij clean om de drag te reduceren, om de zwakkere motor te compenseren. Vandaar dat ze nu ook wat problemen hebben met de downforce. Het is niet het downforcemonster geworden dat vele verwachtte.

      Vorig jaar stonden ze trouwens nog op het podium in China, dus er is niets verloren. China ligt de RBR over het algemeen beter dan Melbourne.

      Login om te reageren
  8. ruud1954 zegt

    29 maart 2017 om 16:53

    De update die Red Bull op dit moment het meest zal brengen is een weer-update. Gewoon zorgen dat het elke zondag waar ze racen regent.
    Dan is het ook voor de fans een veel interessantere race. Liberty zal er ook wel geld in willen stoppen.

    Login om te reageren
  9. Rick-dos zegt

    29 maart 2017 om 17:01

    Red Bull is afhankelijk van Renault. Tegen de tijd dat Canada er is zal Renault een motor leveren die qua mee zou moeten kunnen doen met de top. RBR is op dit moment ongeveer een half seconde verwijderd van Merc en Ferrari. Dat is prima overbrugbaar.

    Nogmaals; geduld. Dat gaat echt wel rollen bij RBR. Als ze dat eenmaal gaan doen dan zou je zomaar weer een dominante periode krijgen zoals ze dat ook in de periode 2009-2013 hadden.

    Login om te reageren
    • 545e60 zegt

      29 maart 2017 om 17:29

      @Rick-dos: En jij denkt dat Mercedes en Ferarri stil blijven zitten en geen upgrades gaan doorvoeren? Die zullen ook gewoon nog meer uit hun PU kunnen persen.

      Login om te reageren
      • Rick-dos zegt

        29 maart 2017 om 17:37

        @545e60: Wat ik denk is dat RBR meer ruimte voor ontwikkeling heeft dan Mercedes en Ferrari. Als je als RBR een halve seconde achterloopt op Merc en Ferrari terwijl je nog niet een optimale motor hebt en ook het chassis moet nog z’n volledige waarde tonen dan denk ik dat RBR er beter voorstaat dan Merc en Ferrari. We weten immers dat de huidige Renault motor een tussenoplossing is, in Barcelona een upgrade krijgt maar dat ze in Canada de motor gaan leveren die zij in de ontwikkelingsfase van de huidige motor al zagen dat het een nog grotere stap voorwaarts zal zijn dan de huidige motor.

        Daarnaast verwacht ik van de aeropackage ook nog veel. RBR en Newey hebben daar een hele andere filosofie achter zitten dan Merc en Ferrari. Als zij de potentie van die package kunnen optimaliseren dan denk ik dat ze flexibeler kunnen zijn dan Ferrari en Mercedes in de zin dat ze een auto kunnen neerzetten die de optimale afstelling heeft per circuit.

        Login om te reageren
  10. Dutchdriftking zegt

    29 maart 2017 om 17:33

    Tot nu toe lopen ze achter de feiten aan helaas…

    Login om te reageren
  11. mrrallycross zegt

    29 maart 2017 om 23:45

    Ik snap het niet. Renault heeft toch net een nieuwe motor ontwikkeld? Deze hebben ze de gehele winter kunnen door-ontwikkelen en nog zijn ze niet op niveau

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North